Gå til innhold

Hvorfor må dere ikke-troende poste stygge innlegg om kristne og våres tro?


Villmark

Anbefalte innlegg

Gjest Ms. Daisy

Ser det hyles om nedlatende holdning fra Kristne, men det er da søren meg nedlatende å snakke om at Kristne har lavere intelligens etc og er det ikke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutter siden, Ms. Daisy skrev:

Ser det hyles om nedlatende holdning fra Kristne, men det er da søren meg nedlatende å snakke om at Kristne har lavere intelligens etc og er det ikke? 

Det er jo noe de har funnet via forskning. At det er en lavere gjennomsnittlig iq. Det betyr jo ikke at de er gjennomgående dummere, men at det er et målbart lavere snitt i iq. Akkurat som det er lavere sntt i iq i Afrika enn Norge men det er høyere i feks Japan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2017 den 9.49, AnonymBruker skrev:

Religion er opphav til det meste av krig, idioti og intoleranse i verden, og ødelegger samfunn. Han kan ikke vise toleranse overfor de inrolerante, da vil de til slutt dominere over alt og ødelegge freden og friheten for alle.

Anonymkode: 0b46d...873

På hvilken måte har vi kristne og jødene krig? Såklart er det dårlig stevning nedi Israel men se på hvem som starter bråket hver gang. Kristne og jøder vil ha fred og vennskap med alle. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2017 den 9.49, AnonymBruker skrev:

Religion er opphav til det meste av krig, idioti og intoleranse i verden, og ødelegger samfunn. Han kan ikke vise toleranse overfor de inrolerante, da vil de til slutt dominere over alt og ødelegge freden og friheten for alle.

Anonymkode: 0b46d...873

According to the book Encyclopedia of Wars written by Charles Phillips and Alan Axelrod who documented the history of recorded warfare. And from the list of 1763 wars only 123 of them have been classified to be a religious war or be a religious cause that is less then 7% of all wars in history. The fact is that history simply does not support that all wars is because of religion or that religion is the major cause of conflict.

Anonymkode: 5c108...2dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2017 den 9.58, AnonymBruker skrev:

Hat er et feil ord å bruke. Med det at dere tror er jo så hinsides dumt at det halve kunne vært nok. Dere lever i en drømmeverden og klarer ikke se hvor jævlig den faktisk er. Dere virker jo syke på et vis. Mener jeg, og alle andre normale mennesker. Men vi hater dere ikke, dere er jo ikke guds barn, men mennesker dere og. ✌

Anonymkode: 01126...2db

Hvorfor er det så dumt å tro på Gud og Guds ord? Han har jo bevist at han lever gang på gang, men få vil tilstå dette. 

Har selv hatt en uforklarlig fred med meg selv etter jeg tok imot sannheten, Gud har vært meg nær. Er det noe jeg aldri kommer til å angre på så er det at jeg tok imot Jesus. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2017 den 21.39, Gjøksuppe skrev:

Dette var da litt av en påstand å komme med ute å gi et eksempel en gang. Hva tar så Bibelen feil om, mener du? Og hvorfor? Hva er det som er selvmotsigende? 

Gud foreskriver ulike midler til ulike folk i ulike tidsepoker for ulike grunner, akkurat som en lege skriver ut ulike medisiner for ulike mennesker med ulike sykdommer i ulike aldersgrupper. I det er det ingenting selvmotsigende. 

 

Det er ekstremt mye som er selvmotsigende i bibelen: http://bibviz.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Amawhatsnot said:

Det er ekstremt mye som er selvmotsigende i bibelen: http://bibviz.com/

Slitsomt med slike sider fulle av billige poenger og anklager fordi det finnes mye i bibelen som (i alle fall tilsynelatende) ikke er kompatibelt med det moderne vestlige synet på kjønnsroller osv. "Aha, her er et vers som sier det motsatte av et annet", som om det var ukjent for de jødiske og kristne tradisjonene.

Det finnes mye legitim kritikk av bibeltekster og tolkningene av dem, men da synes jeg man skal sette seg litt inn i både konteksten og historien bak tekstene, og hvordan vanlige kristne faktisk tolker og praktiserer dem.

Endret av linsejesus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, linsejesus skrev:

Slitsomt med slike sider fulle av billige poenger og anklager fordi det finnes mye i bibelen som (i alle fall tilsynelatende) ikke er kompatibelt med det moderne vestlige synet på kjønnsroller osv. "Aha, her er et vers som sier det motsatte av et annet", som om det var ukjent for de jødiske og kristne tradisjonene.

Det finnes mye legitim kritikk av bibeltekster og tolkningene av dem, men da synes jeg man skal sette seg litt inn i både konteksten og historien bak tekstene, og hvordan vanlige kristne faktisk tolker og praktiserer dem.

Og hva får deg til å tro at jeg ikke har gjort det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, Amawhatsnot said:

Og hva får deg til å tro at jeg ikke har gjort det? 

At du lenker til en side som har plakater over selvmotsigende bibelvers. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, linsejesus skrev:

At du lenker til en side som har plakater over selvmotsigende bibelvers. 

Ja, og så? At bibelen er full av selvmotsigelser er jo en kjent sak, og her fikk du en glimrende oversikt, istedet for at jeg skal bruke en uke på å ramse dem opp her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Villmark skrev:

Hvorfor er det så dumt å tro på Gud og Guds ord? Han har jo bevist at han lever gang på gang, men få vil tilstå dette. 

Har selv hatt en uforklarlig fred med meg selv etter jeg tok imot sannheten, Gud har vært meg nær. Er det noe jeg aldri kommer til å angre på så er det at jeg tok imot Jesus. 

Åh, er det bevist? På hvilken måte? Utdyp gjerne. 

Anonymkode: 92a31...847

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.9.2017 den 21.04, Villmark skrev:

Hvorfor kan ikke bare vi få være i fred fra deres hatefulle meninger overfor oss kristne? 

Har vi gjort dere noe vondt for at dere skal hate oss så mye? Jeg håper dere er voksne nok til å la oss være i fred, eller dere kan gjerne diskutere litt med oss, det er helt greit, men den måten dere høvler over oss på er direkte avskyelig! Vær saklige så får dere saklige svar tilbake.

husk at Gud er glad i alle, også dere som ikke vil ha noe med han å gjøre 🙂

Kanskje fordi deres tro uttrykker noe om ikke - troende? F.eks at helvetesilden venter dem. Eller at mange av dere ønsker å tre budskapet ned over hodet på folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HalldirV2 skrev:

Kanskje fordi deres tro uttrykker noe om ikke - troende? F.eks at helvetesilden venter dem. Eller at mange av dere ønsker å tre budskapet ned over hodet på folk. 

Fordommer finner du hos alle mennesker. Troendes tanker om ikke-troende er nok like nyansert som ikke-troendes tanker om troende.

En ikke-troende er som en fargeblind mann som fornekter fargers eksistens. Men gjennom Jesus Kristus kan sløret løftes fra øynene deres så dere også kan få se alle de nydelige fargene som er rundt oss. 

Slik dete vi trenger legedom (psykisk helsesjelp) tror også vi dere trenger legedom (Jesus Kristus). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gjøksuppe skrev:

Fordommer finner du hos alle mennesker. Troendes tanker om ikke-troende er nok like nyansert som ikke-troendes tanker om troende.

En ikke-troende er som en fargeblind mann som fornekter fargers eksistens. Men gjennom Jesus Kristus kan sløret løftes fra øynene deres så dere også kan få se alle de nydelige fargene som er rundt oss. 

Slik dete vi trenger legedom (psykisk helsesjelp) tror også vi dere trenger legedom (Jesus Kristus). 

Der bekrefter du hva jeg skrev. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Åh, er det bevist? På hvilken måte? Utdyp gjerne. 

Anonymkode: 92a31...847

Bibelens skrifter beviser gang på gang Guds eksistens. Problemet deres er at dere forkaster alle kilder om det guddommelige, bare fordi det omtaler det guddommelige. Fornektelse fører ikke til opplysning, forståelse og tro. Åpne ditt sinn og les for å forstå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, HalldirV2 skrev:

Der bekrefter du hva jeg skrev. 

Gang på gang får jeg slike kommentarer som skal være et slags bevis på noe. Problemet med en slik argumentasjon er at bare de som deler ditt syn ser hvilket poeng du vil frem til. Om du ønsker at noen som ikke allerede er enig med deg skal få noe ut av hva du skriver må du kunne forme ett bedre argument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, Gjøksuppe said:

Gang på gang får jeg slike kommentarer som skal være et slags bevis på noe. Problemet med en slik argumentasjon er at bare de som deler ditt syn ser hvilket poeng du vil frem til. Om du ønsker at noen som ikke allerede er enig med deg skal få noe ut av hva du skriver må du kunne forme ett bedre argument.

Ditto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Gjøksuppe skrev:

Gang på gang får jeg slike kommentarer som skal være et slags bevis på noe. Problemet med en slik argumentasjon er at bare de som deler ditt syn ser hvilket poeng du vil frem til. Om du ønsker at noen som ikke allerede er enig med deg skal få noe ut av hva du skriver må du kunne forme ett bedre argument.

Her er poenget.

Troende: Har en tro som uttrykker noe om ikketroende, disse fordommene er nedfelt i en lovmessig bok.

Ikketroende: Har i utgangspunktet ingen fordommer, har ingen lovmessig bok, men reagerer på at troende har fordommer mot dem. Reagerer på at troende vil noe på deres vegne, og at troende inkluderer ikketroende i sin religion, blant annet som offer for helvetesilden. 

Ikketroende driter i hva en troende tror på, sålenge det ikke inkluderer ikketroende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...