Gå til innhold

Gipset hånd og nav er så vanskelige


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Greit å følge med i timen om du skal gidde å kommentere.. 

TS skrev at bruddet IKKE hadde negativ påvirkning på jobb!

Anonymkode: 9204c...9a1

Jo. Bruddet har en negativ ibvirkning på jobben. Men de som jobber der sier at jeg EGENTLIG IKKE TRENGER Å GJØRE NOE SIDEN JEG ER PÅ PRAKSIS OG MÅ OBSERVERE. Og sånn som i dag så ringte jeg mannen min og ba han komme fra jobb og levere ungen på bh så jeg fikk dratt på praksis. Og hun ene som jobber der er så sur i ansiktet når hun må gjøre ting som jeg IKKE kan gjøre. Forståelig nok. Men det er hun som mente at jeg kan være der uten å gjøre noe mens en annen der mente at jeg burde dra hjem (dagen jeg dukket opp med gips på jobb) siden jeg ikke kan gjøre så mye. Poenget mitt er at om det kreves av meg å være der å observere så gjør jeg det. Men det er f*** meg ikke gøy å være der uten å kunne bidra med noe særlig. Men så har jeg jobbet der i 3 uker med fine hender før bruddet. Så...ja. får se hvordan dette skal gå når jeg skal på timen på legevakten i morgen.

Ts 

Anonymkode: 12566...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Queen of the world skrev:

Ta deg sammen TS. Det er folk som mangler arm og ben, klarer seg fint i hverdagen. Her har du brukket en finger...... slutt å sutre, ta ut en sykemelding da? Men du må jo uansett passe på barnet ditt, selv om du har en brukket finger. Kan du ikke fraskrive deg barnet ditt. Vil ikke si at nav er vanskelige. Det e du som gjør dette vanskeligere enn hva det er.

Ja jeg vet det veldig godt. Og en som mangler to hele armer som er verdensmester i svømming. Men så er det nå 3 dager siden jeg har 1 hånd for lite. Og i dag var det første gangen jeg skulle stelle med gutten og å levere med gipsa hånd. Mener du at alle som mangler armer og ben bare tilpasser seg til det på 123 når du egentlig er vant til å ha alle armer og ben?  Da kan vi bare knuse alle tennene dine i morgen og ikke våg deg å bli nedstemt sutre og klage for at du sliter med å spise eller bare må spise suppe...Snakk om å være forståelsesfull du. 

Ts 

Anonymkode: 12566...b71

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg vet det veldig godt. Og en som mangler to hele armer som er verdensmester i svømming. Men så er det nå 3 dager siden jeg har 1 hånd for lite. Og i dag var det første gangen jeg skulle stelle med gutten og å levere med gipsa hånd. Mener du at alle som mangler armer og ben bare tilpasser seg til det på 123 når du egentlig er vant til å ha alle armer og ben?  Da kan vi bare knuse alle tennene dine i morgen og ikke våg deg å bli nedstemt sutre og klage for at du sliter med å spise eller bare må spise suppe...Snakk om å være forståelsesfull du. 

Ts 

Anonymkode: 12566...b71

For en holdning du har. Både til vanskeligheter, folk og det meste. 

Anonymkode: e4076...26d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ble du ikke sykemeldt?

Det er verken NAV, praksisplassen eller fars arbeidssted sitt ansvar at du trenger hjelp med barnet. Her må dere bare prøve å organisere dere på en måte som får det til å gå opp.

Anonymkode: 9b182...e1d

Eh. Får man ikke til livet så må man sykmeldes da. Eller vil du barnevernet skal hente ungen fordi mor må på en praksisplass der hun ikke engang gjør noe. Hva er forøvrig poenget med å være et sted der man ikke gjør noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Eh. Får man ikke til livet så må man sykmeldes da. Eller vil du barnevernet skal hente ungen fordi mor må på en praksisplass der hun ikke engang gjør noe. Hva er forøvrig poenget med å være et sted der man ikke gjør noe? 

Men var det ikke den stakkars ungen hun ikke klarer å ta vare på? :vetikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig nav er utrolige vanskelige.

Og de forventer at man skal gjerne ha ett nettverk man ikke har.

Anonymkode: e49ae...0d7

Det har arbeidsplasser også. Verden er ikke bra. Jeg ble spurt på et intevju en gang om hvor mange venner jeg hadde som kunne passe barnet mitt om det ble sykt.. snakk om et normaltfungerende barn på barneskolen. Aleneforeldre diskrimineres over en lav sko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg vet det veldig godt. Og en som mangler to hele armer som er verdensmester i svømming. Men så er det nå 3 dager siden jeg har 1 hånd for lite. Og i dag var det første gangen jeg skulle stelle med gutten og å levere med gipsa hånd. Mener du at alle som mangler armer og ben bare tilpasser seg til det på 123 når du egentlig er vant til å ha alle armer og ben?  Da kan vi bare knuse alle tennene dine i morgen og ikke våg deg å bli nedstemt sutre og klage for at du sliter med å spise eller bare må spise suppe...Snakk om å være forståelsesfull du. 

Ts 

Anonymkode: 12566...b71

Slik jeg forstår det er det bare den ene fingeren på hånda som er brukket? eller har jeg misforstått  kanskje det var en finger på hver av hendene ? Du har en arm til ? Du er da ikke helt handikappa.  

Herregud for en person du er, nesten så jeg bare håper at alt går til helvete. Skal du legge ut et slik sutreinnlegg må du tåle perspektiv sett fra alle sine synsvinkler både positive og negative.  Håper du ikke lærer ungen din de samme holdningene som du  har. 

 

Må bare si God bedring, håper alt ordner seg da :)  

Endret av Queen of the world
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
1 minutt siden, Forundret.. skrev:

Men var det ikke den stakkars ungen hun ikke klarer å ta vare på? :vetikke:

Hun får det vel til, men at det vil ta mye mer tid. Det var hvertfall slik jeg forstod det. Man får alt til med tid. Skolisser?? Har ikke brukt barnesko med lisser siden borrelåsen kom, og nå dette supre boa systemet på skoene. Jeg har klart å ri hest med gips opp til albuen og to fingre løs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Hun får det vel til, men at det vil ta mye mer tid. Det var hvertfall slik jeg forstod det. Man får alt til med tid. Skolisser?? Har ikke brukt barnesko med lisser siden borrelåsen kom, og nå dette supre boa systemet på skoene. Jeg har klart å ri hest med gips opp til albuen og to fingre løs. 

Jeg tror ikke at det var TS som hadde den positive holdningen og skrev det altså.. Eller tar jeg feil nå..😬?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be legen om sykemelding. Å ha et brudd som skal holdes mest mulig i ro er åpenbar sykemeldingsgrunn, selv om man kan utføre jobben sin med bruddet.

Endret av Husholdning1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det sånn at jeg går på praksisplass via nav. I helgen brakk jeg en finger og måtte på legevakten og fikk gipsett høyre hånda. Jeg er høyrehendt og dette ble mye vanskeligere enn jeg hadde trodd. Jeg sliter med å kle på meg, dusje, lage meg noe å spise osv... saken blir ikke noe bedre av at jeg har ett barn på 2 år. Jeg kan ikke skifte bleie, ikke kle på han. Nå er det sånn at samboer gjør alt med barnet og alt i hjemmet. Han leverte barnet på barnehagen både mandag og i går. Så kunne han ikke levere i dag pga jobben. Da skulle jeg levere. Det ble det rene  marerittet. Sleit med å få på han klær. Ikke fikk jeg knytet skolissene hans. Han skulle bruke sparkesykkel til barnehagen. Jeg holder sekken hans og en pose med klær i venstrearmen. Vi hadde ikkke kommet oss lengre enn noen meter ut i veien hvor ungen begynnner å grine og nekter å gå. Og jeg står der halvveis handikappa og ikke får løftet han opp eller noe som helst. Endte opp med å gå inn igjen. Og her sitter jeg stuck med barnet. 

Så, ringer jeg til nav og forklarer situasjonen. Da ber de meg om å få far til å levere og ordne. Jeg skal gå med gips i 2 uker så forventer de at far bare må drite i jobben sin fordi praksisen min er mye viktigere enn jobben hans. Jeg ser på begge deler som like viktige. Men for dem så er det bare at faren må få ordnet det eller få venner og familie til å levere barnet. Vi har ingen familie og bare venner som bor ca 1 time unna kjøretur. Jeg forklarte han at problemet ikke er det å være på praksisen, da jeg ikke trenger å gjøre noe som innebærer at jeg må bruke høyrehånda. Da mente han på nav at de på praksisplassen er kjempe snille siden jeg faktisk kan være der uten å gjøre noe. Men snille? Altså hva er alternativet? Hvis legen sier at jeg ikke har lov til å bruke høyrehånda så kan jeg  ikke bruke den da. Poenget mitt er at de krever at far skal ordne alt fordi jeg MÅ være på praksis. Det blir jo som å si at jobben hans ikke er så viktig.  Jeg tok ikke ut sykemelding pga jeg tenkte at jeg skal klare dette. Men det oppstår en del utfordringer. Og nav ser jo bare seg selv..

Anonymkode: 12566...b71

Du trenger å våkne opp og forstå hvordan arbeidslivet fungerer. Stå opp,kle på dere og kom dere ut. Putt ungen i en vogn og slutt å synes synd på deg selv.

Anonymkode: 2bbb3...3fa

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jammen meg noe av det verste jeg har lest på KG noensinne. Og da mener jeg ikke innleggene til ts. 

 

Kontakt legen din du, ts. 

 

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jo. Bruddet har en negativ ibvirkning på jobben. Men de som jobber der sier at jeg EGENTLIG IKKE TRENGER Å GJØRE NOE SIDEN JEG ER PÅ PRAKSIS OG MÅ OBSERVERE. Og sånn som i dag så ringte jeg mannen min og ba han komme fra jobb og levere ungen på bh så jeg fikk dratt på praksis. Og hun ene som jobber der er så sur i ansiktet når hun må gjøre ting som jeg IKKE kan gjøre. Forståelig nok. Men det er hun som mente at jeg kan være der uten å gjøre noe mens en annen der mente at jeg burde dra hjem (dagen jeg dukket opp med gips på jobb) siden jeg ikke kan gjøre så mye. Poenget mitt er at om det kreves av meg å være der å observere så gjør jeg det. Men det er f*** meg ikke gøy å være der uten å kunne bidra med noe særlig. Men så har jeg jobbet der i 3 uker med fine hender før bruddet. Så...ja. får se hvordan dette skal gå når jeg skal på timen på legevakten i morgen.

Ts 

Anonymkode: 12566...b71

Du har jo rett i det -at du ikke skal regnes med som en del av staben når du er i praksis. Du skal heller ikke gjøre det samme som en ordinær ansatt ville gjort på egenhånd (som å sitte i kassa i en butikk). Så sånn sett er ikke det noe problem. 

Men jeg skjønner at du sliter hjemme. Alle har jo lært seg hvordan man bruker hendene, og det er vanskelig når du ikke kan bruke dem slik du er vant til. Jeg har ikke noen god løsning, men ingen kan forvente at du er ekspert på å bruke en hånd etter et par dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg leser slikt som dette så skjønner jeg virkelig hvor mye rart NAV må forholde seg til. Du har brukket en finger. Du kan fortsatt bruke armen uten å involvere fingrene i det hele tatt. Kjøp sorel eller sherrox til toåringen. Løft han oppi vogna og så triller du i barnehagen. Verre er det VIRKELIG  ikke!

Har selv jobbet 100% med en knekt arm, som sykepleier på sykehjem. Jeg fikk både ungene til barnehagen og skole og kjørte til jobb etterpå uten problemer. Det eneste jeg var skjermet fra på jobb var utagerende beboere og de aller tyngste som krevde forflytning i heis. Resten klarte jeg fint uten annen sykemelding enn de dagene jeg gikk til fysioterapeut, som var 1 dag i uka.

Du ser kun problemene, og helt rett av NAV å gjøre som de gjør. Du trenger ikke at mannen leverer, det klarer du fint selv hvis du bare kan se litt opp og rundt deg å finne LØSNINGER! En faen i meg håper de trekker AAPen din eller hva du nå går på. Gjøre ingenting på praksisplassen?? Hva er det slags praksisplass?? Du har som sagt brukket en finger. Du er ikke lam fra halsen og ned. Skjerp deg!

Anonymkode: ce573...8db

Fy faen for et møkkainnlegg fra en drittkjerring. TS spør om råd, og så kommer du med dette. Vel, jeg skal ikke skrive hva jeg håper skjer med deg, for det egner seg ikke på trykk, men en faen i meg håper det går deg riktig ille. 

Anonymkode: 427f9...87c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Du har knekt fingern og gipsa hånda og greier ikke kle på deg selv eller barna? Selv folk uten armer greier seg helt fint! 

Anonymkode: d7f76...529

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst? Du har knekt fingern og gipsa hånda og greier ikke kle på deg selv eller barna? Selv folk uten armer greier seg helt fint! 

Anonymkode: d7f76...529

Ja, dette er  helt latterlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fy faen for et møkkainnlegg fra en drittkjerring. TS spør om råd, og så kommer du med dette. Vel, jeg skal ikke skrive hva jeg håper skjer med deg, for det egner seg ikke på trykk, men en faen i meg håper det går deg riktig ille. 

Anonymkode: 427f9...87c

Så bra at det fins noen drittkjerringer som meg i landet da 😉

Noen må jo holde landet i gang, skal alle legge seg ned å grine for den minste lille ting så går AS Norge konkurs. 

TS trenger en realitycheck! Hun virker SVÆRT lite løsningsorientert, og utfra måten hun svarer på skulle man tro hun hadde blitt lam fra halsen og ned. Men hun har altså brukket EN finger.

Anonymkode: ce573...8db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ødela den ene foten engang, måtte gå på krykker i 1 år. Tok meg ikke lang tid til å tilpasse meg, det er faktisk snakk om holdninger, er foten ødelagt så er den ødelagt, da må man klare seg med det som fortsatt fungerer. I tillegg ble jeg supersterk i armene, handlet selv og hang posene på krykkene, det tok meg en halv time å komme seg hjem gående. Ingenting av dette var noe problem, rett og slett fordi jeg skjønte at å gå rundt og sutre bare ville bli en plage for meg selv..og andre. I tillegg har jeg aldri vært så sterk i armene som den gang ;) .

Anonymkode: e7a0f...acd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange rare svar her som er negative og direkte stygge.

Har selv brukket både ankel, fotblad, forstuet håndledd, forstuet (kraftig) et bein. Når jeg forstuet beinet ble jeg sykemeldt og fikk i tillegg husmorvikar. Ja tenk det. Men jeg lærte jo å bli mer og mer selvberget når jeg ble vant til det og fant nye løsninger, men det er ikke gjort på 1-2-3.

Har også blitt gipset etter å ha gått på brukket bein i en uke. Så ingen kan si at jeg syter og ikke tåler smerter. Jeg merket at bruddet gikk opp for hvert skritt jeg tok og det gjorde vondt ja, men jeg hadde ikke tid til å få en lege til å se på det, var redd for en operasjon og innleggelse, noe jeg ikke hadde tid til for jeg måtte være tilstede på et møte som var veldig viktig (ikke nav).

Men jeg tror ikke jeg hadde klart å bære noe tungt, som en toåring f.eks.

Kan dere som er negative til ts ta høyrearmen i en fatle og gå sånn noen dager? Dere som er høyrehendte da. Da kan dere komme og svare. Dere uten barn kan la være å svare.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Atea said:

Mange rare svar her som er negative og direkte stygge.

 

Det er veldig ikke uvanlig her på KG, det som derimot er uvanlig at det er personer som forsvarer ts ved innlegg og likes.

Anonymkode: e49ae...0d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...