Gå til innhold

Single, kvinnelige studenter. Hvor er dere? Ikke byen. Kjenner du deg igjen her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flere grunner til det. 

For det første hadde det blitt veldig rart å skulle sjekke opp ei jente på dagtid, til og med på skolen. Jeg klarer å sette meg inn i den situasjonen, og antar dersom jeg var jente hadde jeg freaket ut tror jeg. Kanskje Anonymkode: cb10d...70f kan bekrefte dette? ;) 

Og for det andre: det er feil tilnærming overfor slike jenter. Jeg tror ikke det er riktig måte å gå frem på. Dette er jenter som typisk er litt forsiktig, kanskje litt sjenert før man blir kjent med dem, og jeg tror ikke det er riktig måte å gå frem på. 

Kanskje de mest utadvendte jentene vil dette funke på, @Prinsesse788?

Anonymkode: ab46d...3ff

Jeg er av den sjenerte og forsiktige typen. Men jeg hadde blitt veldig glad og smigret om en gutt jeg syntes var kjekk og snill hadde vist meg interesse fordi jeg er alt for redd til å vise det selv. Jeg hadde kanskje avvist han til å begynne med fordi jeg er usikker,sjenert og uerfaren. Men om han ikke hadde gitt opp men fortsatt med å vise meg vennlig og seriøs interesse og så hadde jeg kanskje blitt mye tryggere på ham og sagt ja til å bli nærmere kjent med ham. Så til deg student prøv deg frem og vær litt pågående og gi ikke opp med første forsøk !

Anonymkode: 0c5d6...4a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er av den sjenerte og forsiktige typen. Men jeg hadde blitt veldig glad og smigret om en gutt jeg syntes var kjekk og snill hadde vist meg interesse fordi jeg er alt for redd til å vise det selv. Jeg hadde kanskje avvist han til å begynne med fordi jeg er usikker,sjenert og uerfaren. Men om han ikke hadde gitt opp men fortsatt med å vise meg vennlig og seriøs interesse og så hadde jeg kanskje blitt mye tryggere på ham og sagt ja til å bli nærmere kjent med ham. Så til deg student prøv deg frem og vær litt pågående og gi ikke opp med første forsøk !

Anonymkode: 0c5d6...4a6

Gode råd, det skal jeg huske på! 

-ts-

Anonymkode: ab46d...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kult, vi har litt til felles trekk :) .. Jeg også avinstallerer Tinder like fort som jeg har installert det. Feil arena for meg! Men hvordan kunne man typisk blitt kjent med "sånnne som" deg da? 

Avslag hører selvfølgelig med, det må man tåle. Er ikke verre enn at man går videre da :) 

Til begge: 

Men se bort ifra å skulle "sjekke dere opp" på skolen, er det andre plasser dere synes er en "akseptabel" måte å bli kjent med dere på? Hvordan hadde dere likt at jeg går frem? 

Anonymkode: ab46d...3ff

Vet ærlig talt ikke hvilke plasser det skulle være, men å starte en helt vanlig samtale fungerer best på meg. Jeg er rimelig enkel sånn sett, så lenge det føles genuint og ikke er noen innøvde replikker eller noe :)

Anonymkode: 4096a...9d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt eldre enn de du spør (30), men resten stemmer. Jeg er så og si aldri på byen, men er med på ting som skjer på studiet mitt, brettspill, turer i marka og quiz etc, ellers er jeg med venner utenom skolen og i helgene reiser jeg ofte bort i forbindelse med hobby/konkurranser.

Kunne godt ha tenkt meg å møte noen selv, men å dra på byen for å drikke er ganske kjedelig i forhold til alt det andre man kan finne på med venner. Hadde vært koselig om noen kom bort for å prate på skolen, i kantina eller når jeg leser, så lenge han skjønner det om jeg vil være i fred om han tar kontakt.

Har en som jeg liker kjempegodt på studiet mitt og vi finner på ting hele tida, men er for sjenert til å gjøre noe ut av det, så ikke lett det her. Alle er på tinder og "dater" så gamle måten er kanskje litt for skummel for de fleste?

Anonymkode: 0b594...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så sliten av studiet at jeg holder meg hjemme på sofaen i helgene, strikker, drikker et glass vin og ser en film før jeg legger meg tidlig. Eventuelt jobber :P

Men jeg fant min kjæreste gjennom Tinder, kjente hverandre riktignok fra før:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt eldre enn de du spør (30), men resten stemmer. Jeg er så og si aldri på byen, men er med på ting som skjer på studiet mitt, brettspill, turer i marka og quiz etc, ellers er jeg med venner utenom skolen og i helgene reiser jeg ofte bort i forbindelse med hobby/konkurranser.

Kunne godt ha tenkt meg å møte noen selv, men å dra på byen for å drikke er ganske kjedelig i forhold til alt det andre man kan finne på med venner. Hadde vært koselig om noen kom bort for å prate på skolen, i kantina eller når jeg leser, så lenge han skjønner det om jeg vil være i fred om han tar kontakt.

Har en som jeg liker kjempegodt på studiet mitt og vi finner på ting hele tida, men er for sjenert til å gjøre noe ut av det, så ikke lett det her. Alle er på tinder og "dater" så gamle måten er kanskje litt for skummel for de fleste?

Anonymkode: 0b594...c57

Men viss dere finner på noe hele tiden så dater dere vel forsåvidt? ;) det neste steg videre for deg høres enkelt ut da!

Anonymkode: ab46d...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kult, vi har litt til felles trekk :) .. Jeg også avinstallerer Tinder like fort som jeg har installert det. Feil arena for meg! Men hvordan kunne man typisk blitt kjent med "sånnne som" deg da? 

Til begge: 

Men se bort ifra å skulle "sjekke dere opp" på skolen, er det andre plasser dere synes er en "akseptabel" måte å bli kjent med dere på? Hvordan hadde dere likt at jeg går frem? 

 

For min del funker det best å bli venner på facebook, og bare begynne å snakke oftere og oftere - gjennom snap og fb. Tar jeg selv initiativ til å innlede til videre samtaler og sånt, er jeg gjerne selv interessert til en viss grad og hadde fint vært åpen for å ta en kaffe for å bli bedre kjent i virkeligheten også

Anonymkode: cb10d...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den kjøper jeg nesten. Hvordan blir jeg kjent med slike kvinner, da?

Anonymkode: ab46d...3ff

Altså, jeg var (er) sånn fremdeles.
Har alltid likt meg best hjemme og drar kanskje ut på byen max 3 ganger i året.. Jeg bråstoppet med festingen da jeg var rundt 21 og fant fort ut hvem som faktisk var ordentlige venner, da 99% av de, gadd ikke å henge med meg edru..Kafe,Kino,Bowling, diverse på dagtid var kjedelig, men ut på byen og drikke seg dritings hver helg = Fun fun fun..

Så, fra 22, var jeg mest hjemme, kanskje gikk jeg en tur i skog og mark på kveldstid -flere fjellturer i midnattsola...Game gjør jeg også :P  Ellers hadde jeg venninner på besøk, god mat, ett glass vin og skravling..

Det beste du gjør er kanskje å ta kontakt med de kvinnene du liker, når du er på universitetet.. Få igang en samtale, "Hva studerer du? blablabla småprat" Kanskje spørre om de kunne tenkt seg å ta en kopp kaffe med deg -Uten noe baktanke der og da, skvise deg inn i en studiegruppe :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men viss dere finner på noe hele tiden så dater dere vel forsåvidt? ;) det neste steg videre for deg høres enkelt ut da!

Anonymkode: ab46d...3ff

Nei de er jo ikke dating, det er venner og folk fra samme studie som finner på ting sammen. Om man dater vet man jo at den andre personen er på utkikk etter noe mer og finner en attraktiv om man avtaler å møtes tenker jeg. Om man prøver seg på en fra samme studie er det også ekstra kleint om det går dårlig, man ser jo personen igjen nesten hver dag :(

Anonymkode: 0b594...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser flere sånne type jenter hver dag, så regner jeg med det er jenter du kjenner godt siden du vet at de passer den beskrivelsen? Da er det vel ikke så vanskelig å be de på date? 

Anonymkode: 48613...09a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ser flere sånne type jenter hver dag, så regner jeg med det er jenter du kjenner godt siden du vet at de passer den beskrivelsen? Da er det vel ikke så vanskelig å be de på date? 

Anonymkode: 48613...09a

Jeg ser de på skolen, men ikke andre plasser. Jeg syns det kan være vanskelig å ta kontakt med ei "tilfeldig" jente på skolen. Det er ikke helt meg, og det er heller ikke "typisk norsk" :) 

Anonymkode: ab46d...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en mannlig student, singel selvsagt - og godt er det, stresser overhodet ikke og nyter singeltilværelsen så lenge som mulig :) 

Der er masse flotte jenter der jeg studerer. Men problemet er at jeg aldri ser de utenom på skolen. Det er egentlig veldig få studenter på denne skolen, så sannsynligheten for å se de samme fjesa flere ganger er veldig stor. 

Jeg er på byen en gang eller to i måneden, og det kan jo være gøy det. Men stort sett er det de samme jentene som er ute , mao sjelden noen overraskelse hvem som er ute. Og de som er medlem av studentorganisasjoner har jeg god kontroll over, så det er ikke så veldig "populært" å delta der. 90 % av jentene som er medlem av studentorganisasjoner på skolen er bråkebøter som er usikre på seg selv, og skal markere seg så veldig. Ja, slik er det, tro på det eller ei. 

Til deg, ja, akkurat du:

Du har et normalt utseende, liker å holde deg i form, gjerne litt mer introvert enn extrovert, men fortsatt sånn halvveis utadvendt. Du er opptatt av gode verdier. Du er støttende, snill og grei. Du er moden. Du er ikke ofte på byen, fordi du ikke liker deg der. Du er rolig. Du er singel, men ønsker å treffe en fyr snart.  Du er i aldersgruppen 23-27. Du er sjelden på fester arrangert av skolen. 

Jeg føler jeg ser flere av dere, den beskrivelsen, nesten hver dag. Mitt spørsmål til deg: Hvor er du? Hvor er det mulig å komme i kontakt å bli kjent med deg?

Kunne kanskje tenkt meg å treffe en jente snart, og da må jeg utvide horisonten i hvor jeg leter etter jenter, og dermed ta litt tak sjøl! For det kommer ikke av seg selv ;) 

Anonymkode: ab46d...3ff

Dette er jo meg! :)

Høres ikke ut som vi studerer på samme sted, så lite trolig at akkurat vi kommer til å støte på hverandre - men om vi hadde gjort det kunne du f.eks. ha møtt meg på skolen, gjennom studentidretten (forutsatt at vi holder på med samme idrett da), på deltidsjobben min (men der er det egentlig lite studenter, mest godt voksne og ferdigutdannede folk), på treningssenteret (ville ikke likt å bli sjekket opp mens jeg trener, men er mye på spinning og legger merke til mange andre "gjengangere". Etter å ha vanket på de samme timene en stund kan det jo falle seg naturlig å komme i prat enten i forkant av timen eller etterpå), i marka eller på byen (ja, det hender jeg tar turen ut i blant). 

Er også på Tinder og skulle gjerne sett at andre likesinnede var å finne der siden det, etter min erfaring, stort sett er søppel der inne. 

Tidligere kjærester har jeg forøvrig møtt gjennom felles venner, kanskje du kjenner noen som kjenner noen? :)

Anonymkode: 98c91...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo meg! :)

Høres ikke ut som vi studerer på samme sted, så lite trolig at akkurat vi kommer til å støte på hverandre - men om vi hadde gjort det kunne du f.eks. ha møtt meg på skolen, gjennom studentidretten (forutsatt at vi holder på med samme idrett da), på deltidsjobben min (men der er det egentlig lite studenter, mest godt voksne og ferdigutdannede folk), på treningssenteret (ville ikke likt å bli sjekket opp mens jeg trener, men er mye på spinning og legger merke til mange andre "gjengangere". Etter å ha vanket på de samme timene en stund kan det jo falle seg naturlig å komme i prat enten i forkant av timen eller etterpå), i marka eller på byen (ja, det hender jeg tar turen ut i blant). 

