Gå til innhold

Nylig oppstartet vennskap brutt like raskt ned


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

D Hvis jeg derimot ikke LÆRER noe av feilene i kampen, SÅ blir jeg bitter. Og når jeg SPØR og ikke engang får noe så enkelt som et SVAR tilbake (standard kommunikasjon), da går bitterheten på det fenomenet.

Anonymkode: 97775...46a

Det du ikke forstår er at hun ikke skylder deg noe. Hun skylder deg ikke å svare. Hun vil ikke ha kontakt. Selv om du gjerne vil ha svar, så er livet sånn at du faktisk må respektere at hun ikke vil gi det. Selv om det du ber om kan synes enkelt og lite. Du kan ikke få alt du vil, selv om det er tydelig at du er vant til det. 

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du vær så snill og forklare hvordan du greier å se at hun avviste meg etter en uke? Uke 1 sykdom, den godtar jeg. Uke 2 var hektisk, og det tror jeg også på basert på hvordan jeg vet timeplanen hennes er satt opp. Uke 3 passet det ikke for MEG.

Du godtar unnskyldningene, det gjør ikke jeg. Har brukt dem selv, fordi jeg ikke ønsket å treffe personene og prøvde å gi et lite hint. «Ops, nei sorry, jeg våknet med migrene. Ops, nei sorry, har sykt mye å gjøre denne uken». Jeg forstår at du ønsker å tro på at hun snakket sant, men forestill deg at jeg har rett. La oss si det sånn at jeg som jente med tilsvarende historikk er i stand til å forstå motivene bak handlingene hennes bedre enn en mann som i følge seg selv har en avvisningsrate på 100%. 

Hvor kvalte jeg henne? Vær så snill og forklar. Basert på alle tegn på første treff, på andre treff frem til spenningen ble for stor, og i mellom, har alt vært bra. Jeg kan faktisk ikke godta konklusjonen at hun egentlig ikke var interessert. Dere har ikke all meldingshistorikk, dere var ikke til stede, dere er ikke meg, dere er ikke henne, dere er ikke kontekst (ekstern/intern) og situasjonen. Dere opplevde ikke kjemi, stemning, gnist, ansiktsmimikk, kroppsspråk, og alt som utgjør 90 % av hva man EGENTLIG kommuniserer til hverandre, og det beklager jeg, så der kan dere ha misforstått litt basert på at det kun er hva i ren tekst/ord-form jeg beskriver her. Beklager.

Nei, vi har ikke all info, men vi har mye. Samtidig så har mange av oss opplevd  tilsvarende situasjoner hvor den andre parten ikke har forstått alle hintene, og tydeligvis har hatt en heeeelt annen oppfatning av hvordan kjemi, dialog osv. har vært. Du kvalte henne ved å mase og stadig være på, selv om hun prøvde å skyve deg vekk. Jeg har ikke energi til å lese gjennom og komme med flere konkrete eksempler, men husker at jeg har lest flere tidligere i tråden. Gå tilbake og les svarene du har fått.

Hun avviste meg i praksis bare en gang, at jeg skulle ha tolket avvisning fra chattemelding 1 før vi møttes engang, det kan du virkelig ikke mene at folk skal merke. Virkelig? Helt seriøst? Jeg ønsket KUN svar, ingenting annet. Og når hun selv er så selvmotsigende (som egentlig tråden handler om men har avsporet EKSTREMT fra), så bør hun jo gi et svar på hvordan HUN er person til å avvise uten å fortelle hvorfor :-)

NEI. HUN ER IKKE PLIKTIG TIL Å SVARE DEG PÅ NOE SOM HELST. HUN KAN AVVISE HVEM HUN VIL, NÅR HUN VIL, PÅ HVILKEN MÅTE HUN VIL. Jeg forstår godt at du ønsker et svar slik at du kan jobbe med deg selv. Men det kan du ikke kreve! Du kan ikke styre andre mennesker! Hvis du virkelig ønsker ærlige tilbakemeldinger på hvordan du kan forbedre deg så foreslår jeg at du bestiller time hos en psykolog. Vi kan alle ha godt av å snakke med noen, og der kan du få ærlige svar.

Jeg velger å tro på positivitet, faktisk. Jeg velger å tro at ''Hm... jeg hadde det hyggelig!'' fremfor ''Hm... jeg tror egentlig ikke hun likte meg''. Jeg har en positiv innstilling til livet og velger å tro det beste om mennesker og situasjoner, og det er derfor jeg oppretter tråden her også for. 1. Få svar på spørsmål (husk hva spørsmålet er nå) og 2. Få mulighet til å bli den beste versjonen jeg kan bli av meg selv i mitt liv. JEG velger å ta et valg om at vi følte kjemi, for det uttrykker mye mer positivitet i omgang av andre mennesker, og smitteeffekt over på situasjonen meg-henne, enn om jeg skulle vært kritisk og usikker, for er det noe hun som dere skriver ''følte/merket'' da ville jo nettopp vært dette; og det ville blitt en selvoppfyllende profeti.

Så fint at du er positiv! Det tror jeg er veldig viktig. :) Men i dette tilfellet har du fått ganske mange svar på du sannsynligvis tolket denne jenta feil.

Vær så snill og beskriv Intensitet. Jeg må virkelig enten 1. ha formulert meg fullstendig feil her, 2. dere FØLER noe, men ikke greier å beskrive det, og da bruker dere ordet ''Intens!'' uten å vite hvorfor, og uten å ha andre ord for å kunne forklare hvordan jeg kan bli den beste versjonen jeg kan bli av meg selv.

Man er intens når man ikke klarer å la ting gå, når man er for nærgående, sier for mye voldsomme ting for tidlig, gir for mye oppmerksomhet, gir uønsket oppmersomhet, når man maser og ikke tar hint. Man er intens når man oppfører seg som en veldig god venn veldig tidlig. Og, jeg beklager, man er meget intens når man opprettet en tråd på kg og forklarer i detalj og nekter å ta til seg fornuftige argumenter. 

Anonymkode: 97775...46a

 

Anonymkode: ee78e...eb7

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, du skrev dette (kopierer i stedet for å sitere et veldig langt innlegg): At hun prioriterer en hun har kjent KORTERE tid enn meg, kun fordi han kom fra riktig ramme (dateside vs. venneside) er sårende, selvfølgelig, og enda mer uforståelig. Hvor mange vennskap har ikke utviklet seg til noe mer? Det var f.eks. tilfellet med eksen hennes... men JEG, nei DET var uaktuelt. Jeg prøver bare virkelig å FORSTÅ henne. Hvorfor hun gjør som hun gjør. Hvorfor DEN TYPE JENTER gjør som de gjør.

Det er et veldig enkelt svar på dette, og jeg håper du tar det til deg. Uavhengig av din kjemi med henne, dine samtaler og møter med henne eller hvor lenge du har kjent henne, det er irrelevant - hun fant en hun likte bedre enn deg. Derfor gjør hun som hun gjør, hardt og brutalt. 

Anonymkode: ee78e...eb7

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutes ago, AnonymBruker said:

Så det er altså kun denne ene jenta i hele universet som vet hvordan du kan bli din aller beste versjon av deg selv? Hvordan i all verden kan hun vite det etter å ha møtt deg to ganger? Og hvorfor er det hennes oppgave å "forbedre" deg, når hun tydeligvis ikke er interessert? Av og til så feiger man rett og slett ut, i frykt for å såre noen. Jeg vet at det kanskje ville hjulpet den andre personen mer om man sa hva personen faktisk burde endre, men hvem vet? Kanskje senere kommer det noen som liker akkurat det med den andre? Hvem sier at det jeg foretrekker av en person er det rette? For eksempel..

Og det med at hun hadde kjent den andre personen kortere. Det har ingenting med saken å gjøre. Man måler ikke kjemi i tid.. Slik jeg har forstått det hadde heller ikke dere kjent hverandre særlig mer enn et par mnd? Så lenge hun da er mer interessert i han andre, velger hun selvsagt å prioritere mer tid med han. Sorry, men sånn er datingen idag.. Hard og brutal.

Du er ganske passiv-aggressiv, selv når folk kommer med mer støttende ord og prøver å hjelpe deg. Du tar det jo ikke til deg! Du fortsette jo bare å si at vi ikke forstår. Joda, vi forstår, men du nekter å høre på hva vi faktisk sier. Og dersom du trenger eksempler på at du er passiv-aggressiv: du skriver at det er folk som selv trenger psykolog som svarer på tråden. Nei, det er og helt vanlige mennesker med helt vanlige liv som svarer på tråden din. Og det finnes andre eksempler. Det er en av grunnene til at du virker ganske intens, samtidig som du kverulerer på hver minste detalj andre skriver, og nekter å se det store bildet..

