Gå til innhold

Mumsy og Knerten


Mumsy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 24.6.2020 den 10.40, Strikkesokken skrev:

Jeg fant dagboken din❤️ følger deg og Bønna videre! 

Supert 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ultralyd i går, alt bra med Bønna ❤️ jordmor trodde det var ei jente, men hun var ikke sikker da det var vanskelig å se. Hun poengterte at hun i alle fall ikke så noen penis.

Sendte inn bilde til en utenlandsk nettside som driver med nubtest i kveld, og den er helt sikker på at det er gutt. Blir spennende å se på oul😃

Screenshot_20200625-235325.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Måtte ta en liten privat UL til jeg :fnise: Jeg er så vanvittig nysgjerrig av meg.. Bønna er jo helt i hundre hver gang, lå brettet i to med beina over hodet og spreller, suttet og vinket :rodmer: Jordmor sjekket mange ganger for å se kjønn på den sprellende babyen, og til slutt fikk hun godt innsyn nedenifra og opp. Det var tydelig tre streker, altså en jentebaby :hjerte: For det stemmer at tre streker er jente? Jeg så strekene selv, så hvis det stemmer føler jeg meg litt sikrere på at det stemmer selv om jeg fortsatt er i tvil, men har dristet meg til å kjøpe litt rosa klær, var jo salg :jepp: måtte spørre JM om hun var så sikker at jeg kunne kjøpe rosa og hun gav klarsignal 😛 Shit, tenk om jeg får motsatt beskjed på OUL nå 🙊 Er forøvrig 16+2 i dag, blir satt litt tilbake for hver UL føler jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jente! :nordvesta: Alle sa til meg "så gøy med en av hver!" da jeg var gravid med en gutt. Jeg forstod ikke helt det, men de har sikkert rett :fnise:

Det med tre streker hadde jeg googlet på forhånd, så jeg visste det var en jente før jordmor sa noe. Det er sikkert trygt å handle rosa nå :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååh! :strix: Nå vet jeg ikke hvordan det er å ha en storesøster, men min storebror som er 3 år eldre har passet på meg gjennom hele oppveksten og var gull verd. Kompisene var der og passet på også. Greit å ha sikkerhetsvakter når man drar på fest som 15-åring :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2020 den 8.10, Weebs skrev:

En jente! :nordvesta: Alle sa til meg "så gøy med en av hver!" da jeg var gravid med en gutt. Jeg forstod ikke helt det, men de har sikkert rett :fnise:

Det med tre streker hadde jeg googlet på forhånd, så jeg visste det var en jente før jordmor sa noe. Det er sikkert trygt å handle rosa nå :biggrin:

Jeg vet, en jente :mynona:Det blir gøy :biggrin: Bare håper ikke jeg får motsatt beskjed på OUL neste Mandag.. Ikke det at en gutt ikke er ønsket, jeg bare kommer til å slite med å omstille hjernen nå som jeg har begynt å tro at det er en jente.

Det med at alle folk legger seg borti kjønn syns jeg er en skikkelig uting :PVi har ikke fortalt om graviditeten til så mange, men alle vi har nevnt det til har svart "gratulerer, blir det gutt eller jente"? til og med de aller nærmeste. Jeg har påstått at vi ikke vet noen ting, hehe. Nettopp fordi jeg ikke orker den, "ååå så gøy med en av hver!", tenk om det da kommer ut en gutt og alle er skuffet på mine vegne, nei det gidder jeg ikke :klaske: Når jeg gikk gravid med Knerten presterte den gravide dama til en kompis av mannen og si: "Så dere får en gutt til ja, jaja sånn kan det gå, man kan jo ikke velge, heldigvis får jeg ei jente." :kari:

Jeg har forresten syndet og bestilt enda mer rosa klær :fnise: Håper det kan returneres om det dukker opp en guttetiss. Klarer ikke la vær og google om alle som får feil beskjed om kjønn på UL, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2020 den 12.28, Leviora skrev:

Ååh! :strix: Nå vet jeg ikke hvordan det er å ha en storesøster, men min storebror som er 3 år eldre har passet på meg gjennom hele oppveksten og var gull verd. Kompisene var der og passet på også. Greit å ha sikkerhetsvakter når man drar på fest som 15-åring :fnise: 

Så koselig :rodmer:  Storebrødrene vet ikke at jeg er gravid enda, venter til etter OUL med å si noe :) Men regner med de syns det er koselig med en lillesøste, når det sjokket har lagt seg. Tenker da spesielt på han på 9 år, er sikkert ikke hans høyeste ønske med flere småsøsken, men satser på at det går fint :tongue:

Perfekt med livvaktene på plass! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OUL i dag, frisk og fin baby 🥰 Satt tilbake 9 dager og har dermed termin 31.12. Spent på om det blir 2020 eller 2021-baby😂🎉 

Jordmoren hadde ferie så det var en lege som utførte undersøkelsen. Det ble ingen vellykkede bilder, så glad vi har vært på privat ultralyd. Hun var veldig trivelig da, men kanskje ikke like rutinert. 

Storebrødrene har fått vite om det nye familiemedlemet som skal komme, og han største ble faktisk veldig glad 😊 Knerten sier bare "nei, det har du ikke" når jeg sier at vi skal få en baby som bor i magen til mamma :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! :strix: Så godt å vite at eldste ble glad! Ellers vil jeg absolutt anbefale å lese bøker sammen med Knerten om småsøsken. Det finnes mange fine, blant annet denne hvor man kan tilpasse til akkurat Knerten :jepp: 

Hvordan er formen? :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Leviora skrev:

Hurra! :strix: Så godt å vite at eldste ble glad! Ellers vil jeg absolutt anbefale å lese bøker sammen med Knerten om småsøsken. Det finnes mange fine, blant annet denne hvor man kan tilpasse til akkurat Knerten :jepp: 

Hvordan er formen? :hjerte: 

Takk for tips, tror jeg skal bestille den 😁 Håper Knerten godtar det etter hvert. Like greit at han ikke allerede nå tror vi får en baby i morgen liksom :fnise: Men må prøve å forberede han litt på overgangen. Vurderer å kjøpe en dukke til han, han elsker å hjelpe til så det å stelle baby sammen med meg faller forhåpentligvis i smak.

Takk som spørr❤️ Formen er litt opp og ned.. I et øyeblikk føler jeg meg skikkelig glad og fresh, i neste øyeblikk syns jeg det er skikkelig tungt allerede. Dessverre er det mest av det siste, jeg har fortsatt den lammende trettheten som liksom skal gi seg i første trimester :sprettoy: Heldigvis har jeg ferie nå så jeg får hvilt så mye jeg behøver. Mannen er snill å står opp med Knerten hver dag ❤️ slik at jeg får mine foretrukne 11 timer sammenhengende søvn, herregud så trøtt jeg er. Må i tillegg ofte ha en time eller to på dagtid. Jeg kjenner at hvis det fortsetter slik tror jeg ikke det blir full jobb fra høsten av.

Jeg koser meg skikkelig med forberedelsene da, har handlet en del klær og utstyr (men mye har vi jo fra før) og jeg føler jeg har god oversikt på hva som trengs denne gangen, proff andregangsmor vettu :fnise: ser absolutt ikke mørkt på å gå et par måneder hjemme om det blir slik etter ferien. Kan være lurt å ta litt hensyn til meg selv og babyen, så kan jeg sysle litt med småting her hjemme forhåpentligvis😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så kjekt med en jente!! Og så gøy at nub folkene tok feil🙊 er med i noen nub grupper på Facebook og der har de ALLTID rett! 😅 

Bøkene fra minbestebok er helt supre! Vi har flere til O, men den at hun skal bli storesøster er en hit🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

100 dager igjen til termin gitt :nisse:

Bekkenet er helt ute å sykler så jeg er 100% sykmeldt. Har fått skikkelig nestingbehov, så driver å sorterer og rydder i alle kroker av huset. Det går innmari sakte på grunn av plagene, men jeg har jo god tid til å sysle med ting enda.

Var på 3D ultralyd i forrige uke, men bønna lå med både tær og hender over ansiktet så det ble ingen vellykkede bilder. Sa til jordmor at det ikke var så farlig (mente det også:fnise:) fordi jeg syns det var hyggelig med en titt uavhengig av bildene, men jeg skulle likevel få komme tilbake neste uke for nye bilder. I tillegg kunne vi ta en ny kontroll av veksten hennes, hun lå 5% under snittet. Ingen fare med det i utgangspunktet, men greit å kontrollere at det ikke synker mer. Knerten var jo bare 2800g når han ble født etter termin.

Jeg har nesten litt dårlig samvittighet for å tydelig ta all næringen selv for jeg har gått opp 20 kilo :PMen gikk opp like mye sist, så satser på at jeg greier å få av halvparten igjen i alle fall 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å lese oppdatering fra deg 😊 Så stas med en lillesøster, blir en fryktelig spennende jul. Hvordan kom Knerten i forhold til termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, A4-livet skrev:

Koselig å lese oppdatering fra deg 😊 Så stas med en lillesøster, blir en fryktelig spennende jul. Hvordan kom Knerten i forhold til termin?

Hyggelig at du stikker innom :biggrin: Knerten kom tre dager over termin. Herregud det blir noen spennende uker når det nærmer seg altså :fnise: Er så innmari mange datoer det ikke burde treffe på, men kan jo ikke akkurat velge heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

På 25.10.2020 den 13.48, FruN skrev:

Hvordan går det? :popcorn:

Det går sakte men sikkert framover :nigo: 31+1 i dag, syns tiden snegler seg av gårde. Jeg er skikkelig utålmodig, gleder meg selvsagt til å treffe Bønna, men gleder meg også vilt til å bli alene i kroppen min igjen. Hadde glemt fra forrige gang hvor dårlig jeg er på å være gravid :fnise: Var på vekstkontroll i går og Bønna er faktisk helt gjennomsnittlig, så det er jo kjempebra. -3% og det er jo så godt som perfekt det, skal likevel tilbake om 4 uker for å sjekke at hun fortsetter å vokse som hun skal :) Jeg har lavt symfysemål og Knerten var liten da han kom til, derfor følges jeg ekstra opp denne gangen.

Kråka jeg har av en jordmor har bruk hver eneste time på å tygge tyggis med åpen munn og fortelle meg at det ikke er noe stress om symfysemålet er litt lavt, alt handler om at det følger sin egen kurve og bla bla bla... Jeg har ikke giddet å diskutere det så jeg har bare smilt og nikket hver gang hun har sagt det. Når jeg endelig var kommet langt nok på vei til at hun tok seg bryet med å måle var hun kjempeoverasket over at jeg lå så lavt :roll: (Sikkert fordi jeg har blitt så innmari tjukk, men det er tydeligvis på resten av kroppen). Uansett, hun fortalte meg alvorlig at dette måtte vi ta seriøst altså, så hun ringte føden og bestilte en vekstkontroll øyeblikkelig. Hun er forøvrig snart pensjonist og godt er det tror jeg. Hun hoster seg hundre ganger i håndflaten i løpet av en time mens hun bedyrer at hun ikke har korona, fordi hun har ikke truffet noen som har det. 

Endret av Mumsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering kan være gøy, kopiert av strikkesokken :)

Oppdatering 31+1

Termin: 31. Desember

Kjønn: Jente. Hun hadde hånden bak rumpa på forrige UL så jordmor trodde et øyeblikk det var en tutt som stakk ut der:hoho: 

Liv i magen: Ja, prøver å grave seg ut på høyre side av magen flere ganger om  dagen. Hun har lagt seg med hodet ned, så satser på at hun blir liggende slik.

Navn: Jeg har ett navn foreløpig. Egentlig tror jeg ikke jeg gidder å aktivt lete etter flere forslag. Jeg har liksom begynt å sett for meg at hun heter det, derfor syns jeg ingen andre navn passer når jeg først har fått for meg et. Mannen bryr seg overhodet ikke, så tipper at han bare godtar navnet når hun kommer ut, fordi han neppe har noen andre forslag selv. Det har dukket opp et par forslag som er typisk 70-tallsnavn og det gir meg helt noia :P uaktuelt med andre ord. Den kommende mormor kommer stadig med nye forslag og i går insisterte hun på navnet Kaisa. Jeg har lovet henne at dersom det kommer ut en hundevalp skal den hete Kaisa :) (Ikke ta det ille opp dere som heter, kjenner, eller har en Kaisa, jeg bare kjenner så mange hunder som heter det, ikke noe galt med navnet i seg selv.)

Vektøkning: Massivt. Jeg burde ha fått innvilget en følgebil i front av meg med betegnelsen "bred last". Tipper 25 kg til nå. Jeg skjønner faktisk ikke hvordan det er mulig.. Og det er 2mnd igjen!!!

Innkjøp: Tror jeg har alt jeg trenger faktisk. Mangler et lammeskinn og et par votter kanskje, ikke noe som haster med andre ord.

Strekkmerker: Har ikke plass til flere, så ergo ingen nye. Knerten opptok hele magen, lårene, rumpa og brystene så blir riktig overasket om Bønna greier å lage noen nye. Det burde jeg aldri ha skrevet, nå får jeg sikkert på overarmene og ryggen..

Vann i kroppen: Absolutt, sokkegropene er farlig dype om kveldene og jeg er så rund i ansiktet at telefonen min ikke kjenner meg igjen å nekter å låse opp. Mulig det bare er fett forresten fordi jordmor mente jeg hadde null vann i kroppen. 

Plager: Bekkenløsning. 

Cravings: Banan-litago.

Søvn: Sover så utrolig godt hele natten, og gjerne noen timer om dagen. Fantastisk deilig å få sove så godt, men litt kjedelig å være kronisk dovendyr. Håper virkelig dette varer lengst mulig, kroppen min trenger søvn, ikke å øve seg på å være våken med baby.

Utålmodig: Ja, veldig. Kjenner jeg gjerne skulle vært ferdig med å være gravid nå. Fordi om alt er klart føler jeg likevel ikke at alt er på plass om dere skjønner. Alltid noe nytt som skulle vært vasket og ryddet osv..

Fødebagen: Ferdig pakket :ironi:Venter på hentesettet enda, det er under produksjon hos svigermor.

Fødselsforventninger: Håper den går like fint som sist, men tar ting som det kommer. Vil ikke tenke for mye på det på forhånd merker jeg :PGleder meg ikke akkurat, men satser på at ting går fint denne gangen også. I tillegg sliter jeg med tanken på at det er ikke sikkert at hun kommer før 14. Januar.. Selv regnet jeg terminen min til 22.Des. Oul sa 31. Des. Så jeg hadde liksom innstilt hodet mitt på å ha hun sammen med oss i jula, men i realiteten kan jula være godt overstått før hun ankommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde termin med jentungen 31.des, ho kom 13.Jan :fnise: 

Men skjønner du føler deg ferdig! Og for en jordmor! 🥴 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...