Gå til innhold

Hege Storhaug


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://tjomlid.com/2015/08/30/human-rights-service-misbruker-voldtektstall/

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/faktisk-no-ny-rapport-viser-ikke-at-unge-ikke-vil-ha-hijab-og-nikab-i-gatene/a/24140760/

http://m.nettavisen.no/nyheter/innenriks/islamforsker---hege-storhaug-ma-tale-a-bli-kritisert/3423146331.html

 

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du komme med noen eksempler på det? :)

Ser over her at hun har begått en faktafeil en gang, så gjerne noe annet enn den. Det kan skje den beste.

Anonymkode: 37787...f33

 

Anonymkode: dca76...25b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det er det verste som er å finne på henne så ser jeg virkelig ikke problemet. Tjomlid tar jeg ikke som en seriøs kilde så den har jeg ikke åpna, link nr to viser jo egentlig at hun ikke tar direkte feil, men hun har jo ikke rett heller.

Anonymkode: 37787...f33

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det er det verste som er å finne på henne så ser jeg virkelig ikke problemet. Tjomlid tar jeg ikke som en seriøs kilde så den har jeg ikke åpna, link nr to viser jo egentlig at hun ikke tar direkte feil, men hun har jo ikke rett heller.

Anonymkode: 37787...f33

Kan nok finne mye mer, men orker ikke bruke mer tid på å finne kilder. Og mange bekker små, blir stor å.

Anonymkode: dca76...25b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det er det verste som er å finne på henne så ser jeg virkelig ikke problemet. Tjomlid tar jeg ikke som en seriøs kilde så den har jeg ikke åpna, link nr to viser jo egentlig at hun ikke tar direkte feil, men hun har jo ikke rett heller.

Anonymkode: 37787...f33

Kilde nr 2 viser litt hvordan hun tolker ting til sin gevinst da.. 

 

 

Anonymkode: dca76...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan i *+€%}* kan hun ha så mange tilhengere?! Og hvordan i alle dager kan HRS få statstøtte?! Hva skjer med dette landet?! 

Jeg blir direkte flau! Forstår ikke folk at verden blir enda kaldere av dette?! Hva har skjedd med å bygge broer , snakke sammen og ikke dømme hverandre?! 

Finnes det noen underskriftkampanje eller noe mot HRS?! 

Anonymkode: dca76...25b

Hun har mange tilhengere, fordi mange liker å høre sannheten. Hvis du blir flau av å høre sannheten, da er jeg egentlig bekymret for deg.

Anonymkode: bf7b0...7b9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fått med seg de sakene som har rullet og gått i forskjellige nettaviser om "norske" barn ved koran-skoler i Somalia?       

Hege Storhaug har faktisk skrevet en god del om slike barn som blir sendt til slike skoler i utlandet. Disse barna er norske statsborgere, men foreldrene deres er veldig  bekymret for at barna skal bli alt for norske...    

Anonymkode: 8bd51...d4c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe man bør merke seg i forhold til motstanden Hege Storhaug møter, er hvem hun har gitt seg ut med. Storhaug har særlig gått etter sekten Minhaj-ul-quran, som hovedsakelig består av pakistanere, deriblant flere godt synlige i norske medier. Mehtab Afsar og Bushra Ishaq er blant medlemmene av denne sekten som Storhaug har malt et veldig negativt bilde av. Lederskikkelser i den muslimske Ahmadiyya-sekten har støttet Storhaug i hennes omtale av Minhaj-ul-qurans sterke sektleder Tahir al-Qadri som en islamist som taler med to tunger. Minhaj-ul-quran har aktivt forsøkt å tegne et spiselig bilde av egen organisasjon ved å motarbeide støttespillere for IS her til lands, og med det forsøke framstå som en motvekt mot islamisme. Men Minhaj-ul-quran er i realiteten bare hakket mindre islamistiske enn disse IS-sympatisørene. Dette ble også synliggjort av Sylvi Listhaug da hun for ikke lenge siden møtte Al-Qadri under et arrangement her i Norge. Abid Raja ga Listhaug støtte i hennes konfrontasjon av Al-Qadris uttalte synspunkter, hvorpå Al-Qadri unnlot å svare henne. Kritikken mot Al-Qadri og hans sekt har ført til sterk misnøye blant hans sektmedlemmer, og mange av disse har en stund nå aktivt forsøkt å trappe opp sine bakvaskelser av Storhaug, Ahmadiyya-sektens lederskap, Listhaug og Raja i sosiale medier. Dette er noe man bør ha i bakhodet i forhold til motstanden Storhaug blir utsatt for. Disse motstanderne av Storhaug er ikke nødvendigvis ute etter å kritisere henne på et rasjonelt grunnlag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2017 den 17.02, AnonymBruker skrev:

Hvordan i *+€%}* kan hun ha så mange tilhengere?! Og hvordan i alle dager kan HRS få statstøtte?! Hva skjer med dette landet?! 

