Gå til innhold

Barnet mitt har fått et svært blåmerke på kinnet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

H*n fikk det på trening i dag, var treneren som skulle vise noe med køllen og traff ved et uhell barnet mitt rett på kinnet med køllen eller ballen. Mannen min var med på treningen å så det hele. Treneren ba selvsagt om unskyldning å det gikk greit med barnet. Men jeg er bekymret over hva andre tenker, tenker fks på når han kommer på skolen i morgen å lærerene og andre voksne ser det. Det ser rett og slett ut som om noen har slått barnet. Tenker at kinnet er et svært uvanlig sted å få blåmerke på sånn helt uten videre, I tillegg til det er stort og ser ikke mye bra ut. 

Hva er det første dere hadde tenkt om dere hadde sett et barn i grunnskole alder med et slikt blåmerke? Tenker det er litt annerledes om det er snakk om mindre barn som går ustøtt og detter og slår seg på di mest merkeligste plasser.

Anonymkode: 87e8b...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

H*n fikk det på trening i dag, var treneren som skulle vise noe med køllen og traff ved et uhell barnet mitt rett på kinnet med køllen eller ballen. Mannen min var med på treningen å så det hele. Treneren ba selvsagt om unskyldning å det gikk greit med barnet. Men jeg er bekymret over hva andre tenker, tenker fks på når han kommer på skolen i morgen å lærerene og andre voksne ser det. Det ser rett og slett ut som om noen har slått barnet. Tenker at kinnet er et svært uvanlig sted å få blåmerke på sånn helt uten videre, I tillegg til det er stort og ser ikke mye bra ut. 

Hva er det første dere hadde tenkt om dere hadde sett et barn i grunnskole alder med et slikt blåmerke? Tenker det er litt annerledes om det er snakk om mindre barn som går ustøtt og detter og slår seg på di mest merkeligste plasser.

Anonymkode: 87e8b...5e3

Det første man gjør etter en skade av denne typen er å komme seg på legevakten. Hva andre tenker og tror er ditt monste problem så lenge du eller barnets andre forelder ikke har forårsaket skaden på barnet. Barnet kan vel og snakke for seg når det går på skolen? 

Anonymkode: 8911e...a52

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke tenkt noe annet enn at han hadde hatt et uhell. Ser ingen grunn til at du trenger å spekulere i hva andre tenker, det er ikke ditt problem, du vet jo hva som har skjedd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det første man gjør etter en skade av denne typen er å komme seg på legevakten. Hva andre tenker og tror er ditt monste problem så lenge du eller barnets andre forelder ikke har forårsaket skaden på barnet. Barnet kan vel og snakke for seg når det går på skolen? 

Anonymkode: 8911e...a52

Hvorfor skal man dra på legevakten pga blåmerke? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treneren sa til mannen min at det gikk bra, å at det ikke var behov for legevakt. Barnets allmenntilstand var helt fin, å det ser verre ut enn det var. Jeg delte min bekymring med mannen nå i kveld ang hva andre kom til å tenke men han mener jeg overdriver å sier jeg skal slappe av. Vi vet jo hva som er sannheten. Men jeg tenker at folk tenker alltid det verste om en ser blåmerker på "feil" steder..

Anonymkode: 87e8b...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det første man gjør etter en skade av denne typen er å komme seg på legevakten. Hva andre tenker og tror er ditt monste problem så lenge du eller barnets andre forelder ikke har forårsaket skaden på barnet. Barnet kan vel og snakke for seg når det går på skolen? 

Anonymkode: 8911e...a52

Glad jeg slapp å dra på legevakta hver gang jeg fikk et blåmerke eller kul da jeg var liten. Vi hadde måttet ha klippekort. 

