AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #121 Skrevet 12. september 2017 Here we go again... Anonymkode: e6819...848 1
Gjest BingMingTingSing Skrevet 12. september 2017 #122 Skrevet 12. september 2017 Stakkars! Uff, du får mye tyn her. Håper du finner ut av dette Ts. Det var ikke særlig hyggelig av kollegaen din å si det på den måten. Kan det hende at det har vært et engangstilfelle? Eller at hun bare er vemmelig? Føler med deg Ts.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #123 Skrevet 12. september 2017 1 minutt siden, BingMingTingSing skrev: Stakkars! Uff, du får mye tyn her. Håper du finner ut av dette Ts. Det var ikke særlig hyggelig av kollegaen din å si det på den måten. Kan det hende at det har vært et engangstilfelle? Eller at hun bare er vemmelig? Føler med deg Ts. Hun sa vel at det i alle fall hadde holdt på siden høsten i fjor. Nå kunne hun liksom ikke la det forbli sånn lenger. Og at det var flere som uttrykte seg om det. Vet faktisk nå ikke hvilken av dem jeg håper mest at det er. Jeg vil jo ikke lukte vondt. Men noe medisinsk jeg kan gjøre noe med virker på en måte bedre enn en slags syk vendetta mot meg. Samtidig som tanken på at kollegaene mine har snakket om at jeg lukter vondt i snart et år er helt ... forferdelig! Jeg har i alle fall en slagplan for morgendagen! TS Anonymkode: 10506...b52 5
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #124 Skrevet 12. september 2017 At hun trakk inn psykisk helse, bytte deodorant og alt det andre du oppnevner er nok bare for å ufarliggjøre situasjonen og at det kan være mange ulike årsaker til at man lukter. Så lenge du ellers er en oppegående person som gjør ditt på arbeidsplassen og ikke har mye fravær tror jeg ikke noen spekulerer i årsak. Leit at du følte at samtalen ikke var noe særlig. Dette er jo et ganske betent tema, og det er ikke alltid at det går så bra. Samtidig hadde det nok vært bedre at leder hadde tatt opp dette. Ellers håper jeg at du går til legen og får klarlagt situasjonen. Verre er det jo om lukten ikke blir oppklart. Anonymkode: 1f2fc...cc8 2
Gjest Froning Skrevet 12. september 2017 #125 Skrevet 12. september 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samtidig som tanken på at kollegaene mine har snakket om at jeg lukter vondt i snart et år er helt Har ikke lest hele tråden, men.... Har du spurt noen som omgås deg utenom jobb om de lukter noe? Hvis ikke be en av disse om en ærlig mening. Det finnes mye rare mennesker i arbeidslivet. Det at hun plutselig turte å være så direkte etter et helt år gjør at det skurrer litt for meg.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #126 Skrevet 12. september 2017 8 minutter siden, Froning skrev: Har ikke lest hele tråden, men.... Har du spurt noen som omgås deg utenom jobb om de lukter noe? Hvis ikke be en av disse om en ærlig mening. Det finnes mye rare mennesker i arbeidslivet. Det at hun plutselig turte å være så direkte etter et helt år gjør at det skurrer litt for meg. Jeg har ikke spurt noen enda. Men jeg har en plan om å spørre i morgen, hvis jeg ikke merker det selv. Skal ta med noen klær og prøve å lukte på den utenfor hjemmemiljøet, for å sjekke om jeg merker noe da. Ja, jeg skjønner jo hvis man kvier seg på å si det, så det kan jo være derfor, men det er en del andre ting som gjør at jeg synes dette er rart, i tillegg til at jeg ikke kjenner lukta selv. TS Anonymkode: 10506...b52
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #127 Skrevet 12. september 2017 Du merker ikke din egen lukt nei... Kanskje det er munnen? Der har man enda vanskeligere for å lukte selv. T skjorter og gensere bør vaskes etter hvert bruk. Ikke vær redd ellet paranoid, hun sa jo dette i beste mening og det var nok minst like flaut og ubehagelig for henne som for deg. Jeg ville takket hun for at hun tok det opp og spurt hun hva det lukter, for du greier ikke finne kilden og trodde du hadde vanlig hygiene. Få veiledning fra hun, om det er klærne? Håret? Kroppen? Hundebæsj under skoen? Tennene? Ta en tur til tannlegen og legen uansett. Hormonforstyrrelser og stoffskifte kan påvirke kroppslukt og svette mengde. Vask klær oftere, og de morgenene du ikke dusjer så vask deg under armene, ryggen, skrittet og føttene med en klut foran vasken en kjapp kattevask. Gå på Bodyshop å kjøp duftende bodybutter og mild bodymist. Anonymkode: 3db7e...a57 4
