Gå til innhold

Lærernes vinterferie (delt fra reiseliv)


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Greit at noe er usaklig i tråden, men jeg må jo si at det kan spores endel sannheter i usaklighetene.

Alle de jeg kjenner som er lærere/lektorer (naboer, venner, tidligere kolleger), har ett fellestrekk:

De er:

- Innadvendte

- Passive

- Liksom-skal-forstå ut fra pedagogiske bøker :roll:

(har de ikke vanlig fornuft?)

- Myndige og noe biske

- Trege og langsomme i tankegangen

-Lite handlekraftige

- Jobber sakte

- Har få eller ingen ideer: lite kreative

- Flinke til å sitte på lærerværeslet og klage men ingen handler eller gidder gjøer noe

- Snakker stygt om flere av problemelevene i de ulike klassene

-Ingen er pene....alle er grå og kjedelige.

- Ingen har spennende personligheter!

De er overbetalte og har lange ferier i tillegg.

-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan i all verden har en så tilbakestående gruppe klart å kare til seg så lange ferier og høye lønninger?

Mens

-utadvendte

-aktive

-vanlig fornuftige

-imøtekommende og smilende

-med kjappe og kvikke bevegelser

-handlekraftige

-hurtigarbeidende

-kreative

-som aldri sitter og klager på lunsjrommet

-som aldri snakker stygt om noen, iallfall ikke kundene

-har spennende personligheter

de har aldri klart å få så høye lønninger og lange ferier!

Det går over min forstand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Greit at noe er usaklig i tråden, men jeg må jo si at det kan spores endel sannheter i usaklighetene.

Alle de jeg kjenner som er lærere/lektorer (naboer, venner, tidligere kolleger), har ett fellestrekk:

De er:

- Innadvendte

- Passive

- Liksom-skal-forstå ut fra pedagogiske bøker :roll:

(har de ikke vanlig fornuft?)

- Myndige og noe biske

- Trege og langsomme i tankegangen

-Lite handlekraftige

- Jobber sakte

- Har få eller ingen ideer: lite kreative

- Flinke til å sitte på lærerværeslet og klage men ingen handler eller gidder gjøer noe

- Snakker stygt om flere av problemelevene i de ulike klassene

-Ingen er pene....alle er grå og kjedelige.

- Ingen har spennende personligheter!

De er overbetalte og har lange ferier i tillegg.

-

De fleste (jeg klarer ikke si ALLE, for de blir for generaliserende) jeg kjenner som er lærere/lektorer (naboer, venner, kolleger), har ett fellestrekk:

- Utadvendte

- Aktive

- Bruker både sunn fornuft og pedagogisk kunnskap

- Myndige, men ikke biske

- Effektive og kvikke

- Handlekraftige

- Jobber effektivt

- Kreative og fulle av ideer

- Flinke til å komme på god løsninger på problemer

- Diskuterer elever i de ulike klassene for å få til gode løsninger på problemer

- Vakre mennesker! (Jeg mener at nesten alle mennesker er vakre, jeg går ikke etter klassisk skjønnhet.)

- Spennende personligheter!

De har like mye ferie som alle andre, bare at de får det samlet. Lønna de får er verken bra eller dårlig. (Idealistisk sett burde lærere få mer lønn ettersom de gjør en så viktig jobb.)

Som du ser har vi alle ulike erfaringer. Jeg kan ikke påstå at din erfaringer er feil, men du kan heller ikke påstå at jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hvordan i all verden har en så tilbakestående gruppe klart å kare til seg så lange ferier og høye lønninger?

Mens

-utadvendte

-aktive

-vanlig fornuftige

-imøtekommende og smilende

-med kjappe og kvikke bevegelser

-handlekraftige

-hurtigarbeidende

-kreative

-som aldri sitter og klager på lunsjrommet

-som aldri snakker stygt om noen, iallfall ikke kundene

-har spennende personligheter

de har aldri klart å få så høye lønninger og lange ferier!

Det går over min forstand!

De har vel noen unntak som har klart å mase til seg noe da....Hjetland og Folkestad har jo sutret og kjeftet seg til mye, på en skikkelig klagete måte. Alle er jo ikke slik jeg beskrev gruppen, men mange av dem er slik.

Forøvrig er H. Hjetland et godt eksempel på hvordan en proto-type på pedagogisk personale er: ikke helt god!

Man kan få angst av mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Ja, og den norske stat er så lei all sytinga, at dei berre ga etter og ga lærarane det dei ønskte. Det er jo betre å plussse nokre milliardar på statsbudsjettet enn å ta litt syting frå Helga og Anders!!! :ironi:

Og så er det jo berre slik at når ein får ein lat, sytete grå, kjedeleg og litt stygg unge, så får ein jo berre pense dei inn i skuleverket, for der vil dei jo føle seg heilt heime :roll::ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ikkepålogget nå
De barn av lærere / lærer-par jeg vet om er hvertfall kjedelige og triste. Og gjerne gladkristne.

say no more.

