Gå til innhold

Hvordan tolker dere meg utifra øynene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du ser ut som jeg gjorde etter jeg hadde tatt dop i for mange år. sånn supersløv og lite følelser.

Anonymkode: 033cd...377

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at TS ennå ikke har vært inne og gitt noe "fasitsvar" her.. Lurer litt på hva du TS egentlig ønsker svar på? Vil du vite hvordan folk vurderer personligheten og/eller sinnsstemningen din? Eller lurer du på om folk synes du har pene øyne eller ikke? Bare lurer siden du sier at vi alle blir bedømt ut fra hvordan vi ser ut, og derfor tenker jeg dette høres litt ut som ønske om bekreftelse på utseende. 

Jeg synes utifra bildet at du virker som en litt lukket og reservert person. I tillegg tolker jeg deg som sliten. Ellers synes jeg øynene dine er helt alminnelige og ikke noen som skiller seg ut i mengden på noen som helst måte. Utifra bildet så er det stor sannsynlighet for at jeg ikke ville ha lagt særlig merke til øynene og blikket ditt om jeg hadde møtt på deg. 

Anonymkode: 541d8...6b6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må alltid se øynene og blikkene personlig for at det skal gi meg noe 'å gå på'. For ja, jeg synes øynene sier mye om en person. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 99% sikker på at jeg har sett det bildet eller lignende for 1-2 år siden her på KG med et lignende eller likt hovedinnlegg. Men jeg finner ikke tråden, og husker ikke om ts kom med tilbakemeldinger. Kanskje noen av dere husker tråden og kan finne den?

Anonymkode: 0218b...260

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, WubWub said:

Og det er heller ikke alltid pupillene samsvarer med sinnsstemning. Å lese et menneske utifra pupillene blir for meg altfor søkt, det later til at dunning-kruger effekten viser sitt ansikt her. At øyeeplet kan uttrykke emosjoner og personlighet er fagekspertisen uenig med deg i. De mener som meg, at det er små musklene rundt øynene som viser til sinnsstemningen og ikke selve øyeeplene eller "porten til sjelen" som noen så misvisende kaller de.

Om det hadde vært slik at man kan lese et menneske utifra øynene - hvorfor i alle dager er det ofte de ondeste jævlene som sjarmerer flest kvinner og menn i senk for så å forgripe seg på de? Jeg har lest flere bøker om de verste seriemorderne og serievoldtektsmenna i historien og det er en ting de har til felles ; de sjarmerer alltid ofrene i senk ved å late som de er godheten selv. De kan lure opptil hundretalls intetanende ofre. 

Om det hadde vært så enkelt at man kunne lest et menneske utifra øynene så burde de vil ikke evnet lurt et eneste menneske?

Nei dette blir for ulogisk for meg - jeg fester heller min lit til de som faktisk har dette emnet som sitt fagfelt :

"

Det er imidlertid særlig i samspill med ansiktsmusklene vi uttrykker følelser.

Jesper Hjortdal er klinisk professor og opererer jevnlig øyne. Han tror ikke øynene viser hva som foregår i sjelen.

– Jeg har operert i tusenvis av pasienter, og når vi dekker resten av ansiktet, er det ikke noe uttrykk i selve øyet, sier Hjortdal, som er klinisk professor ved øyeavdelingen ved Aarhus Universitet."

"– Vi viser følelsene våre gjennom subtile variasjoner i de små musklene i ansiktet – særlig rundt øynene. Det skjer som regel automatisk og ubevisst, sier nevropsykolog Thomas Zoëga Ramsøy, som har en doktorgrad i nevrobiologi. Han er forsker ved Singularity University i USA, direktør og eier av Neurons Inc. Consultancy og har tidligere forsket på hvordan ansiktsuttrykk avkodes."

"

Det er ganske festlig å se hvor mye du klarer å tolke ut av at jeg påpekte at visse nevrologiske og fysiologiske responser i øyet, koblet både til emosjonelle og adaptive stimuli, også bidrar til å vise sinnsstemning.

Jeg velger å ikke at svaret ditt særlig høytidelig. Det var faktisk temmelig underholdende.

Anonymkode: 397ee...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ganske festlig å se hvor mye du klarer å tolke ut av at jeg påpekte at visse nevrologiske og fysiologiske responser i øyet, koblet både til emosjonelle og adaptive stimuli, også bidrar til å vise sinnsstemning.