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #128 Skrevet 12. september 2017 Og tøm søplekassen din om du har på jobb! Aldri legg bananer osv mat i søpla inne men putt i pose og ta med ut til utendørs søppelcontainer. Anonymkode: 3db7e...a57
Blod Skrevet 12. september 2017 #129 Skrevet 12. september 2017 Tråden er ryddet for spekulasjoner, krenkende utsagn og svar til dette. Blod, mod 1
Arabella Skrevet 12. september 2017 #130 Skrevet 12. september 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem bryr seg om det var hyggelig eller ikke? Det er ikke ulovelig å ikke være politisk korrekt. Sjefen trenger ikke planlegge hva han skal si til deg for å ikke "såre" deg. Han var hyggelig i ordbruken sin og ser ingen feil i det han sa. Han kumme formulert det mye værre Anonymkode: 9d2a7...384 Det var ikke sjefen som sa noe. Det var en kollega. Les før du skriver! 4
GauteS Skrevet 13. september 2017 #131 Skrevet 13. september 2017 4 hours ago, Maleficenta said: Da burde vedkommende sagt det.fpr man høre st man stinker tror man jo at man lukter skittent Nei, parfyme kan stinke til de grader! Det er faktisk ganske vanlig at kvinner stinker parfyme, og det så sterkt at en helst trekker seg minst 2 meter unna. Bare å passere en slik dame på gata eller i butikken kan være en prøvelse. Av en eller annen grunn er det sjeldent at unge jenter stinker, det er helst middelaldrende og halvgamle, og sjeldent riktig gamle. Er det kommet fram hva som lukter? I tilfelle det er pusten, er det første en bør gjøre å slutte med å drikke melk i noen form. Den forårsaker en karakteristisk sur ånde som en ikke klarer å merke selv. Noen har denne lukten i sterkere grad enn andre (japanerne påstår riktignok at alle av den hvite rasen stinker melk, men vi er herdet og har ikke så fin nese). 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #132 Skrevet 13. september 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Foreslår du virkelig at hun skal bruke plagg én gang og så KASTE dem??!!! Anonymkode: 3bc9f...df0 Tullingen Jeg visste noen måtte absolutt tolke det slik. Nye klær stinker ikke med en gang, men dersom det er så ille at det lukter så vondt... hadde du gått med samme genser? Anonymkode: 058af...aa2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #133 Skrevet 13. september 2017 Som en annen nevner: er du sikker på at hun ikke er ute etter deg på noen måte? Folk kan gjøre de mest utrolige ting om de bare blir sjalu nok. Jeg jobbet i en butikk i studietiden. En av de "gamle traverne" likte ikke at en yngre dame hadde fått større stillingsprosent enn henne selv. Så det hun gjorde var å hele tiden oppdage at det manglet penger i kassa, at dører ikke var låst som de skulle, osv. Det viste seg at det var hun selv som fjernet penger fra kassa og låste opp dører for å sette den nyansatte i et dårlig lys. Når det aldri har vært noe tull tidligere er det jo nærliggende å tro det er den nyansatte er synderen. Dette ble oppdaget og den gamle kjærringa måtte gå på dagen. Den nyansatte er den dag kjøpmann i den samme butikken. Tenker det fortsatt svir for den gamle sjalu kjærringa. Poenget er at det kan godt hende at kollegaen din kun vil sverte deg for å kunne ta din plass selv. Har du mer utdanning enn henne? Høyere på rangstigen? Anonymkode: 48bfe...6c1 9
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #134 Skrevet 13. september 2017 Ikke bruk klær som er laget av acryl, svetter man i klær som er laget av det, så forsvinner det ikke. Hvis ikke så dra på apoteket å kjøp aluminiumsklorid, det fungerte kjempe bra på meg. Har tidligere hatt et problem med svetting selv, men ikke nå lenger. Kjempe deilig å lukte godt nå. Lykke til Anonymkode: c674e...0b3 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #135 Skrevet 13. september 2017 Tviler på at du lukter. Høres ut dom du har en normal og god hygiene. Hvis du lukter er det i så fall fra munnen tror jeg. Ikke la denne kollegaen slippe unna med dette! Gå til lederen, si hva kollegaen sa. Anonymkode: fb6c9...b46 7
