Gå til innhold

Idiotiske krav fra bio-mor!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Problemet her er holdningene dine. Du må akseptere at du ikke er mor til disse barna. Derfor kan du omtale mor til barna som mor. Det er første skritt. Du må respektere at Mor og far er foreldre til barna og skal ta avgjørelser for barna sammen, som de nå har gjort på møtet. Er dette et økonomisk problem for deg? Da foreslår jeg at du og far til barna går for delt økonomi. Del på faste utgifter og betal øvrig forbruk hver for dere. Siden faren ikke har råd til å leie barnehage for bursdag så har han vel ikke råd til å ha flere barn, det bør du ta i betraktning om du ønsker barn med han.

Anonymkode: 87e57...f2d

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så far signerte på en kontrakt han ikke har planer om å overholde? Hvis han ikke har tenkt å leie, hvorfor signere på det da? Dette kan falle tilbake på far hvis det blir en ny runde for å komme til enighet. Han lyver jo. 

Anonymkode: 85240...2ae

Høres ut som om far står i klemme mellom sin eksdame og nye dame

Anonymkode: 87e57...f2d

• Liker 2
Skrevet

Barna er da såpass store at slike typiske bursdagsfeiringer er på vei ut.

Barna kan vel heller inviterer ett par tre venner på overnattingsbursdag eller på kino/pizza.

Anonymkode: a3010...719

Skrevet

Jeg tror ikke på dette. Mor bryr seg ikke om bursdag, aldri ordnet noe, aldri bidra med noe. Ungene bor 50/50 så krever hun lokale, med hjelp av fvk.Det der tror jeg ikke noe på. Ungene kan bo hos far, men ikke ha bursdag der? For å komme til en sånn avtale må mor hatt gode grunner på fvk. Selv en ifiot ser at en slik avtale, opprettholder "konflikt" at foreldrene uenig, og det er ikke det fvk jobber opp mot. Det vil også være kleint for 10 og 11 åring å ha venner i barnehage. De går joniske der engang. Så her er en person som sitter på nett og kjeder seg.

Anonymkode: b6043...dd8

• Liker 4
Skrevet

TS her.

Ser det er en fin gjeng hyklere på dette forumet. Når mor ikke stiller opp på noe, så er det fordi hun er sliten. Hvis far ikke har råd til noe, så må han bare spare (i stedet for at mor faktisk også bidrar, spesielt siden det er hun som blir ekstrautgiften).

Hadde tråden handlet om en far som aldri har giddet arrangere noe, men gladelig overlatt det til mor hvis det skal bli noe i det hele tatt, og far nå (plutselig, etter mange år) skal ha sine særkrav gjennom, selv om han fortsatt ikke er interessert i å bidra.... Hadde dere svart på denne måten da?

Anonymkode: cb2f5...0bb

• Liker 30
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Ser det er en fin gjeng hyklere på dette forumet. Når mor ikke stiller opp på noe, så er det fordi hun er sliten. Hvis far ikke har råd til noe, så må han bare spare (i stedet for at mor faktisk også bidrar, spesielt siden det er hun som blir ekstrautgiften).

Hadde tråden handlet om en far som aldri har giddet arrangere noe, men gladelig overlatt det til mor hvis det skal bli noe i det hele tatt, og far nå (plutselig, etter mange år) skal ha sine særkrav gjennom, selv om han fortsatt ikke er interessert i å bidra.... Hadde dere svart på denne måten da?

Ja garantert. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke på dette. Mor bryr seg ikke om bursdag, aldri ordnet noe, aldri bidra med noe. Ungene bor 50/50 så krever hun lokale, med hjelp av fvk.Det der tror jeg ikke noe på. Ungene kan bo hos far, men ikke ha bursdag der? For å komme til en sånn avtale må mor hatt gode grunner på fvk. Selv en ifiot ser at en slik avtale, opprettholder "konflikt" at foreldrene uenig, og det er ikke det fvk jobber opp mot. Det vil også være kleint for 10 og 11 åring å ha venner i barnehage. De går joniske der engang. Så her er en person som sitter på nett og kjeder seg.

Anonymkode: b6043...dd8

Jeg skulle virkelig ønske du hadde rett. Men avtalen ER skrevet på FVK.

• Liker 1
Skrevet

Er far i huset litt konfliktsky?

Synes virkelig folk her det er rimelig at far og stemor betaler for alle bursdager og attpå til et lokale utenfor hjemmet? Hvorfor?

Pass på Ts at du ikke sier dårlige ord om moren til barna. Du må holde deg for god til det. 

• Liker 10
Skrevet

Uansett hva slags problem dere voksne har dere i mellom, så IKKE dra ungene inn i dette. Det er bare utrolig dårlig tankegang.

Gidder virkelig ikke mor eller far å lage istand bursdager for deres egne barn? Hva er det i veien med de?

Jeg er heller ikke så veldig glad i barnebursdager, men steller da istand hvert år for barnet mitt likevel. 

Hvis du er den eneste som gjør denne fine tingen for ungene, så syns jeg at du skal fortsette med det, og heller svelge denne bittebittelille kamelen.

• Liker 1
Skrevet

Altså: mor vil ikke arrangere bursdag for barna sine. Men hun har kommet hjem til dere, for å feire barna sine på fars regning?

Snakker vi barnebursdag eller familiebursdag? Hvorfor skal eventuelt mor delta ved en barnebursdag, hos dere?

Er det snakk om familiebursdag, så hadde jeg hatt selskapet hos et annet familiemedlem/ venner, og ikke invitert mor.

Når hun spurte hvorfor hun ikke ble invitert, så hadde jeg svart at hun har gjort dette så vanskelig, at det føltes best sånn. Da får hun viljen sin OG får en konsekvens av vrangskapen sin.

Man går ikke inn og bestemmer hvordan ting skal gjøres i andres hjem! Gidder hun ikke lage selskap selv, så blir det heller ikke selskap på henne. Hun burde vært glad for at dere lager selskap og lar henne delta, nå ødela hun den ordningen.

Anonymkode: 9e7dd...4d7

• Liker 17
Gjest Solstråletårer
Skrevet

Sånne bursdag fester er på vei ut i den alderen.  Det koster like mye å la gutten ha tre bestevenner på kino og pizza.  Kan hende att det er det guttene vil. Og du slepper styret å lage mat og kaker. En bowlig bursdag koster så å si det samme som hjemme feiring.  Men er det forbud mot familie selskap å da.

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk!

Og det er jo det jeg forsøker å få et svar på her. Hva sier man? Hva sier far når de spør om barnebursdag? Han kommer ikke til å leie noe annet sted, det har han ikke råd til. Når barnet/barna da spør hvorfor vi ikke kan ha de hjemme, hva svarer han?

Du sier: det har biofaren og biomoren deres avtalt seg imellom hvordan skal arrangeres. Hør med far. Så sier far: "Nei, jeg har en signert avtale med mor om at vi skal feire bursdager sammen i et lokale, slik at det blir hyggelig for mor å komme også, men det har jeg ikke råd eller lyst til, og mor vil ikke betale, så dere får ikke bursdagsselskaper mer. Stemor vil gjerne lage selskap her hjemme som vanlig, men det får hun ikke lov til av oss". Det er jo realiteten, ønsker du han skal lyve og si det kun er moren skyld? Det er jo ikke det? Ha bursdagen i parken da, eller på skolen, kantina på jobben, på lekeplassen. I skiløypa med bål hvis det er vinter, i parken med piknik hvis det er sommer. Et menighetshuslokale eller sfo er ikke dyrt, og dere vet jo at bursdagen kommer.

Enig at det var et unødvendig krav å komme med i avtalen, men har dere råd til bursdag hjemme, har dere råd til noe ute.

Anonymkode: 90075...440

• Liker 8
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt problem så lenge jeg er med på å betale for deres barn.

da er det jo DU som har en dårlig avtale om utgiftsdekning i ditt eget forhold. Far har inngått en avtale med mor, og det er jo faktisk ikke noe å diskutere. Han har jo lov å betale så mye han vil for sine egne barn.

For øvrig heter det ikke biomor. Det heter mor.

Anonymkode: accc0...6dc

• Liker 5
Skrevet

Nå er kanskje trendene litt annerledes rundt om i Norge, men i noen storbyer så er det ikke uvanlig å bruke fra 4000-10.000 for et bursdagsselskap. At kun en av foreldrene skal betale det pluss gaver og alt styr som medfører høres urimelig ut.

Anonymkode: 00609...8cb

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, Bonusmammaen skrev:

Er far i huset litt konfliktsky?

Synes virkelig folk her det er rimelig at far og stemor betaler for alle bursdager og attpå til et lokale utenfor hjemmet? Hvorfor?

Pass på Ts at du ikke sier dårlige ord om moren til barna. Du må holde deg for god til det. 

Har aldri sagt noe vondt om henne i det hele tatt, og kommer ikke til å gjøre det heller. Samtidig synes jeg ikke det er rettferdig å late som at vi ikke vil arrangere selskap for dem, når saken er at det blir for dyrt. Skal vi da lyve for barna, eller si det som det er: Vi har ikke råd til å etterkomme mors krav, så de må eventuelt feire bursdag hos henne.