Jeg velger å ikke at svaret ditt særlig høytidelig. Det var faktisk temmelig underholdende.

Anonymkode: 397ee...ac1

Ikke minst ganske spesielt. 

Anonymkode: 7b4dc...f1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn leser visstnok ansikter dårligere enn kvinner. Autister kommer dårligst ut. Jeg skjønner ikke helt poenget med tråden hvis det ikke kommer et svar til tolkningen. Kanskje noen andre er villig til å legge ut for så å gi en fasit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke minst ganske spesielt. 

Anonymkode: 7b4dc...f1f

Lærer nok mye da. Mye googling og liming for å få frem et poeng eller ti.

Anonymkode: a413e...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ganske festlig å se hvor mye du klarer å tolke ut av at jeg påpekte at visse nevrologiske og fysiologiske responser i øyet, koblet både til emosjonelle og adaptive stimuli, også bidrar til å vise sinnsstemning.

Jeg velger å ikke at svaret ditt særlig høytidelig. Det var faktisk temmelig underholdende.

Anonymkode: 397ee...ac1

Ifølge en kirurg som har operert tusenvis av øyne så viser han til at øynene ikke uttrykker noen emosjoner når alt bortsett fra øynene er dekket til. 

At du avfeier fagkompetansen med solid erfaring på feltet finner jeg underholdende ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lærer nok mye da. Mye googling og liming for å få frem et poeng eller ti.

Anonymkode: a413e...4f2

Men tar du til deg lærdommen eller tviholder du på personlige overbevisninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/9/2017 den 2.33, AnonymBruker skrev:

Vi dømmes alle ut fra måten vi ser ut på, da det er det første vi legger merke til. Og øynene til mennesker kan gi informasjon nok til å dømme på godt og vondt.

Hva hadde dere da tenkt om dere møtte  mine øyne?


Ei flott jente, med mye omsorg og kjærlighet. Men hun er sliten, hun er litt trist. Jeg får en følelse av at denne personen ville vært en fantastisk venn. 

 

 

image.jpeg

Anonymkode: a38fe...f7e

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du ser hyggelig og høflig ut, men minner meg om noen som man møter på butikken, men har det kjempetravelt og nesten løper forbi deg. Usikker på hvorfor jeg tenker det. :fnise: 

Anonymkode: 53356...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, WubWub skrev:

Men tar du til deg lærdommen eller tviholder du på personlige overbevisninger?

Nei,jeg kan ta til meg ny lærdom jeg. Syns det er bra du finner stoff altså,blir bare litt lange utgreiinger av og til. Men jeg tror oppriktig du lærer mye,om du leser alt du googler.

Anonymkode: a413e...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, for å utdype mitt tidligere innlegg: Det er ikke noe vondt i deg, ut fra blikket, du virker behagelig, så får lyst til å bli kjent med deg. Øynene dine er pene og symmetrisk. Tror du er vakker når du smiler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyp, muligens vanntegn (fisk, skorpion eller kreps). Følsom, kan ta deg nær av mange ting som andre kanskje ikke tenker på, men også sterk, og du lar ikke andres mening om deg virkelig gå inn på deg. Veldig sterk faktisk, mulig du har hatt noen vanskeligheter tidlig i livet som har gjort at du ser mange sider ved ting, som om du har et annet perspektiv enn andre. Intelligent. Medfølende, må passe på så du ikke "ofrer" deg for andre.
Du er pålitelig, ærlig, til å stole på. Stiller opp for dine venner, deler ikke hemmeligheter. God til å holde munn om ting. Endel uforløst smerte. Åndelig interessert, men ikke religiøs. Åpen. Misfornøyd med urettferdighet i verden, kanskje du har tenkt på å reise til et fjernt land og drive med noe slags hjelpearbeid. Føler dypt for og med andre. Føler smerten deres. Særlig barn, ønsker at barna i verden skal ha det bra.
Liksom sterk og  rett rygg (metaforisk men kanskje også bokstavelig), har integritet. Kunstnerisk, men det kan være med praktiske ting, trenger ikke være maling eller poesi, men kan være interiør f.ex., ting som har praktisk verdi. Estetisk sans. Ser hva som funker og ikke, kan sette sammen et antrekk eller interiør og få det balansert.

(Jeg poster dette nå helt uten å ha lest de andre kommentarene, gjør det slik for ikke å bli påvirket og slette ting jeg tror er "feil".)

Anonymkode: 95567...084

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...