Jeg blir direkte flau! Forstår ikke folk at verden blir enda kaldere av dette?! Hva har skjedd med å bygge broer , snakke sammen og ikke dømme hverandre?! 

Finnes det noen underskriftkampanje eller noe mot HRS?! 

Anonymkode: dca76...25b

Enig, har tenkt akkurat det samme. Før syntes jeg hun hadde noen interessante poenger, men etter at hun lot seg intervjue av Peder Fjordman Jensen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Mari Y skrev:

Enig, har tenkt akkurat det samme. Før syntes jeg hun hadde noen interessante poenger, men etter at hun lot seg intervjue av Peder Fjordman Jensen

Så har jeg egentlig mistet all respekt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hege Storhaug er en narr og en noksagt. Det samme er hennes følgere. Man kan ikke opplyse de som ikke vil opplyses. Så da får hun bare sitte der og snakke i overskrifter til menigheten sin, og tro at hun har skjønt noe få forunt. Såpass kan vi gi henne når hun fikk rollen som Hege Storhaug i livet. 

Anonymkode: 080aa...14e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kjemper for ar islam ikke skal få fotfeste i Norge, og har mange med seg på det. Ikke noe rart med det, så kan man selvsagt diskutere virkemidlene hun bruker. Men å "bygge bro" betyr ikke annet enn å vaske, legitimere og bidra til å spre en uønsket ideologi. Ideologien er ekstremt patriarkalsk, og i alle samfunn hvor islam har en dominerende plass er det kvinner dette først og fremst går ut over. 

 

Anonymkode: dcc01...b67

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2017 den 5.14, AnonymBruker skrev:

Hege Storhaug er en narr og en noksagt. Det samme er hennes følgere. Man kan ikke opplyse de som ikke vil opplyses. Så da får hun bare sitte der og snakke i overskrifter til menigheten sin, og tro at hun har skjønt noe få forunt. Såpass kan vi gi henne når hun fikk rollen som Hege Storhaug i livet. 

Anonymkode: 080aa...14e

Du er vel ikke tilfeldigvis medlem av Minhaj-ul-quran? For denne kommentaren er typisk for den type hets Hege Storhaug og andre som har kritisert denne sekten blir utsatt for.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Sånn ca i 2021, og etter at regjeringen har kuttet støtte til HRS, så håper jeg at folk har lært. Det er galt uavhengig av om det kommer fra Islam net eller Hege Storhaug 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mari Y skrev (10 minutter siden):

Sånn ca i 2021, og etter at regjeringen har kuttet støtte til HRS, så håper jeg at folk har lært. Det er galt uavhengig av om det kommer fra Islam net eller Hege Storhaug 

Folk har lært, ja.  Kun de med pk meninger får statstøtte. Resten må overleve på egenhånd.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (3 minutter siden):

Folk har lært, ja.  Kun de med pk meninger får statstøtte. Resten må overleve på egenhånd.

Det er ikke en PK mening, men man sier klart og tydelig at hets og rasisme er uakseptabelt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari Y skrev (7 timer siden):

Det er ikke en PK mening, men man sier klart og tydelig at hets og rasisme er uakseptabelt. 

Man sier ikke klart og tydelig at hets og rasisme er uakseptabelt ved å ramme noen som ikke driver med det. Men man sier klart og tydelig at har du ikke pk mening, så må du klare deg på egen hånd. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Drizzt skrev (8 timer siden):

Folk har lært, ja.  Kun de med pk meninger får statstøtte. Resten må overleve på egenhånd.

Jepp.

Marsjer i takt, eller bruk egne penger.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari Y skrev (8 timer siden):

Det er ikke en PK mening, men man sier klart og tydelig at hets og rasisme er uakseptabelt. 

Hege Storhaug er ikke rasist.

Man kan være sterkt uenig både med meningene hennes og metodene, og ja en del ting hun har sagt og gjort er dumt, men hun er ikke rasist.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (4 timer siden):

Man sier ikke klart og tydelig at hets og rasisme er uakseptabelt ved å ramme noen som ikke driver med det. Men man sier klart og tydelig at har du ikke pk mening, så må du klare deg på egen hånd. 

Bortsett fra at det er akkurat det HRS har drevet med, og det er åpenbart, så dette forsvaret for HRS får du ta et annet sted 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/8/2017 at 5:02 PM, AnonymBruker said:

Hvordan i *+€%}* kan hun ha så mange tilhengere?! Og hvordan i alle dager kan HRS få statstøtte?! Hva skjer med dette landet?! 

Jeg blir direkte flau! Forstår ikke folk at verden blir enda kaldere av dette?! Hva har skjedd med å bygge broer , snakke sammen og ikke dømme hverandre?! 

Finnes det noen underskriftkampanje eller noe mot HRS?! 

Anonymkode: dca76...25b

Antar du ser selvmotsigelsen.... :) 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...