Ærlig talt, ikke lag kø på legevakta fordi poden har fått en blåveis. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Treneren sa til mannen min at det gikk bra, å at det ikke var behov for legevakt. Barnets allmenntilstand var helt fin, å det ser verre ut enn det var. Jeg delte min bekymring med mannen nå i kveld ang hva andre kom til å tenke men han mener jeg overdriver å sier jeg skal slappe av. Vi vet jo hva som er sannheten. Men jeg tenker at folk tenker alltid det verste om en ser blåmerker på "feil" steder..

Anonymkode: 87e8b...5e3

Får barnet senskader etter et blåmerke på kinnet på trening så kommer du ingen vei uten at det er journalført. 

Å få et blåmerke på kinnet  er i tillegg godt gjort. Det krever et skikkelig slag. 

Anonymkode: 8911e...a52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lærerstudent og nærmest opplært til å se det som en mulighet at barn blir utsatt for vold. Det er ikke dermed sagt at jeg hadde mistenkt noen ting etter et engangstilfelle. Barn er barn, de leker, herjer og får blåmerker, og det er helt naturlig. Hadde det vært gjentakende derimot, hadde jeg selvsagt blitt bekymret.

Anonymkode: 74e15...8e5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper de på skolen i det minste undersøker det.

 

Anonymkode: 1b5f2...4fe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolen lager nok ikke en kjempesak med barnevernet osv pga ett eneste blåmerke. Da hadde nok jeg hatt barnevernet på døra annenhver dag med mine aktive unger.

Anonymkode: 4284d...3b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Skolen lager nok ikke en kjempesak med barnevernet osv pga ett eneste blåmerke. Da hadde nok jeg hatt barnevernet på døra annenhver dag med mine aktive unger.

Anonymkode: 4284d...3b6

Jeg snakker ikke om barnevernet,men i det minste undersøke dette ved å snakke med foreldre, trener og vitner.

Ellers er det helt uforsvarlig av skolen.

Anonymkode: 1b5f2...4fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker ikke om barnevernet,men i det minste undersøke dette ved å snakke med foreldre, trener og vitner.

Ellers er det helt uforsvarlig av skolen.

Anonymkode: 1b5f2...4fe

Åh herregud.. 

Gid om ungen brekker beinet da! Må jo skolen ringe sykehus, vitner som var på stedet, kalle inn til hastemøte osv osv. 

Håper for guds skyld du kødder med dette.  

Hva da når unger kommer med forstuede fingre og ankler etter håndball/fotballtrening. Blåveis som keeper har jeg fått mer enn en gang. Kutt i øyebrynet også. Så vanskelig er det ikke å få blåmerke i trynet. 

Skulle skolen etterforsket alle skadene mine, hadde ikke den stakkars læreren hatt tid til undervisning fordi hun var for opptatt med å sbakke med ulike trenere og foreldre.. 

Anonymkode: 5699a...da9

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Åh herregud.. 

Gid om ungen brekker beinet da! Må jo skolen ringe sykehus, vitner som var på stedet, kalle inn til hastemøte osv osv. 

Håper for guds skyld du kødder med dette.  

Hva da når unger kommer med forstuede fingre og ankler etter håndball/fotballtrening. Blåveis som keeper har jeg fått mer enn en gang. Kutt i øyebrynet også. Så vanskelig er det ikke å få blåmerke i trynet. 

Skulle skolen etterforsket alle skadene mine, hadde ikke den stakkars læreren hatt tid til undervisning fordi hun var for opptatt med å sbakke med ulike trenere og foreldre.. 

Anonymkode: 5699a...da9

Heller undersøke for mye enn å risiskere at ett barn blir misshandlet.

Anonymkode: 1b5f2...4fe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Får barnet senskader etter et blåmerke på kinnet på trening så kommer du ingen vei uten at det er journalført. 

Å få et blåmerke på kinnet  er i tillegg godt gjort. Det krever et skikkelig slag

Anonymkode: 8911e...a52

Krever ikke mer enn en ball i trynet, slag av en albue eller lignende på trening. 

