Gå til innhold

Hege Storhaug


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mari Y skrev (1 minutt siden):

Jeg bor på østkanten. Det jeg ser at det varierer av avhengig av hvor du bor. Segregering er et faktum, men det er ikke i nærheten av såpass ekstremt som du maler det. 

Jeg anbefaler deg å se nærmere på forskning og hva som skjer i andre land. Brussel og Paris er gode utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lampe1 skrev (Akkurat nå):

Jeg anbefaler deg å se nærmere på forskning og hva som skjer i andre land. Brussel og Paris er gode utgangspunkt.

Det er i alle fall ingen forskning som bekrefter et såpass ekstremt syn som du forfekter her, heller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari Y skrev (Akkurat nå):

Det er i alle fall ingen forskning som bekrefter et såpass ekstremt syn som du forfekter her, heller. 

«KRITISK PUNKT FOR INNVANDRERDEL

– Det er mulig å finne et kritisk punkt som gjør at et nabolag tipper over, og utvikler seg mot total segregering. Vi fant at når andelen ikke-vesteuropeiske nådde om lag 17 til 18 prosent, begynte svensker å flytte ut av området. Det førte til en veldig kraftig diskontinuitet i utviklingen av befolkningskomposisjonen, sier Willén.»

 

https://www.nhh.no/nhh-bulletin/artikkelarkiv/2020/juni/finner-hvilken-innvandrerandel-som-far-svensker-til-a-flytte/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lampe1 skrev (4 minutter siden):

«KRITISK PUNKT FOR INNVANDRERDEL

– Det er mulig å finne et kritisk punkt som gjør at et nabolag tipper over, og utvikler seg mot total segregering. Vi fant at når andelen ikke-vesteuropeiske nådde om lag 17 til 18 prosent, begynte svensker å flytte ut av området. Det førte til en veldig kraftig diskontinuitet i utviklingen av befolkningskomposisjonen, sier Willén.»

 

https://www.nhh.no/nhh-bulletin/artikkelarkiv/2020/juni/finner-hvilken-innvandrerandel-som-far-svensker-til-a-flytte/

Den kilden du viser til sier vesentlig lite om årsak. Det er meget vesentlig når du legger frem kilder. 

 

Den sier heller ingenting om muslimer 

Endret av Mari Y
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari Y skrev (2 minutter siden):

Den kilden du viser til sier vesentlig lite om årsak. Det er meget vesentlig når du legger frem kilder. 

Du benektet fenomenet. Jeg dokumenterte det.

Årsakene er komplekse, og har med både økonomi og kultur å gjøre. Typisk skjer det en utflytting av svensker fra fremmede områder.

Du kan lese litt om prosessen her:

https://www.utrop.no/plenum/ytringer/203195/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lampe1 skrev (Akkurat nå):

Du benektet fenomenet. Jeg dokumenterte det.

Årsakene er komplekse, og har med både økonomi og kultur å gjøre. Typisk skjer det en utflytting av svensker fra fremmede områder.

Du kan lese litt om prosessen her:

https://www.utrop.no/plenum/ytringer/203195/

 

Jeg benekter det ikke. Det jeg benekter er at det er ikke  problematisk på den måten du legger frem når du snakker om at segregeringen skyldes muslimer eller at muslimer på noen som helst måte utgjør et problem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lampe1 skrev (2 minutter siden):

Du benektet fenomenet. Jeg dokumenterte det.

Årsakene er komplekse, og har med både økonomi og kultur å gjøre. Typisk skjer det en utflytting av svensker fra fremmede områder.

Du kan lese litt om prosessen her:

https://www.utrop.no/plenum/ytringer/203195/

 

Asle Toje har det også med og å overdrive en del hvordan han vinkler ting på 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lampe1 skrev (Akkurat nå):

Et fenomen (data) og dets årsak (teori) er to ulike ting. Det er elementær vitenskapsfilosofi.

Årsakssammenheng, data osv har alt og å si. Man kan ikke bare ting ut av kontekst 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari Y skrev (Akkurat nå):

Årsakssammenheng, data osv har alt og å si. Man kan ikke bare ting ut av kontekst 

Mener du forskerne på NHH har gjort det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, nedsettende og hatefullt innhold samt svar til slike innlegg. Lomvi, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lampe1 skrev (1 minutt siden):

Jeg kunne karakterisert dine meninger på lignende måter, men avstår.

Jeg foretrekker og å være saklig, men når man skriver slikt, synes jeg det er helt greit og å kalle det tull. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari Y skrev (32 minutter siden):

Artikkelen gjør ikke mye forsøk på og å forklare hva det kommer av. Segregering oppstår ikke fordi muslimer i seg selv er et problem. Det finnes mange muslimer som integrerer seg helt fint. Det finnes også mange som ikke gjør det. 

 

Segregering oppstår av mange årsaker og faktorer. Og det er akkurat der det er for enkelt og å hevde at muslimer er et problem som en egen homogen masse. 

 

Det er egentlig du som forfekter lettvinte svar her 

Hvilke lettvinte svar har jeg kommet med?

Jeg sier at segregering oppstår ved 18-19% andel utlendinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari Y skrev (Akkurat nå):

Jeg foretrekker og å være saklig, men når man skriver slikt, synes jeg det er helt greit og å kalle det tull. 

Hvorfor?

Hvorfor er det andre kriterier for deg enn for meg? Sitter du med fasiten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lampe1 skrev (1 minutt siden):

Hvilke lettvinte svar har jeg kommet med?

Jeg sier at segregering oppstår ved 18-19% andel utlendinger.

Det er lettvint når du bruker dette som en bekreftelse på at muslimer er en 'undergruppe' osv, når realiteten er at det finnes mange sammensatte årsaker til at segregering oppstår 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/26/2021 at 9:53 PM, Mari Y said:

Det at noen konsentrerer seg i en bydel kan ha flere årsaker. Det er uansett ikke korrekt og å påstå at muslimer utgjør en demografisk trussel slik du her antyder 

Du har trolig ikke personlig erfaring fra visse byer og bydeler der disse problemene har manifestert seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (6 minutter siden):

Du har trolig ikke personlig erfaring fra visse byer og bydeler der disse problemene har manifestert seg.

Jeg har omtrent over 20 års erfaring med og å bo i Oslo. Faktisk. Det er uansett ikke et muslimsk problem; det er et politisk problem 

Endret av Mari Y
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...