ViljaH Skrevet 24. november 2017 #141 Skrevet 24. november 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hva sier far til dette da? Hva har han tenkt å gjøre? Hvis jeg forstår dette riktig så er det slik at mor ikke ønsker å feire bursdager hjemme hos seg, hun ønsker heller ikke at far skal gjøre det hjemme hos seg og stemor. Far går med på dette, og er heller ikke interessert i å feire utenfor hjemmet. Da har jo disse foreldrene i felleskap bestemt at ingen av dem skal feire barnas bursdager! Det er jo ganske drøyt, men dette er det jo foreldrene som bestemmer. TS, det er far og mor som må ta jobben med å forklare hvorfor barna ikke får feire, og far må ta ansvar for den avtalen han har inngått med mor. Det er ikke noe særlig du kan gjøre her. Synd på barna, men dette er fars ansvar (og mors). Anonymkode: 6c25e...5f8 Enig. Du må bare sitte stille i båten, og overlate all planlegging og gjennomføring av bursdagsfeiringer til far og mor. Hvis barna spør, så bare svar at mor og far har bestemt at de skal ordne bursdager i år så spør dem. Så får far selv velge hva han skal si og gjøre, også mor. Du trenger ikke så noe konflikt med å si at mor har forbudt deg å lage feiring el.l. Så kan det hende at det ikke blir noe feiring i år, og at barnas klaging blir så høylytt at mor enten lager feiring selv neste år, eller lar dere lage hjemme. Far har masse muligheter til å lage billig feiring utendørs eller i leid lokale. Noen barnehager/skoler leier ut gratis hvis alle barna/alle samme kjønn inviteres. Utendørs akebursdag, skøytebursdag, skogbursdag, strandbursdag, bålbursdag.... Det med julefeiring og sommerferie er tøvete! Mor utnytter at far har behov for å få underskrevet ny avtale pga jobb men ikke hun. 3
Minlillesky Skrevet 24. november 2017 #142 Skrevet 24. november 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Mulig han er feig, men nå var også om å gjøre å få en avtale på plass. Jeg er ikke spesielt interessert i å være alenemor for hans barn fordi han er på reise og mor ikke kan endre uker, og hadde han ikke skrevet under, så hadde de fortsatt holdt på med de meningsløse møtene på FVK, Anonymkode: cb2f5...0bb Møter på FVK er ikke meningsløse. Foreldrene skal komme til enighet for BARNAS beste. Ikke foreldrenes egne EGO og INTERESSER. Mannen din TS, høres ut som en dørmatte som lar seg tråkkes på gang på gang. Han må stå opp for barna sine, og ikke være redd for å motsi mor til barna. Minst enn av de (helst begge) må oppføre seg som den voksne i dette tullet. Du som er stemor, sier bare at barna må spørre far eller mor ang bursdager osv. Hadde jeg vært han, så hadde jeg bestilt ny time på familievernkontoret, alene. For å høre og få tips om hvordan håndtere mor til barna og situasjonen generelt. Så hadde jeg ordnet ny time, til felles møte på familievernkontoret. Luft ut dine tanker om ordningen som er nå, si at du forhastet deg litt, og tenkte ikke ordentlig gjennom før du skrev under. Du sier at dette ikke er til det beste for barna. Barna bor hos far også, ikke bare mor, og har like mye rett til å feire bursdag hjemme hos far, som hos mor. Og hvorfor blander mor seg inn i bursdagen til barna? Vil hun ha bursdag for dem, kan hun feire hjemme, vil hun ikke, kan de feire hos far. Mor har ingenting å gjøre i en barnebursdag heller, så hvorfor invitere henne med på det? Det er store barn, tror ikke de synes det er så kult å feire med mamma og pappa. De vil nok heller feire med kameratene sine med pizza eller noe i fred og ro uten innblanding fra foreldre... Hvor vanskelig går det ann å oppføre seg? Mor tenker ikke på det beste for barna, men far er ikke noe bedre selv. Han lar seg tråkke på og jatte med. Han MÅ gjøre noe. Stå opp for barna og vis at du er voksen, ansvarlig og tenker kun på det beste til barna. Du må svelge mange kameler, men sånn er det bare. Noe annet viktig! Barn skal ALDRI dras inn i foreldrenes drama og barnslige oppførsel. De har ikke noe med dette å gjøre, de er uskyldige. Det er mamma og pappa sitt problem. FIKS det! Ikke vær en dørmatte... 