Gå til innhold

Hun liker ikke at jeg er emosjonell


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest noe tilfeldig
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vel, litt eldre kvinner på rundt 40-50 og oppover liker fortsatt en sterk mann som ikke griner i tide og utide. Så kommer det selvsagt an på hvorfor man er emosjonell. Helt greit når et familiemedlem dør, men å grine av hverdagslige uskyldige, hendelser eller f. eks. en film er i mine øyne patetisk. Vet man med seg selv at man kan bli emosjonell når man f. eks. ser en trist film, så tar man seg litt sammen og skjuler det. Gå heller på badet, tørke deg av seg, enn å sitte å tute som en treåring. Og jada, jeg kan si det samme til kvinner, det er ikke bare for emosjonelle menn som er avtennende, men et norsk folkeslag som stadig blir bløtere og bløtere

Anonymkode: 6b4c8...1a4

Om man gråter "i tide og utide" er det noe som ikke er bra. Det kan være tegn på depresjon eller annen lidelse/utfordring.

Å da kjefte opp vedkommende og bruke det imot han/henne i ettertid er ikke en kjærlig og omsorgsfull handling. Det er duppering og maktmisbruk.

Er kjæresten så ustabil bør man ta det opp på en skikkelig måte og lete etter svar. Ikke sparke på noen som åpenlyst allerede er nede.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns det er forskjell på gråt og hvordan det tolkes.  Om man griner som en måte å 'bevise' hvor dypt man føler og for å få trøst, eller om man bare ikke er så nøye med å fortrenge/skjule følelser.  Jeg syns ikke det er så stress at folk griner på den siste måten, tenker de bare ikke tar seg selv så høytidelig.

Kanskje man er mer uvant med at menn gråter, og dermed gjør det mer inntrykk og man blir mer bekymra, og så blir man irritert når man skjønner at han bare var litt rørt. 

Endret av Elghund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette høres ikke bra ut. Det er klart det kommer litt an på, hvis man gråter fordi man knuste en middagstallerken, fikk en flis i fingeren eller det ikke var mer cola igjen - alt på samme ettermiddag, så er det klart jeg skjønner at man får beskjed om å skjerpe seg. Man kan jo se for seg noen tilfeller der det blir for mye - jeg hadde nok ikke orket å være sammen med typen om han gråt for ting "hele tiden". Man må jo kunne være litt uenig uten at den ene tar til tårene hver gang, for eksempel. Jeg orker ikke kvinner som er sånn heller, bare så det er sagt.

Men jeg antar at TS kanskje ikke er sånn? Synes det i utgangspunktet er bare positivt å vise følelser.

Anonymkode: da86b...e7c

Men altså dette gjlr jo kvinner hber bidige dag. Hvorfor er det helt greit men ikke når menn gjør det?

Anonymkode: 13266...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

 

Denne brukeren er kjent for kvinneforakt og kvinnehat. Bare se på skrivefeilene så kjenner dere vedkommende igjen.  Anbefaler alle å rapportere vedkommende for ensidig propaganda, så kanskje moderatorene gidder å sjekke AB koden og få han kastet ut herifra ei stund. 

Hva er det som er kvinnehat her? Dere misbruker det ordet like mye som negere i usa bruker rasekortet. Det er ikke kvinnehat i det hele tatt

Du sa kvinner ikke ville ha emosjonelle menn. Menn vil ikke ha emosjo elle kvinner heller. Pms utbrudd og humørsvingninger  er jo vanlig med kvinner så dette er jo bare fakta.

Så hvorfor ble mitt innlegg til kvinnehat men ditt innlegg ikke mannehat? Hm?

Vil gjerne også høre hva som spesifikk i det som jeg skrev er kvinnehat

Slutt å sett deg selv i offerposisjon. Det hjelper ikke

Anonymkode: 13266...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes vi burde klage mer, jeg :) Bra at menn skjerper seg litt

Anonymkode: e796a...2ba

Nja. Troe kanskje det vil gi motsatt effekt. Menn kan skjerpe seg om det virkelig er viktig. Små bagateller skjønmer jeg godt man ikke bryr seg om. Klaging og mas gjør alt værre

Anonymkode: 13266...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring er at de fleste kvinner sier de ønsker en emosjonell mann som kan vise følelser (meg inkludert), men når vi faktisk opplever det i praksis så er det litt ugreit på en måte? Det var i hvert fall ikke det samme som i fantasien (skjønn tatt med i bilde).

Anonymkode: 8276c...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raven.WritingDesk skrev:

Idioti! 

Du snakker for de småripsene på 18 år som du drar med hjem fra byen basert på utseendet og annet overfladisk pjatt som du har å rutte med (basert på egne utalelser) 

Dette er en mann i en helt annen livsfase enn deg og burde omgås kvinner langt mer oppegående enn unge overfladiske partyprinsesser, som du har kortvarige flings med. Som åpenlyst er eneste referanserammen du har å vise til.

Piss off, og la de voksne snakke sammen. 

lol.

Går ikke på byen. Tviler  på at det er "referanserammen" til TS heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Sykkelkopp said:

lol.

Går ikke på byen. Tviler  på at det er "referanserammen" til TS heller

Så referanserammen din er at du leser historier på incel?

Anonymkode: e796a...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som er kvinnehat her? Dere misbruker det ordet like mye som negere i usa bruker rasekortet. Det er ikke kvinnehat i det hele tatt

Du sa kvinner ikke ville ha emosjonelle menn. Menn vil ikke ha emosjo elle kvinner heller. Pms utbrudd og humørsvingninger  er jo vanlig med kvinner så dette er jo bare fakta.

Så hvorfor ble mitt innlegg til kvinnehat men ditt innlegg ikke mannehat? Hm?

Vil gjerne også høre hva som spesifikk i det som jeg skrev er kvinnehat

Slutt å sett deg selv i offerposisjon. Det hjelper ikke

Anonymkode: 13266...fc2

Jeg har aldri sagt det, hadde du lært deg å LESE og SKRIVE da du gikk på skolen hadde du kanskje fått med deg det.

Jeg sa vel heller DET MOTSATTE. 

Det er utsagn som "dere kjerringer" "hold kjeft" osv og alle andre "dere kvinner bla-bla-[sett inn negativt stigma og kvinneforakt] blablabla"a  i enhver tråd du deltar i, som til sammen utgjør at det er ensidig propaganda. Håper admins ser brukernavnet ditt og sjekker alle innlegg du har gitt under AB kode. Det er alt det samme. 

Les svaret mitt uten kvinnehat-brillene på. Jeg støtter faktisk  denne mannen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow... Synes det er frekt av henne, rett og slett respektløst. Selvfølgelig skal du kunne vise følelser og gråte. En partner skal være støttende og lytte når den ene ikke har det bra. Hvis man ikke får utslipp for det blir det bare verre. I et forhold synes jeg man skal kunne snakke om slike ting uten å bli dømt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte skjer det da? Skjønner at hun blir forbanna om du gråter oftere enn en baby.

Anonymkode: 6e6e2...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Esperanza98
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette høres ikke bra ut. Det er klart det kommer litt an på, hvis man gråter fordi man knuste en middagstallerken, fikk en flis i fingeren eller det ikke var mer cola igjen - alt på samme ettermiddag, så er det klart jeg skjønner at man får beskjed om å skjerpe seg. Man kan jo se for seg noen tilfeller der det blir for mye - jeg hadde nok ikke orket å være sammen med typen om han gråt for ting "hele tiden". Man må jo kunne være litt uenig uten at den ene tar til tårene hver gang, for eksempel. Jeg orker ikke kvinner som er sånn heller, bare så det er sagt.

Men jeg antar at TS kanskje ikke er sånn? Synes det i utgangspunktet er bare positivt å vise følelser.

Anonymkode: da86b...e7c

Om en person gråter for å knuse en tallerken kan det være fordi den fikk veldig dårlig samvittighet.

Jeg forstår deg TS. Synes det er dumt at du ikke møter mer forståelse. Å bli irritert på en person som gråter er ikke riktig måte. Man gråter ikke fordi man vil, men fordi følelsene renner over.

Håper det ordner seg for dere TS. Sender noen varme tanker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest noe tilfeldig
6 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

lol.

Går ikke på byen. Tviler  på at det er "referanserammen" til TS heller

Herregud. Poenget mitt var jo nettopp det at de "damene" du bruker som referanseramme neppe kan sammenlignes med TS. Måten du omtaler hva du tror kvinner vil ha, minner jo om noen som baserer seg utelukkende fra kortvarige flings. Prøv å tenk utenfor det lille musehullet ditt; tenk på mamma og pappa, og hvordan du tenker de forholder seg til hverandre eller en potensiell ny kjæreste om de er skilt. Forhåpentligvis vil det gi deg mer perspektiv.