Anonymkode: 5699a...da9

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Heller undersøke for mye enn å risiskere at ett barn blir misshandlet.

Anonymkode: 1b5f2...4fe

Kjære vene. 

Rart skolen i Norge er så dårlig når læreren skal undersøke alle elevenes skader i stedenfor å gjøre undervisningsjobben sin.. 

Anonymkode: 5699a...da9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, AnonymBruker said:

Kjære vene. 

Rart skolen i Norge er så dårlig når læreren skal undersøke alle elevenes skader i stedenfor å gjøre undervisningsjobben sin.. 

Anonymkode: 5699a...da9

Å snakke med noen på ett par min toppen 10 min tilsammen gjør at de ikke kan undervise?

Som lærer har man mer ansvar enn å bare undervise.

Anonymkode: 1b5f2...4fe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å snakke med noen på ett par min toppen 10 min tilsammen gjør at de ikke kan undervise?

Som lærer har man mer ansvar enn å bare undervise.

Anonymkode: 1b5f2...4fe

Men i all verden. 

Kari har brukket nese etter håndballtrening

Christoffer har brukket bein etter fotball

Svein er hjemme med hjernerystelse foedi han tryna ned fra en grein

Maria tryna på trening og brakk armen

Jens tryna på sykkel og skrapa opp haka og har vondt i skulderen 

Ina hadde et sammenstøt på fotballen og forstua foten. 

Da mener du altså at lærer tildisde skal prate med vitner, trener og foreldre? For det var dette som ble hevdet, og tar nok litt mer enn 10 min. 

Om en unge har mistenkelige skader gabg på gang er det klart lærer skal reagere, men at Severin har et skikkelig blåveis etter trening er totalt unødvendug å bry seg om når han selv sier det. Man merker fort når det er noe virkelig galt. 

Det går ann å bruke hode og foruften.. 

Anonymkode: 5699a...da9

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får barnet senskader etter et blåmerke på kinnet på trening så kommer du ingen vei uten at det er journalført. 

Å få et blåmerke på kinnet  er i tillegg godt gjort. Det krever et skikkelig slag. 

Anonymkode: 8911e...a52

Nei man trenger ikke ett realt slag for å få blåmerker. Jeg har alltid fått store blåmerker av små slag. Om jeg dulter låret,leggen borti en bordkant så blir det blåmerker. 

Men dette er likt for mange i familien. Både bestemor,mamma,mine barn og jeg er slik

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men i all verden. 

Kari har brukket nese etter håndballtrening

Christoffer har brukket bein etter fotball

Svein er hjemme med hjernerystelse foedi han tryna ned fra en grein

Maria tryna på trening og brakk armen

Jens tryna på sykkel og skrapa opp haka og har vondt i skulderen 

Ina hadde et sammenstøt på fotballen og forstua foten. 

Da mener du altså at lærer tildisde skal prate med vitner, trener og foreldre? For det var dette som ble hevdet, og tar nok litt mer enn 10 min. 

Om en unge har mistenkelige skader gabg på gang er det klart lærer skal reagere, men at Severin har et skikkelig blåveis etter trening er totalt unødvendug å bry seg om når han selv sier det. Man merker fort når det er noe virkelig galt. 

Det går ann å bruke hode og foruften.. 

Anonymkode: 5699a...da9

Som mor hadde jeg satt pris på om læreren i et minste hadde spurt og hørt med meg hva har skjedd.

Og tatt en kort samtale med trener og. Jeg hadd blitt bekymret om det ikke hadde gort noe i det hele tatt og det hadde fått meg til å vite at de vil det beste for mitt barn og andre barn, og lukker øyne fordi det er for mye jobb.

Helt ærlig synes jeg ts burde å fortelle lærene pm hva som har skjedd.

Og selvsagt ikke bry seg om hva andre tror.

 

Anonymkode: 1b5f2...4fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...