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #143 Skrevet 24. november 2017 Nå er ikke du bundet til noen avtale så lenge du ikke har skrevet under på noe, det er det far som er. Så du kan ha så mange selskap du vil. Har du lyst til å invitere barn på besøk rundt bursdagstider står du fritt til det. Eller så var jeg far ville jeg tatt med denne kontrakten i retten som et bevis på hvor vanskelig mor er, og krevd full omsorg. Jeg ville nok prøvd å få med den eldre datteren som vitne også. Anonymkode: 4aeca...9ae 6
Gjest rabrabara Skrevet 24. november 2017 #144 Skrevet 24. november 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Problemet her er holdningene dine. Du må akseptere at du ikke er mor til disse barna. Derfor kan du omtale mor til barna som mor. Det er første skritt. Du må respektere at Mor og far er foreldre til barna og skal ta avgjørelser for barna sammen, som de nå har gjort på møtet. Er dette et økonomisk problem for deg? Da foreslår jeg at du og far til barna går for delt økonomi. Del på faste utgifter og betal øvrig forbruk hver for dere. Siden faren ikke har råd til å leie barnehage for bursdag så har han vel ikke råd til å ha flere barn, det bør du ta i betraktning om du ønsker barn med han. Anonymkode: 87e57...f2d Problemet er holdningene til mor. Dersom hun ikke har råd eller mulighet til å feire bursdagene til barne sine burde hun være glad og takknemlig for at noen andre gir dem den gleden det er å få lov å feire med vennene sine. Ikke sette begrensinger. Det er jo hun som gjør at ungene her taper. Er du mor bør du faktisk være så pass generøs, det er det beste for barna.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #145 Skrevet 24. november 2017 8 minutter siden, rabrabara skrev: Problemet er holdningene til mor. Dersom hun ikke har råd eller mulighet til å feire bursdagene til barne sine burde hun være glad og takknemlig for at noen andre gir dem den gleden det er å få lov å feire med vennene sine. Ikke sette begrensinger. Det er jo hun som gjør at ungene her taper. Er du mor bør du faktisk være så pass generøs, det er det beste for barna. Hva med holdningene til far? Hvorfor er ikke de problematiske? Mor kan de jo ikke endre, men fars holdning er jo like forkastelig? Han verken kan eller vil arrangere bursdag for barna. Han skylder på mor fordi han selv ikke evner. Hvor er hans generøsitet? Han kan finne et sted det går an å ha en bursdag, på sfo, hos slektninger, i parken, han, som er BIOfar, det er hans egne barn som taper og det er han som har valgt den mora til barna han har, og han som gikk med på disse urimelige kravene. Men nei, det er mors skyld, og nei, han kan ikke tenke løsninger. Anonymkode: 90075...440 3
Gjest rabrabara Skrevet 24. november 2017 #146 Skrevet 24. november 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med holdningene til far? Hvorfor er ikke de problematiske? Mor kan de jo ikke endre, men fars holdning er jo like forkastelig? Han verken kan eller vil arrangere bursdag for barna. Han skylder på mor fordi han selv ikke evner. Hvor er hans generøsitet? Han kan finne et sted det går an å ha en bursdag, på sfo, hos slektninger, i parken, han, som er BIOfar, det er hans egne barn som taper og det er han som har valgt den mora til barna han har, og han som gikk med på disse urimelige kravene. Men nei, det er mors skyld, og nei, han kan ikke tenke løsninger. Anonymkode: 90075...440 Bursdagene ble arrangert helt til mor stilte krav, ikke sant? Ja, det var idiotisk av ham å signere på den avtalen, men noe her sier meg at det ikke er så lett det der samarbeidet de to foreldrene i mellom. Så kan det godt tenkes at han er like tverr som henne, det aner ikke jeg. Men poenget er at de ungene har hatt bursdag arrangert for seg fram til nå. Far har kanskje ikke bidratt, det virker ikke sånn, men hadde jeg vært mor her ville jeg i alle fall ikke gjort det ENDA vanskeligere for ungene ved å stille slike krav.