Gå til innhold

Leie ut til noen med NAVgaranti/sosialen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler alle som ikke tror det kan bli så ille å lese artikkelen på aftenposten.no om hva som møter profesjonelle i hjem de bryter seg inn i, det er rikt illustrert med bilder, og forklarer godt hvorfor man leier ut til folk i jobb, med hode og helse på rett plass. 

Anonymkode: 56441...3da

Nå må jeg nesten le... Altså tror du at alle med fast jobb og utdanning har hode og helse på rett plass?

Jeg arbeider på et sted der det ligger mye prestisje i å jobbe. Har en kollega som jeg kjenner relativt godt og som er ganske rotete på jobb så jeg har bare tenkt meg til hvordan det ser ut hjemme... Uansett, en dag så ble jeg spurt om jeg kunne hjelpe til med å rydde opp litt i huset for det hadde samlet seg en del rot. Ok, er ikke vanskelig jeg så jeg kom innom et par dager sener med den tanken om at hvis vi var effektive så skulle vi får det gjort på et par timer. Herregud... En slik stank og rotete leilighet har jeg aldri sett, ikke engang de bildene som har vært i Aftenbladet de siste dagene slår den leiligheten. Jeg ble helt perpleks når jeg så leiligheten for ingen hadde trodd det var så ille. :( Når vi skulle rydde opp så begynte jeg å kaste masse poser der det lå gammel takeaway mat som stinket noe så jævlig, kastet gamle papirer osv. Når vi hadde samlet sammen en haug med sekker så var det plutselig noe kollegaen min ikke fant (som om man kunne finne noe i det rotet) så da ville han at vi skulle åpne alle disse sekkene fordi han ikke fant den pappeska han skulle bruke til sommeren... Men vi fortsatte å rydde, holdt på i 5 timer og jeg kunne ærlig talt ikke se forskjell på før og etter... Det var mye mer så var skikkelig ille men nå føler jeg at jeg utleverer denne kollegaen skikkelig så jeg skal ikke si så mye mer.

Men kjenner jeg blir så frustrert over folk som tror at det er kun folk med jobb som fungerer for det er faktisk utrolig mange mennesker som bare fungerer ute og overhodet ikke hjemme og da kan leiligheten bli slik som vi ser på disse bildene fra Aftenbladet. Jeg har overoppsyn med et bygg som har flere leiligheter som blir leid ut og har aldri vært noen problemer med de som har hatt behov for depositumsgaranti fra NAV. Ikke studentene eller de som har fast jobb heller, men det er jo fordi man ser folk an uavhengig av om man får penger fra jobb, lånekassen eller NAV.

Anonymkode: f7eef...ff0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så enig med AB over meg her. 

Jeg = ufør, dårlig økonomi, var avhengig av nav-garanti, har husdyr. Tar godt vare på leiligheten jeg bor i, steller i hagen og gjør det fint rundt meg, aldri vært forsinket med husleia, fester aldri, røyker ikke innendørs

Kjenner minst 2 personer i fast jobb og tilsynelatende orden på livet sitt (iallefall utad og om man ikke kjenner personen) som har gjort ting som f.eks - skutt med luftpistol inne og ødelagt en dør og noe tapet, fester, herjer og røyker inne så og si hver kveld, konstant krangling med sin partner som har ført til politibesøk ved flere tilfeller, kaster søpla på utsiden av døra istedenfor å gå til søppelkassa som igjen har ført til et rotteproblem inni huset, noen de ikke har sagt ifra om så huseier kan utbedre problemet, hadde oversvømmelse pga defekt vaskemaskin men ga faen så det ble mugg i veggene osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange mennesketyper og kulturer, men "Sosialkontoret" omtaler dette som "boevne" og den mener jeg

er uavhengig av det den sosiale status. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...