Gå til innhold

Hvordan tolker dere meg utifra øynene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 hours ago, WubWub said:

Øynene i seg selv sier aldri noe særlig. De forandrer seg ikke etter humørendringer og har ingen korrelasjon med din personlighet, øynenes fasong , farge og sammensetning er genetisk. Det er de små musklene rundt øynene og den generelle ansiktsmimikken som kan fortelle oss noe om din tilstand. Men også her er det vanskelig å korrekt analysere vedkommendes stemning da vi mennesker ofte er dyktige til å skape fasader. 

Men utifra det lille man ser på bildet ditt så ville jeg tolket deg som trist og alvorlig. 

 

Pupiilestørrelse og blikkretning, samt ro/uro (fast/flakkende blikk) sier mye om personlighet og sinnsstemning. Øynene i seg selv forteller svært mye.

3 hours ago, WubWub said:

Du har ikke påpekt noen form for fakta. Du har synset om en port til en sjel - men det er ingen vitenskapelige funn som viser til eksistensen av en sjel. Ergo blir dette synsing basert på overtro.

Sjelen er et religiøst konsept som er basert på "jeg tror det er slik derfor er det slik". Det er ikke gyldig bevisførsel. 

Men det er et faktum at pupillstørrelse har en emosjonell komponent. Både adrenerge og kolinerge responser gir seg uttrykk i øynene (helt uavhengig av periorbital muskulatur).

Hvorfor tror du man forstørrer pupillene når man bearbeider bilder av vakre kvinner?

Anonymkode: 397ee...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pupiilestørrelse og blikkretning, samt ro/uro (fast/flakkende blikk) sier mye om personlighet og sinnsstemning. Øynene i seg selv forteller svært mye.

Men det er et faktum at pupillstørrelse har en emosjonell komponent. Både adrenerge og kolinerge responser gir seg uttrykk i øynene (helt uavhengig av periorbital muskulatur).

Hvorfor tror du man forstørrer pupillene når man bearbeider bilder av vakre kvinner?

Anonymkode: 397ee...ac1

Sammentrekning og utvidelse av pupiller er også en indikasjon på endrede lysforhold eller fysiologiske kroppslige endringer. Å tolke et par øyne utifra størrelsen på pupillene er av den grunn å gripe etter halmstrå. Om størrelsen på pupillene kan fortelle deg en historie, hvordan tolker du TS sine sammentrukkede pupiller? Ingen vakre kvinner i nærheten kanskje? 

Jeg tipper dette er en automatisk fysiologisk reaksjon som utløses av solen hun får i øynene. 

Flakkende blikk sier ingenting om sinnsstemning. Jeg flakker med blikket uavhengig av emosjoner , humør eller om jeg er rolig eller urolig. Det er bare en vanesak - intet mer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, WubWub said:

Sammentrekning og utvidelse av pupiller er også en indikasjon på endrede lysforhold eller fysiologiske kroppslige endringer. Å tolke et par øyne utifra størrelsen på pupillene er av den grunn å gripe etter halmstrå. Om størrelsen på pupillene kan fortelle deg en historie, hvordan tolker du TS sine sammentrukkede pupiller? Ingen vakre kvinner i nærheten kanskje? 

Jeg tipper dette er en automatisk fysiologisk reaksjon som utløses av solen hun får i øynene. 

Flakkende blikk sier ingenting om sinnsstemning. Jeg flakker med blikket uavhengig av emosjoner , humør eller om jeg er rolig eller urolig. Det er bare en vanesak - intet mer.

Det er ikke alltid pupillresponsen samsvarer med lysforholdene, og den kan absolutt endre seg uten at omgivelsene forandrer seg. Flakkende elle rrolig blikk sier definitivt noe om sinnsstemning. Du vil også ubevisst registrere andre små, subtile forandringer som forteller deg hvorfor pupillen endrer størrelse. Dette er nokså ubevisste prosesser, men man kan trene seg opp til å identifisere mye.

Er det veldig viktig for deg å ha rett?

Anonymkode: 397ee...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, øynene dine forteller om en random person som sitter på bussen og mobilen har akkurat gått tom for strøm. :) Blikket er nøytralt, med en antydning av å være rykket ut av kjedsomhet til et øyeblikks tilbakeholden interesse. Blikket til et menneske forteller ikke stort når det bare ser ut i luften. Det er først når det fungerer i en relasjon, i fantasien eller faktisk, at øynene får et uttrykk.

@WubWub har helt rett, det er ikke øyeeplet som forteller oss noe, men det intrikate muskelspillet rundt øynene. Når vi omtaler øynene som "sjelens speil", så er det øyeregionen vi tenker på. Friske barn ser mer på øynene enn andre steder helt fra fødselen. Selv hunder ser på menneskenes øyne for informasjon, en egenskap de har tilegnet seg gjennom evolusjon og samvær med oss.

 

Endret av Horten Market
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er snill og empatisk. Bærer på noe trist. Store fine øyne har du.

Anonymkode: 14108...fa8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er snill og empatisk. Bærer på noe trist. Store fine øyne har du.