Prøv å ikke analyser for mye, du kommer aldri til å få et svar fra henne uansett, ettersom hun har blokkert deg, og du tar heller tydeligvis ikke til deg det folk sier her. Let it go.. og neste gang gjerne prøv å la henne komme til deg, og være litt mer laid back. Håper iallefall du kommer deg videre og at du har bedre lykke neste gang!

Anonymkode: d872d...991

Nei, ufattelig ikke. Poenget er at hvis hun og andre jenter hadde gitt så mye som et halveis ord tilbakemelding, kunne jeg blitt den beste versjonen av meg selv, ved å faktisk studere mønsteret.

Vi er utrolig enig på ETT punkt. Man måler ikke kjemi i tid! Vi tar i denne tråden utgangspunkt i at det var kjemi. Vær så snill og bli med oss på det utgangspunktet. Og enda en ufattelig misforståelse; det var aldri dating. Det var jente som ønsket vennskap som møtte gutt som var nysgjerrig og åpen for alt. Det var med andre ord kræsj av intensjoner.

Jeg er ufattelig lei meg for en ting jeg beklager så enormt! Jeg har aldri ment at DERE trenger psykolog. Jeg har sagt faktaen at HUN går til psykolog, og at jeg gjerne skulle fått besvarelsene fra folk som har opplevd og opplever det lignende som henne, slik at jeg forstå FENOMENET bedre. Forstår du nå?

Laid-back? Du mener at du vet hvordan oppførselen min var hele måneden FØR det skar seg på slutten av 2. treff? Javel, nå er jeg spent. Har aldri vært så avslappet til et nytt beskjentskap enn da, jeg, faktisk. Helt utrolig avslappet. Hadde nok med studier å gjøre, + trening, + ja... et liv (som dere mener jeg ikke har), så tekstet og svarte når jeg hadde TID SELV.

Jeg vet hun ikke kommer til å svare? Jeg lever i troen på at hun tar mot til seg mot sin egen stolthet og ser hvordan hun FAKTISK har oppført seg mot et annet medmenneske nå, og vi får til den rolige AVSLUTNINGEN hun ønsket.

Poenget er jo helt og holdent dette; Hun svarer ikke. DERFOR ønsker jeg svar fra folk som har opplevd det samme som henne, ikke folk som IKKE er i hennes situasjon. Det er kanskje den sterkeste misforståelsen i tråden. Jeg ønsker ikke tanker fra folk som IKKE har slitt med depresjoner, tung fortid, drama, og må til psykolog for å takle dette. Jeg lever i en tro på at dette gjør at folk handler på enkelte måter, og da er jeg interessert i å komme kontakt med folk som nettopp vet hvordan det er å være henne.

32 minutes ago, Maleficenta said:

Jeg forstår det er sårende og frustrerende ts å ønske svar på hvorfor det er sånn og du ikke får det. Blir litt som ghosting. Men ssken er at hun vil ikke gi deg svar av en eller annen grunn. Du kommer ikke til å få et svar heller. Så det er faktisk ingenting annet enn å forsøke å gå videre.

Jeg får ikke svar fra henne? Det er jo bekreftet at jeg ikke får. Derfor jeg faktisk spør her. For å forstå FENOMENET! Om noen har vært der hun har vært og DA vet hvorfor hun gjør som hun gjør. Det er derfor det kanskje var feil å poste et innlegg her, for dere har ikke opplevd hennes erfaringer, dere har ikke opplevd hvordan ''vi'' fungerte sammen, og dere kjenner ikke meg som privatperson. Hvor mange ganger må jeg skrive samme tingen før folk leser i tråden før de kommer med et EKSAKT samme statement. Vær så snill...

23 minutes ago, Perle said:

Du er masete og veldig needy. Det verste derimot er offerollen du har inntatt. Det er ikke veldig sjarmerende eller sexy.

Du spør om hvordan du kan være den beste utgaven av deg selv, og det er ved å slutte og være selvmedlidende. Det er derfor hun ikke orker å være venn med deg heller. Det blir bare for mye.

 

 

Sjarmerende og sexy = Kjærestemateriale. Det hadde hun utelukket FØR hun fikk første melding fra meg tydeligvis, så da har jeg ingen hensikt i å spille noe spill. Jeg er ufiltrert, åpen og ærlig. Synd hun selv er selvmotsigende på det samme. Synd...

5 minutes ago, AnonymBruker said:

Men kjære vene, tenk deg om. Hvis 20+ damer sier at OI dette var VELDIG intenst, JEG hadde skygga banen - kanskje det er du som misforstår? Du ser ikke selv hvordan denne selvpiskingen og dypdykkingen i detaljer om hvorfor hun gjorde ditt og datt og hvorfor ditt og datt ikke skjedde fremstår som utrolig slitsomt. At du ikke engang vurderer at ok, nå er jeg den eneste på fire sider i en tråd som er uenig, kan problemet ligge hos meg, viser at du ikke har den selvinnsikten. Det er intenst at du har tenkt så mye på dette at du snart har skrevet nok tegn til en roman om det på KG. Det er intenst at du kverulerer og ikke vil ta til deg tolkninger som ikke stemmer overens med ditt syn på saken. Det er intenst at du står på at alle som mener noe annet enn deg bare har misforstått, og bruker mye tid og energi på å oppklare små detaljer vi allerede har oppfattet, men som du ikke er fornøyd med tolkningen av. 

Ta et hint! 
 

Selv om du tåler ærlighet og bedyrer at hun kan være ærlig med deg, så viser du en utrolig snever forståelse av kvinners utfordringer. Hvor mange har ikke havnet i farlige situasjoner fordi menn ikke har tålt en avvisning selv om de sier de ønsker ærlighet? Å si at "sånn er ikke jeg" holder ikke. Det har mange andre også sagt. Det er ikke en sjanse verdt å ta. Vi fjerner oss subtilt fra situasjonen, høflig, gir kanskje litt blandede signaler for å ikke såre mannen som opptrer rart eller ustabilt (i dette tilfellet deg) og satser på at han finner noen andre og at dette renner ut i sanden. Det er dette hun har gjort. Du ble for mye for henne, hun sier det ikke direkte, men håper du skal ta hintet og slutte å ta kontakt. Slutt å ta kontakt. 

Anonymkode: c174f...e4e

Det er jo faktisk slik at dere har misforstått ufattelig mye her, og jeg prøver hver dag jeg skriver her å oppklare alle disse misforståelsene. Jeg brukte 4 år på å få dere til 1. forstå spørsmålet og 2. forstå hvem det var jeg egentlig ønsket skulle svare her. Jeg burde definitivt skrevet det tidligere. Helt enig.

Jeg vet at problemet ligger hos meg, og det er hele poenget også; hvorfor tror du jeg spør om råd for å bli den beste versjonen jeg kan bli av meg selv?

Vil gjerne høre det fra henne som enkeltmenneske og privatperson. Altså det ÆRLIGE svaret denne gangen.

2 minutes ago, domimik said:

Det du ikke forstår er at hun ikke skylder deg noe. Hun skylder deg ikke å svare. Hun vil ikke ha kontakt. Selv om du gjerne vil ha svar, så er livet sånn at du faktisk må respektere at hun ikke vil gi det. Selv om det du ber om kan synes enkelt og lite. Du kan ikke få alt du vil, selv om det er tydelig at du er vant til det. 

Ditt innlegg er skrevet flere ganger av andre over 4 sider her, og blitt besvart tilsvarende antall ganger. Les tilbake i tråden :-)

14 minutes ago, AnonymBruker said:

 

Anonymkode: ee78e...eb7

Jeg kan jo standardreglene, om at hvis hun sier hun er opptatt uten å foreslå nye tid og sted, så er hun ikke interessert. Her skjedde det motsatte. Hun sa hun var opptatt, foreslå nytt tid og sted. Den 3 uken passet det jo ikke for meg når HUN tok initiativ, og hun har også generelt sett tatt initiativ til chatt for ''ingenting'' midt i uken, så det går nok helt fint, altså. Jeg har selv hatt uker hvor jeg har hatt studier fra 08:00 - 23:00, og vet at det EKSISTERER faktisk et par slike måneder i året, tilfeldigvis akkurat på denne tiden.

