Gå til innhold

Operasjon for "flatt" ansikt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Først og fremst: jeg vil ikke poste bilde her da jeg ikke ønsker å bli gjenkjent. Men dere kan gjerne prøve å hjelpe meg for det. 

Jeg er en sånn type person som driter i merkeklær, om jeg har "perfekt" utseende, om jeg er "fit" osv. Jeg gir litt faen i akkurat de trendene, og selv om jeg f.eks er veldig flatbrystet, så bryr jeg meg ikke så veldig mye om å skulle operere silikon heller. 

Men det er noe som påvirker selvbildet mitt en hel del mer, og som jeg har prøvd å gå til psykolog for å få hjelp til å "bli kvitt", men som jeg bare må akseptere at jeg alltid vil skamme meg over. Jeg har fått et veldig dårlig selvbilde på grunn av kommentarer fra andre om at jeg har et flatt ansikt. Etter dette har jeg også blitt mer bevisst på dette og ser i speilet at, ja, det er faktisk ganske "flatt", eller "rett". Jeg har skandinavisk utseende, altså ikke asiatisk eller noe sånt. Alt fra panne til hake er omtrent rett som en linjal dersom man ser ansiktet mitt i profil, bortsett fra nesen min selvsagt. Den er ikke flat men heller ikke noe Barbie-nese akkurat, men jeg driter jo i hvordan den ser ut. Det er ansiktet som er problemet. 

Det jeg lurer på er om noen vet om det finnes kosmetiske operasjoner en kan ta for å få en "rundere" form sett i profil? Og da helst ved å unngå flytende injeksjoner som botox osv.? 

På forhånd, tusen takk for hjelpsomme svar. Håper jeg slipper å måtte svare på unødvendige innlegg/kommentarer. 

Anonymkode: 23acc...c7d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan forventer du at det skal gå an? Man kan ikke legge inn proteste langs hele ansiktsstrukturen, og når du ikke vil bruke flytende injeksjoner så finnes det ingen alternativer nei. Hva så du for deg? 

Du må blåse i kommentarer fra andre! Jeg har fått mange stygge kommentarer pga diskusjonsgrupper på facebook der fremmede ser profilbildet mitt, og fra andre lite gjennomtenkte venner og bekjente (som har ment det godt) og ble helt obsessed på de områdene jeg fikk stygge kommentarer på. Satt timesvis hver dag foran speilet og hatet meg selv og prøvde å få det anderledes og se for meg hvordan jeg ville se ut om ting var anderledes , i mange måneder. 
Men så begynte jeg å spørre folk, og ingen hadde engang lagt merke til de tingene jeg nevnte andre hadde nevnt, så tenkte jeg meg om og begynte å bli mer observant på andre mennesker og innså at jøss, det er jo mange som ser sånn ut men det har jeg aldri registrert før! Så sannsynligheten er stor for at det bare er i ditt hode at noen legger merke til at du har flatt ansikt, de som har sagt det har sagt det i beste mening kanskje de er misfornøyd med sitt eget kantete annsikt, og de som har sagt det for å være stygg har konkret sittet å studert deg for å finne noe som skiller seg ut fra de som de kan "ta deg" på. Det betyr ikke at det er stygt men bare at noen bruker det fordi de vet det er noe du har og ikke dem og vil rakke ned på det og skape usikkerheter. Ikke hør på det! 

Anonymkode: b350a...3ff

• Liker 4
Skrevet

Dytt

Skrevet

Du kan jo transplantere fett, bruke silikon eller filler. Tror dessverre ikke det er andre måter.

Anonymkode: e90de...73d

Skrevet

Tror jeg heller tar meg en tur til en plastikk kirurg og spør. De har jo gratis konsultasjon ved en klinikk her jeg bor, så hvorfor ikke. - TS

• Liker 4
Skrevet

Ikkje gjør noe med det er du snill. Stor fare for at du ender opp med å bli stygg. Enkelt og greit. Vær fornøyd med det ansikte du har. Falskhet er ikke så jævla sexy og en bitteliten feil kan gjøre at du blir stygg resten av livet. Fortsett hos psykolog og få ny hvis det ikke blir bedre av å gå til han/henne. Du trenger å få bedre selvbilde og operasjon kan ikke hjelpe deg med deg. Tvert i mot. Mange som blir enda dårligere av det og blir ødelagt resten av livet.

Gjest Sugemerke
Skrevet

Har du noen ganger sett noen som er opererte som er pene? Du kommer til å ende opp som kattekvinnen. 

Skrevet
2 minutter siden, Bootyhunter skrev:

Ikkje gjør noe med det er du snill. Stor fare for at du ender opp med å bli stygg. Enkelt og greit. Vær fornøyd med det ansikte du har. Falskhet er ikke så jævla sexy og en bitteliten feil kan gjøre at du blir stygg resten av livet. Fortsett hos psykolog og få ny hvis det ikke blir bedre av å gå til han/henne. Du trenger å få bedre selvbilde og operasjon kan ikke hjelpe deg med deg. Tvert i mot. Mange som blir enda dårligere av det og blir ødelagt resten av livet.

Jeg kan uansett gå til konsultasjon for å spørre hva som er mulig å gjøre. Er som sagt ikke interessert i fillere og denslags flytende greier, så hvis de ikke kan gjøre det på annet vis så gjør jeg det jo ikke. 

Skrevet
Akkurat nå, Sugemerke skrev:

Har du noen ganger sett noen som er opererte som er pene? Du kommer til å ende opp som kattekvinnen. 

Ja, det har jeg. Å skrive at jeg kommer til å ende opp som kattekvinnen er jo bare stygt. 

• Liker 3
Skrevet

Du har personer som kommenterer utseende ditt negativt? Og du synes slike søppelmennesker sin mening er viktig?

Betyr det at når mobbere i skolen sier noen er stygge, så burde offeret operere seg fordi alle synes han/ hun er stygg?

Man kan ikke ta alle sin mening for god fisk, du må se litt hvor kilden kommer fra

Anonymkode: 06e56...bef

• Liker 7
Gjest Sugemerke
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det har jeg. Å skrive at jeg kommer til å ende opp som kattekvinnen er jo bare stygt. 

Mulig det er stygt, men dessverre er det og sant. 

Skrevet
Akkurat nå, Sugemerke skrev:

Mulig det er stygt, men dessverre er det og sant. 

Kattekvinnen har jo operert absolutt alt. Det er ikke min plan. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har personer som kommenterer utseende ditt negativt? Og du synes slike søppelmennesker sin mening er viktig?

Betyr det at når mobbere i skolen sier noen er stygge, så burde offeret operere seg fordi alle synes han/ hun er stygg?

Man kan ikke ta alle sin mening for god fisk, du må se litt hvor kilden kommer fra

Anonymkode: 06e56...bef

Jeg skriver jo at jeg ser det i speilet selv. 

Skrevet

022yjVi8bcNk?dimension=250x250Hun har vel det som du beskriver (at ansiktet (bortsett fra nesen) er nesten som en strek i profil). Jeg synes at det er vakkert

Anonymkode: 4b94e...61d

• Liker 3
Skrevet

Her også. Kvinnen til venstre. Er ansiktet ditt "flatt" på denne måten, ts? Ikke noe galt med det.

012uMXPtYHHC?dimension=1200x1200

• Liker 3
Skrevet

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det er noe som påvirker selvbildet mitt en hel del mer, og som jeg har prøvd å gå til psykolog for å få hjelp til å "bli kvitt", men som jeg bare må akseptere at jeg alltid vil skamme meg over. Jeg har fått et veldig dårlig selvbilde på grunn av kommentarer fra andre om at jeg har et flatt ansikt. Etter dette har jeg også blitt mer bevisst på dette og ser i speilet at, ja, det er faktisk ganske "flatt", eller "rett". Jeg har skandinavisk utseende, altså ikke asiatisk eller noe sånt. Alt fra panne til hake er omtrent rett som en linjal dersom man ser ansiktet mitt i profil, bortsett fra nesen min selvsagt. Den er ikke flat men heller ikke noe Barbie-nese akkurat, men jeg driter jo i hvordan den ser ut. Det er ansiktet som er problemet. 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skriver jo at jeg ser det i speilet selv. 

Du "ser det selv" etter at andre har har gitt deg stygge kommentarer. Hadde de ikke sagt slike stygge ting til deg, hadde ikke dette vært et problem for deg (for det var jo ikke et problem tidligere)  Prøv kognitiv terapi hos psykologen.

• Liker 4
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan uansett gå til konsultasjon for å spørre hva som er mulig å gjøre. Er som sagt ikke interessert i fillere og denslags flytende greier, så hvis de ikke kan gjøre det på annet vis så gjør jeg det jo ikke. 

Nei det er ikke noen annen måte å gjøre det på. Man kan legge inn implantat i haken men ikke noe annet.

Skrevet

Hvis du har flate kinn, kan du evt. legge inn litt filler i kinnbena. Kan bli veldig pent så lenge du ikke overdriver. :) 

Anonymkode: e49c4...311

• Liker 3
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke noen annen måte å gjøre det på. Man kan legge inn implantat i haken men ikke noe annet.

I utlandet vet jeg at det noen steder settes inn implantater også i panne bl.a, for å endre formen

• Liker 2
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når det at jeg faktisk har litt hake er med på å få ansiktet mitt til å se mer "flatt" ut, så vil jeg vel tro at det heller er omvendt... De kan jo slipe på bena i ansiktet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...