Gå til innhold

Gipset hånd og nav er så vanskelige


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Denne tråden får meg til å være ekstra glad for at jeg er tvehendt. Så slipper jeg å bli helt handicapet og tafatt om en hånd blir satt ut av spill. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig nav er utrolige vanskelige.

Og de forventer at man skal gjerne ha ett nettverk man ikke har.

Anonymkode: e49ae...0d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jadaaaa bare døm i vei. Jeg har vært i arbeidslivet i 9 år og hatt fast jobb i 9 år. Så din påstand kan jeg bare begrave.

Poenget mitt er at når jeg prøver å gjøre så godt jeg kan og ikke sykemelder meg for å faktisk vise interesse og at jeg ønsker å stille opp på praksis og utføre det type arbeid som er mulig ved og kun bruke venstre hånd. Lurer virkelig på alle som kritiserer her om de hadde gjort så mye som en liten insats å faktisk komme seg på jobb med en gipsa hånd. Vedder på at alle hadde sykeneldt seg. Jeg ser faktisk det som negativt å være sykemeld så lenge man har mulighet til å bidra med noe. Men at nav er så nedlatende mot folk som faktisk PrØVER å gjøre ett godt inntrykk på jobb og å gjøre så godt man kan. Ja da begynner jeg å lure på om det er bedre å bare slenge en sykemelding i ansiktet dems da de virker som at de liker det bedre med med late folk som tar ut sykemelding for enhver minste ting enn de som prøver å stå på.

Anonymkode: 12566...b71

Enig.

Anonymkode: e49ae...0d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts er det slik at hvis du sykemelder deg, kan ikke barnet være i barnehagen?

Jeg tror nok jeg hadde tatt barnet i barnehagen, og sykemeld meg, lykke til :)

Anonymkode: e49ae...0d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hør med NAV om hvordan dette skal ordnes i praksis. Mannen din har kanskje krav på fri i forbindelse med barnepassers sykdom?

Anonymkode: 97c8d...eb0

Naturligvis har han ikke det, da barnet går i barnehage, og barnehagen er ikke syk.

Anonymkode: 17849...c75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I mange yrker er det en klar sykemeldingsårsak, og i HI det virket som om det hadde vært et tema hos legen. 

Anonymkode: 9b182...e1d

I mange yrker ja, men ikke alle. Ts skriver skriver lengre oppe at hun fint klarer jobb. 

Anonymkode: dea25...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Naturligvis har han ikke det, da barnet går i barnehage, og barnehagen er ikke syk.

Anonymkode: 17849...c75

Feil. Mor er den som har omsorgen (altså barnepasser) frem til barnet er levert i barnehagen. 

https://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Publikasjoner/Innstillinger/Odelstinget/1994-1995/inno-199495-007/2/

Blir omsorgspersonen, vanligvis mor, så syk at hun ikke kan passe barnet, har far bare rett til permisjon uten lønn.

Anonymkode: e4ab4...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Feil. Mor er den som har omsorgen (altså barnepasser) frem til barnet er levert i barnehagen. 

https://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Publikasjoner/Innstillinger/Odelstinget/1994-1995/inno-199495-007/2/

Blir omsorgspersonen, vanligvis mor, så syk at hun ikke kan passe barnet, har far bare rett til permisjon uten lønn.

Anonymkode: e4ab4...cdc

Men da må mor først skaffe sykemelding. Og en brukket finger er uansett ikke "så syk at ikke kan passe barnet"

Anonymkode: 17849...c75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jadaaaa bare døm i vei. Jeg har vært i arbeidslivet i 9 år og hatt fast jobb i 9 år. Så din påstand kan jeg bare begrave.

Poenget mitt er at når jeg prøver å gjøre så godt jeg kan og ikke sykemelder meg for å faktisk vise interesse og at jeg ønsker å stille opp på praksis og utføre det type arbeid som er mulig ved og kun bruke venstre hånd. Lurer virkelig på alle som kritiserer her om de hadde gjort så mye som en liten insats å faktisk komme seg på jobb med en gipsa hånd. Vedder på at alle hadde sykeneldt seg. Jeg ser faktisk det som negativt å være sykemeld så lenge man har mulighet til å bidra med noe. Men at nav er så nedlatende mot folk som faktisk PrØVER å gjøre ett godt inntrykk på jobb og å gjøre så godt man kan. Ja da begynner jeg å lure på om det er bedre å bare slenge en sykemelding i ansiktet dems da de virker som at de liker det bedre med med late folk som tar ut sykemelding for enhver minste ting enn de som prøver å stå på.

Anonymkode: 12566...b71

Vedr. det uthevede: Du gjør jo ikke det. Hadde du gjort det, hadde du ikke tatt med ungen inn igjen og ringt og klaget din nød til NAV. Da hadde du plassert ungen i vogn og trillet til barnehagen, og ringt praksisplassen og gitt beskjed om at ting ble litt ball denne morgenen og at du derfor dessverre er forsinket. Også hadde du stått opp en time tidligere dagen etter for å både få levert ungen og rekke jobb i tide dersom far fortsatt ikke kunne levere i barnehagen.

Anonymkode: 17849...c75

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutes ago, AnonymBruker said:

Ts er det slik at hvis du sykemelder deg, kan ikke barnet være i barnehagen?

Jeg tror nok jeg hadde tatt barnet i barnehagen, og sykemeld meg, lykke til :)

Anonymkode: e49ae...0d7

TS, jeg hadde driti å lest denne tråden, og nå har du lært aldri skriv tråder på KG:

Her blir du halshugt :)

Anonymkode: e49ae...0d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far får gi beskjed på jobb at han blir forsinket fordi du er skadet, og kle på ungen. Så triller du ungen til barehagen i vogn og går i praksis etterpå. Da viser du at du faktisk er interessert i å  gjøre det bra, samt være et snev av løsningsorientert. 

Anonymkode: e929b...cc8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt sykemelding. Om ikke 100% så kanskje 20-30% slik at fu får ekstra tid på morgenen. Jeg har selv vært alene med en 4-åring da jeg brakk armen. Jeg skal love deg at det daglige ikke ble enkelt. Samarbeidet ikke ungen så måtte jeg bare vente. Alt tok mye lenger tid. Ikke kunne jeg kjøre bil.Etter hvert lærte jeg teknikker som gjorde ting enklere. Allikevel brukte jeg armen alt for mye. Dette resulterte i smerter og ny kontroll på sykehuset. Heldigvis gikk det bra. Hvis ikke hadde det måttet bli operasjon. Jeg forstår ts. Jeg anbefaler at hun tar delvis sykemelding.

Anonymkode: 545ba...ff5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså det er snakk om 2 uker! Dersom mannen din tar opp med sjefen at han vil bli forsinket de dagene, så tror jeg sjefen vil ha forståelse for det! 

Nå vet jeg ikke når barnehager åpner, men da får han stå opp kl 06 da og levere i barnehage kl 07. Så mange minutter for sent kan han vel umulig være til jobb

 

Anonymkode: 4549a...fb4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså det er snakk om 2 uker! Dersom mannen din tar opp med sjefen at han vil bli forsinket de dagene, så tror jeg sjefen vil ha forståelse for det! 

Nå vet jeg ikke når barnehager åpner, men da får han stå opp kl 06 da og levere i barnehage kl 07. Så mange minutter for sent kan han vel umulig være til jobb

 

Anonymkode: 4549a...fb4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, NotNaomi skrev:

Forventer du et seriøst svar på spørsmålet? Du virker aggressiv,så gidder jo ikke svare ut over dette.

Du forveksler aggressivitet med sunn fornuft.

Anonymkode: 9204c...9a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Poenget mitt var at ingen lege med legelisensen i orden, legger på gips for to uker. Det er 4 uker for knapt til at et brudd kan gro.

Anonymkode: 073d3...ce0

Tror du TS bløffer ang dette med gips siden du henger deg så veldig opp i dette? Hvorfor skulle hun egentlig det? 

Og hva har det med saken å gjøre? 

En skade og behandling trenger ikke alltid være helt lik. Det kan jo også ha med hvor på kroppen bruddet er. Selv om gips tas av betyr ikke at det nødvendigvis er grodd, men at gipsen byttes ut med noe annen støtte. Dette er jo to fingre som er gipset, men en fing som er brukket. 

 

Anonymkode: fbd82...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ta deg sammen TS. Det er folk som mangler arm og ben, klarer seg fint i hverdagen. Her har du brukket en finger...... slutt å sutre, ta ut en sykemelding da? Men du må jo uansett passe på barnet ditt, selv om du har en brukket finger. Kan du ikke fraskrive deg barnet ditt. Vil ikke si at nav er vanskelige. Det e du som gjør dette vanskeligere enn hva det er.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror du? Det finnes mange jobber der man ikke har noe på jobb å gjøre dersom man brekker noe og må gå med gips. Brekker f.eks jeg en arm eller et bein så må jeg sykemeldes, det er faktisk ikke noe annet å gjøre. 

Anonymkode: 89059...504

Greit å følge med i timen om du skal gidde å kommentere.. 

TS skrev at bruddet IKKE hadde negativ påvirkning på jobb!

Anonymkode: 9204c...9a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde tatt sykemelding. Om ikke 100% så kanskje 20-30% slik at fu får ekstra tid på morgenen. Jeg har selv vært alene med en 4-åring da jeg brakk armen. Jeg skal love deg at det daglige ikke ble enkelt. Samarbeidet ikke ungen så måtte jeg bare vente. Alt tok mye lenger tid. Ikke kunne jeg kjøre bil.Etter hvert lærte jeg teknikker som gjorde ting enklere. Allikevel brukte jeg armen alt for mye. Dette resulterte i smerter og ny kontroll på sykehuset. Heldigvis gikk det bra. Hvis ikke hadde det måttet bli operasjon. Jeg forstår ts. Jeg anbefaler at hun tar delvis sykemelding.

Anonymkode: 545ba...ff5

Hun er ikke i jobb men i praksisplass.  Det er ikke sikkert tiltaket kan gjennomføres om hun blir så mye fraværende. Da risikerer hun å miste hele tiltaksplassen..

Og - som flere har nevnt - hun skriver selv at hun er fullt i stand til å jobbe.. Man får sykmelding fordi arbeidsevnen er nedsatt og ikke fordi det er praktisk vanskelig på hjemmebane. Her må hun og mannen finne en løsning på hvordan de gjør det uavhengig av NAV..

NAV har ikke noe med hvordan de ordner seg på hjemmebane - det ville ikke en arbeidsgiver brydd seg med heller... Istedenfor å skylde på hvor vanskelige NAV er burde hun lete etter løsninger og det er kommet mange gode forslag i denne tråden.. 

Anonymkode: fb643...e46

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du forveksler aggressivitet med sunn fornuft.

Anonymkode: 9204c...9a1

Var ikke nødvendigvis meningen din. Det var måten du ordla deg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...