Det er en utrolig misforståelse at jeg maste på henne. Jeg sendte en melding i uka og spurte om hun var ledig den neste. Utenom det hørte hun ikke en lyd fra meg med mindre hun selv tok kontakt. Hvor leser du at jeg har mast? Veldig interessert i svaret ditt nå.

Ang. psykolog-uttalelsen (101. gang nå?) så kommenteres den ikke da den er kommentert på side 1, 2, 3, 4 og nå. Angående det med å KREVE svar er det aldri nevnt. Jeg har brukt ord som ØNSKER, men igjen, dette er tatt opp på side 1, 2, 3, 4 og nå. Du sier selv du ikke orker å lete etter flere eksempler, men det er jo helt opp til deg; det jeg har skrevet står bak i tråden :-)

Jeg velger å være positiv. Jeg velger å tro på mennesket. Helt frem til det motsatte er bevist. Frem til da prøver jeg å FORSTÅ mennesket, og DET er egentlig hele denne tråden formål :-)

Ingenting av det du nevner om Intens har skjedd mellom meg og jenta. Det er derfor jeg føler at det blir så feil når dere ikke har vært i situasjonen selv. Men angående nettopp det jeg er på vei til å gå inn i nå står som nevnt tidligere i tråden, så det kan letes opp så har du svaret på avsnittet ditt der :-)

14 minutes ago, AnonymBruker said:

Ts, du skrev dette (kopierer i stedet for å sitere et veldig langt innlegg): At hun prioriterer en hun har kjent KORTERE tid enn meg, kun fordi han kom fra riktig ramme (dateside vs. venneside) er sårende, selvfølgelig, og enda mer uforståelig. Hvor mange vennskap har ikke utviklet seg til noe mer? Det var f.eks. tilfellet med eksen hennes... men JEG, nei DET var uaktuelt. Jeg prøver bare virkelig å FORSTÅ henne. Hvorfor hun gjør som hun gjør. Hvorfor DEN TYPE JENTER gjør som de gjør.

Det er et veldig enkelt svar på dette, og jeg håper du tar det til deg. Uavhengig av din kjemi med henne, dine samtaler og møter med henne eller hvor lenge du har kjent henne, det er irrelevant - hun fant en hun likte bedre enn deg. Derfor gjør hun som hun gjør, hardt og brutalt. 

Anonymkode: ee78e...eb7

To forskjellige rammer? Ok? Forstått? Bra! Dating vs. vennskap. Det er en egen diskusjon om hvor greit det er å date flere samtidig, men hallo... det er da ingen diskusjon om hvor mange nye vennskap man kan skape samtidig :-)

Anonymkode: 97775...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du ikke forventer svar, men din første setning i siste svar sier noe annet. Du føler deg berettiget til tilbakemelding. Det er du ikke. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke du er et stort troll og dette er virkelig et reellt scenario, foreslår jeg at du får hue utav ræva ganske kjapt.. Det er jo du som er selvmotsigende her ts? Du sier en ting og mener noe annet.. "Jeg forstår men jeg forstår ikke/vil ikke forstå" Du må godta at du ikke får svar på alt en vil ha svar på her i livet. Du trenger ikke lage det til et helt studie om et fenomen?!?! La nå denne jenta være og skaff deg profisjonell hjelp. For dette er virkelig langt fra normalt. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan jo standardreglene, om at hvis hun sier hun er opptatt uten å foreslå nye tid og sted, så er hun ikke interessert. Her skjedde det motsatte. Hun sa hun var opptatt, foreslå nytt tid og sted. Den 3 uken passet det jo ikke for meg når HUN tok initiativ, og hun har også generelt sett tatt initiativ til chatt for ''ingenting'' midt i uken, så det går nok helt fint, altså. Jeg har selv hatt uker hvor jeg har hatt studier fra 08:00 - 23:00, og vet at det EKSISTERER faktisk et par slike måneder i året, tilfeldigvis akkurat på denne tiden.

Du skrev at det tok over en måned mellom første og andre møte så jeg skjønner ikke hvorfor du fokuserer så mye på den tredje uken. Men uansett så var det ikke den tydeligste avvisningen, så la oss nå si at du har rett i at hun virkelig ønsket å møte deg en gang til, på et vennskapelig plan.

Det er en utrolig misforståelse at jeg maste på henne. Jeg sendte en melding i uka og spurte om hun var ledig den neste. Utenom det hørte hun ikke en lyd fra meg med mindre hun selv tok kontakt. Hvor leser du at jeg har mast? Veldig interessert i svaret ditt nå.

Du skriver i hovedinnlegget at du flørtet tydelig sist dere møttes, at hun virket skuffet over at det ikke hadde gått så bra med de andre jentene du har møtt, hun mente du burde gi dem en ny sjanse, og hun svarte ikke på at det var hyggelig å sees igjen. Dette er ikke kanskje ikke masing, men hun gjør alt hun kan for å skyve deg unna her. Men du skriver i HI at hun blokkerte deg midt i en melding. At hun blokkerte deg i det hele tatt sier meg at du maste. 

Ang. psykolog-uttalelsen (101. gang nå?) så kommenteres den ikke da den er kommentert på side 1, 2, 3, 4 og nå. Angående det med å KREVE svar er det aldri nevnt. Jeg har brukt ord som ØNSKER, men igjen, dette er tatt opp på side 1, 2, 3, 4 og nå. Du sier selv du ikke orker å lete etter flere eksempler, men det er jo helt opp til deg; det jeg har skrevet står bak i tråden :-)

Beklager det, det er så mye tekst her og så mange detaljer at det blir umulig å få med seg alt. Men som regel er det jo noe i det når det blir nevnt 101 ganger.. som sagt tror jeg vi alle ville hatt godt av å snakke med noen profesjonelle.

Det er riktig, du har ikke brukt ordet krever. Men pga. måten du har ordlagt deg på og det faktum at du har nevnt det igjen og igjen så kunne du like gjerne brukt det. For det er jo det du ønsker, ikke sant? Få tilbakemeldinger fra denne jenta på hva som gikk galt, slik at du kan bli den beste utgaven av deg selv. Det kommer du dessverre aldri til å få, men du har fått mange gode tilbakemeldinger her. 

Jeg velger å være positiv. Jeg velger å tro på mennesket. Helt frem til det motsatte er bevist. Frem til da prøver jeg å FORSTÅ mennesket, og DET er egentlig hele denne tråden formål :-)

Det er jo veldig bra:) hvordan tror du det ville være å prøve å slå seg til ro med at man ikke alltid kan forstå hvorfor andre handler som de gjør? 

Ingenting av det du nevner om Intens har skjedd mellom meg og jenta. Det er derfor jeg føler at det blir så feil når dere ikke har vært i situasjonen selv. Men angående nettopp det jeg er på vei til å gå inn i nå står som nevnt tidligere i tråden, så det kan letes opp så har du svaret på avsnittet ditt der :-)

To forskjellige rammer? Ok? Forstått? Bra! Dating vs. vennskap. Det er en egen diskusjon om hvor greit det er å date flere samtidig, men hallo... det er da ingen diskusjon om hvor mange nye vennskap man kan skape samtidig :-)

Ja. Men du følte allerede på første møte at dette kunne bli noe mer enn vennskap, skrev du i HI. Og at du flørtet og fikk tydelig frem din intensjon, vet ikke om det var på møte nr. 1 eller 2. Da ble rammen litt likere likevel, og kanskje hun følte det ble ubehagelig. 

Jeg har vært krassere mot deg enn jeg egentlig er komfortabel med, og det vil jeg gjerne beklage. Jeg synes du er tøff som står i det når du får så mange negative tilbakemeldinger, jeg hadde ikke klart det. Samtidig så tar du ikke til deg noe av det vi sier og skylder på misforståelser og at vi ikke var der så vi kan ikke vite. Hvis du virkelig vil jobbe for å bli den beste utgaven av deg selv så foreslår jeg at du legger tråden, jenta og hele saken til sides en stund. Når du har fått det litt på avstand så kan du komme tilbake til denne tråden på nytt, lese rolig gjennom og prøve å tenke litt objektivt på det du har skrevet selv og svarene du har fått. 

Ønsker deg uansettmasse lykke til :) 

Anonymkode: 97775...46a

 

Anonymkode: ee78e...eb7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir etterhvert åpenbart at du verken kan eller vil spille etter normale sosiale spilleregler. Du oppfører deg ufyselig i denne tråden. Du viser ingen takknemlighet overfor de sympatiske og trøstende svarene du får. Du viser ingen ydmykhet eller forståelse overfor kurante og detaljerte råd, men svarer bare på dét du ønsker å svare på. Du nekter å svare på at det er skremmende unormalt at ALLE jentene du dater ender opp med å blokkere deg. Dette burde få de fleste til å foreta en grundig selvransakelse. Du fremstår som en stampende treåring fordi -feil- folk svarer deg i tråden. Jeez.

