Gå til innhold

Går dette på meg eller på selger av leiligheten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en leilighet som har vannlekkasje på badet. Jeg ble ikke før jeg kjøpte leiligheten opplyst om en eventuell vannlekkasje på badet.

Det har bare 1 dag etter at jeg kjøpte leiligheten oppstått vannlekkasje som kommer fra under dusjen, trolig fra overgang sluk/rør/vannlås.

Dette er hver gang jeg dusjer og det renner da vann fra under dusjen og utover på flisene mine. Selger har selv prøvd å reise dit dusjkabinettet engang i tiden ble solgt for å få tak i en ny vannlås, men dette er helt umulig og få tak i til min dusj (tydeligvis). Så selger har da fått beskjed om at en mulighet kan være å prøve å tette dette med Tech7, noe som har blitt forsøkt opptil flere anledninger uten hell. Det kommer fremdeles vann. 

Per nå så har jeg fått kun 2 muligheter: Enten å leve med at det kommer lekkasje hver gang jeg dusjer eller å anskaffe meg et nytt dusjkabinett.

Går dette på meg eller på selger? Jeg mener at det er selger som skal betale for et nytt kabinett da det problemet oppstod før jeg kjøpte leiligheten.

Anonymkode: 5bfd5...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det renner vann fra dusjkabinettet vil jeg tro du må fikse det selv. 

Anonymkode: 16604...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det renner vann fra dusjkabinettet vil jeg tro du må fikse det selv. 

Anonymkode: 16604...3f4

Selvom det var slik før jeg kjøpte leiligheten? Og at feilen kommer av mangel på vannlås?

Anonymkode: 5bfd5...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avhenger av situasjonen. Ble det opplyst i prospekt? Ble boligen solgt "as is"? Er det noe råteskader grunnet dette? eller lignende? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, heiheilillemei skrev:

Avhenger av situasjonen. Ble det opplyst i prospekt? Ble boligen solgt "as is"? Er det noe råteskader grunnet dette? eller lignende? 

Var privatsalg med advokat som stod for papirer, ingen prospekt. Stod at leiligheten var av pusset opp i fagmessig god standard. Stod ingenting om at leiligheten selges som den er. Ingen råteskader eller lignende, har fliser på vegg å gulv.

Anonymkode: 5bfd5...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det  "bare" en lekkasje på grunn av manglende "dippedutt" i dusjen, og ikke noe galt med standard på badet som sådan? Sa selger noe om sin alternative måte å fikse dusjen på før salget?

Anonymkode: 6099e...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Cocosa skrev:

Rimelig sikker på at dette er noe som går på selger og at du har eierskifteforsikring? Kontakt dem med en gang! 

Har ikke eierskifteforsikring, da jeg ikke ble opplyst om dette ved salg. Har innboforsikring, men tipper at det ikke er noe til hjelp.

Anonymkode: 5bfd5...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det  "bare" en lekkasje på grunn av manglende "dippedutt" i dusjen, og ikke noe galt med standard på badet som sådan? Sa selger noe om sin alternative måte å fikse dusjen på før salget?

Anonymkode: 6099e...191

Er en betydelig "duppeditt", fordi det er ikke å oppdrive den vannlås delen til dusjen. Hele dusjen må byttes ut har jeg fått beskjed om. Nei, selger sa ingenting om dette, jeg har ikke blitt opplyst om noen av feilene ved leiligheten min på forhånd, før jeg oppdaget det selv.

Anonymkode: 5bfd5...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok dessverre deg som må betale, da du har undersøkelsesplikt. Og om feilen ikke overskrider en viss sum, så må du nok punge ut selv. Men du kan jo forsøke å spørre eieren om han ikke kan betale for det?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke eierskifteforsikring, da jeg ikke ble opplyst om dette ved salg. Har innboforsikring, men tipper at det ikke er noe til hjelp.

Anonymkode: 5bfd5...d38

Eierskifteforsikring er jo noe du skaffer ved kjøp av bolig, nettopp fordi du ikke vet hvilke feil og mangler som dukker opp.. Da må du nok regne med å ta hele utgiften selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kjøpt meg en leilighet som har vannlekkasje på badet. Jeg ble ikke før jeg kjøpte leiligheten opplyst om en eventuell vannlekkasje på badet.

Det har bare 1 dag etter at jeg kjøpte leiligheten oppstått vannlekkasje som kommer fra under dusjen, trolig fra overgang sluk/rør/vannlås.

Dette er hver gang jeg dusjer og det renner da vann fra under dusjen og utover på flisene mine. Selger har selv prøvd å reise dit dusjkabinettet engang i tiden ble solgt for å få tak i en ny vannlås, men dette er helt umulig og få tak i til min dusj (tydeligvis). Så selger har da fått beskjed om at en mulighet kan være å prøve å tette dette med Tech7, noe som har blitt forsøkt opptil flere anledninger uten hell. Det kommer fremdeles vann. 

Per nå så har jeg fått kun 2 muligheter: Enten å leve med at det kommer lekkasje hver gang jeg dusjer eller å anskaffe meg et nytt dusjkabinett.

Går dette på meg eller på selger? Jeg mener at det er selger som skal betale for et nytt kabinett da det problemet oppstod før jeg kjøpte leiligheten.

Anonymkode: 5bfd5...d38

Det er umulig å forstå hva du her mener. 

Skaff deg en advokat eller betal medlemskap i Huseiernes Landsforbund og få hjelp hos deres advokater.

Anonymkode: 793fb...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mysticgirl skrev:

Det er nok dessverre deg som må betale, da du har undersøkelsesplikt. Og om feilen ikke overskrider en viss sum, så må du nok punge ut selv. Men du kan jo forsøke å spørre eieren om han ikke kan betale for det?

Okei, så det er helt vanlig å sjekke om dusjen fungerer på visning ect? Det har jeg aldri gjort før...

Anonymkode: 5bfd5...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At det renner vann ut på flisene når man dusjer skjer vel i de fleste hus?

Anonymkode: ed380...a63

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Okei, så det er helt vanlig å sjekke om dusjen fungerer på visning ect? Det har jeg aldri gjort før...

Anonymkode: 5bfd5...d38

Ja, det er vanlig og veldig lurt, spesielt hvis man er så fisefin.

Anonymkode: ed380...a63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, det er vanlig og veldig lurt, spesielt hvis man er så fisefin.

Anonymkode: ed380...a63

"Fisefin", så egentlig burde jeg bare godta lekkasje hver gang jeg dusjer? Hmm

Anonymkode: 5bfd5...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At det renner vann ut på flisene når man dusjer skjer vel i de fleste hus?

Anonymkode: ed380...a63

Nei det er vel ikke vanlig at det er lekkasje fra et dusjkabinett?

Anonymkode: 5bfd5...d38

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Okei, så det er helt vanlig å sjekke om dusjen fungerer på visning ect? Det har jeg aldri gjort før...

Anonymkode: 5bfd5...d38

Ja, jeg pleier å sjekke vaskene også om huset er gammelt pga det kan være lekkasjer. Var for 1 år siden på visning på ei leilighet som var solgt, men der man kunne tre inn i budet om man hadde høyere ansiennitet  som medlem i borettslaget enn den som hadde fått tilslaget. Da skrudde jeg på vannet både i dusjen og på kjøkkenet og det rant overalt! Trenger jeg å si at jeg ikke trådde  inn i det budet iallefall :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Fisefin", så egentlig burde jeg bare godta lekkasje hver gang jeg dusjer? Hmm

Anonymkode: 5bfd5...d38

Ja, jeg har aldri vurdert å nevne det for noen iallefall. Så jeg syns det er fjollete. Fliser tåler da vann. Er jo bare å bruke en nal, vel?

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er vel ikke vanlig at det er lekkasje fra et dusjkabinett?

Anonymkode: 5bfd5...d38

Det kommer vann både her vi bor, der vi bodde før, der jeg er vokst opp, hos mine svigerforeldre, hos venner, hos min far og hos min mor iallefall. Iallefall de kabinettene som er slik at man åpner og lukker, som veldig mange har idag.

Anonymkode: ed380...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har aldri vurdert å nevne det for noen iallefall. Så jeg syns det er fjollete. Fliser tåler da vann. Er jo bare å bruke en nal, vel?

Det kommer vann både her vi bor, der vi bodde før, der jeg er vokst opp, hos mine svigerforeldre, hos venner, hos min far og hos min mor iallefall. Iallefall de kabinettene som er slik at man åpner og lukker, som veldig mange har idag.

Anonymkode: ed380...a63

Ja, jeg har ikke et slikt kabinett, jeg har et kabinett med ben. Så, nei det er ikke vanlig.

Anonymkode: 5bfd5...d38

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...