Gå til innhold

30 dagers utfordring - Bli med å fjerne 465 eiendeler.


Gjest Coolaid

Anbefalte innlegg

Dag 15: 15+ ymse kindereggfigurer og dets like i plastavfall 🙈

Totalt: 120 ting.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dag25 igår.

Det var vondt, men nødvendig. Jeg kan ikke beholde dem for pynt, og de har knapt vært i bruk: 20 kokebøker skal til bruktbutikken. 

I søpla gikk 1 flaske veet spray og 4 neglelakk som t.om hadde skilt seg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på om jeg har nok gjenstander til å bli kvitt med over 30 dager, men jeg prøver :)

Dag 1: Ett teppe gis bort.

Anonymkode: 04ca0...438

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 11

1 pyntekrukke

6 kniver

2 teholdere (til te i løsvekt, blir aldri brukt)

2 kaffemål

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MarianneE skrev:

Dag25 igår.

Det var vondt, men nødvendig. Jeg kan ikke beholde dem for pynt, og de har knapt vært i bruk: 20 kokebøker skal til bruktbutikken. 

I søpla gikk 1 flaske veet spray og 4 neglelakk som t.om hadde skilt seg.

Ser den med kokebøkene. Har hatt mange jeg også, de fleste er levert til gjenbruk nå, og jeg har ærlig talt aldri savnet dem. Men det satt langt inne å kvitte seg med dem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Frida skrev:

Ser den med kokebøkene. Har hatt mange jeg også, de fleste er levert til gjenbruk nå, og jeg har ærlig talt aldri savnet dem. Men det satt langt inne å kvitte seg med dem. 

Ja, jeg telte 46 bøker og tenkte at noen MÅ jeg ofre!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, MarianneE skrev:

Ja, jeg telte 46 bøker og tenkte at noen MÅ jeg ofre!

Sitter utrolig langt inne å kvitte seg med bøker ja!! Kom på at jeg faktisk fremdeles har ei kokebok med oppskrifter på hjemmelaga babymat.... Mitt yngste barn er snart 15 😬 Bør nok vurdere å kvitte meg med den nå.... 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag26 og alt endte i papirsøpla: En bunke med gratulasjonskort, div skriv og et par tegninger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2: 2 stk kurver levert til gjenvinning.

Anonymkode: 04ca0...438

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 12

1 pk suppe utgått på dato 

1 kaffekanne

10 asjetter (samme servise som kaffekanne, til gjenbruk) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag27; 25 div gratulasjonskort, 1 gammelt pennal,  1 ikeakatalog fra 2016

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 13

1 fløtemugge

10 kopper

2 tefat  (alt til gjenbruk, samme servise som dag 12, og jeg har igjen litt til dag 14 også)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 16: 1 pakke stearinlys og et duftlys til loppis, en gammal skritteller i el-avfall, en  ikke så gammel skritteller, 3 bøker, 1 kortstokk og ei veske jeg ikke bruker til loppis. Et par fravokste sportssko på finn. Deretter åpna jeg en eldgammel lavkvalitetsvin for å føye en ting til på lista samt gjøre videre prosess lettere 😂 Den teller definitivt også som en ting. Så fikk jeg endelig guts nok til å putte en serviettholder som er fin men ekstremt upraktisk til loppis (den har overlevd mange ryddinger tidligere), i selskap med en utelykt som heller ikke er i bruk. En lekebil til el-avfall og to fravokste puslespill til gis bort. Yeah! 16 ting! Er et par dager på etterskudd nå 🙈 Tror jeg ikke skal prøve å ta igjen de to tapte dagene, men heller akseptere at det kommer noen pausedager nå og da. Håper å gjøre dag 17 i morgen.

Totalt: 136 ting.

Endret av kokkos
Skriveleif
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 17: 4 eldgamle, tomme smykkeesker i plastavfall, en ubrukt vippetang (fortsatt med plast rundt) til loppemarked, gammel permanentfarge for bryn og vipper i søpla, eggløsningstester fra da jeg ble gravid med yngstemann (... hva kan jeg si... han var etterlengta, og jeg er glad i å dokumentere 🙈) i søpla, 3 fancy hårspenner til loppis, to stk utgått medisin til apotekretur, gammelt pudder i søpla, to fine hårstrikker gis bort, en plastmappe til loppis, en fancy hårstrikk i søpla og et knippe gamle, slappe hårstrikker i søpla.

Totalt: 153 ting.

Veldig fornøyd! Hele dagens utbytte fant jeg i skuffen under senga og det var ikke veldig vanskelig. Det gir fornyet håp for de gjenværende to ukene.

Endret av kokkos
Autokorrekt going bananas
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fru Pigalopp her :vinke: Så flinke og inspirerende dere er :dagens-rose:

Jeg blir med :) 
Dag 1: 3 utslitte stolputer kastet.

(Planen er å få fjernet alt som jeg ikke vil spare på).

Anonymkode: 0fdf6...4a3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går passerte jeg 7 Stk. Opphøgde err... Oppredde Senger, går i peisen. Gravd frem 2 flinta ¨Stereo¨er¨ + div. Elektronis Og Elektrisk, bært opp fra kjeller, klart for dynga, Seff. kastes Ihht. regler. 

Par sekker, -Fretex. Seff. mye papir, noe Sort. til gjen.vinn., noe til nøyere Sortering... 

Hittil i dag... ¨Redd opp¨ 1 seng. Gravd meg frem til 1 Skap, tømt,-bært opp for sortering -Søs. Div. pels, O.L. Samlet ca. 10 kofferter, 10-15 bagger i utgravd krok -Skap. :vetikke: HVOR Mange dyre kofferter trenger en som Hater kofferter, altid pakker i Storsekk, -type Rygg..., Mer småElectro til kast.

Pågående håndvask 2x Værnebukser, Samlet div. hjelmer. + ca. 2 Sekker sort. til F.tex.

-Kaffe, og noe for nå...

a.

Endret av Sliten&kjørt51
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 15

Til gjenbruksbutikken:

7 smykker 

1 liten kurv

I søpla: 

1 neglelakk (uttørket)

2 par sokker

2 utgåtte kremer

2 gamle tuber krem m uleselig etikett

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/7/2019 at 2:55 PM, AnonymBruker said:

Jeg er litt usikker på om jeg har nok gjenstander til å bli kvitt med over 30 dager, men jeg prøver :)

Dag 1: Ett teppe gis bort.

Anonymkode: 04ca0...438

 

On 3/8/2019 at 10:12 AM, AnonymBruker said:

Dag 2: 2 stk kurver levert til gjenvinning.

Anonymkode: 04ca0...438

Oi, ser ut til at jeg vil få problemer med å gjennomføre dette 30 dager i strekk. Sliter med å finne hvilke ting jeg glatt kan kvitte meg med. Min 3 ting i dag er en komvolutt. Slike bruker jeg enten å ta bilder oppi eller bruke som notatark. Så er spørsmålet, skal jeg kaste det uten å ha brukt det til å notere på først eller skal jeg bare kaste den rett i søpla? Jeg har notatbøker altså... Aiiaiaiaia :mynona:luksusproblemer.....

3 ting: 1 brett, 1 tom kulepenn og 1 konvolutt

Anonymkode: 04ca0...438

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...