I tillegg motsier du deg selv hele tiden. Du takler avvisning, sier du. Du ville ikke ha henne uansett. Du skulle være venn, og han andre fyren skulle være kjærestemateriale. Likevel er du DYPT såret fordi hun valgte å beholde kontakten med ham (som antakelig var normal) og avviste seg og til slutt måtte blokkere deg (antakelig fordi du framstår som om du har en sosial skrue løs og hun rett og slett ble redd for deg.)

Anonymkode: 60aca...451

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er ufattelig lei meg for en ting jeg beklager så enormt! Jeg har aldri ment at DERE trenger psykolog. Jeg har sagt faktaen at HUN går til psykolog, og at jeg gjerne skulle fått besvarelsene fra folk som har opplevd og opplever det lignende som henne, slik at jeg forstå FENOMENET bedre. Forstår du nå?

Ok, da forstår jeg.

8 hours ago, AnonymBruker said:

Laid-back? Du mener at du vet hvordan oppførselen min var hele måneden FØR det skar seg på slutten av 2. treff? Javel, nå er jeg spent. Har aldri vært så avslappet til et nytt beskjentskap enn da, jeg, faktisk. Helt utrolig avslappet. Hadde nok med studier å gjøre, + trening, + ja... et liv (som dere mener jeg ikke har), så tekstet og svarte når jeg hadde TID SELV.

Jeg vet hun ikke kommer til å svare? Jeg lever i troen på at hun tar mot til seg mot sin egen stolthet og ser hvordan hun FAKTISK har oppført seg mot et annet medmenneske nå, og vi får til den rolige AVSLUTNINGEN hun ønsket.

Hun har jo blokkert deg? Altså kommer hun ikke til å svare. Ok, da var det bare det at det ikke var klaff med denne jenten. Ofte skal man date ganske mange før man finner den ene det er klaff med. MEN det du gjerne kan se på da, er om du gjerne er for masete og pågående i etterkant, ettersom de blokkerer deg.

8 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo faktisk slik at dere har misforstått ufattelig mye her, og jeg prøver hver dag jeg skriver her å oppklare alle disse misforståelsene. Jeg brukte 4 år på å få dere til 1. forstå spørsmålet og 2. forstå hvem det var jeg egentlig ønsket skulle svare her. Jeg burde definitivt skrevet det tidligere. Helt enig.

Jeg vet at problemet ligger hos meg, og det er hele poenget også; hvorfor tror du jeg spør om råd for å bli den beste versjonen jeg kan bli av meg selv?

Men vi PRØVER jo å hjelpe deg! Du har fått utrolig mange råd i denne tråden, men du fortsetter jo bare med å si at absolutt alle her inne misforstår deg. Ok, hvis alle misforstår deg, så bør du gjerne se litt på hvordan du kommuniserer.. Det er gjerne bedre å være litt mer kort og konsis, fremfor å skrive utrolig lange innlegg som folk ikke orker å lese hele av, og gjerne derfor misforstår?

8 hours ago, AnonymBruker said:

Ingenting av det du nevner om Intens har skjedd mellom meg og jenta. Det er derfor jeg føler at det blir så feil når dere ikke har vært i situasjonen selv. Men angående nettopp det jeg er på vei til å gå inn i nå står som nevnt tidligere i tråden, så det kan letes opp så har du svaret på avsnittet ditt der :-)
 

Men selvfølgelig har vi ikke vært i deres situasjon nøyaktig. Vi vet jo ikke nøyaktig hva som har skjedd. Selv om du skriver noe her, så kan hun ha et annet synspunkt, og derfor blir det umulig for oss å vite nøyaktig hva som har skjedd. Men ut ifra hvordan du oppfører deg her, så virker du intens (og du ser ikke ut til å forstå at du er intens her inne heller, så det kan jo godt hende at du var det når du traff henne også uten å vite det..). Du skriver at du ønsker å bli det beste mennesket du kan være osv osv osv, men du virker ikke interessert i å faktisk ta til deg det folk skriver.

Anonymkode: d872d...991

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det etterhvert å bli meget tydelig at ts er en av to ting: enten et troll (håper jeg) eller spikk spenna gæren. Altså av typen som kan finne på å gjøre ting som andre ikke ville vært i nærheten av å gjøre. Hadde jeg vært den jenta hadde jeg ikke bare blokkert ham, men skaffet meg besøksforbud og voldsalarm. Godt mulig at jeg overdriver nå, det får bare være. Har selv erfaring med en person som hadde en del av de samme trekkene og formuleringene som ts, og han endte opp med å true meg med de verste ting. Det har gått bra (foreløpig), men jeg er fortsatt redd ham. 

Til ts: psykolog er det eneste rette for deg. Gjør det før du prøver å få flere nye venner eller kjærester.  Det er godt ment. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettdating er som og være en telefonselger : du må få 100 nei, for å få 1. ja

Endret av Linaa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svart i tråden før, men leste at du søkte etter andre som har avvist menn sånn uten en forklaring. Ja, jeg tror det er mange av oss. En gang gikk jeg ut av et forhold som hadde vart i par, tre år, uten noen begrunnelse, men vi hadde sluttet å kommunisere, så jeg flyttet bare. Det var mange andre ting jeg ikke vil gå inn på her, vil ikke utlevere verken meg eller han.

En annen gang møtte jeg en kjekk kar ute på byen sammen med noen venner. Han ble med på nach. Vi utvekslet telefonnummer, hadde god kjemi. Han måtte på en jobbreise i to uker, men skulle ringe meg når han kom tilbake. Jeg gledet meg faktisk litt. Dagen før hadde jeg fått telefonsvarer (dette var før mobil var i allemannseie). Og så på svareren når jeg kom hjem på ettermiddagen at han hadde ringt åtte ganger. Ja åtte! Jeg ringte ikke tilbake, mens jeg tok en dusj hadde han ringt fire ganger. Ja fire ganger. Da var jeg blitt irritert. Jeg slo telefonen på lydløs og så at i løpet av kvelden til klokka to på natta hadde ringt 34 ganger. Ja 34 ganger.

Neste dag kontaktet jeg en mannlig venn og fikk han til å lese inn på svareren: Du har nå kommet til Atea og John. Legg gjerne igjen en beskjed etter pipetonen så ringer vi tilbake.

Hva skjedde? Han jeg hadde møtt ringte atter en gang, men møtte en mannstemme på telefonsvareren. Etter det hørte jeg ikke noe mer. Og jeg skyldte han ingen forklaring. Hans oppførsel skremte meg faktisk.

Dette er en sann historie og ligner nok ikke din. Men, jeg har antennene ute og det skal lite til før jeg trekker meg tilbake, det gjelder også nye vennskap.

For noen kan det være nok at man ubevisst blir minnet på noe ubehagelig. Det er ikke den andres feil, men når det skjer blir den andre avvist, ofte uten noen forklaring.

Og. Den eneste som kan få frem den beste versjonen av deg selv, er nok faktisk du og ingen andre. Du skriver at du studerer noe som har med kommunikasjon med mennesker å gjøre? Eller tok jeg feil? Når jeg leste det fikk jeg inntrykk av at du faktisk prøver å bruke henne (og andre kanskje) som et ledd i dine studier? Fordi du vil ha, ønsker et svar. Håper jeg tar feil.

Du virker også bitter i det du skriver at hun valgte en annen fremfor deg, som hun møtte gjennom en sjekkeside. Hennes valg. Du byttet nummer eller noe, husker jeg rett, og kontaktet henne såkalt anonymt etter at hun hadde blokkert deg? Det er å stalke. Det er faktisk straffbart.

Skriver du alt dette bare for å provosere? Det kan virke sånn, og jeg håper det.

Du har bare din versjon av saken, vi har den du har lagt ut her, hun har sin versjon. Var jeg henne og leste dette ville jeg faktisk ikke svart i denne tråden. Det ville være som å mate trollet. Uten at jeg mener at du er troll, men tror du forstår hva jeg mener.

Edit. To møter og noen mailer er ikke nok til å danne et varig vennskap. Det tar tid å bygge opp, men det virker som hun ikke er interessert i vennskap så jeg forstår ikke hvorfor du ikke bare går videre uten å mene at hun må gi deg en forklaring.