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #147 Skrevet 24. november 2017 TS, hva mener du med «Bio”? Tenker du da at du er Diesel? Anonymkode: ef50c...c38 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #148 Skrevet 25. november 2017 Hvor mange ganger skal folk egentlig henge seg opp i bruk av bio-mor? Det står kun i tittelen, ellers bruker hun mor når hun snakker om vedkommende. Hadde hun konsekvent omtalt henne som bio-mor så kan man eventuelt irettesette henne, men ikke når det kun er brukt som en form for clickbait. Jeg er verken mor eller stemor og syns/vet også bio-mor er noe man bruker når barnet ikke har noe kontakt med mor, men jeg gidder fader meg ikke å kommentere dette når ts åpenbart ikke bruker dette i det vanlige. Det kommer ikke til å bli et etablert ord bare fordi man ikke kommenterer feilen i de få tilfellene det dukker opp. Anonymkode: 864e0...fa2 10
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #149 Skrevet 26. november 2017 Med en slik urimelig mor får dere bare gjøre det beste ut av det. Fortell barna at mor og far har bestemt at bursdager må feires ute, men at far ikke har råd til det. Så får ungene snakke med mor selv. Anonymkode: 08fb6...ae5 2
Rotemor Skrevet 26. november 2017 #150 Skrevet 26. november 2017 Du mistet meg i overskriften. Detnkommer ikke noe konstruktivt ut av å degradere mor. Du blir ikke mer mor selv av det. Du er ikke mor her, så du trenger ikke presisere det. 4
Gjest NotNaomi Skrevet 26. november 2017 #151 Skrevet 26. november 2017 Veldig mye tull som skrives til Ts her. Altså,når moren her ikke vil hverken arrangere eller bidra til barnas bursdager,så skal hun da vel ikke diktere hvordan far og samboeren hans skal feire! Syns det var et så merkelig krav at en må jo lurer på hva som ligger bak? Hun står jo helt fritt til å egen feiring for dem,og da kan hun jo også slippe " ubehaget " det eventuellt må være til å komme hjem til får og hans nye familie. Helt ok at det er mange mødre her som har et anstrengt forhold til fars nye kjærester. Men dere må jo klare å forholde dere til det Ts skriver. Være litt objektive! Det er ikke noe barna trenger å vite at mor står bak Ts. Det bør du altså ikke si! Og så tenker jeg at dere får undersøke leiepriser osv rundt ved der dere bor. Det går jo også an å dra ut og spise pizza eller på McDonalds hvis det ikke blir hysteri rundt det. Det er sikkert mye en kan finne på som ikke koster alt for mye. Håper dere finner en løsning. Jeg skjønner at det er frustrerende at moren presser dere til dette,men nå må en bare tenke på familien og seg selv. Tenk at hun ikke er verdt frustrasjonen din.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #152 Skrevet 26. november 2017 Har ikke råd? Det koster ikke mange kronene å leie mange lokaler. Sist vi lånte et klubbhus fra idrettslaget for å arrangere bursdag, kostet det 200kr. Det er snakk om to ganger i året. Dere skal virkelig ha marginal økonomi for ikke å ha råd til det. Teit krav fra barnas mor, ja, men verdt å skrive under på for å få til en avtale, spør du meg. Hvorfor ta en krig om noe så lite og uviktig? Nå er det du som lager styr ut av ingen ting. Anonymkode: e7800...59b 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #153 Skrevet 26. november 2017 På 25.11.2017 den 12.00, AnonymBruker skrev: Hvor mange ganger skal folk egentlig henge seg opp i bruk av bio-mor? Det står kun i tittelen, ellers bruker hun mor når hun snakker om vedkommende. Hadde hun konsekvent omtalt henne som bio-mor så kan man eventuelt irettesette henne, men ikke når det kun er brukt som en form for clickbait. Jeg er verken mor eller stemor og syns/vet også bio-mor er noe man bruker når barnet ikke har noe kontakt med mor, men jeg gidder fader meg ikke å kommentere dette når ts åpenbart ikke bruker dette i det vanlige. Det kommer ikke til å bli et etablert ord bare fordi man ikke kommenterer feilen i de få tilfellene det dukker opp. Anonymkode: 864e0...fa2 Da får du jo bare la være å kommentere om du ikke bryr deg. Vi andre bryr oss og vi kommenterer det. Til siste åndedrett. Anonymkode: ef50c...c38 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #154 Skrevet 26. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har ikke råd? Det koster ikke mange kronene å leie mange lokaler. Sist vi lånte et klubbhus fra idrettslaget for å arrangere bursdag, kostet det 200kr. Det er snakk om to ganger i året. Dere skal virkelig ha marginal økonomi for ikke å ha råd til det. Teit krav fra barnas mor, ja, men verdt å skrive under på for å få til en avtale, spør du meg. Hvorfor ta en krig om noe så lite og uviktig? Nå er det du som lager styr ut av ingen ting. Anonymkode: e7800...59b Du kan umulig bo sentralt om det bare kostet deg 200kr. Her jeg bor er minsteprisen hverfall 1000-2000kr. Anonymkode: af9c4...79c 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #155 Skrevet 26. november 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan umulig bo sentralt om det bare kostet deg 200kr. Her jeg bor er minsteprisen hverfall 1000-2000kr. Anonymkode: af9c4...79c Jeg bor hverken sentralt eller usentralt. Poenget er at det er mange muligheter. Store deler av året kan man ha bursdag ute også. Våre barn har vært på utebursdag både i oktober og midt på vinteren. Koster ikke en krone, og ungene elsker det. Og om dere må betale 2000kr per år i leie av lokale for to barn, er det ikke mange kroner per måned. De aller, aller fleste burde ha mulighet til å få til det. Hvis man ikke klarer å hoste opp 2000kr ekstra i løpet av et helt år (inkludert at man gjør prioriteringer for å få det til), har man vel ikke råd til å feire bursdag hjemme heller? Det er ikke akkurat gratis, det heller. Det gjelder å se muligheter i en vanskelig samarbeidssituasjon, i stedet for å grave seg ned i skyttergravene og ofre barnas bursdagsselskap. Anonymkode: e7800...59b 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #156 Skrevet 26. november 2017 TS: hva sier bio-far til dette? Anonymkode: ef50c...c38 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #157 Skrevet 27. november 2017 On Thursday, November 23, 2017 at 12:07 PM, AnonymBruker said: Nei. Hun har hele tiden vært helt klar på at det vi arrangerer, det er det også VI som betaler for. Anonymkode: cb2f5...0bb Og nå er det ikke det lenger. Del på å arrangere, del på kostnadene og vær rettferdig. Du skjønner vel du og at hun har rett til å ikke måtte tråkke inn i x-ens svære for å feire sine egne barns bursdag. Det er ikke under din kontroll deyte, det er ikke dine barn. Gi slipp, vis respekt Anonymkode: ad6d5...bd6 2
Salka Skrevet 27. november 2017 #158 Skrevet 27. november 2017 Biofar og biomor. Biosøster og biobror. Hva sier biobestemor til dette spetakkelet? 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #159 Skrevet 27. november 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan umulig bo sentralt om det bare kostet deg 200kr. Her jeg bor er minsteprisen hverfall 1000-2000kr. Anonymkode: af9c4...79c Jeg bor midt i en av norges største byer. Vi får låne lokale på skolen gratis til bursdag. Dette brukes mye. Anonymkode: 72237...20e 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #160 Skrevet 27. november 2017 6 timer siden, Salka skrev: Biofar og biomor. Biosøster og biobror. Hva sier biobestemor til dette spetakkelet? Hva sier selve bio-barnet selv?! 🙂 Anonymkode: ef50c...c38 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå