Gå til innhold

Går dette på meg eller på selger av leiligheten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 6.11.2017 at 7:55 PM, AnonymBruker said:

Fliser er fliser. Kravene til bad er de samme uansett - når boligen bygges vet jo ikke flisleggeren nødvendigvis hva slags dusj du skal ha. Og ja, min far driver flisebutikk forresten (og besørger montering av bad). :) 

Anonymkode: ed380...a63

Nei, det er ikek samme krav om det er kabitett innstallert .

Anonymkode: 0ca83...026

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Merkelig at du ikke får tak i deler til kabinettet da. Jeg selger deler til Porsgrund  kabinetter fra 70-tallet, ikke noe problem. 

Ta mål og ta noen bilder og besøk den nærmeste rørleggerbutikken. Om det bare er noen avløpsdeler du trenger så koster dette bare et par hundre kroner. 

Med mindre det er kjøpt på Megaflis eller Obs’en skjønner jeg ikke at dette skal være et problem.

Anonymkode: 82aab...d8e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke gitt at guvlet/veggen under flisene/fugene tåler vann nei

Anonymkode: 0ca83...026

?????? What, hva snakker du om!?

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikek samme krav om det er kabitett innstallert .

Anonymkode: 0ca83...026

Da leiligheten vår ble bygget ante ikke de som bygget badet hva vi skulle ha.. Det er ikke så vanlig at de vet slikt.

Anonymkode: ed380...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt de samme kravene om man skal ha kabinett eller ikke. Man skal følge TEK10  (TEK17 etter Nygår) og Våtromsnormen så langt det lar seg gjøre. 

 

Men det er ikke krav på gamle bad. Ikke alle bad fra tidlig 90-tall har membran i det hele tatt. 

Anonymkode: 82aab...d8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke verre enn å kjøpe ny bunnventil og litt avløpsrør og et 88 graders bend. F. eks. en slik. Med mindre det er et veldig spesielt kabinett skal det gå greit å bytte bunnventilen og få det tett på vanlig måte med pakning under kabinettet. Knips et bilde av både over og under kabinettet eller skru løs hele greia og ta med til en rørleggerbutikk, så finner de frem det du trenger. Du trenger ikke rørlegger på besøk, dette fikser du enkelt selv. 

Er jo selvfølgelig kjedelig, men dette vil nok ikke retten kunne hjelpe med. Eneste er om huseier er villig til å kjøpe inn avløpsdelene som trengs.

Anonymkode: 00563...8c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...