Gå til innhold

Luksus"problem".må bare få klage litt


Gjest Lompa

Anbefalte innlegg

Det har blitt gjort før og da har de som er gravide sagt at de blir lei seg  :-?

Derav smilyen...

Det er vel et helseprobelm da, som ikke har med hverken graviditet eller prøving å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

For noen reaksjoner!

Men helt ærlig..jeg synes heller ikke at det "passer seg" helt..da både gravide og prøvere kanskje tar seg nær av sånne innlegg..klart Lompa skal få ytre seg..men jeg personlig mener at sånne innlegg kanskje egner seg bedre i en dagbok e.l....

Ansvarlig er det jo forsåvidt, men når det stort sett er prøvere og folk som sliter med å bli gravide her inne så må en vel kunne skjønne at det blir litt feil å poste innlegget i akkurat dette forumet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Men oj - så sårbare folk er :o Skjønner det jo på et vis, at man ønsker seg barn og er lei seg fordi man ikke får det, men trådstarter sitter jo ikke her og legger lattermildt ut om et utall aborter, barn hun har satt ut i skogen eller noen stor lykke hun bare MÅÅ vise fram for å misunne noen som aldri kan oppnå det samme.

Og hun skriver selv at hun ikke var sikker på om dette var det rette forumet, og at det var et lite problem/luksusproblem, derfor synes jeg også hun viser både forståelse og ydmykhet ovenfor de som er i en vanskeligere situasjon. Og ærlig talt - selv om man kanskje har prøvd å få barn en stund, og dette kanskje er det som opptar en mest for øyeblikket (måtte jeg aldri komme dithen); man BØR virkelig kunne takle et slikt innlegg som Lompas. Eller man bør vurdere å kjøpe sterkere salve mot såre tær.

Synes ellers ikke det er noe galt i å legge innlegget i dette forumet, tematisk selv. Men klart - hvis diskursen er satt av hårsåre nevrotiske janteberter vet man i hvert fall det til en annen gang, at man ikke har noe her å hente.

Uffda. Jeg ville liksom støtte de mer tolerante her, som har skrevet gode og støttende innlegg. Men skjønner at litt sinte innlegg lett kan misforståes. Uansett - jeg kjenner ingen her, har noen sympatier, men skriver på vegne av meg selv og ingen andre, så håper jeg ikke ødelegger for noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til siste gjest,Suzy,Alex,Espera og dere andre; TAKK!

For at dere forstår hva jeg forsøkte å si,at jeg ikke ville tråkke noen på tærne.

Til dere andre;jeg ønsker dere virkelig lykke til med prøvingen og ville faktisk ikke skape noe stort problem.SA jo faktisk at jeg var klar over at det muligens var litt feilplassert, men har de gangen jeg ellers har vært innom og tittet her, fått inntrykk av stort sett god takhøyde. Jeg ser nå at det er mindre plass i dette forumet enn jeg trodde, og tviler på at jeg kommer til å benytte det når jeg blir prøver for alvor.

Alt godt og lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
For noen reaksjoner!  

Men helt ærlig..jeg synes heller ikke at det "passer seg" helt..da både gravide og prøvere kanskje tar seg nær av sånne innlegg..klart Lompa skal få ytre seg..men jeg personlig mener at sånne innlegg kanskje egner seg bedre i en dagbok e.l....

Ansvarlig er det jo forsåvidt, men når det stort sett er prøvere og folk som sliter med å bli gravide her inne så må en vel kunne skjønne at det blir litt feil å poste innlegget i akkurat dette forumet!!

Hvorfor skal prøvere og gravide ta seg nær av Lompas innlegg? Det var jo ikke akkurat "tjo&hei, jeg tror jeg ble gravid igjen men shit au, jeg tok angrepille"..

Og hvorfor skal ikke Lompa poste her? Hun er jo en prøver som har sluttet med pillen, men som pga omstendigheter føler at hun bør vente til ting er mer iorden. For de fleste er det vel slik at når man begynner å tenke på å prøve å bli gravide, så tar det en stund med funderinger og refleksjoner.. Det er faktisk også en del av gravid-prosessen (for mange!)! Jeg anser Lompa for å være prøver like god som noen!!

Og det er naivt og dumt å tro at økonomi og arbeidsforhold ikke spiller inn mht panlegging av barn. Selvfølgelig finner man alltid en løsning og man kan klare seg med utrolig lite, men fornuftsmessig sett er det soleklart at det er et fornuftig valg å vente til man er i jobb. Og det er vel akkurat dette dillemmaet Lompa deler med oss her; lysten/ønsket om å bli gravid satt opp mot fornuft og tanker om framtid, ansvar og økonomi.

Og det at noen skal føle seg støtt fordi de selv sliter med å få barn, det skjønner jeg ikke. Jeg regner med at også de kan huske tilbake til en tid hvor det å få barn ble ansett som noe som var nødt til å vente pga ting som ikke var iorden økonomisk/arbeidsmessig/studiemessig. Det er heller ingen her som vet om Lompa faktisk var gravid og det er ingen som vet om Lompa virkelig får det barnet hun ønsker seg etter at hun har fått jobb. Syns tvertimot Lompa virker utrolig ydmyk i forhold til dette med å få barn.

Håper du snart får jobb Lompa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes faktisk Lompa m/fler er like hårsåre som prøverne... spesielt den kommentaren om at du Lompa ikke kommer til å benytte forumet når det er aktuelt på grunn av liten takhøyde....minst like hårsårt som prøverne som reagerte på innlegget i utgangspunktet.

Skjerpings folkens...dere har ikke noe med å dømme før dere har gått i den andres sko! Vet dere for eksempel hvor hardt det er å være prøver? Eller hvor trist det var for Lompa i den situasjonen hun var i?

Jeg har nemlig prøvd begge deler.

Forstår godt at Lompa trengte å blåse ut, og skjønner at det var et valg som var riktig for henne og ansvarlig.

Men jeg skjønner også de som har reagert på innlegget, fordi jeg selv har vært prøver i 7-8 år uten klaff.

Jeg hadde personlig ikke valgt å poste innlegget i akkurat dettte forumet, fordi jeg er litt opptatt av å ikke tråkke andre på tærne, og fordi jeg sannsynligvis hadde villet blåst ut for min egen del og derfor hadde lagt det i en dagbok e.l.

Men det var meg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Nå ble jeg provosert. Virkelig provosert!

Lompa utviser det jeg vil kalle ansvarlig oppførsel - hun beskytter seg med kondom fordi hun har sluttet med pilla og de ønsker å bli gravide MEN hun ble brått arbeidsledig og vil derfor vente LITT ...

Så skjer den maksimale uflaks og hun velger angrepilla, men er nå trist inni seg fordi hun ønsket seg graviditet og fordi hun helt sikkert har begynt å kjenne på morsfølelsen, tankene og fantasiene omkring dette livet hun ønsker å skape...

Hun vet ikke om hun faktisk ble befruktet, hun vet ikke hvor lang tid det kan komme til å ta for henne å bli gravid (for de har ikke rukket å prøve skikkelig), men når hun ytrer sin lille sorg i det forumet på KG en skulle tro det var mest forståelse å hente så får hun faen meg kjeft og et trailerlass med skyld sluppet ned på seg!

Jeg er mildt sagt sjokkert!

Teller ikke sorgen over et nesten-barn når man har valgt det bort?

Teller ikke hennes dårlige samvittighet, lille redsel og stress over sin situasjon?

Skamme seg!

Og nå blir jeg provosert av innlegget ditt, Suzy!

Du har selvfølgelig, som alle andre, all rett til å mene og si hva du vil, men jeg er ikke enig med deg i det du skriver. Sånn som jeg ser denne tråden, så er det faktisk støtte-til-trådstarter-innleggene, med ditt i spissen, som er de krasse her! Trådstarter får ikke kjeft på den måten du skal ha det til, så at du skal bli så sint at du banner og lager sinte fjes, og påstå at det ikke er forståelse å få her, det synes ikke jeg det er noen grunn til.

Det du tolker som kjeft er kommentarer og meninger fra mennesker som svarer ut fra sine ståsteder og sine følelser. Når en trådstarter velger å starte en tråd, i et hvilket som hest forum, må man faktisk forvente seg kommentarer og svar av ulik art. Også en personlig situasjon som innebærer vanskelige følelser, må man forvente seg å få kommentarer til - og de svarene man får er ikke alltid de man vil ha. Men det er like fullt ærlige svar som har rett til å stå der. Prøverforumet er ikke et sted hvor man bare driver og trøster og støtter og "diller og daller" og deler ut klemmer og drukner i hverandres sorger, selv om du kanskje forventer det.

Jeg har medfølelse for trådstarter, forstår at hun har det vondt nå og følte for å blåse ut, og jeg har møtt henne med forståelse. I tillegg har jeg forsiktig bekreftet at det kanskje ikke var rette plassen å skrive om det, noe hun også sier selv.

Teller ikke sorgen over et nesten-barn når man har valgt det bort?

Teller ikke hennes dårlige samvittighet, lille redsel og stress over sin situasjon?

Selvfølgelig teller den sorgen, men en situasjon akkurat slik som du beskriver det her, finnes det andre fora for - ikke prøverforumet. Sier ikke det seg selv? Skriver man f.eks. om Jeg ønsker meg skilsmisse i bryllupsforumet..?

Til Lompa:

Leit at du ble skuffet over prøverforumet og syntes takhøyden var lavere enn du trodde, men kanskje du bare er veldig sårbar akkurat nå. Når du sier at du tviler på at du kommer til å benytte forumet senere, så vitner i alle fall det om sårbarhet. Håper det ikke er en endelig avgjørelse, men at du likevel kommer tilbake. Du er i hvert fall mer enn velkommen! :klem:

Lykke til med både jobbsøking og fremtidig prøving! :tommelsmil:

:klem: fra Huldra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, så var det kanskje ikke veldig gjennomtenkt å skrive om angrepillen innpå dette forumet - men har noen tenkt på at kanskje det er litt tøft for Lompa for tiden uansett? For trossalt har hun stått på IKM-månedene her et par ganger, og plutselig satt hun uten jobb og prøver å være ansvarlig ved å vente med prøvingen. Selv om hun har tatt det valget, er det ikke dermed sagt det er et lett valg - fordi det kan jo tenkes at Lompa egentlig virkelig, virkelig vil bli gravid. Men hun er ikke alene om den avgjørelsen, og siden da mannen hennes også ønsker at begge skal være ute i jobb først så kan hun uansett hva hun vil ikke droppe angrepillen da.

Jeg er prøver selv - klart det er ikke det morsomste å lese om de som har tatt angrepille, men jeg leste innlegget som at Lompa syntes det var veldig leit å ta angrepillen selv og at hun kanskje ønsket litt oppmuntring?! Hun har jo ikke akkurat tatt abort for å si det sånn.

Uansett hvor du hadde postet det, Lompa, så tror jeg at noen ville blitt lei seg og tatt seg nær av det. Men vi kommer over det alle sammen, gjør vi ikke?

Lykke til, Lompa - håper på ny jobb for deg snart og ny mulighet for å bli gravid!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver man f.eks. om Jeg ønsker meg skilsmisse i bryllupsforumet..?

Vel, jeg har da lest mange kalde føtter-innlegg, bryllupet er avlyst-innlegg og vi utsetter det-innlegg opp gjennom årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå blir jeg provosert av innlegget ditt, Suzy!

Du har selvfølgelig, som alle andre, all rett til å mene og si hva du vil, men jeg er ikke enig med deg i det du skriver. Sånn som jeg ser denne tråden, så er det faktisk støtte-til-trådstarter-innleggene, med ditt i spissen, som er de krasse her! Trådstarter får ikke kjeft på den måten du skal ha det til, så at du skal bli så sint at du banner og lager sinte fjes, og påstå at det ikke er forståelse å få her, det synes ikke jeg det er noen grunn til.

Jepp, innlegget mitt var krasst og det står jeg for. Jeg blir nemlig veldig lei meg og til og med litt sint når skyld brukes som våpen slik det ble her.

Nei - det var ingen som brølte "kom deg ut" til Lompa, men det var tydelig at hun ikke hadde noen rett til å føle seg lei seg og hun burde endatil følt skyld fordi hun faktisk var trist i denne situasjonen.

For eksempel

Jeg må jo inrømme at jeg ikke hadde valgt angrepille likevel, selv om prøvingen ikke passet der og da, i og med at man faktisk ønsker barn sammen og det bare er snakk om noen måneder til dere prøver igjen likevel. Men meg om det...

Passer det noengang perfekt å få barn?

Må innrømme at jeg ikke helt skjønte denne. Du prøver, men det var et par mnd for tidlig, så da tar du angrepille?

og

Nå er det ikke akkurat en abort du har vært igjennom, så jeg klarer ikke å synes så veldig synd på deg...

...opplever jeg alle som (om enn litt under hånden) anklagende og skyldpåleggende utsagn.

Jeg syns det å legge skyld på et menneske som allerede har det vanskelig er høyst unødig og absolutt vitner om manglende forståelse, så jeg står enda for det jeg skrev i mitt første innlegg (men om det plager deg stryk det ene banneordet jeg skrev - det ble plassert i affekt :ironi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå blir jeg provosert av innlegget ditt, Suzy!

Du har selvfølgelig, som alle andre, all rett til å mene og si hva du vil, men jeg er ikke enig med deg i det du skriver. Sånn som jeg ser denne tråden, så er det faktisk støtte-til-trådstarter-innleggene, med ditt i spissen, som er de krasse her! Trådstarter får ikke kjeft på den måten du skal ha det til, så at du skal bli så sint at du banner og lager sinte fjes, og påstå at det ikke er forståelse å få her, det synes ikke jeg det er noen grunn til.

Det du tolker som kjeft er kommentarer og meninger fra mennesker som svarer ut fra sine ståsteder og sine følelser. Når en trådstarter velger å starte en tråd, i et hvilket som hest forum, må man faktisk forvente seg kommentarer og svar av ulik art. Også en personlig situasjon som innebærer vanskelige følelser, må man forvente seg å få kommentarer til - og de svarene man får er ikke alltid de man vil ha. Men det er like fullt ærlige svar som har rett til å stå der. Prøverforumet er ikke et sted hvor man bare driver og trøster og støtter og "diller og daller" og deler ut klemmer og drukner i hverandres sorger, selv om du kanskje forventer det.

Jeg har medfølelse for trådstarter, forstår at hun har det vondt nå og følte for å blåse ut, og jeg har møtt henne med forståelse. I tillegg har jeg forsiktig bekreftet at det kanskje ikke var rette plassen å skrive om det, noe hun også sier selv.

Selvfølgelig teller den sorgen, men en situasjon akkurat slik som du beskriver det her, finnes det andre fora for - ikke prøverforumet. Sier ikke det seg selv? Skriver man f.eks. om Jeg ønsker meg skilsmisse i bryllupsforumet..?

Til Lompa:

Leit at du ble skuffet over prøverforumet og syntes takhøyden var lavere enn du trodde, men kanskje du bare er veldig sårbar akkurat nå. Når du sier at du tviler på at du kommer til å benytte forumet senere, så vitner i alle fall det om sårbarhet. Håper det ikke er en endelig avgjørelse, men at du likevel kommer tilbake. Du er i hvert fall mer enn velkommen! :klem:

Lykke til med både jobbsøking og fremtidig prøving! :tommelsmil:

:klem: fra Huldra

Støtter deg fullt ut i det du skriver her Huldra!! Synes denne tråden har utartet seg veldig i negativ retning..

Skjønner ikke helt hvorfor det blir mobilisert sånt sinne over at vi har ulike meninger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi som ikke er prøvere eller ufrivillig barnløse oppfattet de svarene som lompa fikk som negative og ganske urettferdige , det er vel derfor en de lhar reagert.

Det er ikke lett og ta opp et slikt emne , men jeg oppfatter Lompa som en prøver på lik linje med mange andre her, og som jeg skrev tidligere viser i mine øyne handling hennes modenhet og ansvarsfølese.

Jeg har full forståelse for at det er vanskelig for dere som er langtidsprøvere ( og du vet at jeg er ekstremt imponert over pågangsmotet til mange av prøverne her inne, spesielt deg madden)

men det er lov og være uenige for det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje ikke rette plassen å klage på slike "luksusproblem".... Klart det er lov å blåse ut om sine bekymringer, men du kunne kanskje brukt din egen dagbok i stedet..? .

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg stiller spm mitt igjen- hvor skal man da evt diskutere abort, tankene sine rundt det , hvis man er i tvil

Kanskje på "Vi som sørger" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:oops:

Ser at mine innlegg ble litt "som å starte på nytt" i denne diskusjonen. Det var ikke meningen. Jeg leste ikke alle tre sidene før jeg postet innlegg.

*skamme meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vindelspev

Suzy, om du først skal sitere meg, ikke ta med bare det som passer deg... :

Passer det noengang perfekt å få barn?  

Må innrømme at jeg ikke helt skjønte denne. Du prøver, men det var et par mnd for tidlig, så da tar du angrepille? :klø:  

Får håpe det ordner seg for deg senere da :) , og må si meg enig i at dette ikke var riktig sted for luksusproblemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suzy, om du først skal sitere meg, ikke ta med bare det som passer deg... :

Hvis DU leste hele MITT innlegg,Vindelspev, ville du sett at jeg brått ble arbeidsledig, DERFOR måtte vi vente. Vil helst ha jobb, og slippe og gå på a-trygd eller sosialen når jeg faktisk er høyst arbeidsfør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vindelspev

Jeg beklager, jeg tenkte litt for mye på hva jeg ville gjort, og lite på andre valgmuligheter. Men jeg mener nå fortsatt ikke jeg var spesielt krass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vindelspev - jeg tok ikke med hele fordi jeg ville peke på noen særskilte utsagn til Huldrejenta. Jeg mente ikke å debattere innlegget ditt spesifikt (og jeg så at du ønsket henne lykke til også). Beklager om du følte deg urimelig sitert!

Jeg blir litt satt ut av at prøverne i denne tråden oppfatter meg som fryktelig sint

Skjønner ikke helt hvorfor det blir mobilisert sånt sinne over at vi har ulike meninger..

Jeg er overhodet ikke provosert over ulike meninger - jeg er (og nå gjentar jeg meg selv) sjokkert over bruken av skyld som virkemiddel og graderingen av lidelse.

Jeg har all mulig respekt for hvor vanskelig det er å være prøver (har en god venn som er nettopp det), men det kan knytte seg mange følelser til å være "mini-prøver" også (og med mini-prøver mener jeg akkurat begynt å forsøke å bli gravid uten å vite om man har noen problemer med det) og jeg mener at man ikke har rett til å gradere andres sorgrettigheter selv om man har det vondt selv.

Det var det jeg reagerte på - og ja, jeg var nok krass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...