Gå til innhold

Flere enn meg som finner ut det .este om en person på nett??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har ingenting med å finne ut noe som helst om venninners kjærester. La dem finne utav det selv.

Anonymkode: 2523b...959

Nei det skjønner jeg og. De hadde vært på et par dater og hun satt med meg og lurte på om ting stemte. Så snakket vi litt om hvordan ting skurret også ville hun på nett og sjekke så gjorde vi det.

Anonymkode: cc617...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til med å finne informasjon om meg. Det eneste man kan finne ut er utdannelse, verv og hvor i landet jeg bor, som ikke akkurat er informasjon jeg holder hemmelig. Men det er jo klart det er enkelt å finne informasjon om mennesker som er synlig på nett. Det er jo ikke akkurat en bragd. 

Anonymkode: ff626...b8d

Kanskje vi ikke syns du er så interessant en gang 😉

Anonymkode: cc617...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Navn, fører til andre navn, samme adresse, sjekke deres facebook, google+, hotmail, messenger, snapchat, twitter, instagram, bedriftsprofil, andre ansatte, andre naboer, eiendomspriser, kommune, osv osv osv osv. 

Og vipps..................

Anonymkode: db103...b3f

Nei, det gjør ikke det på meg. Du får heller ikke opp adresse, telefonnummer, instagram, kollegaer etc. Hva står du igjen med da? Ingenting annet enn det jeg selv har valgt å dele. 

Anonymkode: ff626...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje vi ikke syns du er så interessant en gang 😉

Anonymkode: cc617...8cb

Vel, nå brukte jeg jo meg bare som et eksempel da på en person som ikke er lett søkbar. Jeg tenkte jo ikke at dere faktisk skulle prøve å søke meg opp, men det trodde jeg faktisk sa seg selv. 

Anonymkode: ff626...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og vipps..................

Anonymkode: db103...b3f

Hva slags informasjon kan du finne der, da? 

Anonymkode: cc2bd...02b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På han jeg søkte på så la oss kalle han Anders Pedersen, bare at han hadde et slags utenlands fornavn og ganske vanlig norsk etternavn. På Facebook hadde han aldri lagt ut noe, hadde ingen bilder, kun navnet sitt og noen venner. Ca 22 år og 150 venner (lite ift mange andre på den alderen.) 

Han sa han bodde i vennesla og jobbet i Kristiansand sentrum (ikke disse byene men samme avstander.) Han jobbet med it og det var alt jeg visste om han.

Han hadde tilfeldigvis en ved akkurat samme navn som seg selv som venn, nok en profil uten bilder og ingen venner, men et ekstra etternavn som var utenlandsk. Med det andre etternavnet så fant jeg at han var venn med sin søster og mor på Facebook. Ved å bruke navnet til moren fant jeg adressen deres og at han bor med moren sin. 

Via side hvor man kan sjekke hvem som eier bilen så eier moren en bil og ikke noe på han. Fant ikke nummeret hans i opplysningen eller noe heller. Han har en linkeDIN side fant jeg ut via Google hvor han har bilde av seg selv inne på med all informasjon om utdannelse. Man måtte bare lage seg profil for å sjekke ut hans. Via den profilen fant jeg da ut å han ikke er ferdig utdannet før om 2 år. Der så jeg også hva han hadde gått på vgs og hvilke plass han jobbet. Via hele navnet og nå fødselsdato fant jeg han på skattelister og langt unna den summen han har oppgitt. Det huset han mente han eide 2t unna sto oppført på faren hans. Gikk inn på Google maps og fant da ut at faren bor der nå med nye kjæresten/kona med barn så dette er ikke noe hus han har eid.

Litt senere røpet han seg selv med at han ba på ikea å handlet alt man trenger til en første leilighet. Da hadde han flyttet 2t unna jobben med vilje for å finne leilighet han hadde råd til (skjønte vi på hvilke plass han hadde valgt.) For noen med 2-3 mill på konto gir det ikke mening å flytte slik at han får ekstrem kø både til og fra jobb om han ikke må. 

Alle bilene han mente han eide stemmer jo ikke da han ikke har bil. Han måtte nemlig ta buss da mammaen ikke kunne kjøre han til jobb.

Altså hun hadde jo ikke brydd seg om han var ærlig om at han var en helt vanlig fyr, men å smøre så tykt på så blir det jo direkte flaut.

Anonymkode: cc617...8cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags informasjon kan du finne der, da? 

Anonymkode: cc2bd...02b

Hn mente nok og vips så vet man mye, ikke appen.

Anonymkode: cc617...8cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Navn, fører til andre navn, samme adresse, sjekke deres facebook, google+, hotmail, messenger, snapchat, twitter, instagram, bedriftsprofil, andre ansatte, andre naboer, eiendomspriser, kommune, osv osv osv osv. 

Og vipps..................

Anonymkode: db103...b3f

Hva om man aldri har hatt noen profiler på noen som helst sosiale medier, verken Favebook, twitter, snapchat, instagram eller noe som helst? :P

Anonymkode: 55a78...95b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva om man aldri har hatt noen profiler på noen som helst sosiale medier, verken Favebook, twitter, snapchat, instagram eller noe som helst? :P

Anonymkode: 55a78...95b

Fant ei via nkk hundeside 😉 så alle må ikke være på instagram eller Facebook. Andre har det blitt skrevet om i avisene som barn eller ungdom, eller via idrettsgrener de drev med. Så finner man de der.

Anonymkode: cc617...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det gjør ikke det på meg. Du får heller ikke opp adresse, telefonnummer, instagram, kollegaer etc. Hva står du igjen med da? Ingenting annet enn det jeg selv har valgt å dele. 

Anonymkode: ff626...b8d

Du er naiv.

Anonymkode: db103...b3f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fant ei via nkk hundeside 😉 så alle må ikke være på instagram eller Facebook. Andre har det blitt skrevet om i avisene som barn eller ungdom, eller via idrettsgrener de drev med. Så finner man de der.

Anonymkode: cc617...8cb

 Hva om man ikke er medlemmer av noen frivillige organisasjoner, politiske partier / ungdomspartier eller noe som helst? 

Og de aller, aller fleste har vel kanskje ikke havnet i noen aviser heller? :P

Anonymkode: 55a78...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva om man aldri har hatt noen profiler på noen som helst sosiale medier, verken Favebook, twitter, snapchat, instagram eller noe som helst? :P

Anonymkode: 55a78...95b

Selv om du ikke har, så har venner, familie, øvrig slekt, studievenner, naboer, kollegaer osv det. 

Ellers er det de gamle informasjonskanalene før internets tid. 

Anonymkode: db103...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 Hva om man ikke er medlemmer av noen frivillige organisasjoner, politiske partier / ungdomspartier eller noe som helst? 

Og de aller, aller fleste har vel kanskje ikke havnet i noen aviser heller? :P

Anonymkode: 55a78...95b

Fant barnebilde av meg selv med klassen fra 3 klasse via Google søk. 

Anonymkode: cc617...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 Hva om man ikke er medlemmer av noen frivillige organisasjoner, politiske partier / ungdomspartier eller noe som helst? 

Og de aller, aller fleste har vel kanskje ikke havnet i noen aviser heller? :P

Anonymkode: 55a78...95b

Har du vært det en gang i løpet av barne eller ungdomstid så kan det finnes info på det ennå. Finner navnet mitt under en idrett jeg ga meg på for over 6 år siden.

Anonymkode: cc617...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selv om du ikke har, så har venner, familie, øvrig slekt, studievenner, naboer, kollegaer osv det. 

Ellers er det de gamle informasjonskanalene før internets tid. 

Anonymkode: db103...b3f

Jepp, vet man etternavnet ditt eller navn på foreldre eller venner så kan man finne ut småtteri der og.

Anonymkode: cc617...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er naiv.

Anonymkode: db103...b3f

Nei, det er jeg da slettes ikke. Det er du som er naiv om du tror at du kan finne slik informasjon om alle. 

Anonymkode: ff626...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, vet man etternavnet ditt eller navn på foreldre eller venner så kan man finne ut småtteri der og.

Anonymkode: cc617...8cb

Det er jo faktisk grenser for hvor mye informasjon man kan finne om foreldre på nettet (gitt at du selv er voksen). 

Anonymkode: ff626...b8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er jeg da slettes ikke. Det er du som er naiv om du tror at du kan finne slik informasjon om alle. 

Anonymkode: ff626...b8d

Finne ut det meste om en person, hadde jeg nå bare brukt "jeg finner ut alt om alle på nett" så hadde det du sier holdt stand, det finnes alltid unntak 😉

Anonymkode: cc617...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om 3 stk jeg ikke finner noe om på nett, og 2 som jeg kun finner på fb. Ellers er det skremmende å se hvor lite kritisk mange er. Kan finne ut skremmende mye om enkelte. Dater ikke folk som er for åpne på nett og heller ikke lite info :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo faktisk grenser for hvor mye informasjon man kan finne om foreldre på nettet (gitt at du selv er voksen). 

Anonymkode: ff626...b8d

Det finnes alltid unntak, men jeg finner ut mye om mange, nok til at venninner spør meg om de lurer på noe.

Anonymkode: cc617...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...