Gå til innhold

Datter (9 år) som ikke tørker seg eller vasker hendene...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 27.10.2017 den 8.46, AnonymBruker skrev:

Jeg var vel i den alderen da jeg var gjennom det samme. Det var kun en årsak, og det var at jeg ikke gadd. Jeg gadd ikke tørke meg når jeg hadde tisset, selvsagt etter jeg hadde gjort noe mer!
Jeg fikk en form for utslett, ikke blemmer og sånn, men noe som så ut som en blanding av meslinger og elveblest i skrittet og på innsiden av lårene. Jeg husker mamma var kjempestresset og maste fært, viste det frem til mormor bla (det var nesten ikke flaut) men jeg brydde meg bare ikke. Det gikk over av seg selv, Jeg hadde ikke smerter og jeg har ikke vært utsatt for overgrep el. Jeg bare gadd ikke.

Anonymkode: 8d818...5fd

Ikke for å spore av her, men det du nevner ang utslettet, virker på meg, som om du bare hadde noe som kalles for mollusker (vannvorter) ?

Anonymkode: 311cd...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 25.10.2017 den 13.50, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer mest på årsaken til at du ikke har skaffet din datter legehjelp for disse smertefulle og alvorlige problemene!

Anonymkode: a8219...bd4

Hysteriske og lite erfarne her inne..  Når skal mødre, spes, forstå at intet menneske, barn eller voksne er perfekte? Datteren din er kløktig og oppegående, men muligens for utolmodig/lat/ glemsk Vedr håndvask.. Hun tenker vel det er unødvendig, kanskje ikke fått det nok inn med t- skje, at det er hygienisk og viktig. Informer henne og repeter. Det går seg til. 

Anonymkode: 311cd...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er normalt. Husker selv i den alderen og jeg tørket meg som man skulle. Men så var det flere venninner som ikke gjorde det. Så da droppet jeg det også. Men tror ikke det ble mast noe på. Ikke som jeg husker. Det gikk jo over etterhvert.. Samme med håndvask, der var det mye slurv. 

Har selv nieser og nevøer på den alderen som slutter unna håndvask. Hører alt vasken ikke brukes. Jeg ville ikke tenkt at Hun var syk på noen måte. Men ville nok mast og mast og forklart henne viktigheten av dette.. 

Husker selv på den alderen at flere venninner tørket seg feil vei. Altså tok armen mellom bena foran og tørket fra bak og forover. Dette ble jeg fortalt av mamma at man kunne få urinveisinfeksjon av og at Det gjorde fryktelig vondt, så da begynte jeg aldri med det.. 

Anonymkode: 8b6f0...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta tre gjennomsiktige zip-poser med hvitt brød. Den ene brødskiven legger dere oppi den første posen med klype. Dette er kontrollposen. Den andre brødskiven skal hun ta på med møkkete hender (gjerne etter hun har vært på do eller kommer hjem fra skolen) og legg i den andre posen. I den tredje posen tar hun på brødskiva med nyvaskede hender og legger oppi. Alle posene lukkes igjen og merkes. Heng de opp på kjøkken eller do. Pose nummer to vill mugne ganske mye raskere enn de andre pga bakeriene som formerer seg. Kanskje dette blir det visuelle hun trenger for å skjønne poenget. Begrepet «bakerier» er ganske abstrakt. Er lærer og har brukt dette med suksess i undervisning. 

Anonymkode: a5874...491

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst kan man bli sår nedtil av å ikke tørke seg godt nok! Vi sliter litt med det samme, bare at jenta er 3 og har slutta med bleie og jeg tror hun får tørke seg selv i barnehagen uten at en voksen tørker over.. og da blir det ikke alltid helt tørt. Herregud til hylekoret som snakker om omsorgssvikt og overgrep med en gang. 

Anonymkode: 42b68...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.3.2018 den 22.36, AnonymBruker skrev:

Hysteriske og lite erfarne her inne..  Når skal mødre, spes, forstå at intet menneske, barn eller voksne er perfekte? Datteren din er kløktig og oppegående, men muligens for utolmodig/lat/ glemsk Vedr håndvask.. Hun tenker vel det er unødvendig, kanskje ikke fått det nok inn med t- skje, at det er hygienisk og viktig. Informer henne og repeter. Det går seg til. 

Anonymkode: 311cd...ace

Beklager for avsporing, men HVORFOR skriver du "t-skje"?

Hørt om drikken TE? Det heter teskje, TEskje...fordi den er til f eks å røre i teen med.

Så heter det t-skjorte, fordi plagget har form som bokstaven T.

VELDIG mange som skriver t-skje her inne. Hva feiler dere?? :vetikke:

Anonymkode: 5375c...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...