Konfliktnivået har ikke vært spesielt høyt før far ville arrangere samværet noe annerledes på grunn av ny jobb. Mor motsatte seg dette, mens barna i møter med FVK sa de ville ha en annen ordning enn den de var i. Etter mange møter, så ble de enige om en ny avtale, men da med for eksempel også denne "klausulen".

Samtidig er muligens far litt konfliktsky. Han har aldri krevd at mor skal bidra, men kjøpt det som trengs av klær og utstyr osv.

• Liker 4
Skrevet
15 minutter siden, VoodooChild skrev:

Uansett hva slags problem dere voksne har dere i mellom, så IKKE dra ungene inn i dette. Det er bare utrolig dårlig tankegang.

Gidder virkelig ikke mor eller far å lage istand bursdager for deres egne barn? Hva er det i veien med de?

Jeg er heller ikke så veldig glad i barnebursdager, men steller da istand hvert år for barnet mitt likevel. 

Hvis du er den eneste som gjør denne fine tingen for ungene, så syns jeg at du skal fortsette med det, og heller svelge denne bittebittelille kamelen.

Hadde vi hatt råd til det uten videre, så ja.

• Liker 1
Skrevet

Nei, slikt kan man selvsagt ikke si til barna.  Dette må dere voksne ordne opp i.

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Mitt svar har ingenting å gjøre med hvem som er far, hvem som er mor og hvem som er stemor i dette senarioet. Det har å gjøre med at ALLE voksenpersonene rundt barna har ansvar for å sørge for å holde barna utenfor eventuelle konflikter mellom de voksne, og å ikke la konfliktene gå ut over barna. Det er du som spør om råd. Den eneste personen du har mulighet til å bestemme over er deg selv, i tillegg har du en viss mulighet til å påvirke far, fordi dere bor sammen, og har etter hva jeg skjønner, felles økonomi. Det vil si at det ikke har noen hensikt å gi deg noe råd om hva mor burde gjøre. Det kan jo ikke du gjøre noe med uansett... Derfor er mitt råd til deg, at du må slutte å tenke på hva som er rettferdig, og sette barnas behov først. Når far allerede har skrevet under på avtalen, så må dere forholde dere til den. Hvis dere skal sette barnas behov først, betyr det at dere må spare penger så dere kan leie et lokale til å feire bursdag. Ja, det hadde vært mer rettferdig om mor tok den utgiften, men det er ikke noe du kan kontrollere. Det eneste du kan kontrollere er hva du (til en viss grad dere) gjør i situasjonen.

Hvis det var mor i situasjonen som hadde laget et innlegg, der hun fortalte at far alltid hadde holdt bursdagsselskaper, hun og far hadde avtalt på familievernkontoret at de fra nå av ikke skulle holdes hjemme hos far, og far nå ikke ville holde selskap fordi han ikke hadde råd til å leie lokale, så hadde jeg anbefalt mor å betale leien. Jeg hadde antagelig også argumentert med at dette er en ekstra utgift hun har påført far, fordi hun ikke vil at selskapet skal holdes hjemme hos han. Men hovedgrunnen min hadde vært den samme som ved rådene jeg har gitt deg. Det er bare seg selv man kan kontrollere, og man må gjøre så godt man kan for at barna ikke blir skadelidende. 

Anonymkode: 1ee05...c2c

• Liker 7
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Ser det er en fin gjeng hyklere på dette forumet. 

Tips: Tenk over hvilke ord du bruker.

• Liker 3
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså: mor vil ikke arrangere bursdag for barna sine. Men hun har kommet hjem til dere, for å feire barna sine på fars regning?

Snakker vi barnebursdag eller familiebursdag? Hvorfor skal eventuelt mor delta ved en barnebursdag, hos dere?

Er det snakk om familiebursdag, så hadde jeg hatt selskapet hos et annet familiemedlem/ venner, og ikke invitert mor.

Når hun spurte hvorfor hun ikke ble invitert, så hadde jeg svart at hun har gjort dette så vanskelig, at det føltes best sånn. Da får hun viljen sin OG får en konsekvens av vrangskapen sin.

Man går ikke inn og bestemmer hvordan ting skal gjøres i andres hjem! Gidder hun ikke lage selskap selv, så blir det heller ikke selskap på henne. Hun burde vært glad for at dere lager selskap og lar henne delta, nå ødela hun den ordningen.

Anonymkode: 9e7dd...4d7

Det har vært snakk om barnebursdager, og det er også det hun ville ha i kontrakten. Ut fra det, så må man vel forstå at familiebursdag er greit.

Ja, hun har vært invitert, og ja hun har vært her også.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...