Gå til innhold

John Arne Riise


fjær

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Mariss@68 said:

Hvor har han høy lønn fra? 

Realitydeltagelser, trenerjobben, tv og mediaopptredener, instagramspons osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Centimeteren skrev (47 minutter siden):

Realitydeltagelser, trenerjobben, tv og mediaopptredener, instagramspons osv.

Det hjelper ikke med høy inntekt hvis forbruket er enda høyere. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunabelle skrev (2 timer siden):

Det hjelper ikke med høy inntekt hvis forbruket er enda høyere. 

Det er akkurat der problemet er. Selv om man tjener godt å kontoen er fet av gryn, så betyr det ikke at man kan leve over evnen. Og hvertfall ikke når man har den historikken sånn som Riise har ift 2 mislykte ekteskap og ubetalte barnebidrager. Pengene han dro inn fra sine forskjellige prosjekter som er fra selvbiografi bøker å andre merker varer så kunne han lett ha gjort opp for seg før alt for lenge siden. Men neida. Det finnes ikke synd på han i det hele tatt.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
Baracuda skrev (1 time siden):

Jeg føler jar er litt umoden etter å ha sett han på farmen...

Tror det kommer opp bilde av Jar om man tar bildesøk på umoden.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baracuda skrev (1 time siden):

Jeg føler jar er litt umoden etter å ha sett han på farmen...

På generelt grunnlag så tror jeg det kan være usunt for noen å havne inn i det såkalte «voksen-livet» for tidlig. Man blir nok bråmoden på enkelte områder, men går glipp av den naturlige relasjons-utviklingen og gradvis mer ansvar for eget liv som ungdommer skal gjennom. Så på et tidspunkt blir man «tatt» igjen av jevnaldrende som da fremstår som mye mer modne. Tenker på at JAR flyttet til Monaco som 17-åring( ?), vil tro dette har preget ham. Anna Rasmussen (mammatilMichelle) er også et  eksempel, etter min mening. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skriver noen av dere at han ikke betaler barnebidrag nå? Jeg vet at det har vært en greie tidligere, men har noen av dere dokumentasjon på at dette fortsatt er tilfelle siden det gjentas i denne tråden?

Nettavisen skriver at kravet til kona gjelder saksomkostninger, ikke barnebidrag.

 

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor ikke han og kona leier en regnskapsfører til å hjelpe de med å ha kontroll på økonomien, for dette mestrer de tydeligvis ikke. Det må da være utrolig pinlig for de begge at ubetalte krav og  regninger blir liggende langt over forfall med de konsekvenser det får.
 

Siden jeg er inne i tråden her, så vil jeg tipse om to podcaster som Jar har vært med i nylig; «the rise of John Arne Riise» med Alex Rosen, og «den svarte boksen» .

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger kona på mywardrobe profilen på Instagram hvor hun stadig vekk selger ting. Er litt sjokkert over forbruket deres/hennes. Hun selger mange ubrukte ting hun har kjøpt for 20.000-30.000 tusen. Jeg fatter ikke at folk kaster bort penger på slikt. Hadde aldri kjøpt en fillete genser på Gucci til 18.000kr og aldri brukt det. 

Så er tydelig at de fortsatt har problemer med forbruket. De skifter jo stadig ut møblene i huset.  

Tjener virkelig Riise så mye penger i disse dager da til å ha råd til denne livsstilen? Kona jobber vel ikke?

Er helt galskap at han ikke har klart å bygge seg opp slik som Carew når han tjente masse i Liverpool. Snakk om å kaste bort formuen sin.  

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

acna skrev (9 timer siden):

Hvorfor skriver noen av dere at han ikke betaler barnebidrag nå? Jeg vet at det har vært en greie tidligere, men har noen av dere dokumentasjon på at dette fortsatt er tilfelle siden det gjentas i denne tråden?

Nettavisen skriver at kravet til kona gjelder saksomkostninger, ikke barnebidrag.

 

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor ikke han og kona leier en regnskapsfører til å hjelpe de med å ha kontroll på økonomien, for dette mestrer de tydeligvis ikke. Det må da være utrolig pinlig for de begge at ubetalte krav og  regninger blir liggende langt over forfall med de konsekvenser det får.
 

Siden jeg er inne i tråden her, så vil jeg tipse om to podcaster som Jar har vært med i nylig; «the rise of John Arne Riise» med Alex Rosen, og «den svarte boksen» .

Har ikke inntrykk av at det er regnskapsfører de trenger, det er vel mer en økonomisk verge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Centimeteren skrev (19 timer siden):

Riise har høy lønn. Huset blir nok ikke solgt..

Men det virker jo som at problemet er at han ikke kan forvalte den høye lønnen. Alle inntektene går til alt mulig annet enn nødvendige utgifter. Hjelper ikke å ha høy lønn når man bruker alle pengene på vesker, solbriller og merkeklær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ti10 said:

Men det virker jo som at problemet er at han ikke kan forvalte den høye lønnen. Alle inntektene går til alt mulig annet enn nødvendige utgifter. Hjelper ikke å ha høy lønn når man bruker alle pengene på vesker, solbriller og merkeklær.

