Plexus Skrevet 22. mai 2018 #861 Del Skrevet 22. mai 2018 12 timer siden, Lidis88 skrev: @PlexusHaha det lurer jeg også på! Føler jeg "ofrer" mye som gravid (selv om jeg har forholdsvis lite plager!), spesielt når jeg tenker på at jeg mest sannsynlig skal gå gjennom dette en eller to ganger til.. tenker litt på at jeg ser frem til å få en "normal" kropp og flat mage osv etter litt innsats, for så å "ødelegge" det igjen! Men så blir jeg litt sint på meg selv som tenker sånn når jeg begynner å tenke på alle de som sliter med å få barn.. Oi Oi så rart å plutselig måtte tenke på sånt! Jeg går mye på turer langt utenfor veier, kanskje ikke det lureste :S sikkert ikke så gøy å klyve ned fra fjellet med rier men herlighet så klar jeg føler meg for å føde! Men barnet vil jo være prematurt hvis det blir født nå, så vil jo EGENTLIG vente! Jeg kjøpte mine amme-BHer på Lindex. Har hørt at det er lurt å kjøpe litt dyrere, men jeg finner ingenting galt med de kjøpte en i svart og en i hvit så jeg har til forskjellige antrekk kjøper vel litt flere etter hvert! Er 13 kg for mye når du har kommet så langt? Huff den der ulvehungeren ja... hadde det sånn fra ca uke 12 til ca uke 22... det var nok da det ekstra fettlaget la seg på hoftene.. i tillegg begynte jeg å få vondt i bekkenet i den perioden og ble en god del mindre aktiv enn før.. hvis jeg hadde fortsatt å hatt den matlysten hadde jeg nok gått opp MYE! Det jeg tror gjorde at jeg ikke har fortsatt med den kjappe vektøkningen tror jeg er at jeg har blitt ganske streng med meg selv når det gjelder usunne ting som is, kake og chips (bare begrenser meg, dropper det ikke). Og så spiser jeg så mye jeg vil av sunn og normal mat. Jaja:) men det er helt innafor å tenke sånn syns jeg. Jeg ser også frem til å få tilbake en normal kropp hvor jeg kan bruke vanlige klær. Men må dog innrømme at det er deilig å slippe å holde inn magen 😌 Jordmoren syntes at 13 kg var for mye hvertfall, men har jo en gigantisk mage så de fleste kiloene ligger der for ellers har jeg ikke blitt så mye større. Rumpen er blitt mindre da, eller kanskje ikke mindre - men flat som ei pannekake og veldig god venn med tyngdekraften😅 Jeg fikk ulvehunger etter uke 24 og kommer sikkert til å ha den ut svangerskapet. Har begrenset inntak av søtsaker jeg også, får håpe jeg ikke blir for stor:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 23. mai 2018 #862 Del Skrevet 23. mai 2018 (endret) . Endret 11. mai 2019 av Lidis88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 23. mai 2018 #863 Del Skrevet 23. mai 2018 På 22.5.2018 den 9.31, blomst12 skrev: Jeg ligger jo sist her i gruppa med termin 31 august. Så jeg er 26 uker på vei idag! Formen er fin egentlig, litt sliten av og til på kveldene. Men ungene har vært litt oppe på natta de siste nettene så det forklarer nok en del! Ellers har jeg allerede gått opp 9-10 kg,men har gått opp 18-20 kg begge gangene uten at fastlege og jordmor har sagt noe på det. Tror det må fordele seg ganske jevnt over for bruker samme str i klær fortsatt. Men går mest i behagelige klær for tiden. Og hallo så fint vær det har vært de siste dagene og fortsatt skal være. Bor helt sør i landet,men har skjønt at det gjelder flere steder i landet heldigvis! Helt utrolig hvordan vekten fordeler seg! Tenk at man kan være slank ellers på kroppen og ha så mange ekstra kilo! Blir et veldig annerledes balansepunkt! Jaaa helt utrolig dette været! Skulle ønske jeg "gadd" å nyte det litt mer ;P har fått mye farge, men det negative er alle pigmentflekkene jeg får som gravid da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plexus Skrevet 23. mai 2018 #864 Del Skrevet 23. mai 2018 19 minutter siden, Lidis88 skrev: Ja rart hva som skjer med kroppene våre @Plexus 😅. Hehe ja nå er det ingen vits å holde inn magen!! Har du høyt SF-mål siden du har så stor mage? Eller bare føles den stor? Ja, ligger i øvre sjikt på kurven. I tillegg så får jeg mye kommentarer på at magen er stor. Alle kvinnene i min familie har hatt store gravidmager og gått opp en del i vekt under graviditeten, samt rast ned til normalvekt postpartum. Nevnte det for jordmor, men hun mente at dette ikke var genetisk - noe jeg er tror det er. Jordmor er jo ikke akkurat noe genetiker... (forøvrig ikke jeg heller, But still). 