Gå til innhold

Lærernes vinterferie (delt fra reiseliv)


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
:-) :-) :-)

Jepp, mannen og jeg er lærere og har vinterferie!

Trodde lærere liksom ikke hadde lengere ferie enn andre lengere, jeg.. At dere skulle planlegge osv i disse "skoleferiene"?

Skulkesjuk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Embla s

Trodde lærere liksom ikke hadde lengere ferie enn andre lengere, jeg.. At dere skulle planlegge osv i disse "skoleferiene"?

Skulkesjuk?

Lærere avspaserer overtiden sin akkurat som alle andre. Forskjellen er at de MÅ ta ut all ferie og avspasering i gitte perioder, mens mange andre kan ta ut ferieuker og avspasering når det passer dem selv.

(Og de som er missunnelige på lærerenes avspaseringsordninger kan jo f.eks. begynne å møte opp til foreldresamtaler og foreldremøter før kl 15.30.. Det taes for gitt at lærere skal bruke kvelder til slike ting. Blant annet....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Trodde lærere liksom ikke hadde lengere ferie enn andre lengere, jeg.. At dere skulle planlegge osv i disse "skoleferiene"?

Skulkesjuk?

Skulkesjuk? ja, veldig. spesielt siden jeg denne uken har jobbet:

*fra 08.00 til 15.45 + 18.00-20-.30 på mandag

*fra 08.00 til 16.00 + forberedelse på 1 time på tirsdag

* fra 08.00 til 15.30 + forberedelse på 2 timer onsdag

*fra 08.00 til 15.30 torsdag og ikveld skal jeg på foreldremøte som tar cirka tre timer med forberedelse.

Så, nei vi har ikke lenger ferie enn andre, men vi må ta avspasering for overtid når ungene har ferie.

Men så til saken: tror nok det hadde vært koslig med hytteferie. Skal undersøke litt jeg. :-) Takk for gode råd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misunner lærere ferien :-?

For min egen del så skal jeg prøve å vente til august med å ta ferie iår - har "bare" de vanlige 5 ukene, så de må brukes med omhu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Jeg misunner lærere ferien :-?