Gå til innhold

Hege Storhaug


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Segregering, og «White flight» både frivillig og ufrivillig er et stort problem mange steder i Europa.

Hvor stort dette problemet er der du bor, vet jeg ikke, det er heller ikke relevant. Kanskje du endrer mening om du blir antastet, spyttet på, får bilen din ripa, med kommentar om at du som utropende fortjener det, og er uønsket i ditt gamle nabolag. 

Å bli utsatt for slikt setter sine spor. At du ikke har opplevd det, betyr ikke at det ikke eksisterer. Det at du har unngått problemstillingen, sier heller ikke noe om utbredelsen. 

 

Hvordan foreslår du at slike problem opphører, eller/og blir forebygget slik at ingen trenger oppleve noe slikt? 

Hvor viktig er det i dine øyne at denne problemstillingen opphører?

På en skala fra 1-10 hvor ligger din sympati med offer for slk adferd? 

Spørsmålet var til @Mari Y red tidligere kommunikasjon.

Endret av Madame Butterfly
glemte tag
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mari Y skrev (1 time siden):

Jeg har omtrent over 20 års erfaring med og å bo i Oslo. Faktisk. Det er uansett ikke et muslimsk problem; det er et politisk problem 

Jo, det er i høy grad et kulturelt problem. Politikere har ikke ansvaret for folks oppførsel, trakassering og dårlige holdninger - at du har sluppet unna sier ingenting om problemenes omfang. Klart hvite ikke ønsker å leve på steder hvor de er uønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (1 time siden):

Segregering, og «White flight» både frivillig og ufrivillig er et stort problem mange steder i Europa.

Hvor stort dette problemet er der du bor, vet jeg ikke, det er heller ikke relevant. Kanskje du endrer mening om du blir antastet, spyttet på, får bilen din ripa, med kommentar om at du som utropende fortjener det, og er uønsket i ditt gamle nabolag. 

Å bli utsatt for slikt setter sine spor. At du ikke har opplevd det, betyr ikke at det ikke eksisterer. Det at du har unngått problemstillingen, sier heller ikke noe om utbredelsen. 

 

Hvordan foreslår du at slike problem opphører, eller/og blir forebygget slik at ingen trenger oppleve noe slikt? 

Hvor viktig er det i dine øyne at denne problemstillingen opphører?

På en skala fra 1-10 hvor ligger din sympati med offer for slk adferd? 

Du setter veldig godt ord på hva saken egentlig dreier seg om. Grovheten i dette blir ikke godt nok gjengitt med begreper som «kultur» - det er ikke visesang eller opera vi prater om her.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lampe1 skrev (2 timer siden):

Jo, det er i høy grad et kulturelt problem. Politikere har ikke ansvaret for folks oppførsel, trakassering og dårlige holdninger - at du har sluppet unna sier ingenting om problemenes omfang. Klart hvite ikke ønsker å leve på steder hvor de er uønsket.

Segregering er et sammensatt problem og det har lite med islam og å gjøre. Men takk, du skal ha for forsøket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lampe1 skrev (2 timer siden):

Du setter veldig godt ord på hva saken egentlig dreier seg om. Grovheten i dette blir ikke godt nok gjengitt med begreper som «kultur» - det er ikke visesang eller opera vi prater om her.

 

Det er bare enda et godt eksempel her på KG på folk som ikke egentlig vet hva 'hvit flukt' innebærer, så, nei 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritikk av islam er viktig for å bevare vårt sekulariserte samfunn. All religionskritikk tjener friheten. HS er rasist, men bør absolutt få fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg støtter hun fullt ut. Desverre så kommer det til å gå riktig ille før mangen innser at hun har rett. Jeg er imot barne ekteskap, barn med hijab, behandle kvinner dårlig, nekte dem arbeid, vold osv osv.. Og mye annet som kommer med en viss kultur. Så all støtte til de som er motstander av det. Vil ikke ha det her. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari Y skrev (4 timer siden):

Segregering er et sammensatt problem og det har lite med islam og å gjøre. Men takk, du skal ha for forsøket. 

Det er på grunn av fornektelse at ting har fått utvikle seg til den grad vi ser i dag. 

 

Mari Y skrev (4 timer siden):

Det er bare enda et godt eksempel her på KG på folk som ikke egentlig vet hva 'hvit flukt' innebærer, så, nei 

White flight er veldig godt og riktig beskrevet i tråden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari Y skrev (4 timer siden):

Segregering er et sammensatt problem og det har lite med islam og å gjøre. Men takk, du skal ha for forsøket. 

Du er en virkelighetsfornekter. «Lite» med islam å gjøre? Nei. Det har mye med Midtøsten-mentalitet å gjøre, og islam spiller inn her. Man kan ikke hjernevaske barn fra de er små om at egne trosfeller er rene og rettroende, mens ikke-troende er dårlige mennesker uten særlig verdi i Allahs øyne, uten at det har langsiktige virkninger på menneskesyn og mentalitet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KloggeHeidi skrev (3 timer siden):

Jeg støtter hun fullt ut. Desverre så kommer det til å gå riktig ille før mangen innser at hun har rett. Jeg er imot barne ekteskap, barn med hijab, behandle kvinner dårlig, nekte dem arbeid, vold osv osv.. Og mye annet som kommer med en viss kultur. Så all støtte til de som er motstander av det. Vil ikke ha det her. 

Helt enig - Storhaug tør der andre feiger ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym11223344 skrev (4 timer siden):

Kritikk av islam er viktig for å bevare vårt sekulariserte samfunn. All religionskritikk tjener friheten. HS er rasist, men bør absolutt få fortsette.

Kamp mot religion er en moralsk plikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari Y skrev (5 timer siden):

Det er bare enda et godt eksempel her på KG på folk som ikke egentlig vet hva 'hvit flukt' innebærer, så, nei 

Jo, det vet jeg godt. Jeg ville flyktet selv om mitt hjemsted utviklet seg i en slik illevarslende retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (12 minutter siden):

Det er på grunn av fornektelse at ting har fått utvikle seg til den grad vi ser i dag. 

 

White flight er veldig godt og riktig beskrevet i tråden.

Ja, helt enig. Men fornekterne er sta som bare det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drizzt skrev (3 timer siden):

Det er på grunn av fornektelse at ting har fått utvikle seg til den grad vi ser i dag. 

 

White flight er veldig godt og riktig beskrevet i tråden.

Nei, såkalt 'hvit flukt' finnes det ikke noen entydig forklaring på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lampe1 skrev (3 timer siden):

Jo, det vet jeg godt. Jeg ville flyktet selv om mitt hjemsted utviklet seg i en slik illevarslende retning.

Her illustrerer du bare enda mer at du ikke vet hva du snakker om 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lampe1 skrev (3 timer siden):

Kamp mot religion er en moralsk plikt.

Du driver ikke en kamp mot religion når din retorikk består i og å lage fiendebilder av mennesker 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mari Y skrev (4 timer siden):

Nei, såkalt 'hvit flukt' finnes det ikke noen entydig forklaring på. 

Jeg har nevnt én forklaring. Dessuten er mennesker tribalistisk - hvite liker andre hvite best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari Y skrev (4 timer siden):

Du driver ikke en kamp mot religion når din retorikk består i og å lage fiendebilder av mennesker 

Religion og religiøse mennesker er min fiende. Se, der malte jeg et fiendebilde, i glorete farger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari Y skrev (4 timer siden):

Her illustrerer du bare enda mer at du ikke vet hva du snakker om 

Langt bedre enn fornektere som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lampe1 skrev (1 time siden):

Jeg har nevnt én forklaring. Dessuten er mennesker tribalistisk - hvite liker andre hvite best.

Den tribalismen kan også utfordres. 

PS: Neste gang du klager på mobbere får du reflektere over egne ord. Det at noe er naturlig betyr ikke at det er bra. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...