Dette blir verre og verre, kjære kollegaer! Vi er grå, kjedelige og triste og dessuten blir barna våre kjedelige, grå og gladkristne! ( Hvordan går det an å være trist og glad samtidig? Ja gladkristen da?) :roll:

Har ikke greid å oppdra mine unger jeg til det. De er aktive i sport, politikk og deltar på lik linje med de andre i ungdomsmiljøet. Tror til og med de har sakt en rusbrus.

Er det noen sm har tenkt på at vi kanskje er så triste og grå fordi vi tjener så lite at vi ikke får uttelling for feriene våre. Det er tross alt dyrt å ha ferie så lenge!

Det burde faktisk politikerne ta hensyn til og gi oss dobbelt lønn de 6 månedene vi har ferie ( -er det ikke 6 mnd tro) :hoho:

Jeg synes det er morsomt jeg at dere faktisk har fantasi til å spa opp så mange rare synspunkter om oss lærere. Dere har antagelig hatt en god lærer som har latt dere få fritt spillerom for fantasi og fabulering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette blir verre og verre, kjære kollegaer! Vi er grå, kjedelige og triste og dessuten blir barna våre kjedelige, grå og gladkristne! ( Hvordan går det an å være trist og glad samtidig? Ja gladkristen da?) :roll:

Har ikke greid å oppdra mine unger jeg til det. De er aktive i sport, politikk og deltar på lik linje med de andre i ungdomsmiljøet. Tror til og med de har sakt en rusbrus.

Er det noen sm har tenkt på at vi kanskje er så triste og grå fordi vi tjener så lite at vi ikke får uttelling for feriene våre. Det er tross alt dyrt å ha ferie så lenge!

Det burde faktisk politikerne ta hensyn til og gi oss dobbelt lønn de 6 månedene vi har ferie ( -er det ikke 6 mnd tro) :hoho:

Jeg synes det er morsomt jeg at dere faktisk har fantasi til å spa opp så mange rare synspunkter om oss lærere. Dere har antagelig hatt en god lærer som har latt dere få fritt spillerom for fantasi og fabulering.

Jeg tror ikke enkelte her har god fantasi på grunn av sine lærere....det er vel snarere på tross av lærerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Aouch, det gjorde vondt!! Eg er nettopp blitt omtalt som stygg og kjedeleg fordi begge foreldra mine er lærarar!! No tykkjer eg det er på tide med ein moderator her!! Og eg som var så fornøgd meg å bli omtalt som den pene søstra til Herborg Kråkevik!! Og brødrene mine som blir nedrent av damer til ei kvar tid, som blir omtalt som to av dei absolutt kjekkast og smartaste menna heime, dei må jo berre bli fortalt at dei eigentleg er stygge og kjedelege... :roll: Trur det er best eg varslar lokalavisa, sånn at ingen tar feil meir... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikkepålogget nå
De barn av lærere / lærer-par jeg vet om er hvertfall kjedelige og triste. Og gjerne gladkristne.  

Say no more.

Uff ja, unnskyld Gjest! Der ser du jeg som lærer er faktisk så lite fantasifull og kreativ at jeg så ikke muligheten for det. Selvfølgelig er det på tross av.

Takk Attgløyma - for at du tar deg tid til å opplyse dine brødre om hvor stygge, grå og kjedelige de er. Jeg har selv begynt å forklare mine egne barn om de må avlyse sine utdanningsvalg. Her er det bare straka vegen inn blant den nitriste, gladkristne lærerstanden.

Moderator - sikkert en ide - selv om dette ble fornøyelig etterhvert. Sier vel kanskje mer om Gjesten enn lærere og deres familie. Lurer forresten på Gjest: Er det noen fare for at barnebarna også arver isse lytene? Hvis feks de stygge barna våre holder seg unna læreryrket og får barn med ikkelærere, kan de gå fri - eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hvis feks de stygge barna våre holder seg unna læreryrket og får barn med ikkelærere' date=' kan de gå fri - eller?[/quote']

Nei, nei! Vi må ikke blande inn "rene" gener med de stygge, forferdelige lærergenene!!! Du må da skjønne at vi ikke kan utvanne og forpeste resten av samfunnet ved å spre vårt dna!! Lærere må kun gifte seg med lærere og få barn som blir lærere!! :ler:

Jeg klarer ikke bli provosert av så dårlige argumenter som mange kommer med, jeg! Skulle tro at de tror alle lærere er klonet ut av en "urlærer!" :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hvis feks de stygge barna våre holder seg unna læreryrket og får barn med ikkelærere' date=' kan de gå fri - eller?[/quote']

Nei, nei! Vi må ikke blande inn "rene" gener med de stygge, forferdelige lærergenene!!! Du må da skjønne at vi ikke kan utvanne og forpeste resten av samfunnet ved å spre vårt dna!! Lærere må kun gifte seg med lærere og få barn som blir lærere!! :ler:

Jeg klarer ikke bli provosert av så dårlige argumenter som mange kommer med, jeg! Skulle tro at de tror alle lærere er klonet ut av en "urlærer!" :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...