Nei, men med høy lønn så kan økonomiske problemer fikses med skippertak. Riise lider ingen nød.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som ekskona har fått slettet både instaprofilen og tictocprofilen sin, merkelig sammentreff med tanke på at det har skjedd akkurat nå når hun har begjært huset hans tvangssolgt 🤔😔 skulle nesten tro noen er på hevnetokt..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

acna skrev (13 timer siden):

Hvorfor skriver noen av dere at han ikke betaler barnebidrag nå? Jeg vet at det har vært en greie tidligere, men har noen av dere dokumentasjon på at dette fortsatt er tilfelle siden det gjentas i denne tråden?

Nettavisen skriver at kravet til kona gjelder saksomkostninger, ikke barnebidrag.

 

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor ikke han og kona leier en regnskapsfører til å hjelpe de med å ha kontroll på økonomien, for dette mestrer de tydeligvis ikke. Det må da være utrolig pinlig for de begge at ubetalte krav og  regninger blir liggende langt over forfall med de konsekvenser det får.
 

Siden jeg er inne i tråden her, så vil jeg tipse om to podcaster som Jar har vært med i nylig; «the rise of John Arne Riise» med Alex Rosen, og «den svarte boksen» .

Fordi det er hovedgrunnen til at Riise og ekskona har sine uenighet mellom seg. Samtidig som Riise selv har gått ut i media og i begge bøkene sine, at han ikke har betalt barnebidrag for de to barna han har med ekskona. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Centimeteren skrev (På 27.1.2021 den 11.57):

Realitydeltagelser, trenerjobben, tv og mediaopptredener, instagramspons osv.

Har han egentlig så høy lønn når han ikke engang fikk lån til et hus verdt 6mill? 
 

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bonsaijenta skrev (1 time siden):

Har han egentlig så høy lønn når han ikke engang fikk lån til et hus verdt 6mill? 

Da han deltok i "I lomma på Silje" var i følge Silje Sandmæl grunnen til at han i utgangspunktet ikke fikk lån til huset at han var en dårlig betaler og at han ikke hadde spart opp (nok?) egenkapital. Inntekten var god nok, men det er bare et av tre kriterier som skal oppfylles.

Jeg så "I lomma på Silje" episoden JAR deltok i på nytt går kveld etter å ha lest de siste innleggene i tråden. Han og kona hadde jo et helt vanvittig forbruk. De brukte bl.a. ca 500.000 kr i året på klær/sko/vesker etc. og det gikk veldig mye penger til bl.a å spise ute og reiser. De bodde i en leilighet de leide for 25.000 kr/mnd hvor de hadde kjøpt de fleste møblene nye de de flytta inn - og vi snakker ikke Ikea møbler, men dyre møbler fra Slettvoll og lignende.

Fikk inntrykk av at JAR er impulsiv og lever i nuet, det virket ikke som han tenkte langsiktig. Da Silje kom var det for å hjelpe ham å spare en million som han trang til huset de skulle bygge, for de hadde kjøpt tomt. Tre dager etter at Silje dro kontaktet han henne for å få hjelp til boliglån, for da hadde han funnet drømmehuset sitt. Det gikk fra tomt og byggeplaner i Drammen til nybygd hus på Nøtterøy utenfor Tønsberg nærmest over natta.

Synes rett og slett at JAR fremstod som ganske umoden. Det virket som han forventet at Silje skulle fikse ting for ham uten at han måtte gjøre noe særlig for det. Han var egentlig ikke interessert i å endre livsstilen sin og kunne aller nådigst gå med på å si opp et av streamingabonnementene sine liksom. Da hun lærte ham å betale regninger i mobilbanken virket han uinteressert og irritert.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christiane_W skrev (2 minutter siden):

Da han deltok i "I lomma på Silje" var i følge Silje Sandmæl grunnen til at han i utgangspunktet ikke fikk lån til huset at han var en dårlig betaler og at han ikke hadde spart opp (nok?) egenkapital. Inntekten var god nok, men det er bare et av tre kriterier som skal oppfylles.

Jeg så "I lomma på Silje" episoden JAR deltok i på nytt går kveld etter å ha lest de siste innleggene i tråden. Han og kona hadde jo et helt vanvittig forbruk. De brukte bl.a. ca 500.000 kr i året på klær/sko/vesker etc. og det gikk veldig mye penger til bl.a å spise ute og reiser. De bodde i en leilighet de leide for 25.000 kr/mnd hvor de hadde kjøpt de fleste møblene nye de de flytta inn - og vi snakker ikke Ikea møbler, men dyre møbler fra Slettvoll og lignende.

Fikk inntrykk av at JAR er impulsiv og lever i nuet, det virket ikke som han tenkte langsiktig. Da Silje kom var det for å hjelpe ham å spare en million som han trang til huset de skulle bygge, for de hadde kjøpt tomt. Tre dager etter at Silje dro kontaktet han henne for å få hjelp til boliglån, for da hadde han funnet drømmehuset sitt. Det gikk fra tomt og byggeplaner i Drammen til nybygd hus på Nøtterøy utenfor Tønsberg nærmest over natta.

Synes rett og slett at JAR fremstod som ganske umoden. Det virket som han forventet at Silje skulle fikse ting for ham uten at han måtte gjøre noe særlig for det. Han var egentlig ikke interessert i å endre livsstilen sin og kunne aller nådigst gå med på å si opp et av streamingabonnementene sine liksom. Da hun lærte ham å betale regninger i mobilbanken virket han uinteressert og irritert.

Lurer på hva Silje tenker om situasjonen nå.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Christiane_W skrev (2 minutter siden):

Da han deltok i "I lomma på Silje" var i følge Silje Sandmæl grunnen til at han i utgangspunktet ikke fikk lån til huset at han var en dårlig betaler og at han ikke hadde spart opp (nok?) egenkapital. Inntekten var god nok, men det er bare et av tre kriterier som skal oppfylles.

Jeg så "I lomma på Silje" episoden JAR deltok i på nytt går kveld etter å ha lest de siste innleggene i tråden. Han og kona hadde jo et helt vanvittig forbruk. De brukte bl.a. ca 500.000 kr i året på klær/sko/vesker etc. og det gikk veldig mye penger til bl.a å spise ute og reiser. De bodde i en leilighet de leide for 25.000 kr/mnd hvor de hadde kjøpt de fleste møblene nye de de flytta inn - og vi snakker ikke Ikea møbler, men dyre møbler fra Slettvoll og lignende.

Fikk inntrykk av at JAR er impulsiv og lever i nuet, det virket ikke som han tenkte langsiktig. Da Silje kom var det for å hjelpe ham å spare en million som han trang til huset de skulle bygge, for de hadde kjøpt tomt. Tre dager etter at Silje dro kontaktet han henne for å få hjelp til boliglån, for da hadde han funnet drømmehuset sitt. Det gikk fra tomt og byggeplaner i Drammen til nybygd hus på Nøtterøy utenfor Tønsberg nærmest over natta.

Synes rett og slett at JAR fremstod som ganske umoden. Det virket som han forventet at Silje skulle fikse ting for ham uten at han måtte gjøre noe særlig for det. Han var egentlig ikke interessert i å endre livsstilen sin og kunne aller nådigst gå med på å si opp et av streamingabonnementene sine liksom. Da hun lærte ham å betale regninger i mobilbanken virket han uinteressert og irritert.

Dette stemmer på en prikk. Han framstilte seg umoden å uinteressert i hele opplegget. Han er som et barn som venter at andre tar seg av slikt mens han lever sine "rikdomelig" dager uten noen form for konsekvenser. Om du ser på kjedismødre der paret også er med, så kjøpte Riise den svin dyre føde bagen for andre gang, ETTER at kona hadde levert den tilbake slik Silje mente at det skulle være.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

acna skrev (19 timer siden):

Hvorfor skriver noen av dere at han ikke betaler barnebidrag nå? Jeg vet at det har vært en greie tidligere, men har noen av dere dokumentasjon på at dette fortsatt er tilfelle siden det gjentas i denne tråden?

Nettavisen skriver at kravet til kona gjelder saksomkostninger, ikke barnebidrag.

 

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor ikke han og kona leier en regnskapsfører til å hjelpe de med å ha kontroll på økonomien, for dette mestrer de tydeligvis ikke. Det må da være utrolig pinlig for de begge at ubetalte krav og  regninger blir liggende langt over forfall med de konsekvenser det får.
 

Siden jeg er inne i tråden her, så vil jeg tipse om to podcaster som Jar har vært med i nylig; «the rise of John Arne Riise» med Alex Rosen, og «den svarte boksen» .

Det ernok ingen som har bevis på det, men i denne tråden er det lov å  Spekulere vilt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bærblå skrev (9 timer siden):

Følger kona på mywardrobe profilen på Instagram hvor hun stadig vekk selger ting. Er litt sjokkert over forbruket deres/hennes. Hun selger mange ubrukte ting hun har kjøpt for 20.000-30.000 tusen. Jeg fatter ikke at folk kaster bort penger på slikt. Hadde aldri kjøpt en fillete genser på Gucci til 18.000kr og aldri brukt det. 

Så er tydelig at de fortsatt har problemer med forbruket. De skifter jo stadig ut møblene i huset.  

Tjener virkelig Riise så mye penger i disse dager da til å ha råd til denne livsstilen? Kona jobber vel ikke?

Er helt galskap at han ikke har klart å bygge seg opp slik som Carew når han tjente masse i Liverpool. Snakk om å kaste bort formuen sin.  

Hun sponses mye også , så at hun skriver utsalgspris betyr ikke at hun har betalt det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (9 minutter siden):

Det ernok ingen som har bevis på det, men i denne tråden er det lov å  Spekulere vilt

Ingen spekulasjoner. Den saken er blitt diskutert å dokumentert opp til flere ganger. Det er en fordel å holde seg oppdatert når man skal delta. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...