Gå til innhold

Barnet mitt har fått et svært blåmerke på kinnet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde tenkt at barnet hadde slått seg i lek. Hadde jeg vært bekymret hadde jeg spurt barnet. Hadde barnet så sagt at det hadde vært et uhell på trening hadde jeg godtatt dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et blåmerke på kinnet kan i værstefall føre til blindhet. For får du et lite brudd i kinnbenet vil det kunne gro på en måte som legger press på øyet som an gjøre deg blind.

Anonymkode: 68bec...032

Stiller du deg omtrent likt, når det gjelder blåmerker på leggen? Om det er brudd, legger man rimelig godt merke til det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et blåmerke på kinnet kan i værstefall føre til blindhet. For får du et lite brudd i kinnbenet vil det kunne gro på en måte som legger press på øyet som an gjøre deg blind.

Anonymkode: 68bec...032

Det hadde blitt mye flying på legevakta her, med viltre unger som får lov til å utfolde seg 😂

Anonymkode: 2988e...a4d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, absinthia said:

Stiller du deg omtrent likt, når det gjelder blåmerker på leggen? Om det er brudd, legger man rimelig godt merke til det. 

Det gjør man faktisk ikke, det er mikrobruddene som er mest problematiske. Jeg dro til legen for vondt et annet sted og både legen og sykehuset var mer interessert og redd for slaget i ansiktet enn det jeg var redd for. Og det var de som sa at blåmerke ved kinnbenet alltid skal sjekkes av lege.

Anonymkode: 68bec...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Hadde ikke tenkt over det. De som ser han jevnt vet jo om dette er noe som skjer ofte(blåmerker på unaturlige steder). Hadde tenkt at det var et uhell.

Min 2 åring har hatt blåmerker, skrubbsår og verandaleppe og alt har skjedd i barnehagen ute eller ved lek der han har gått på trynet som de fleste små barn kan gjøre. Har aldri tenkt på at andre ser på ungen min og tenker at jeg mishandler han.

Endret av GoldenLioness
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2017 den 23.59, AnonymBruker skrev:

Det første man gjør etter en skade av denne typen er å komme seg på legevakten. Hva andre tenker og tror er ditt monste problem så lenge du eller barnets andre forelder ikke har forårsaket skaden på barnet. Barnet kan vel og snakke for seg når det går på skolen? 

Anonymkode: 8911e...a52

Eh...man drar ikke til lege for slikt når barnet har det bra.

Anonymkode: 6ab5c...f00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.11.2017 den 23.56, AnonymBruker skrev:

H*n fikk det på trening i dag, var treneren som skulle vise noe med køllen og traff ved et uhell barnet mitt rett på kinnet med køllen eller ballen. Mannen min var med på treningen å så det hele. Treneren ba selvsagt om unskyldning å det gikk greit med barnet. Men jeg er bekymret over hva andre tenker, tenker fks på når han kommer på skolen i morgen å lærerene og andre voksne ser det. Det ser rett og slett ut som om noen har slått barnet. Tenker at kinnet er et svært uvanlig sted å få blåmerke på sånn helt uten videre, I tillegg til det er stort og ser ikke mye bra ut. 

Hva er det første dere hadde tenkt om dere hadde sett et barn i grunnskole alder med et slikt blåmerke? Tenker det er litt annerledes om det er snakk om mindre barn som går ustøtt og detter og slår seg på di mest merkeligste plasser.

Anonymkode: 87e8b...5e3

Du bør:

- Be om signert skriftlig attest/rapport fra treneren der han bekrefter uhellet

- Lever kopi av bekreftelsen til skolen/læreren og til Barnevernet

Anonymkode: 6ab5c...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du bør:

- Be om signert skriftlig attest/rapport fra treneren der han bekrefter uhellet

- Lever kopi av bekreftelsen til skolen/læreren og til Barnevernet

Anonymkode: 6ab5c...f00

:bond:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg et lærer. Når elevene mine kommer på skolen med skader (det skjer flere ganger i uken) pleier jeg å spørre hva som har skjedd. Mer for å vise interesse og for å bygge relasjoner enn noe annet. Barna pleier å fortelle og nyter oppmerksomheten. Man merker fort om elevene prøver å bortforklare eller lyge. Det er først om dette skjer at jeg i det hele tatt vurderer at noe "feil" kan ha skjedd. Jeg vil få lage noen muligheter for eleven å prate med meg (jeg ber f.eks. om hjelp til noe i et friminutt e.l. for at barnet skal få mer tid med meg). 

Anonymkode: 0a728...b9e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...