🙃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 23. mai 2018 #865 Del Skrevet 23. mai 2018 Blir dere brune? Jeg leser hele tiden at gravide blir så fort brune og får pigmentflekker, men jeg har ikke sjans! Er kritthvit på leggene 😂 Forsøker å sole meg litt, men siden jeg ikke kan ligge på mage eller rygg så blir det mye sittestilling og på siden. Likevel har jeg ikke blitt en anelse brun. Er jo så varmt og godt her på Østlandet - og alle andre blir jo brune 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plexus Skrevet 23. mai 2018 #866 Del Skrevet 23. mai 2018 24 minutter siden, Milio skrev: Blir dere brune? Jeg leser hele tiden at gravide blir så fort brune og får pigmentflekker, men jeg har ikke sjans! Er kritthvit på leggene 😂 Forsøker å sole meg litt, men siden jeg ikke kan ligge på mage eller rygg så blir det mye sittestilling og på siden. Likevel har jeg ikke blitt en anelse brun. Er jo så varmt og godt her på Østlandet - og alle andre blir jo brune Jeg har blitt kjempebrun på magen og inne i navlen, har ellers fått et hint av gråbrunt på resten av kroppen og en flott pigmentflekk midt i panna du skal være glad for at du ikke har fått noe pigmentflekker da:) men ellers så kommer vel brunfargen etterhvert som et snikende ullteppe. 👙🌞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gia_ Skrevet 23. mai 2018 #867 Del Skrevet 23. mai 2018 87 dager igjen her! Hvor blir tiden av?! 3 trimester idag og inn i 7mnd igår, shit pomfritt! Tiden går fort med sånne fine sommerdager, ute omtrent hele dagen, går turer på kvelden med bikkja pga varmen og er utslått når hodet endelig treffer puta om kvelden! Kjenner varmen blir mer og mer slitsom for kroppen da, så blir spennende å se hvordan det blir nærmere termin Heldigvis er samboeren forståelsesfull og kjøper inn og disker opp med cravingsene mine på bær og melon, også lager han kalde fotbad og gir meg massasje på føtter, ankler og legger når jeg ber om det 💓 SF-målet mitt sist (bare målt 1 gang) lå litt over kurven, men legen sa det kan ha mye å si hvordan magetrollet ligger der og da, så er spent på hva jm måler på neste kontroll. Hva skal til å få ul for vekstkontroll?🤔 Synes ikke jeg har spesielt stor mage, og de rundt meg som i familie, venner og bekjente av mamma fks synes den er relativt liten (forresten drittlei av at alle/"hvem som helst" skal kommentere magen, samme f om disse magene er store eller små, sålenge vi har friske og sunne barn inni der si!). Alle bærer jo forskjellig, mamma bærte sine barn godt inn i kroppen, mens ei venninne som er 2 mnd kortere på vei enn meg ble fort synlig gravid og tatt igjen meg, men hun er jo også lavere.. en nabo er nokså høy og ligger en mnd bak meg og på henne er det nesten ikke synlig.. lei av kroppspress. #spam Synes brunfargen kommer mye fortere nå enn før ja, men tror kanskje vi har hatt finere vær til nå enn feks ifjor også så da er det jo naturlig Har dere funnet navn til deres små forresten? Vi klarer ikke å bestemme oss ett av de 2 vi har, også vil jeg vurdere andre også nå plutselig 😅 Er skikkelig ubesluttsom for tiden på alt, klarer såvidt å bestemme meg for hva jeg vil ha til middag liksom Tuller med at frøkna vår nesten må forbli navnløs til hun er gammel nok til bestemme selv 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BettyCooper Skrevet 23. mai 2018 #868 Del Skrevet 23. mai 2018 26 minutter siden, Gia_ skrev: 87 dager igjen her! Hvor blir tiden av?! 3 trimester idag og inn i 7mnd igår, shit pomfritt! Tiden går fort med sånne fine sommerdager, ute omtrent hele dagen, går turer på kvelden med bikkja pga varmen og er utslått når hodet endelig treffer puta om kvelden! Kjenner varmen blir mer og mer slitsom for kroppen da, så blir spennende å se hvordan det blir nærmere termin Heldigvis er samboeren forståelsesfull og kjøper inn og disker opp med cravingsene mine på bær og melon, også lager han kalde fotbad og gir meg massasje på føtter, ankler og legger når jeg ber om det 💓 SF-målet mitt sist (bare målt 1 gang) lå litt over kurven, men legen sa det kan ha mye å si hvordan magetrollet ligger der og da, så er spent på hva jm måler på neste kontroll. Hva skal til å få ul for vekstkontroll?🤔 Synes ikke jeg har spesielt stor mage, og de rundt meg som i familie, venner og bekjente av mamma fks synes den er relativt liten (forresten drittlei av at alle/"hvem som helst" skal kommentere magen, samme f om disse magene er store eller små, sålenge vi har friske og sunne barn inni der si!). Alle bærer jo forskjellig, mamma bærte sine barn godt inn i kroppen, mens ei venninne som er 2 mnd kortere på vei enn meg ble fort synlig gravid og tatt igjen meg, men hun er jo også lavere.. en nabo er nokså høy og ligger en mnd bak meg og på henne er det nesten ikke synlig.. lei av kroppspress. #spam Synes brunfargen kommer mye fortere nå enn før ja, men tror kanskje vi har hatt finere vær til nå enn feks ifjor også så da er det jo naturlig Har dere funnet navn til deres små