 

Endret av Atea
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holyfuckshit.

Såpass intens som du framstår ville jeg, som mann, blokkert deg asap.

Makan til bitterhet, passiv aggresjon og creepy pågangsmot har jeg ikke sett på ei stund.

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er noe av det mest creepy jeg har lest på lenge. TS; du fremstår jo helt hysterisk!! 

Stakkars denne jenta! 

 

FF35389F-235D-42DC-B3CF-8E85D49796F0.jpeg

Anonymkode: f8b99...f6b

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, domimik said:

Du sier du ikke forventer svar, men din første setning i siste svar sier noe annet. Du føler deg berettiget til tilbakemelding. Det er du ikke. 

Nei. Dette er forresten besvart på alle tidligere sider, så let tilbake der for svaret.

11 hours ago, Sh999 said:

Hvis ikke du er et stort troll og dette er virkelig et reellt scenario, foreslår jeg at du får hue utav ræva ganske kjapt.. Det er jo du som er selvmotsigende her ts? Du sier en ting og mener noe annet.. "Jeg forstår men jeg forstår ikke/vil ikke forstå" Du må godta at du ikke får svar på alt en vil ha svar på her i livet. Du trenger ikke lage det til et helt studie om et fenomen?!?! La nå denne jenta være og skaff deg profisjonell hjelp. For dette er virkelig langt fra normalt. 

Jeg har latt jenta være i fred, nå prøver jeg å forstå hvorfor slike mennesker gjør som de gjør, nettopp for å forstå mennesker bedre og forstå hvorfor de gjør som de gjør, så jeg kan lære meg å bli den beste versjonen jeg kan bli av meg selv.

8 hours ago, AnonymBruker said:

 

Anonymkode: ee78e...eb7

1. Nydelig! Endelig starter vi på samme plan, så blir det lettere å få svar på hva spørsmålet faktisk er :-)

2. Nja... har du sett meldingshistorikken mellom oss? Jeg spurte høflig om et svar, og fikk en blokkering tilbake. Vi kan prate om hvem som overreagerte, ja, haha. Men seriøst; jeg poster ingen meldingshistorikk (det er ikke lov) og ingen har jo filmen treffene våre heller, og kjemi er jo faktisk noe man føler, ikke noe man ta på eller se, men det får nå så være så :-)

3. Det er her den største misforståelsen i tråden finner sted. Dere svarer på om jenta er interessert, om jenta gir tilbakemeldinger osv. det har aldri vært spørsmålet. Spørsmålet er... nei, det har jeg faktisk besvart i de tidligere innleggene.

4. Slå meg til ro kan jeg så ekstremt, men jeg er nysgjerrig og har en enorm åpenhet for andre mennesker. Jeg elsker mennesker og ønsker virkelig å forstå dem. DET er poenget. Det sosiale spillet er min største interesse :-)

5. Det var på midten/slutten av møte 2! Ekstremt viktig å få fram! Beklager misforståelsen og at det kanskje var DET som gjorde at du tenkte hun ikke var romantisk interessert før møte 1 og mellom møte 1 og 2 :-)

6. Jeg la faktisk alt til side i en uke før jeg begynte å skrive her, så jeg kunne være mer klar i tankene om hva som faktisk har skjedd, selv sett kun fra mitt eget ståsted. Jeg ØNSKER svar på hvordan jeg kan bli den beste versjonen av meg selv. Jeg har aldri krevd noe.

3 hours ago, AnonymBruker said:

Det blir etterhvert åpenbart at du verken kan eller vil spille etter normale sosiale spilleregler. Du oppfører deg ufyselig i denne tråden. Du viser ingen takknemlighet overfor de sympatiske og trøstende svarene du får. Du viser ingen ydmykhet eller forståelse overfor kurante og detaljerte råd, men svarer bare på dét du ønsker å svare på. Du nekter å svare på at det er skremmende unormalt at ALLE jentene du dater ender opp med å blokkere deg. Dette burde få de fleste til å foreta en grundig selvransakelse. Du fremstår som en stampende treåring fordi -feil- folk svarer deg i tråden. Jeez.

I tillegg motsier du deg selv hele tiden. Du takler avvisning, sier du. Du ville ikke ha henne uansett. Du skulle være venn, og han andre fyren skulle være kjærestemateriale. Likevel er du DYPT såret fordi hun valgte å beholde kontakten med ham (som antakelig var normal) og avviste seg og til slutt måtte blokkere deg (antakelig fordi du framstår som om du har en sosial skrue løs og hun rett og slett ble redd for deg.)

Anonymkode: 60aca...451

Tror det handlet mer om at han kom fra riktig ramme (dating = samme intensjon) vs. (nysgjerrig vennskap som KANSKJE kan utvikles), men den diskusjonen er noe helt annet faktisk. Jeg tror egentlig det kun var en overreaksjon fra hennes del. Et par meldinger frem og tilbake om intensjonsproblematikk = slett = virkelig ikke en normal måte å avslutte på, med mindre man VIL være selvmotsigende. Men jeg skal gi deg EN ting! Du skriver basert ut i fra innlegg i denne tråden, og INGEN andre faktorer utenfor, og DA kan plutselig svarene dine bli riktig, sant?

Helt siden trådens side 1 så har jeg prøvd å formulere hva spørsmålet er og spesifisert hvem jeg ønsker at skal svare, fordi det er så ufattelig viktig, fordi dette handler om en viss type menneskeatferd. Jeg beklager så enormt for at det først er på side 4 at dette ble spesifisert korrekt!

2 hours ago, AnonymBruker said:

Ok, da forstår jeg.

Hun har jo blokkert deg? Altså kommer hun ikke til å svare. Ok, da var det bare det at det ikke var klaff med denne jenten. Ofte skal man date ganske mange før man finner den ene det er klaff med. MEN det du gjerne kan se på da, er om du gjerne er for masete og pågående i etterkant, ettersom de blokkerer deg.

Men vi PRØVER jo å hjelpe deg! Du har fått utrolig mange råd i denne tråden, men du fortsetter jo bare med å si at absolutt alle her inne misforstår deg. Ok, hvis alle misforstår deg, så bør du gjerne se litt på hvordan du kommuniserer.. Det er gjerne bedre å være litt mer kort og konsis, fremfor å skrive utrolig lange innlegg som folk ikke orker å lese hele av, og gjerne derfor misforstår?

Men selvfølgelig har vi ikke vært i deres situasjon nøyaktig. Vi vet jo ikke nøyaktig hva som har skjedd. Selv om du skriver noe her, så kan hun ha et annet synspunkt, og derfor blir det umulig for oss å vite nøyaktig hva som har skjedd. Men ut ifra hvordan du oppfører deg her, så virker du intens (og du ser ikke ut til å forstå at du er intens her inne heller, så det kan jo godt hende at du var det når du traff henne også uten å vite det..). Du skriver at du ønsker å bli det beste mennesket du kan være osv osv osv, men du virker ikke interessert i å faktisk ta til deg det folk skriver.

Anonymkode: d872d...991

Et par meldinger fram og tilbake om misforstående kommunikasjon og intensjoner. That's it. Vis meg maset :-) Spørsmålet har aldri vært om HUN svarer meg tilbake. Spørsmålet (som er først spesifisert på side 4, let tilbake) går på noe helt annet.

Detaljerte innlegg bør virkelig gi detaljerte svar tenkte jeg. Jeg har opprettet et par kortere innlegg her som aldri ga noe svar, de ønsket faktisk et detaljert innlegg om det jeg spurte om for å kunne gi NOE SOM HELST SVAR i det hele tatt, og gjett hva dere nå klager på...

Ordet intens blir brukt igjen uten å begrunne hvordan jeg kan bedres gjennom å unngå intensiteten. Fantastisk...

1 hour ago, solmåneogstjerner said:

Nå begynner det etterhvert å bli meget tydelig at ts er en av to ting: enten et troll (håper jeg) eller spikk spenna gæren. Altså av typen som kan finne på å gjøre ting som andre ikke ville vært i nærheten av å gjøre. Hadde jeg vært den jenta hadde jeg ikke bare blokkert ham, men skaffet meg besøksforbud og voldsalarm. Godt mulig at jeg overdriver nå, det får bare være. Har selv erfaring med en person som hadde en del av de samme trekkene og formuleringene som ts, og han endte opp med å true meg med de verste ting. Det har gått bra (foreløpig), men jeg er fortsatt redd ham. 

Til ts: psykolog er det eneste rette for deg. Gjør det før du prøver å få flere nye venner eller kjærester.  Det er godt ment. 

Psykolog-kritikken har jeg besvart på de foregående sidene :-)

1 hour ago, Linaa said:

Nettdating er som og være en telefonselger : du må få 100 nei, for å få 1. ja

Det var aldri dating. Hun = vennskap. Jeg = Nysgjerrig åpenfor nye mennesker.

1 hour ago, Atea said:

Og så på svareren når jeg kom hjem på ettermiddagen at han hadde ringt åtte ganger. Ja åtte! Jeg ringte ikke tilbake, mens jeg tok en dusj hadde han ringt fire ganger. Ja fire ganger. Da var jeg blitt irritert. Jeg slo telefonen på lydløs og så at i løpet av kvelden til klokka to på natta hadde ringt 34 ganger. Ja 34 ganger.

Hans oppførsel skremte meg faktisk.

Dette er en sann historie og ligner nok ikke din.

For noen kan det være nok at man ubevisst blir minnet på noe ubehagelig. Det er ikke den andres feil, men når det skjer blir den andre avvist, ofte uten noen forklaring.

Og. Den eneste som kan få frem den beste versjonen av deg selv, er nok faktisk du og ingen andre. Du skriver at du studerer noe som har med kommunikasjon med mennesker å gjøre? Eller tok jeg feil? Når jeg leste det fikk jeg inntrykk av at du faktisk prøver å bruke henne (og andre kanskje) som et ledd i dine studier? Fordi du vil ha, ønsker et svar. Håper jeg tar feil.

Du virker også bitter i det du skriver at hun valgte en annen fremfor deg, som hun møtte gjennom en sjekkeside. Hennes valg. Du byttet nummer eller noe, husker jeg rett, og kontaktet henne såkalt anonymt etter at hun hadde blokkert deg? Det er å stalke. Det er faktisk straffbart.

Skriver du alt dette bare for å provosere? Det kan virke sånn, og jeg håper det.

Du har bare din versjon av saken, vi har den du har lagt ut her, hun har sin versjon. Var jeg henne og leste dette ville jeg faktisk ikke svart i denne tråden. Det ville være som å mate trollet. Uten at jeg mener at du er troll, men tror du forstår hva jeg mener.

Edit. To møter og noen mailer er ikke nok til å danne et varig vennskap. Det tar tid å bygge opp, men det virker som hun ikke er interessert i vennskap så jeg forstår ikke hvorfor du ikke bare går videre uten å mene at hun må gi deg en forklaring.

 

Jeg prøvde å legge henne til etter hun hadde slettet meg. Det var aldri en ringesaldo på 34 ubesvarte anrop fra meg.

Helt enig i at den ikke er sammenlignbar.

DET JEG HAR UTHEVET ER SÅ UFATTELIG SENTRALT! TUSEN TAKK!!! Det er nettopp slike svar jeg er ute etter, og jeg er ute etter de som kan gi meg disse svarene. Ja, du har i psykologien noe som heter følelsesankere, at det er noe i selve situasjonen som gir deg negative minner, og du assosierer ny positiv situasjon med negativ tidligere situasjon, og får den nye positive situasjonen til å bli negativ. Hva som har skjedd med mennesker som har masse av disse ankerne, hva som gjør at de gjør som de gjør, det er DET jeg ønsker svar på (som nevnt før), og hvem er vel bedre til å svare på dette enn de som nettopp har opplevd slik? Hun var en god kandidat, men det er jo en grunn til at jeg spør her for å få svar fra lignende folk.

Jeg studerer atferdsstudier uten å gå for detaljert inn på det. Nei, hun har ingen del av noe forskning. Jeg har bare en enorm egeninteresse i å forstå mennesker, og ønsker å bruke all positiv og negativ erfaring til å bli den beste versjonen jeg kan bli av meg selv. Å ha henne som venn resten av livet er noe jeg vil mye heller enn å miste henne og få svar. Å miste henne og ikke få svar er dobbeltminus.

Ufattelig enig i at det er hennes valg. Og ufattelig enig i at jeg kom fra feil rammeutgangspunkt! Helt enig! Synd med selvmotsigelsen at nettopp eksen hennes kom fra FEIL ramme, da...

Nei, her kommer den største misforståelsen i tråden foreløpig, og det hjelper meg ekstremt hvis du forklarer hvordan du tolket deg fram til det? Vær så snill... jeg byttet aldri noe nummer og tok ny kontakt. Hun kun slettet meg fra Snap, så prøvde jeg et par dager senere å legge henne til igjen; da blokkerte hun. Det er noe HELT annet enn å ta seg et formelt bry med telefonselskaper for å BYTTE nummer. Jeg er så utrolig lei meg for at du har misforstått dette. Beklager veldig!

HUN ønsket vennskapet. JEG tilbydde det til henne. HUN godtok, men jeg var ikke ''kul'' nok og hun avsluttet et VENNSKAP... Jeg ØNSKER kun å vite hvorfor hun gjorde som hun gjorde. Jeg FÅR IKKE SVAR FRA HENNE; Derfor opprettet jeg denne tråden.

58 minutes ago, Katten.2.0 said:

Holyfuckshit.

Såpass intens som du framstår ville jeg, som mann, blokkert deg asap.

Makan til bitterhet, passiv aggresjon og creepy pågangsmot har jeg ikke sett på ei stund.

Takk for begrunnelsen så jeg ser hvordan jeg kan ha blitt misforstått og kan bedres :-)

41 minutes ago, AnonymBruker said:

Dette er noe av det mest creepy jeg har lest på lenge. TS; du fremstår jo helt hysterisk!! 

Stakkars denne jenta! 

 

FF35389F-235D-42DC-B3CF-8E85D49796F0.jpeg

Anonymkode: f8b99...f6b

Takk for begrunnelsen så jeg ser hvordan jeg kan bli den beste versjonen av meg selv :-)

Anonymkode: 97775...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ok, dette viser jo bare at jeg og de aller fleste andre her, har rett i det de sier.

Vær så snill og slutt nå, dette blir for dumt. Ring mental helse, røde kors telefonen el.l. nå. Sjekk opp tilgjengelige psykologer i nærområdet. Jeg er bekymret for deg fordi jeg tror tankene dine raskt kan gå helt ville veier (mer enn de allerede har gjort). 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutes ago, AnonymBruker said:

Orker ikke lese hele, det blir for langt. Men jo, det har blitt sagt flere ganger hva som er intenst. som du alltid svarer; les tilbake i tråden og se på svarene du har fått.

Og jo, det kan faktisk være masete med et par meldinger frem og tilbake, kommer helt an på meldingene. Og folk oppfatter og meldinger og kommunikasjon forskjellig. Så selv om du ikke syns de virker masete, kan hun gjerne gjøre det.

Vi kan jo heller ikke svare på hennes vegne, vi svarer bare hva vi tror. Og mange har også svart HVORFOR de tror hun har gjort som hun har gjort (det kan være flere grunner. Du kan ikke forvente at fremmede personer skal ha fasiten på hvorfor en annen fremmed gjorde som hun gjorde i en situasjon hvor vi kun har fått den enes synspunkt).

Anonymkode: d872d...991

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

1. Det er nok ikke helt sammenlignbart, dessverre.

2. Kanskje at dere faktisk i stedet for å si ''les det du skriver'' (eh... vel... altså... jeg leser jo det jeg skriver, hvis ikke... ville jeg jo ikke skrevet det jeg... eh... skrev?), og Intens! (hvor mange ganger er  den nevnt)?, vær så snill, jeg ber dere... kom med eksempler på hva som gjør en setning intens og hva som gjør den avslappende :-)

Strålende at vi tar utgangspunkt i det positive, at vi er glade i dag, og tenker at hun var interessert i vennskap; da starter vi alle på samme plan for å vurdere hva som kunne ha fått henne til å ombestemme seg. Strålende!

Resultatet burde da vært å lagt meg til; sagt at vennskapet blir det aldri noe av, skrytt litt mer av alle andre enn meg man ligger med; MEN! Gitt en forklaring. Svaret. For samvittighetens skyld (hvis man har noe som heter samvittighet i seg), og så forduftet. Det ville vært helt fantastisk! Endelig feedback på hva som kan gjøre meg til den beste versjonen av meg selv.

Å fortelle en venn om ONS er helt normalt. Hvorfor du blander deg selv inn som en å ligge med i denne sammenhengen forstår jeg ikke. Dere traff hverandre på en venneside. Hun behandlet deg som en venn. Ikke noe feil i det.

Jeg må bare beklage enormt her for misforståelsen. Caset er feil, ergo er konklusjonen feil. Jeg beklager ufattelig hvis jeg har skrevet noe som skal ha det til at begge hadde date som intensjon (noe som IKKE viste seg å være tilfellet) og den ene lekte med den andres følelser. Beklager enormt og ber virkelig om at du viser til innlegget du har lest så jeg kan Quote det og endre.

Helt enig i at det ikke er sosialt betinget å kreve svar fra folk om hvorfor de avlyser (nevnt tidligere i tråden hvis du leter), men noe helt fantastisk ville vært å faktisk fått svar, slik at jeg kan bli den beste versjonen jeg kan bli av meg selv. Det er kun EN person i hele Universet som har svaret. Henne.

Du har jo blitt avvist av flere enn kun denne jenta, sier du. Så det finnes vel flere enn EN jente i hele Universet som kunne fortalt deg noe om hvorfor de ikke ville ha mer enn vennskap fra deg. Dette er en veldig følelsesladd overdrivelse og du legger et enormt ansvar på en person -og det helt uberettiget.

Basert på at mennesker ikke er roboter burde det jo vært en logisk tanke at når følelsesutbruddet hennes hadde roet seg nå, og jeg burde fått en unnskyldning fra henne for at hun sårer. Hun skrev jo rett før hun blokket meg alt dette jeg kritiserer om selvmotsigelsen her. Hun ønsket ikke å avslutte vennskapet, hun syntes det var hyggelig å bli kjent med meg, hun vil IKKE avslutte hardt og brutalt. Gjett hva som skjedde et par sekunder senere... haha... mennesker as...

Hvilket følelsesutbrudd? Mener du blokkeringen, eller hvilket utbrudd snakker du om?

JEG VET HUN IKKE ER SKYLDIG MEG NOE SVAR! Jeg har prøvd. SERIØST! Jeg har så ekstremt prøvd å forklare at jeg aksepterer menneskers frihet i det liberale samfunnet vårt; jeg ber deg om EN ting. Les litt tilbake i tråden; siste avsnitt er besvart sånn cirka i hvert eneste innlegg.

Jeg kunne virkelig ikke brydd meg mindre om hva andre mennesker tenker om meg. Jeg lever mitt liv for min egen skyld, ikke andres skyld. Jeg er veldig lite opptatt av å please andre for å ikke oppnå sosiale straffer...

Du får jo sosial straff når noen blokkerer deg. Kanskje du må være litt mer opptatt av å unngå sosiale straffer, da?

Poenget med tråden er vel mer at de som har opplevd: Depresjon, drama, nære har forlatt dem brått, og andre personlige lidelser gjennom fortiden sin som gjør at de så det nødvendig å få psykolog; at det er DE som svarer på tråden. Jeg ønsker å forstå hvorfor jenter som henne gjorde som hun gjorde, og da må man ha noen relasjoner til problemene hun har. Man må faktisk kjenne seg igjen i henne, fremfor å angripe MEG av alt. Jeg skriver jo bare et spørsmål om et fenomen jeg genuint lurer på fordi grunn 1. Jeg ønsker å bli den beste versjonen jeg kan bli av meg selv og 2. Jeg har en enorm egeninteresse i å lære meg om hvorfor folk reagerer som de gjør basert på eksterne og interne hendelser. Det er derfor jeg studerer bl.a. atferdsstudier.

Det er ikke et angrep på deg å fortelle deg hva du må gjøre for å bli bedre, det er jo det du ber om i hele tråden. Her er du mer selvmotsigende enn det du påstår at hun er. Du sier at for å forstå hva du har gjort feil så må de som svarer være som henne. Nei, man må ikke det. Den neste personen du treffer kommer uansett ikke til å være lik henne. Vi må se på det disse kvinnene som avviste deg har til felles, og det er deg.

Det fantastiske her er at ingen psykologer ville ha tatt i mot meg engang, for jeg trenger ikke deres tid. Dere kjenner ikke meg som enkeltmenneske og privatperson, dere kjenner ikke stemningen rundt sosiale lag jeg er i, dere kjenner ikke jenta tråden er startet for, og dere kjenner ikke hennes side av saken. Jeg har tidligere av bekjentskaper fått beskjed om at jeg kan skrive misforstående (type å ha masse kunnskap i et fag, men likevel få dårlig karakter pga. formidlingsevnen), så at folk misforstår meg her er helt forståelig; det som ikke er forståelig er hvordan de greier så raskt å endre trådens tema og spørsmål.

Svarene krever at minimum ett av to krav oppfylles: Enten må jentene selv bryte litt sosiale koder og faktisk gi meg svar når jeg bryter sosiale koder og SPØR og ØNSKER svar (utdyper så ekstremt at jeg ikke bruker ordet KRAV). Og/eller så må folk som har opplevd type det samme (som nevnt hundre ganger før, og sist her) svare. Standardmedlemmer som ikke har opplevd følelsene tror jeg vi alle vet at ikke har en annen evne til å svare svar som baserer seg på å endre hele trådens emne.

Dette er selvmotsigende igjen. Når du sier at folk som har opplevd det samme må svare så skyver du ansvaret over på henne/dem. Du sier egentlig at det er noe feil med henne som gjør at hun har avvist deg. Med det utgangspunktet så kan du ikke forbedre deg selv. Det er umulig! Du må se på egen oppførsel. Hva hun har gjort og ikke blir en god del mindre viktig.

Svar på hva jeg gjorde galt kan ikke hentes fra noen andre enn disse, og det er jo ganske logisk, egentlig.

Nei, det er ikke logisk. Som sagt, for å finne svaret på hva du har gjort galt må du vurdere din egen oppførsel.

Jeg velger ikke å kalle henne drittsekk egentlig; alt jeg prøver er å forstå henne. Hun velger å være intim med randoms gutter som alle har det til felles at de ikke er meg og bryr seg om henne som enkeltmenneske og privatperson (og det vil hun jo merke, men da har hun glemt meg og muligheten er desverre long gone for flere år siden sikkert), men det å faktisk bruke tid på det du sier du ønsker (nærhet, forståelse, vennskap, ikke bli sviktet, omgås av folk som har en genuin interesse for deg = meg), nei det vil hun ikke.

Du var jo aldri aktuell å være intim med. De hun valgte å være intim med har nok mye mer til felles enn at de ikke er deg. Det dreide seg jo ikke om deg i det hele tatt. Du vet ingenting/lite om disse personene, men antar at de ikke kan bry seg om henne. Hvorfor? Hvis det var ONS hun var ute etter så spiller det jo heller ikke noen rolle. Hun var på en venneside på jakt etter en venn, det er det du må forholde deg til.

At hun prioriterer en hun har kjent KORTERE tid enn meg, kun fordi han kom fra riktig ramme (dateside vs. venneside) er sårende, selvfølgelig, og enda mer uforståelig. Hvor mange vennskap har ikke utviklet seg til noe mer? Det var f.eks. tilfellet med eksen hennes... men JEG, nei DET var uaktuelt. Jeg prøver bare virkelig å FORSTÅ henne. Hvorfor hun gjør som hun gjør. Hvorfor DEN TYPE JENTER gjør som de gjør.

Det er jo ikke uforståelig at hun møter en date for date og en venn for vennetreff? Det har ikke noe med type jente å gjøre. Det er ikke et fenomen, du har bare misforstått. Vennskap kan utvikle seg til noe mer, ja. Men to treff er ikke nok til å oppnå vennskap. Da sier det seg også selv at det ikke er nok til å utvikle noe mer.

Anonymkode: 97775...46a

Noen eksempler på hvorfor jeg synes du fremstår intens eller ustabil, siden du spør om dette: Du skriver delvis med caps, da virker det som om du roper og skriker. Mange gjentagelser og overdrivelser. Snakker om å være friendzonet, men poengterer at dere aldri har vært på date (det er motstridende). Bruker smilefjes hele tiden når det skinner veldig godt gjennom at du egentlig er sint. Du dømmer ukjente mennesker du ikke kjenner om nord og ned (forsåvidt både henne og særlig de hun har hatt intim kontakt med). Det virker som om du har en veldig sterk reaksjon på noe lite, som noen nevnte så ville reaksjonen din passet bedre dersom dere hadde vært gift i 10 år. Ikke kun hatt to treff med vennskap som formål.

Anonymkode: 18d0b...7aa

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, solmåneogstjerner said:

Ok, dette viser jo bare at jeg og de aller fleste andre her, har rett i det de sier.

Vær så snill og slutt nå, dette blir for dumt. Ring mental helse, røde kors telefonen el.l. nå. Sjekk opp tilgjengelige psykologer i nærområdet. Jeg er bekymret for deg fordi jeg tror tankene dine raskt kan gå helt ville veier (mer enn de allerede har gjort). 

Innlegg angående psykolog er nevnt på side 1, 2, 3, 4 og nå sist på denne siden :-)

2 hours ago, AnonymBruker said:

Orker ikke lese hele, det blir for langt. Men jo, det har blitt sagt flere ganger hva som er intenst. som du alltid svarer; les tilbake i tråden og se på svarene du har fått.

Og jo, det kan faktisk være masete med et par meldinger frem og tilbake, kommer helt an på meldingene. Og folk oppfatter og meldinger og kommunikasjon forskjellig. Så selv om du ikke syns de virker masete, kan hun gjerne gjøre det.

Vi kan jo heller ikke svare på hennes vegne, vi svarer bare hva vi tror. Og mange har også svart HVORFOR de tror hun har gjort som hun har gjort (det kan være flere grunner. Du kan ikke forvente at fremmede personer skal ha fasiten på hvorfor en annen fremmed gjorde som hun gjorde i en situasjon hvor vi kun har fått den enes synspunkt).

Anonymkode: d872d...991

Tusen takk for tilbakemelding!

Det er jo ikke rart dere misforstår 190 % når dere ikke orker å lese alt. Det er delvis min feil; jeg skrev detaljert i håp om å få detaljerte svar; jeg fikk ikke engang svar på spørsmålet, - kun hatt tilbake. Og delvis feil hos dere; se ''Orker ikke''.

La oss være positive og anta at chatting VAR laid back og jeg kun ønsket svar, og ikke intens. Vi må nesten her ta et utgangspunkt for å kunne gi svar. Så kan vi senere ta andre utgangspunkt og få andre svar, og deretter sammenligne og slå de sammen, fremfor å blande alle spørsmål med alle definisjoner og alle utgangspunkter. Det er DET jeg prøver å få samlet til å unngå.

3 minutes ago, AnonymBruker said:

Noen eksempler på hvorfor jeg synes du fremstår intens eller ustabil, siden du spør om dette: Du skriver delvis med caps, da virker det som om du roper og skriker. Mange gjentagelser og overdrivelser. Snakker om å være friendzonet, men poengterer at dere aldri har vært på date (det er motstridende). Bruker smilefjes hele tiden når det skinner veldig godt gjennom at du egentlig er sint. Du dømmer ukjente mennesker du ikke kjenner om nord og ned (forsåvidt både henne og særlig de hun har hatt intim kontakt med). Det virker som om du har en veldig sterk reaksjon på noe lite, som noen nevnte så ville reaksjonen din passet bedre dersom dere hadde vært gift i 10 år. Ikke kun hatt to treff med vennskap som formål.

Anonymkode: 18d0b...7aa

For gutter plasser vi ikke jenter i båser, slik dere gjør. Vi gutter tenker mer: ''Hm... vennskap'' og så kan vi etterhvert lære oss å like en person, og se om det kan bli noe mer. For oss gutter ER DET INGEN STRAFF å få følelser for en venn, det er noe helt utrolig vakkert i seg selv :-) Der jenter putter gutter i bås før første melding er sendt, er kanskje det største avviket med hvordan gutter og jenter faktisk fungerer.

På den tiden tenkte jeg ikke på at jeg kunne få svar på KG, så har derfor ikke opprettet tidligere tråder om de tidligere jentene.

Hun sliter med depresjoner, en tung fortid, drama i livet sitt, og hun ønsket blanke ark. Hun er veldig følsom, osv. osv. totalt selvmotsigende av egen HANDLING (alltid handling fremfor ord er min filosofi). Jeg antar hun gjorde noe irrasjonelt basert på at det ble for ''mye'', selv om det bare var et par meldinger; ergo følelsesutbrudd. Jeg vet jeg kanskje først skrev om alt dette ved henne på side 1 og halveis til side 2, og jeg beklager at jeg ikke har tatt det med enda tydeligere senere, for det ble tydeligvis glemt nå på side 5. Beklager veldig.

Jeg er ikke opptatt av å få en sosial utestengning. I mitt liv fokuserer jeg positivt og optimistisk, så jeg prøver heller å leve mitt eget liv for min egen skyld, se på seire som seire og tap som en mulighet til å lære; lærdom jeg aldri har fått, selv ikke når jeg nå vier min tillit angående et ekstremt personlig tema til eksterne (dere).

Nja, der er vi faktisk helt uenig. Det de har til felles er sannsynligvis noen ting. Jeg vet ikke andelen av Norges befolkning som har depresjoner, jeg har ingen kjennskap til fenomenet, og det er det jeg prøver å forstå. Det er veldig lite... hva heter det... konstruktivt å si at det de har til felles er meg. Det er personangrep, men det får så være. Det de har til felles kan være at de ikke lever et så perfekt liv som resten av befolkningen tror de gjør. At de har opplevd ting i livet de ønsker å unngå ved å starte med blanke ark. Jeg vet det kan være tøft å høre først på side 4 at jeg kun ønsker svar fra visse typer mennesker, men det er faktisk disse type menneskene som forstår fenomenet og kan besvare et detaljert spørsmål detaljert, fremfor synsing fra resten av verden. Det beste ville vært et svar fra henne tusen ganger over alle andre svar i hele verden, f.eks. Det nest beste er svar fra folk som er som henne. Det verste svaret er synsing, spesielt av folk som ikke viser interesse for å hjelpe, men mer å angripe.

Jeg har prøvd uendelig lenge nå og fortelle at det faktisk ER min feil? Jeg prøver å forstå fra folk som henne hvorfor det jeg gjør ble feil for DEM. Det tråden handler om er en mulighet for meg å bli den beste versjonen jeg kan bli av meg selv, ved å faktisk lære av feil, fremfor å bli sparket enda lenger ned. Jeg har ALDRI kritisert henne, jeg har derimot sagt hva hun sliter med, hvordan hun er selvmotsigende, osv. for å nettopp få svar på hva det er med slike mennesker som gjør at de gjør som de gjør, så jeg ikke kan gjøre samme feilen igjen, og igjen, og nå sist. Jeg kritiserer ingen, jeg prøver å FORSTÅ de.

Jeg forstår at gråsonen mellom egen oppførsel og andres reaksjoner er veldig tøff å estimere. Helt enig. Det er kun EN viktig ting som skiller det dere definerer fra det jeg definerer. Jeg aksepterer tap, men det ville vært ekstremt hyggelig med et svar for å lære meg å bli den beste versjonen jeg kan bli av meg selv. JEG gjør feil. JEG blir avvist av DE. JEG ønsker å vite hvorfor DE avviser. Og selvfølgelig har det jo noe med MEG å gjøre, det har ingen andre sagt? Dette handler mer om DERES tilbakemelding på MEG.

Angående denne venn vs. ikke venn-diskusjon så lar vi den ligge videre, ok? Den er besvart flere ganger tidligere, så henviser bare til de foregående siden :-)

To treff er bedre enn ett treff, og ett treff er bedre enn ingen treff. Giftemål er et mål for andre, hundre treff er et mål for andre enn det igjen. Det som kanskje er den store misforståelsen blant jente og guttelogikk er at gutter etter et tap ikke kan akseptere sin nye rolle, og da ta det mer med ro når de først har prøvd og tapt tidlig, fremfor å aldri vite hva som KUNNE vært; men hallo... unntakene fins, og det er jo fantastisk i seg selv? :-)

Noter til resten av innlegget:

Reaksjonen er mer basert på FENOMENET. Hun som enkeltmenneske er det dere som fortsetter å pushe på at tråden skal handle om; kanskje dels fordi dere VIL at den skal handle om henne? Hvem vet? Jeg ønsker å forstå ALLE disse tapene. Men hvis dere absolutt vil så kan jeg skrive et nytt ''hovedinnlegg'' som tar for seg ALLE treffene og tapene mine, men jeg vet ikke om det gir noen bedre indikasjon på noe, når spørsmålet til syvende og sist er oppsummert på side 4 flere ganger, og kun tar et par setninger å skrive. All tekst med eksempler er for at de som faktisk har opplevd å ha hennes problemer kan svare, men jeg forsto at det ble misforstått så altfor raskt og tråden ble kapret av folk som byttet tema, spørsmål og utgangspunkt, og det beklager jeg virkelig at jeg ikke var tydelig nok på hva jeg EGENTLIG spør etter.

Anonymkode: 97775...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...