Er også på Tinder og skulle gjerne sett at andre likesinnede var å finne der siden det, etter min erfaring, stort sett er søppel der inne. 

Tidligere kjærester har jeg forøvrig møtt gjennom felles venner, kanskje du kjenner noen som kjenner noen? :)

Anonymkode: 98c91...3ee

Kult å lese :)  teoretisk sett hadde du vært interessant å møte, men jeg ser at det er 2 muligheter for at "vi hadde møttes", og det er 1) felles venner, 2) før/etter en treningstime om vi ble gjengangere for hverandre

ja, og en liten sannsynlighet for 3) byen... 

Men altså, det jeg prøver å si, og det bekrefter det jeg innbilte meg.. Jeg må ut av min egen boble, oppsøke nytt miljø, få ny deltidsjobb for eks, og bli kjent med noen, som kanskje kjenner "deg". For viss ikke hadde "vi" trolig aldri møttes. 

 

Anonymkode: ab46d...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.9.2017 den 22.59, AnonymBruker skrev:

Flere grunner til det. 

For det første hadde det blitt veldig rart å skulle sjekke opp ei jente på dagtid, til og med på skolen. Jeg klarer å sette meg inn i den situasjonen, og antar dersom jeg var jente hadde jeg freaket ut tror jeg. Kanskje Anonymkode: cb10d...70f kan bekrefte dette? ;) 

Og for det andre: det er feil tilnærming overfor slike jenter. Jeg tror ikke det er riktig måte å gå frem på. Dette er jenter som typisk er litt forsiktig, kanskje litt sjenert før man blir kjent med dem, og jeg tror ikke det er riktig måte å gå frem på. 

Kanskje de mest utadvendte jentene vil dette funke på, @Prinsesse788?

Anonymkode: ab46d...3ff

du kan jo gå forsiktig til verks når du ser en som kan være aktuell for deg, du behøver ikke å sjekke henne opp skikkelig som du ville gjort på byen. Det er ikke feil tilnærming å bli kjent med sine medstudenter og fløret litt, derimot.

Hvis du liker den type kvinner som er forsiktige, vel, tilpass måten du henvender deg til og flørter med dem på, sjarmer dem med mer subtilitet enn du pleier hvis du føler behov for det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.9.2017 den 22.13, AnonymBruker skrev:

Jeg er en mannlig student, singel selvsagt - og godt er det, stresser overhodet ikke og nyter singeltilværelsen så lenge som mulig :) 

Der er masse flotte jenter der jeg studerer. Men problemet er at jeg aldri ser de utenom på skolen. Det er egentlig veldig få studenter på denne skolen, så sannsynligheten for å se de samme fjesa flere ganger er veldig stor. 

Jeg er på byen en gang eller to i måneden, og det kan jo være gøy det. Men stort sett er det de samme jentene som er ute , mao sjelden noen overraskelse hvem som er ute. Og de som er medlem av studentorganisasjoner har jeg god kontroll over, så det er ikke så veldig "populært" å delta der. 90 % av jentene som er medlem av studentorganisasjoner på skolen er bråkebøter som er usikre på seg selv, og skal markere seg så veldig. Ja, slik er det, tro på det eller ei. 

Til deg, ja, akkurat du:

Du har et normalt utseende, liker å holde deg i form, gjerne litt mer introvert enn extrovert, men fortsatt sånn halvveis utadvendt. Du er opptatt av gode verdier. Du er støttende, snill og grei. Du er moden. Du er ikke ofte på byen, fordi du ikke liker deg der. Du er rolig. Du er singel, men ønsker å treffe en fyr snart.  Du er i aldersgruppen 23-27. Du er sjelden på fester arrangert av skolen. 

Jeg føler jeg ser flere av dere, den beskrivelsen, nesten hver dag. Mitt spørsmål til deg: Hvor er du? Hvor er det mulig å komme i kontakt å bli kjent med deg?

Kunne kanskje tenkt meg å treffe en jente snart, og da må jeg utvide horisonten i hvor jeg leter etter jenter, og dermed ta litt tak sjøl! For det kommer ikke av seg selv ;) 

Anonymkode: ab46d...3ff

Du må lete i studentorganisasjonene, litt utenfor hovedstyrene og debattgruppene. Let for eksempel i idrettsgrupper for studenter, eller veldedige organisasjoner. Hvis du engasjerer deg i en gruppe som driver med noe som du liker, så vil du møte jenter som passer til din smak. Det kan være hva som helst; turgruppe, kor, kanonball, yoga, integrering av flyktninger, miljøvern, you name it.

At alle dom er med i studentorganisasjoner er usikre bråkebøtter er det dummeste jeg har hørt. Jeg kjenner ingen studenter som ikke deltar i minst en aktivitet.  

Anonymkode: 05bd5...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.9.2017 den 23.06, AnonymSjiraff skrev:

Ja, men så er det å tørre å sjekke opp i slike situasjoner. :P Vet at jeg ikke hadde turt. 

Du trenger ikke å gå all in for å sjekke opp folk. Prøv å vær hyggelig og snakk litt med alle (jenter og gutter) når situasjonen passer. Det trenger ikke være en lang samtale. Et par ord i farta er nok. Vær hyggelig og helst med et glimt i øyet. Etter hvert får du fler og fler bekjentskaper og folk som det passer å snakke litt med når du møter på dem. Før du vet ordet av det så er du i en situasjon der det passer å spørre en jente om dere to skal finne på noe en dag. 

Et bra tips er å bli kjent med folk som kan invitere deg til situasjoner der det passer å småprate med mange forskjellige jenter. "Hjemme" er et stikkord her. Bli invitert på hjemmefester, filmkvelder, middager, spillkvelder osv. Da møter man flere av deres venner/venninner og man er i en situasjon der det er meningen å småprate og bli kjent, uten at det er noe kleint press på at noe skal utvikle seg til å bli en date osv. Hvis man blir venn med mange jenter ( særluc de som man ikke er noe interessert i sånn kjærestemessig), så er det bra, for disse jentene har venninner som du kan bli kjent med gjennom dem.

Er enig i at hverken byen eller skolen er noe bra sted å "sjekke" på. Håper disse tipsene vil hjelpe deg. 

 

 

Anonymkode: 05bd5...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutes ago, AnonymBruker said:

Du trenger ikke å gå all in for å sjekke opp folk. Prøv å vær hyggelig og snakk litt med alle (jenter og gutter) når situasjonen passer. Det trenger ikke være en lang samtale. Et par ord i farta er nok. Vær hyggelig og helst med et glimt i øyet. Etter hvert får du fler og fler bekjentskaper og folk som det passer å snakke litt med når du møter på dem. Før du vet ordet av det så er du i en situasjon der det passer å spørre en jente om dere to skal finne på noe en dag. 

Et bra tips er å bli kjent med folk som kan invitere deg til situasjoner der det passer å småprate med mange forskjellige jenter. "Hjemme" er et stikkord her. Bli invitert på hjemmefester, filmkvelder, middager, spillkvelder osv. Da møter man flere av deres venner/venninner og man er i en situasjon der det er meningen å småprate og bli kjent, uten at det er noe kleint press på at noe skal utvikle seg til å bli en date osv. Hvis man blir venn med mange jenter ( særluc de som man ikke er noe interessert i sånn kjærestemessig), så er det bra, for disse jentene har venninner som du kan bli kjent med gjennom dem.

Er enig i at hverken byen eller skolen er noe bra sted å "sjekke" på. Håper disse tipsene vil hjelpe deg. 

 

Anonymkode: 05bd5...2b0

Takk for tipsene og helt enig med dem. Formulerte meg litt dårlig i innlegget du siterte, jeg har samboer. Og fikk det ved at hun sjekket opp meg. :PSå har hatt flaks. 

Endret av AnonymSjiraff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hjemme og leser fordi jeg vil bestå med A over hele rekken og bli utplassert på drømmeplassen min.
Eller er jeg med venner, trener fotball eller løper. Ser film, slapper av. Skrur av hodet så jeg slipper å forholde meg til alle de andre umodne studentene jeg studerer med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beskrivelsen er som skreddersydd etter meg. Både eksen (drøyt tre år langt forhold) og min nåværende date har funnet meg på tinder. Jeg er 23 år.

Anonymkode: 6d7b2...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...