- Eller kanskje mammaen din er sånn som du beskriver kvinner ..? Det forklarer jo isåfall en hel del. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så referanserammen din er at du leser historier på incel?

Anonymkode: e796a...2ba

Hvor er incel?

15 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Jeg har aldri sagt det, hadde du lært deg å LESE og SKRIVE da du gikk på skolen hadde du kanskje fått med deg det.

Jeg sa vel heller DET MOTSATTE. 

Det er utsagn som "dere kjerringer" "hold kjeft" osv og alle andre "dere kvinner bla-bla-[sett inn negativt stigma og kvinneforakt] blablabla"a  i enhver tråd du deltar i, som til sammen utgjør at det er ensidig propaganda. Håper admins ser brukernavnet ditt og sjekker alle innlegg du har gitt under AB kode. Det er alt det samme. 

Les svaret mitt uten kvinnehat-brillene på. Jeg støtter faktisk  denne mannen. 

Hva skal jeg med ab når jeg skriver sånne innlegg under brukernavn?

Det er heller ikke kvinneforakt å si at kvinner vil ha menn som gråter sjeldent. Det er kvinneforakt å si at denne påstanden er kvinneforakt- som for å si at det er noe galt med tiltrekningsmønsteret.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Herregud. Poenget mitt var jo nettopp det at de "damene" du bruker som referanseramme neppe kan sammenlignes med TS. Måten du omtaler hva du tror kvinner vil ha, minner jo om noen som baserer seg utelukkende fra kortvarige flings. Prøv å tenk utenfor det lille musehullet ditt; tenk på mamma og pappa, og hvordan du tenker de forholder seg til hverandre eller en potensiell ny kjæreste om de er skilt. Forhåpentligvis vil det gi deg mer perspektiv.

- Eller kanskje mammaen din er sånn som du beskriver kvinner ..? Det forklarer jo isåfall en hel del. 

 

Damene jeg bruker som referanseramme er mennesker med XX kromosom

Jeg kan tenke på mamma og pappa og, jeg ser irritasjonen hos mamma i situasjoner pappa oppfører seg svakt eller ubesluttsomt. Det trenger ikke å være så tydelig, men det er der. Dette er tics jeg ser igjen i alle forhold jeg får observert en stund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest noe tilfeldig
2 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Hvor er incel?

Hva skal jeg med ab når jeg skriver sånne innlegg under brukernavn?

Det er heller ikke kvinneforakt å si at kvinner vil ha menn som gråter sjeldent. Det er kvinneforakt å si at denne påstanden er kvinneforakt- som for å si at det er noe galt med tiltrekningsmønsteret.-

Dette var ikke til deg, det var til AB. Jeg vet da at det ikke er deg. jeg har svart deg lengre ned i tråden. Denne AB'en er.. ja.... ......... 

IMG_2208.PNG

IMG_2209.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Esperanza98 skrev:

Jeg forstår deg TS. Synes det er dumt at du ikke møter mer forståelse. Å bli irritert på en person som gråter er ikke riktig måte.

Det er en helt naturlig reaksjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raven.WritingDesk skrev:

Dette var ikke til deg, det var til AB. Jeg vet da at det ikke er deg. jeg har svart deg lengre ned i tråden. Denne AB'en er.. ja.... ......... 

IMG_2208.PNG

IMG_2209.PNG

Oj, ja - rotet litt der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
Akkurat nå, Sykkelkopp skrev:

Det er en helt naturlig reaksjon

Nei, det er det ikke. Men om du har vokset opp med en mor som dårlig takler fars følelser forstår jeg at du tenker sånn. 

Jeg er selv gift og har en mann som stort sett er blid og glad, men gjennom et langt parliv har han også dårlige dager/uker. Da må vi snakke sammen. Mannen i H.I er enkemann. Altså hans kone døde for noen år siden. Nå går han inn i et nytt forhold. Såklart vil det "sette igang" en rekke følelser, kanskje mye han har forsøkt å undertrykke og glemme "bobler opp". Mannen min har opplevd flere tilfeller av dødsfall i nære familie iløpet av de årene vi har vært sammen. Kunne aldri falt meg inn å straffe han eller bruke sårbarheten hans i disse periodene imot han. Min jobb er jo da å bygge han opp!! Det er jo hele meninga med en partner! Hva i helvete skal man med en kjæreste om hen sparker deg når du ligger nede..? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...