forresten? Vi klarer ikke å bestemme oss ett av de 2 vi har, også vil jeg vurdere andre også nå plutselig 😅 Er skikkelig ubesluttsom for tiden på alt, klarer såvidt å bestemme meg for hva jeg vil ha til middag liksom Tuller med at frøkna vår nesten må forbli navnløs til hun er gammel nok til bestemme selv 😅 Jeg har fått ul for vekstkontroll, da jeg har for høy bmi. Får ekstra ul i uke 32 og 38 tror jeg det var. Regner med du får ekstra ul om sf-målene ligger langt under gjennomsnittet, eller at mor går mye ned i vekt. Selv om bmi'en min er høy, ligger sf-målet midt på streken, og på ordinær ul ble jenta målt til -6%. Stoler ikke på målene på vekstkontroll da de mente gutten var 15% over snittet sist, men veide 3500g 6 dager på overtid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plexus Skrevet 23. mai 2018 #869 Del Skrevet 23. mai 2018 Dere bør følge hjemmefodsel på snap om dere ikke allerede gjør det🌸😊lærerikt og interessant 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gia_ Skrevet 23. mai 2018 #870 Del Skrevet 23. mai 2018 Begynte å følge de igår faktisk! Forresten, nå har nameit begynt med babypakker, kan bestilles fra imorgen av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 24. mai 2018 #871 Del Skrevet 24. mai 2018 Nå følger jeg også @Plexus, takk for tips! Og takk for tips @Gia_, vet du hvordan man bestiller pakken? Jeg prøvde å Google det men da kom det bare opp på dansk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gia_ Skrevet 24. mai 2018 #872 Del Skrevet 24. mai 2018 http://nameitworld.com/minbabypakke her @Lidis88 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 24. mai 2018 #873 Del Skrevet 24. mai 2018 Så gøy!! Har bestilt Ja den hjemmefodselsnappen er gøy! Det ligger og en podcast fra foreldrerådet fra henne. Interessant. Drømmen min er å videreutdanne meg til jordmor og drive med det samme selv. Men det får bli med drømmen foreløpig. 99 dager til termin idag. Kynnere har begynt å melde seg, men har egentlig venta på de! Idag er det sommerfest med jobb,og det er nydelig vær idag og,så dette blir en bra dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 24. mai 2018 #874 Del Skrevet 24. mai 2018 (endret) . Endret 11. mai 2019 av Lidis88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 24. mai 2018 #875 Del Skrevet 24. mai 2018 25 minutter siden, Lidis88 skrev: Takk! Bestilt jeg også 😊 Yey, tosifret!! Syns ukene går så fort! Jeg er så spent, snart er vi i juni og det er under 4 uker til jeg går ut i permisjon! Såå spent på når det blir fødsel på de forskjellige her inne satser på at alle venter litt til!! På jordmor virker veldig spennende og ikke for pyser/hvem som helst! Men mye er man nok eksponert for som sykepleier også apropos, jobber du fullt enda @blomst12? Ja det blir gøy her etterhvert! Jeg tror jo jeg går maks overtid denne ganga, men hadde vært sykt deilig å føde sånn 10 dager før. Men blir gøy å følge dere før det blir min tur! Ja jordmor virker så gøy altså, er skikkelig interessert i alt som har med fødsel å gjøre. Men tror nok det lureste er å bli helsesøster for da slipper jeg turnus. Ja fullt og fullt,jeg har 70 prosent og de jobber jeg fortsatt. Tar litt vakter og bakvakter hvis jeg orker. Men merker at jeg er mer sliten. Du var og spl? Jobber du enda og hvor jobber du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 24. mai 2018 #876 Del Skrevet 24. mai 2018 (endret) På 24.5.2018 den 11.12, blomst12 skrev: Endret 11. mai 2019 av Lidis88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gia_ Skrevet 25. mai 2018 #877 Del Skrevet 25. mai 2018 Bilstoldager på babybanden.no nå forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BettyCooper Skrevet 27. mai 2018 #878 Del Skrevet 27. mai 2018 Noen som har prøvd en fotkrem som er kjølende? Har ikke vann i føttene, men de er så varme og "stramme". Føler for å trø dem i ei bøtte med isvann. Desperat!😣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 27. mai 2018 #879 Del Skrevet 27. mai 2018 55 minutter siden, BettyCooper skrev: Noen som har prøvd en fotkrem som er kjølende? Har ikke vann i føttene, men de er så varme og "stramme". Føler for å trø dem i ei bøtte med isvann. Desperat!😣 Mama mio: lucky legs har jeg såvidt prøvd og venter på i posten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BettyCooper Skrevet 27. mai 2018 #880 Del Skrevet 27. mai 2018 8 minutter siden, Lidis88 skrev: Mama mio: lucky legs har jeg såvidt prøvd og venter på i posten Tror jeg må bestille jeg også. Brukte mama mio sin magekrem sist jeg var gravid, og den lokta såå godt! 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå