Gå til innhold

Idiotiske krav fra bio-mor!

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

og hvis mor ikke gidder? jeg syns du er ett forferdelig menneske som setter barna opp mot foreldrene sine på denne måten. Far har gått med på en avtale det må far få lov til. Det er hans barn også, med dine holdninger ovenfor barna skjønner jeg godt denne avtalen ble inngått og at mor ikke ønsker feire den der og kanskje ikke føler seg velkommen. slik jeg leser innlegget ditt, og leser svarene dine burde du funnet en mann uten barn.

du vet ikke hva mor sliter med, kanskje er hun sliten? kan hun ha for liten plass (dette ville du kanskje vist). kanskje er dette hennes måte å samle mor og far for å skape gode minner.

Anonymkode: 9dd41...f8b

Ja, det er det sikkert :D
Far har ikke tenkt å leie noe sted. Far har heller ikke arrangert noen bursdager, det er det jeg som har gjort. Og som sagt har ikke mor heller arrangert noe, så ingen felles minner har blitt skapt av noen av dem.

Anonymkode: cb2f5...0bb

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Ak90 skrev:

Dere deler på utgiftene ved leie. Hun føler seg mer velkommen og det er mye enklere for alle parter! Hadde dette vært en fanesak for barnefar så hadde han ikke signert! Dette er en sak for deg! De pengene overlever dere. Er 2 ganger i året! 

Hun vil ikke dele på leie. Hun mener at hvis vi arrangerer noe, så er det også våre utgifter - ikke hennes. 

• Liker 6
Skrevet

er de jehovasvitner?

Anonymkode: 9dd41...f8b

• Liker 2
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun vil ikke dele på leie. Hun mener at hvis vi arrangerer noe, så er det også våre utgifter - ikke hennes. 

Jaja.. sånn er livet! Da får hun kjøpe et ekstra par med sko eller noe.. ikke lag problemer som ikke finnes! Let etter løsninger for barnas skyld. Og uansett er dette far sitt problem. 

Endret av Ak90
  • Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Far har ikke tenkt å leie noe sted. Far har heller ikke arrangert noen bursdager, det er det jeg som har gjort. Og som sagt har ikke mor heller arrangert noe, så ingen felles minner har blitt skapt av noen av dem.

Så far signerte på en kontrakt han ikke har planer om å overholde? Hvis han ikke har tenkt å leie, hvorfor signere på det da? Dette kan falle tilbake på far hvis det blir en ny runde for å komme til enighet. Han lyver jo. 

Anonymkode: 85240...2ae

• Liker 13
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt problem så lenge jeg er med på å betale for deres barn.

Det er en del av pakka. Som jeg leser deg er du i ferde med å bli stemoren fra H. Og begynne å sette opp regnskap for kostnader til barnebursdager, begynne og lekse opp hvordan BF skal forholde seg til BM er da vel ikke noe du bør gjøre. Barna er uskyldige i dette, du er i ferd med og gjøre dem til gråstein i skoen. Far har til slutt da bare tre valg, såre mor til barna med påfølgende dårlig mulighet for dialog (mulig du vil oppfatte det som å stå opp for deg), redusere samvær med barna for og tekkes deg og da samtid svikte egne barn, eller forlate deg. Dette ser du, det er jeg temmelig sikker på. 

• Liker 10
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så far signerte på en kontrakt han ikke har planer om å overholde? Hvis han ikke har tenkt å leie, hvorfor signere på det da? Dette kan falle tilbake på far hvis det blir en ny runde for å komme til enighet. Han lyver jo. 

I kontrakten står det hvis. Hvis vi skal holde barnebursdag.

• Liker 7
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja hvorfor i huleste gjør du dette til din oppgave for så og fremstå som offer ? 

• Liker 8
Skrevet

Det er ikke så mye du kan gjøre TS utover å trekke deg ut av situasjonen og overlate dette til mor og far. Når barna snakker om å feire, henvis dem til far. Det er kjempesørgelig at det blir sånn og jeg syns det er prisverdig av deg at du har arrangert barnebursdager for barna når verken far eller mor gidder. Men du må gjøre gode mine til slett spill, for barnas skyld.

Anonymkode: 76530...1fd

• Liker 20
Skrevet
2 minutter siden, Ak90 skrev:

Jaja.. sånn er livet! Da får hun kjøpe et ekstra par med sko eller noe.. ikke lag problemer som ikke finnes! Let etter løsninger for barnas skyld. Og uansett er dette far sitt problem. 

Joda, hadde det vært så enkelt som det. Hun betaler for noe annet, men det er dessverre ikke slik det fungerer.

Og hvis det kun er fars problem, så er det veldig greit: Han har ikke råd til å leie andre steder. Ikke uten at det går utover noe annet.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så for å «vinne» over mor så lar du det gå utover barna. Modent. Not! 

Det er sånne som deg som gir stemødre et dårlig rykte. 

• Liker 11
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke så mye du kan gjøre TS utover å trekke deg ut av situasjonen og overlate dette til mor og far. Når barna snakker om å feire, henvis dem til far. Det er kjempesørgelig at det blir sånn og jeg syns det er prisverdig av deg at du har arrangert barnebursdager for barna når verken far eller mor gidder. Men du må gjøre gode mine til slett spill, for barnas skyld.

Anonymkode: 76530...1fd

Takk!

Og det er jo det jeg forsøker å få et svar på her. Hva sier man? Hva sier far når de spør om barnebursdag? Han kommer ikke til å leie noe annet sted, det har han ikke råd til. Når barnet/barna da spør hvorfor vi ikke kan ha de hjemme, hva svarer han?

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så for å «vinne» over mor så lar du det gå utover barna. Modent. Not! 

Det er sånne som deg som gir stemødre et dårlig rykte. 

Ja, slik kan man se det.

Eller man kan ta med i regnestykket at mor vet at far ikke har råd til alt det hun vil han skal betale for, og slett ikke tøv som å leie en barnehage eller hva det måtte være, og at hun visste at barnebursdager blir avlyst med slike krav.

Så kanskje hun vant over far ved at han ikke lenger kan gi barna den type feiring.

• Liker 11
Skrevet (endret)

Noen steder får dete leie gratis dersom dere kjøper mat der for eksempel. 

Forresten så vet dere jo når denne utgiften kommer, så da får dere spare da. 

Endret av Ak90
  • Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du skal slå opp med denne mannen og pass på for fremtiden å ikke igjen bli ilag med noen med barn fra før.

Skrevet

Å leie en barnehage koster ikke all verden, snakk om å lage storm i vannglass... Og du skal selvsagt ikke si noe til barna om at bursdagsfeiringene deres blir avlyst og det er pga. mor eller lignende. 

PS: Det heter mor, det er ingen grunn til å legge til «bio» foran ;) 

Anonymkode: ca3e5...b95

• Liker 9
Skrevet (endret)

Stemødre får så mye pes på kg- nok fra sjalu bitre kjerringer som mistet sin eks som har gått videre. 

Skjønner dilemmaen til ts godt. Hvordan far feirer bursdag til sine barn har ingenting med mor å gjøre siden hun gidder ikke å delta.  Hun vil bare lage bråk- men da burde faren å ha vært flinkere å ikke la henne kontrollerer situasjonen via barna. 

Endret av Outlander
  • Liker 30
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk!

Og det er jo det jeg forsøker å få et svar på her. Hva sier man? Hva sier far når de spør om barnebursdag? Han kommer ikke til å leie noe annet sted, det har han ikke råd til. Når barnet/barna da spør hvorfor vi ikke kan ha de hjemme, hva svarer han?

Da svarer han det som er sant om han ikke ønsker og lære opp barna til og bli løynere. Ditt ansvar er og si fra at dette gidder du ikke ordne med klart og tydelig. Eller ordne det for og se gleden i at barna får bursdag.    

Skrevet

Beklager, ts, på KG tar stemor feil uansett. Jeg skjønner problemet ditt, men har dessverre ikke noen råd å komme med. 

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...