Gå til innhold

Hvis jeg treffer legen på cafe, kan jeg sjekke ham opp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leger og ansatte i helsevesenet har også regel om å ikke gi seg til kjenne for pasienter. For eksempel om de går med noen andre, eller pasienten går med noen andre, har de ikke lov til å hilse, og det er nok ikke veldig positivt mottakelig at pasienter driver å hilser på de heller på gata eller cafe. 

Anonymkode: 5464f...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har lov til å si hei, hvis hun sier hei først. Men han har ikke lov til å invitere til samtale. 

Vi som jobber i helsevesenet skal være hyggelige, vi skal få pasienten til å føle seg trygg! Vi kan ta pasienten på skulderen og i hånden, så de føler nærhet. Vi skal få pasienten til å stole på oss. 

Om han ikke husker deg, har ikke det noe å si. Det er et tastetrykk på pcen så finner han ut hvem du er. 

Du sier du bare har møtt han en gang, det spiller ingen rolle! Du møtte han på legekontoret, han var legen din. Da heter det seg at han misbruker sin posisjon. 

Søk hjelp ts. Gå til fastlegen din og si hva som har skjedd. Du må til psykolog, om ikke for annet enn en realitetsorientering. 

Er du mye alene? Mange ensomme kvelder? Kanskje du kan få deg en hobby hvor du er ute blandt folk og får tankene over på noe annet? Du kan begynne å trene, så du sliter deg litt ut før du legger deg og ikke behøver å tenke så mye. 

Han er ikke interessert i deg. Han jobber innenfor helse. Han er hyggelig mot mange pasienter i løpet av en dag. 

Anonymkode: 3faa7...939

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis har folk på KG kjekke leger og har en legefetish :roll:

Ta å send han en melding på Facebook og inviter han ut på kafé. Siden du må opprette en tråd om det, så kan det jo virke som du vet det er litt galt og du må få bekreftelse fra oss at det er greit. Men kjør på ts 👍

Anonymkode: d574b...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts er en creepy stalker. Vedder på at han kommer til å avvise henne. Hvis han ikke avviser henne, bruke han henne til sex. Hvem i all verden vil bli sammen med en obsessed stalker. 

Anonymkode: 52e52...2cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slemme folk er med TS, som sier hun må søke profesjonell hjelp osv! Herregud, det er da helt normalt å bli betatt av noen, og denne mannen er tilfeldigvis lege. Det er også normalt å "stalke" personer man er betatt av på sosiale medier, i dagens samfunn der alt ligger på facebook og insta. Det er ingenting sykelig med dette, og folk må slutte å si det! Det er helt normal atferd, akkurat som at det å være trist er normalt, uten at man har depresjon! 

Ts, hvis du kun møtte denne legen på legevakta, så ta en sjans og si hei til han på kafeen. Det verste som kan skje er at han virker avvisende. Og da tar du det bare med et smil og går videre med livet :) 

Anonymkode: 9631c...359

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare få det gjort. Det virker ikke som du er motagelig for svar du ikke ønsker å høre, så bare gjør det og få svaret ditt :) 

Anonymkode: 07fd5...2e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så slemme folk er med TS, som sier hun må søke profesjonell hjelp osv! Herregud, det er da helt normalt å bli betatt av noen, og denne mannen er tilfeldigvis lege. Det er også normalt å "stalke" personer man er betatt av på sosiale medier, i dagens samfunn der alt ligger på facebook og insta. Det er ingenting sykelig med dette, og folk må slutte å si det! Det er helt normal atferd, akkurat som at det å være trist er normalt, uten at man har depresjon! 

Ts, hvis du kun møtte denne legen på legevakta, så ta en sjans og si hei til han på kafeen. Det verste som kan skje er at han virker avvisende. Og da tar du det bare med et smil og går videre med livet :) 

Anonymkode: 9631c...359

Nei. Det er det virkelig ikke det. Det som er normalt om man blir sjarmert av legen sin er å skru av det synet på han og innse at "nei det kan jeg ikke, han er legen min, dette er bare ødeleggende og ubehagelig for oss begge". 
Og nei det er ikke normalt å stalke en profesjonelt ansatt man aldri kan ha noe med på sosiale media i månedsvis eller årevis. 

Anonymkode: 5464f...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg får ganske kraftig andrehånds beklemthet over disse legesvermeriene. Etter at jeg begynte å følge med på forumet har jeg tatt meg selv i å være pinlig berørt hver gang jeg er innom et legekontor, og det uten at jeg svermer for legen(e) jeg snakker med. Jeg gremmes bare ved tanken på at de opplever slike ting og dermed kanskje har det i bakhodet når de treffer pasienter. Jeg vegrer meg for å smile for mye i tilfelle det skal bli tolket i feil retning, liksom. Mulig naturen var rausere med meg enn med andre når evnen til slike flauhetsskala-følelser ble delt ut.

Men sånn rent teknisk så kan du selvsagt gå bort og forsøke å innlede en samtale. Er det upassende? Ja. Desto mer siden du vet at det er det og likevel vurderer å gjøre det.

Anonymkode: e44dc...415

Du trenger psykolog like mye som TS, spør du meg

Anonymkode: 798d2...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er det virkelig ikke det. Det som er normalt om man blir sjarmert av legen sin er å skru av det synet på han og innse at "nei det kan jeg ikke, han er legen min, dette er bare ødeleggende og ubehagelig for oss begge". 
Og nei det er ikke normalt å stalke en profesjonelt ansatt man aldri kan ha noe med på sosiale media i månedsvis eller årevis. 

Anonymkode: 5464f...0fc

Du skriver som om dette skulle vært fastlegen hennes.

Anonymkode: 25804...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutes ago, AnonymBruker said:

Du trenger psykolog like mye som TS, spør du meg

Anonymkode: 798d2...e4b

Nå spurte jeg ikke deg, men registrerer at humor går deg hus forbi.

Poenget er at de fleste ligger midt på skalaen og klarer å selvregulere egne impulser i slike situasjoner. Så er det alltid noen som går over streken. Eksempelvis er ikke stalking via sosiale medier normal oppførsel selv om sosiale medier innbyr til det og forenkler det.

Anonymkode: e44dc...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, canacas skrev:

Kjør på TS! Du trenger ikke spørre folk her inne om lov til noe som helst.

Har ikke du allerede gjort dektetiv arbeid på ts?

Til å med jeg som ikke følger med så mye vet at dette er samme person med alle disse trådene hvor hun er betatt av legen og spør om å prøve seg på ham

 

Anonymkode: 13036...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke du allerede gjort dektetiv arbeid på ts?

Til å med jeg som ikke følger med så mye vet at dette er samme person med alle disse trådene hvor hun er betatt av legen og spør om å prøve seg på ham

 

Anonymkode: 13036...1ec

Har du ikke fått med deg at jeg er lei? Glemte du å lese alt før du siterte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, canacas skrev:

Har du ikke fått med deg at jeg er lei? Glemte du å lese alt før du siterte? 

Hvorfor trykker du deg inn i trådene i så fall? Det står ganske klart hva trådstarter spør om i overskriften.

Og det er ingen som dør om trådstarter prøver seg på denne legen. Han har sikkert opplevd interesse fra pasienter før, og han klarer nok å takle det helt fint uten at hønsene inne på KG trenger å "passe på" for han. Wild guess: enten avviser han trådstarter på en grei måte, eller så er relasjonen deres fra tidligere så ubetydelig at han kan finne på å takke ja.

Verden går videre. Ingen trenger psykologtimer. Slapp av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ingenting2
2 minutter siden, Ferny skrev:

Hvorfor trykker du deg inn i trådene i så fall? Det står ganske klart hva trådstarter spør om i overskriften.

Og det er ingen som dør om trådstarter prøver seg på denne legen. Han har sikkert opplevd interesse fra pasienter før, og han klarer nok å takle det helt fint uten at hønsene inne på KG trenger å "passe på" for han. Wild guess: enten avviser han trådstarter på en grei måte, eller så er relasjonen deres fra tidligere så ubetydelig at han kan finne på å takke ja.

Verden går videre. Ingen trenger psykologtimer. Slapp av.

:klo: åååååkeeeei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, canacas skrev:

:klo: åååååkeeeei. 

Du skrev at du var lei av legetrådene (...?), så jeg skjønte ikke hvorfor du leser de i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke er pasienten hans så skjønner jeg ikke hvorfor du omtaler ham som legen. Det vitner om at du er mer betatt av yrket hans enn personen i grunn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2
7 minutter siden, Ferny skrev:

Du skrev at du var lei av legetrådene (...?), så jeg skjønte ikke hvorfor du leser de i så fall.

Nei. Du står selvsagt fritt til å tolke. Men å sitere meg og begynne å skrive om psykolog osv, det kunne du droppet. 

Endret av Ingenting2
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...