Anonymkode: 14108...fa8

Også tror jeg du gir mye av deg selv ute å få så mye tilbake. Det ligger en frustrasjon der.

Anonymkode: 14108...fa8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser ut som en jeg hadde turt å prate med. Du ser mild og snill ut, og pen på en veldig naturlig måte. 

Anonymkode: f7120...ca0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer dere å lese alt dette ut av et par øyne? Det eneste jeg tenker om øynene, er at de er brune.

Anonymkode: e738b...1f5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første tanken som slår meg når jeg ser øynene dine/blikket ditt er at det virker som om du er litt på vakt.. Ellers virker du litt alvorlig, muligens også litt trøtt.

Dette er bare min tolkning, og det er flere ulike tolkninger her, så håper TS kan komme med en "fasit" etter hvert.

Anonymkode: 541d8...6b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Det blir umulig å besvare spørsmålet utfra et stillbilde. Øynenes " karakter " endrer seg utfra hvem en kommuniserer med, evt ser på. Om de for øyeblikket er forbundet med et smil i ansiktet. Eller om det er noe som gjør at øynene forsvinner inn i dypet, forbundet med tristhet. På den annen side kan en ikke karakterisere en person utfra øyne: Søvnmangel, vitaminmangel etc spiller også sine roller.

Dersom noen ville uttrykt at jeg så trist ut, med spesiell henvisning til øynene og jeg visste at jeg ikke var det ville jeg ikke gitt det mye tanke. 

Endret av gjestvest
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting, de øynene der gir meg absolutt ikke noe inntrykk. Helt nøytrale. Ikke sjelelige men det er nok pga bildekvalitet og ansiktsuttrykk. Du kunne like gjerne vært en manipulerende ond og utspekulert dame som en snill og morsom en. Umulig å si/se. 

Anonymkode: d4cf1...886

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke alltid pupillresponsen samsvarer med lysforholdene, og den kan absolutt endre seg uten at omgivelsene forandrer seg. Flakkende elle rrolig blikk sier definitivt noe om sinnsstemning. Du vil også ubevisst registrere andre små, subtile forandringer som forteller deg hvorfor pupillen endrer størrelse. Dette er nokså ubevisste prosesser, men man kan trene seg opp til å identifisere mye.

Er det veldig viktig for deg å ha rett?

Anonymkode: 397ee...ac1

Og det er heller ikke alltid pupillene samsvarer med sinnsstemning. Å lese et menneske utifra pupillene blir for meg altfor søkt, det later til at dunning-kruger effekten viser sitt ansikt her. At øyeeplet kan uttrykke emosjoner og personlighet er fagekspertisen uenig med deg i. De mener som meg, at det er små musklene rundt øynene som viser til sinnsstemningen og ikke selve øyeeplene eller "porten til sjelen" som noen så misvisende kaller de.

Om det hadde vært slik at man kan lese et menneske utifra øynene - hvorfor i alle dager er det ofte de ondeste jævlene som sjarmerer flest kvinner og menn i senk for så å forgripe seg på de? Jeg har lest flere bøker om de verste seriemorderne og serievoldtektsmenna i historien og det er en ting de har til felles ; de sjarmerer alltid ofrene i senk ved å late som de er godheten selv. De kan lure opptil hundretalls intetanende ofre. 

Om det hadde vært så enkelt at man kunne lest et menneske utifra øynene så burde de vil ikke evnet lurt et eneste menneske?

Nei dette blir for ulogisk for meg - jeg fester heller min lit til de som faktisk har dette emnet som sitt fagfelt :

"

Det er imidlertid særlig i samspill med ansiktsmusklene vi uttrykker følelser.

Jesper Hjortdal er klinisk professor og opererer jevnlig øyne. Han tror ikke øynene viser hva som foregår i sjelen.

– Jeg har operert i tusenvis av pasienter, og når vi dekker resten av ansiktet, er det ikke noe uttrykk i selve øyet, sier Hjortdal, som er klinisk professor ved øyeavdelingen ved Aarhus Universitet."

"– Vi viser følelsene våre gjennom subtile variasjoner i de små musklene i ansiktet – særlig rundt øynene. Det skjer som regel automatisk og ubevisst, sier nevropsykolog Thomas Zoëga Ramsøy, som har en doktorgrad i nevrobiologi. Han er forsker ved Singularity University i USA, direktør og eier av Neurons Inc. Consultancy og har tidligere forsket på hvordan ansiktsuttrykk avkodes."

"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan klarer dere å lese alt dette ut av et par øyne? Det eneste jeg tenker om øynene, er at de er brune.

Anonymkode: e738b...1f5

Det er jo bare synsing. 

Anonymkode: 7b4dc...f1f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi dømmes alle ut fra måten vi ser ut på, da det er det første vi legger merke til. Og øynene til mennesker kan gi informasjon nok til å dømme på godt og vondt.

Hva hadde dere da tenkt om dere møtte  mine øyne?

 

 

image.jpeg

Anonymkode: a38fe...f7e

Kom med en fasit Ts? 

Anonymkode: 14108...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser veldig ordinær ut. En som ikke skiller  seg ut fra mengden på noen måte. 

Anonymkode: 2be5a...282

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...