Gå til innhold

Barnet mitt har fått et svært blåmerke på kinnet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Just now, AnonymBruker said:

Som mor hadde jeg satt pris på om læreren i et minste hadde spurt og hørt med meg hva har skjedd.

Og tatt en kort samtale med trener og. Jeg hadd blitt bekymret om det ikke hadde gort noe i det hele tatt og det hadde fått meg til å vite at de vil det beste for mitt barn og andre barn, og lkke lukker øyne fordi det er for mye jobb.

Helt ærlig synes jeg ts burde å fortelle lærene pm hva som har skjedd.

Og selvsagt ikke bry seg om hva andre tror.

 

Anonymkode: 1b5f2...4fe

"ikke

Anonymkode: 1b5f2...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som mor hadde jeg satt pris på om læreren i et minste hadde spurt og hørt med meg hva har skjedd.

Og tatt en kort samtale med trener og. Jeg hadd blitt bekymret om det ikke hadde gort noe i det hele tatt og det hadde fått meg til å vite at de vil det beste for mitt barn og andre barn, og lukker øyne fordi det er for mye jobb.

Helt ærlig synes jeg ts burde å fortelle lærene pm hva som har skjedd.

Og selvsagt ikke bry seg om hva andre tror.

 

Anonymkode: 1b5f2...4fe

Hvorfor skal læreren ta kontakt med trener? Bruke tid på noe som er totalt unødvendig. 

Hvorfor kan ikke du ta ansvar for eget barn og opplyse lærer om det er så utrolig viktig for deg? 

Anonymkode: 5699a...da9

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor skal læreren ta kontakt med trener? Bruke tid på noe som er totalt unødvendig. 

Hvorfor kan ikke du ta ansvar for eget barn og opplyse lærer om det er så utrolig viktig for deg? 

Anonymkode: 5699a...da9

WOW.

 

Stått opp med feil fot idag ;)

Anonymkode: 1b5f2...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to særdeles aktive barn, særlig det ene har hatt ørten hull i hodet, blåmerker og sår, det har aldri falt meg inn å varsle lærer pga et blåmerke. Hadde barnet mitt derimot ikke vært helt i form pga hull i hodet, blåmerker eller pga fall blir det noe annet, på lik linje man varsler lærer at barnet har vært sykt i helgen, men kommer litt redusert på skolen (i forhold til å ta det med ro i aktiviteter) 

Jeg har dog sendt Mail til lærer i tilfeller der mitt barn kanskje ikke var helt i form pga en skade, mao i TS tilfelle kunne jeg ha sendt lærer Mail om at "Per" fikk en kølle i ansiktet på trening i går, og er kanskje ikke helt i slaget. 

Anonymkode: 3f77c...754

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om du er i overkant opptatt av hva folk vil si, ts.

Folk snakker.....det trenger du ikke bry deg om, du får nok stort sett ikke høre det:) Tipper ellers at ungen selv forteller villig vekk hva som har skjedd :)

Anonymkode: 378a5...e25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde tenkt ungen hadde falt, slått seg under lek, eller whatnot. Jeg hadde overhodet ikke reagert på noe sånt, med mindre det lot til at barnet virket redd, lei seg, o.l. 

Det er helt normalt at unger får blåmerker. Voksne også, for den saks skyld. Jeg trener kampsport, og har ved flere anledninger møtt opp på jobb med blåmerker i fjeset og på armene. 

Jeg ville bekymret meg mer over helsen til barnet enn om hva andre måtte tro ;)

Anonymkode: 308c7...4a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet med barn, og i slike tilfeller har jeg rett og slett spurt ungen hva som har skjedd. 'I allverden, det der så ikke godt ut, hva skjedde?' All erfaring tilsier at om det faktisk var et hendelig uhell, så forteller barnet helt naturlig om episoden. 

Man skal ikke se spøkelser på høylys dag - og som oftest holder det å spørre barnet om hva som har skjedd. 

Anonymkode: 6e5c1...ba0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det ser rett og slett ut som om noen har slått barnet.

I got news for you.
Noen har slått barnet. Med ei kølle til og med, men det var et uhell. Det er alltids noen som finner noe å koke suppe på i slike situasjoner og lager rykter. 

Det får du bare stå for, for du har ikke gjort noe galt. Unger som får juling hjemme har gjerne blåmerkene sine på steder hvor de ikke er like synlige.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker ikke om barnevernet,men i det minste undersøke dette ved å snakke med foreldre, trener og vitner.

Ellers er det helt uforsvarlig av skolen.

Anonymkode: 1b5f2...4fe

Det er noe trist med denne tråden, og spesielt med dine bidrag i den. Snakk om å lage oppstyr for et blåmerke. Hva da med unger som driver en aktiv form for idrett som kan gi blåmerker flere ganger i uken? Skolen skulle fått det travelt.

Vi er inne på ville veier hvis ungene våre ikke skal få utfolde seg, leke, drive med idrett uten at vi som foreldre skal måtte være redd for at de skal få blåmerker og skader. Eksperter på feltene for aktivitet advarer jo mot å pakke inn ungene i bomull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her har du noia. Dette var en ulykke, en ulykke med VITNER.

Du kan godt forklare merket til læreren hvis du sover bedre da.

Og kjøp den kremen på apoteket som får blåmerket til å forsvinne kjappere. Den er reseptfri og den funker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med unger i barneskolen, og tro meg - de får blåmerker de forunderligste steder. Mange av disse merkene har jeg jo sett skje også, i lek og/eller uhell. Det skjer ganske ofte!

Synes det er litt rart at det du bekymrer deg mest for er om noen skal tro at han har blitt slått?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som mor hadde jeg satt pris på om læreren i et minste hadde spurt og hørt med meg hva har skjedd.

Og tatt en kort samtale med trener og. Jeg hadd blitt bekymret om det ikke hadde gort noe i det hele tatt og det hadde fått meg til å vite at de vil det beste for mitt barn og andre barn, og lukker øyne fordi det er for mye jobb.

Helt ærlig synes jeg ts burde å fortelle lærene pm hva som har skjedd.

Og selvsagt ikke bry seg om hva andre tror.

 

Anonymkode: 1b5f2...4fe

Det er faktisk ikke lærerens jobb. Hvis læreren faktisk mistenker noe, så skal de sende bekymringen videre til barnevernet og la de undersøke. Lærere skal absolutt ikke gå inn og undersøke slike saker selv. 

Anonymkode: 5dbdf...a0c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha for en morsom tråd! Nei, ingen lærere kommer til å tro at dere mishandler barnet deres. Nei, du skal ikke ringe og si ifra. Læreren kommer kanskje til å si 'oj, det så vondt ut. Hva har skjedd?' Men det er ikke fordi han/hun mistenker mishandling, men rett og slett for å vise omsorg overfor barnet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det første dere hadde tenkt om dere hadde sett et barn i grunnskole alder med et slikt blåmerke? Tenker det er litt annerledes om det er snakk om mindre barn som går ustøtt og detter og slår seg på di mest merkeligste plasser.

Anonymkode: 87e8b...5e3

Som en annen påpeker så snakker barn gjerne åpenhjertig og oppriktig om episoden om det har skjedd f.eks på trening eller i lek. :) Barn som blir slått opplever gjerne med en gang at en masse vonde følelser kommer opp, de blir unnvikende og vil gjerne ikke snakke om det evt. så dikter de opp en episode som man forstår er oppdiktet. Det er andre ting som man er nødt til å se på, også, enn bare et blåmerke. :) 

Anonymkode: 00664...cab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 hours ago, absinthia said:

Hvorfor skal man dra på legevakten pga blåmerke? 

Et blåmerke på kinnet kan i værstefall føre til blindhet. For får du et lite brudd i kinnbenet vil det kunne gro på en måte som legger press på øyet som an gjøre deg blind.

Anonymkode: 68bec...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da helt vanlig? Barna holder på med kunstløp, ishockey, fotball, ridning, kampsport osv, og innimellom kommer en av dem med tidenes blåveis fordi de snubla på stuegulvet hjemme. Ingen stusser på det.

Anonymkode: 3e7e1...12f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to viltre gutter selv og hadde tenkt at han hadde tryna eller noe liknende. Unger er unger å svært få tenker mishandling når de ser sånt.

Anonymkode: 3a102...771

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et blåmerke på kinnet kan i værstefall føre til blindhet. For får du et lite brudd i kinnbenet vil det kunne gro på en måte som legger press på øyet som an gjøre deg blind.

Anonymkode: 68bec...032

Hvor mange sånne tilfeller har du vært borti da. ???

Anonymkode: 7f551...855

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...