Lavendela Skrevet 13. september 2017 #136 Skrevet 13. september 2017 (endret) 7 timer siden, GauteS skrev: Nei, parfyme kan stinke til de grader! Det er faktisk ganske vanlig at kvinner stinker parfyme, og det så sterkt at en helst trekker seg minst 2 meter unna. Bare å passere en slik dame på gata eller i butikken kan være en prøvelse. Av en eller annen grunn er det sjeldent at unge jenter stinker, det er helst middelaldrende og halvgamle, og sjeldent riktig gamle. Er det kommet fram hva som lukter? I tilfelle det er pusten, er det første en bør gjøre å slutte med å drikke melk i noen form. Den forårsaker en karakteristisk sur ånde som en ikke klarer å merke selv. Noen har denne lukten i sterkere grad enn andre (japanerne påstår riktignok at alle av den hvite rasen stinker melk, men vi er herdet og har ikke så fin nese). Nå er det ikke bare japanere som merker det. Jeg har melkeallergi og inntar derfor aldri melk. Jeg kan lukte på enkelte om de drukket eller spist melk/yoghurt. Lukta kommer ikke bare fra munnen, men også fra huden til melkespiserne😁Yougurtlukten er faktisk aller verst. Den lukter søtlig surt 😝 Jeg tror ikke det er melkeprodukter som gjør at TS " lukter". Man skal stå ganske nærme for å kunne kjenne det..... Det sagt, tror jeg også årsaken stammer fra munnen. Mandelstener ol. Håper du finner ut av dette TS, og at du oppdaterer oss😊💖 Endret 13. september 2017 av Lavendela 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #137 Skrevet 13. september 2017 Jeg drikker melk og spiser yogurt en sjelden gang. Er dette noe man lukter hver dag? Selv de dagene man ikke drikker melk? Jeg synes selv at i et land som Norge bør man tåle at folk lukter melk, men unntak hvis de reagerer svært annerledes og lukter veldig sterkt da. Man kan liksom ikke forvente at alle skal slutte å drikke melk. Har tatt med noe tøy på jobb. Skal ta en "luktetest" i lunsjen. Hvis ikke jeg kjenner det selv da blir det å mote meg opp til å spørre han kollegaen jeg har tenkt på. Gruer meg. TS Anonymkode: 10506...b52 8
jabx Skrevet 13. september 2017 #138 Skrevet 13. september 2017 Så, har TS snakket med noen andre? Fastlegen? Noen som kan bekrefte om det stinker? 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #139 Skrevet 13. september 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg drikker melk og spiser yogurt en sjelden gang. Er dette noe man lukter hver dag? Selv de dagene man ikke drikker melk? Jeg synes selv at i et land som Norge bør man tåle at folk lukter melk, men unntak hvis de reagerer svært annerledes og lukter veldig sterkt da. Man kan liksom ikke forvente at alle skal slutte å drikke melk. Har tatt med noe tøy på jobb. Skal ta en "luktetest" i lunsjen. Hvis ikke jeg kjenner det selv da blir det å mote meg opp til å spørre han kollegaen jeg har tenkt på. Gruer meg. TS Anonymkode: 10506...b52 Det er vel på tide å gi seg nå og heller ta dette med legen, synes du ikke? Anonymkode: 9ee56...de8 4
Lavendela Skrevet 13. september 2017 #140 Skrevet 13. september 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg drikker melk og spiser yogurt en sjelden gang. Er dette noe man lukter hver dag? Selv de dagene man ikke drikker melk? Jeg synes selv at i et land som Norge bør man tåle at folk lukter melk, men unntak hvis de reagerer svært annerledes og lukter veldig sterkt da. Man kan liksom ikke forvente at alle skal slutte å drikke melk. Har tatt med noe tøy på jobb. Skal ta en "luktetest" i lunsjen. Hvis ikke jeg kjenner det selv da blir det å mote meg opp til å spørre han kollegaen jeg har tenkt på. Gruer meg. TS Anonymkode: 10506...b52 Slapp helt av på melkefronten 😁. Melkespisere for meg lukter tydelig sur/ søt melk. Noen lukter mer enn andre. Det er ikke en ubestemmelig lukt, og jeg kjenner hva det er med en gang. Jeg tror ikke at folk som selv drikker melk , kan kjenne det på andre. 😊 Det blir litt som medhvitløksånde. Det lukter ikke kjempegodt, men man klarer da å omgås fordet! 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå