Gå til innhold

Daten sier hun trenger et lite pusterom. Er det håp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Un nouveau départ skrev:

Det mye greiene er nok at det gikk trått med andre damer, særlig interessert er han nok ikke i deg. Har selv kommet rekende tilbake til damer uker eller måneder etterpå, da er det alltid fordi det har skjedd lite på damefronten med andre og man tenker st man får trøste seg med muligheten som man hadde.

Han er er ikke så interessert i deg, alle tegnene viser det og det at han ville dere skulle gå sakte frem (klassiker når vi hannkjønn ikke er så interessert). Bare sier det til deg, han du roter med nå er absolutt ikke særlig interessert i deg og ser deg bare som en midlertidig flørt.

Jeg er fullt klar over at han ikke er interessert i meg som en kjæreste nå. Jeg vil heller ikke ha han som en kjæreste akkurat nå, men vi trives i hverandres selskap og syns det er vanskelig og ikke være sammen. Han liker meg og jeg liker han. Vi dater ingen andre. Men vi setter heller ikke ord på hva vi er :) og det var han som dro fra eksen så var ikke at han ikke funket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minesveiper

Jeg tenker at du kan vise at du tenker på henne med å spørre hvordan det går etter 2 uker eller no. Ikke spør om hun vil finne på noe, men bare hør litt om hvordan det står til. Ville ikke avvist potensielle damer som viser interesse i mellom tiden. Du vet ikke om hun kommer til å ta kontakt igjen så hvorfor holde alt på vent? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd og deling av erfaringer. Jeg prøver å ta innover meg at det nok er større sjanse for at dette ikke ender godt enn at det gjør det. Jeg er dessverre ikke så flink til å tenke på eller date andre hvis jeg først er interessert i noen, men skal ta meg selv i nakken og prøve å gjøre det nå. 

Hun virker veldig ærlig og oppriktig, så har absolutt ingen tro på at hun bare vil holde meg på gress eller bruke meg på noen måte. Jeg får vel bare se hva som skjer, mens jeg prøver å gå videre ☹️

Anonymkode: 9a899...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.9.2017 den 11.06, AnonymBruker skrev:

Vi har truffet hverandre fem ganger. God stemning og bra kjemi hver gang. Hun har vært åpen om at hun er nysingel og at hun sliter med eksens tillitsbrudd (har ikke spurt så mye, men tror det er utroskap).

I går snakket vi sammen og hun sa at hun liker meg veldig godt og gjerne vil bli bedre kjent, men at hun per dags dato trenger å være litt alene for å fordøye det hun har vært gjennom. Hun sa at hun håper hun finner tilbake til seg selv snart.

Jeg kunne ikke gjøre annet enn å uttrykke forståelse og tenker naturlig nok at jeg bare skal trekke meg tilbake. Samtidig greier jeg ikke helt å gi slipp på denne jenta og tenker at det kan være verdt å vente på (ikke at jeg skal sitte i stua og telle dagene, men at jeg har døra på gløtt i tilfelle hun blir klar igjen).

Noen som har vært i samme situasjon? Er det best å bare slutte å ta kontakt? Eller fortsette å ha litt kontakt uten å presse noe? Er det noe håp?

Anonymkode: 9a899...8a6

Sjansen for at det blir noe på deg er nær 0%.

Anonymkode: f2929...c47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.9.2017 den 11.54, AnonymBruker skrev:

Det beste er å si at du liker henne, men har forståelse for det, og at hun kan ta kontakt igjen senere om hun føler for det.

Deretter kutte kontakten. 

Anonymkode: cad6c...1ff

Støtter denne. 

Anonymkode: 7af10...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for råd og deling av erfaringer. Jeg prøver å ta innover meg at det nok er større sjanse for at dette ikke ender godt enn at det gjør det. Jeg er dessverre ikke så flink til å tenke på eller date andre hvis jeg først er interessert i noen, men skal ta meg selv i nakken og prøve å gjøre det nå. 

Hun virker veldig ærlig og oppriktig, så har absolutt ingen tro på at hun bare vil holde meg på gress eller bruke meg på noen måte. Jeg får vel bare se hva som skjer, mens jeg prøver å gå videre ☹️

Anonymkode: 9a899...8a6

Jeg synes ikke du burde date andre før du får en avklaring fra henne. Hvis du dater andre, og deretter treffer henne, og hun får vite at du har datet andre, kan hun miste tilliten til deg, det som kunne blitt noe fint blir kanskje ødelagt. 

Du kan sende henne noen hyggelige meldinger. Får du hyggelig svar tilbake burde du i hvert fall gi henne noen uker før du dater andre. Hvis du dater andre samtidig som du har kontakt med henne synes jeg hun burde få vite det. Da kan hun selv avgjøre om hun vil fortsette å ha kontakt med deg selv om du treffer andre.

Anonymkode: b1c95...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.9.2017 den 18.22, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke du burde date andre før du får en avklaring fra henne. Hvis du dater andre, og deretter treffer henne, og hun får vite at du har datet andre, kan hun miste tilliten til deg, det som kunne blitt noe fint blir kanskje ødelagt. 

Du kan sende henne noen hyggelige meldinger. Får du hyggelig svar tilbake burde du i hvert fall gi henne noen uker før du dater andre. Hvis du dater andre samtidig som du har kontakt med henne synes jeg hun burde få vite det. Da kan hun selv avgjøre om hun vil fortsette å ha kontakt med deg selv om du treffer andre.

Anonymkode: b1c95...bea

Takk for innspill. Tanken har slått meg også når det gjelder å vente med å date andre. Men da blir jeg jo virkelig sittende og vente, og det er jeg forferdelig dårlig til. Sjekker telefonen hele tiden og håper å høre fra henne. Skifter mellom å være positiv og håpefull først for deretter å bli negativ, irritert på meg selv og mistroisk overfor henne. Vanskelig dette!☹️

Anonymkode: 9a899...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for innspill. Tanken har slått meg også når det gjelder å vente med å date andre. Men da blir jeg jo virkelig sittende og vente, og det er jeg forferdelig dårlig til. Sjekker telefonen hele tiden og håper å høre fra henne. Skifter mellom å være positiv og håpefull først for deretter å bli negativ, irritert på meg selv og mistroisk overfor henne. Vanskelig dette!☹️

Anonymkode: 9a899...8a6

Jeg mener ikke at du skal vente på henne i flere år, men noen uker er det vel verdt vente?

Du skriver at du ikke greier å gi slipp på henne og har døra på gløtt i tilfelle hun blir klar for det. Hun har sagt til deg at hun liker deg og ønsker å bli bedre kjent med deg, men hun trenger tid fordi hun tidligere har opplevd tillitsbrudd.

Jeg tenker at hun trenger å føle seg trygg på at hun kan ha tillit til deg. Hvis du viser at du er der selv om hun trenger tid, og ikke begynner å rote det til med nye dater, så er det større sjans for at hun klarer å stole på deg. 

Jeg tenker også at det er et dårlig utgangspunkt for andre jenter du begynner å date, hvis du dater dem samtidig som du ønsker å holde døra på gløtt for denne jenta. Da kan andre bli veldig skuffet.

Mitt råd er å enten vente på henne. Eller gå videre og gi henne beskjed om det.

Anonymkode: b1c95...bea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun virkelig var intr. i deg hadde hun tatt kontakt og ønsket å tilbringe tid med deg. Damer sier ofte mye fint og positivt, ikke for å gi forhåpninger men for å unngå og såre, eller for å unngå at fyren blir sint eller irritert.

Jeg hadde gått videre og funnet noen som trives i mitt selskap og som ikke trenger pause fra meg.

Anonymkode: b5ce9...15a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.9.2017 den 14.00, AnonymBruker skrev:

Jeg mener ikke at du skal vente på henne i flere år, men noen uker er det vel verdt vente?

Du skriver at du ikke greier å gi slipp på henne og har døra på gløtt i tilfelle hun blir klar for det. Hun har sagt til deg at hun liker deg og ønsker å bli bedre kjent med deg, men hun trenger tid fordi hun tidligere har opplevd tillitsbrudd.

Jeg tenker at hun trenger å føle seg trygg på at hun kan ha tillit til deg. Hvis du viser at du er der selv om hun trenger tid, og ikke begynner å rote det til med nye dater, så er det større sjans for at hun klarer å stole på deg. 

Jeg tenker også at det er et dårlig utgangspunkt for andre jenter du begynner å date, hvis du dater dem samtidig som du ønsker å holde døra på gløtt for denne jenta. Da kan andre bli veldig skuffet.

Mitt råd er å enten vente på henne. Eller gå videre og gi henne beskjed om det.

Anonymkode: b1c95...bea

Takk igjen. Jeg skal følge ditt råd og vente noen uker med å date andre. Merker jeg er frustrert om dagen, og tidvis føler jeg meg dum som setter ting på vent for en som for øyeblikket ikke har lyst til å tilbringe tid sammen med meg ☹️

Anonymkode: 9a899...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

TS her. Vi hadde litt sporadisk kontakt etter mitt siste innlegg. En dag lurte hun på om vi skulle treffes, noe vi gjorde. Akkurat like hyggelig og uanstrengt som før. Etter det trakk hun seg litt unna igjen. Forsikret meg (uten at jeg spurte) om at hun liker meg og vil sees igjen, men at hun synes situasjonen er vanskelig.

Nå har jeg ikke hørt noe fra henne på en uke. Vet ikke hva jeg skal tro eller gjøre. Veksler mellom å være irritert på henne og å håpe på at hun skal ringe. Veldig frustrerende ☹️

Anonymkode: 9a899...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hun sier og gjør sånn virker det som hun holder deg på gress. 

Hvis hun virkelig vil ha deg hadde hun ikke trukket seg unna deg igjen og trengt mer pause fra deg. Det er dårlig gjort ovenfor deg å gjøre deg usikker.

Anonymkode: 2980c...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når hun sier og gjør sånn virker det som hun holder deg på gress. 

Hvis hun virkelig vil ha deg hadde hun ikke trukket seg unna deg igjen og trengt mer pause fra deg. Det er dårlig gjort ovenfor deg å gjøre deg usikker.

Anonymkode: 2980c...3fe

Takk for svar. Ja, jeg er enig i at det kan virke sånn. Men hun har fremstått som så oppriktig når hun har snakket om situasjonen sin at jeg har stolt på at hun ikke gjør det. 

Hvis det likevel er sånn at hun bevisst holder meg på gress, er jeg enig i at det er dårlig gjort. Og da er hun kanskje ikke den personen jeg trodde hun var likevel ☹️ Synes bare det er så vanskelig å gå videre når håpet fortsatt er der!

Anonymkode: 9a899...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken alder er dere i? :)

Anonymkode: 0fad3...1b1

Jeg er 29, hun er 28. TS

Anonymkode: 9a899...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
21 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for svar. Ja, jeg er enig i at det kan virke sånn. Men hun har fremstått som så oppriktig når hun har snakket om situasjonen sin at jeg har stolt på at hun ikke gjør det. 

Hvis det likevel er sånn at hun bevisst holder meg på gress, er jeg enig i at det er dårlig gjort. Og da er hun kanskje ikke den personen jeg trodde hun var likevel ☹️ Synes bare det er så vanskelig å gå videre når håpet fortsatt er der!

Anonymkode: 9a899...8a6

Er ikke meningen å gjøre deg mer usikker, men damer vil ofte ikke fortelle deg hele situasjonen fordi det potensielt kan være ufordelaktig for de. For eksempel, dersom hun har andre i kikkerten forteller hun ikke det til deg fordi hun da vet at sannsynligheten for at du sier hade godt er stor. Handling sier mer enn ord tenker jeg. Når hun ikke tar kontakt så viser det at interessen ikke er stor. Jeg tenker at du godt bare kan si det du tenker. "Med den interessen du viser ser ikke jeg noe fremtid her". Du har ikke lyst å være rebounden hennes heller. Damer som er ferdig med eksen sin hopper raskt inn i et nytt forhold om de treffer den rette mannen og har muligheten til å gjøre det. Unntaket er om de vil være singel i en periode. For meg virker det ikke som hun er ferdig med eksen sin, og det er det kanskje ikke så lurt å date henne heller.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 5.9.2017 at 11:06 AM, AnonymBruker said:

Vi har truffet hverandre fem ganger. God stemning og bra kjemi hver gang. Hun har vært åpen om at hun er nysingel og at hun sliter med eksens tillitsbrudd (har ikke spurt så mye, men tror det er utroskap).

I går snakket vi sammen og hun sa at hun liker meg veldig godt og gjerne vil bli bedre kjent, men at hun per dags dato trenger å være litt alene for å fordøye det hun har vært gjennom. Hun sa at hun håper hun finner tilbake til seg selv snart.

Jeg kunne ikke gjøre annet enn å uttrykke forståelse og tenker naturlig nok at jeg bare skal trekke meg tilbake. Samtidig greier jeg ikke helt å gi slipp på denne jenta og tenker at det kan være verdt å vente på (ikke at jeg skal sitte i stua og telle dagene, men at jeg har døra på gløtt i tilfelle hun blir klar igjen).

Noen som har vært i samme situasjon? Er det best å bare slutte å ta kontakt? Eller fortsette å ha litt kontakt uten å presse noe? Er det noe håp?

Anonymkode: 9a899...8a6

Slutt å være så #needy ...hvorfor skal du gi all makt til disse kvinnfolka og være så desperat hele tiden ? ?

Hun er klar for et forhold ja ellers hadde hun ikke gått ut på markedet men bare ikke med deg. Sorry ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Minesveiper skrev:

Er ikke meningen å gjøre deg mer usikker, men damer vil ofte ikke fortelle deg hele situasjonen fordi det potensielt kan være ufordelaktig for de. For eksempel, dersom hun har andre i kikkerten forteller hun ikke det til deg fordi hun da vet at sannsynligheten for at du sier hade godt er stor. Handling sier mer enn ord tenker jeg. Når hun ikke tar kontakt så viser det at interessen ikke er stor. Jeg tenker at du godt bare kan si det du tenker. "Med den interessen du viser ser ikke jeg noe fremtid her". Du har ikke lyst å være rebounden hennes heller. Damer som er ferdig med eksen sin hopper raskt inn i et nytt forhold om de treffer den rette mannen og har muligheten til å gjøre det. Unntaket er om de vil være singel i en periode. For meg virker det ikke som hun er ferdig med eksen sin, og det er det kanskje ikke så lurt å date henne heller.

Ville det vært annerledes hvis det var en mann som sa det, tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
1 hour ago, Tulipanpiken said:

Ville det vært annerledes hvis det var en mann som sa det, tror du?

Hva mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Minesveiper skrev:

Hva mener du?

Jeg så du skrev at damer gjerne ikke vil fortelle alt. Bare lurte på om det samme er tilfelle for menn eller om man kan regne med at en mann i samme situasjon er mer ærlig enn kvinnen TS dater. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...