Gå til innhold

Daten sier hun trenger et lite pusterom. Er det håp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har truffet hverandre fem ganger. God stemning og bra kjemi hver gang. Hun har vært åpen om at hun er nysingel og at hun sliter med eksens tillitsbrudd (har ikke spurt så mye, men tror det er utroskap).

I går snakket vi sammen og hun sa at hun liker meg veldig godt og gjerne vil bli bedre kjent, men at hun per dags dato trenger å være litt alene for å fordøye det hun har vært gjennom. Hun sa at hun håper hun finner tilbake til seg selv snart.

Jeg kunne ikke gjøre annet enn å uttrykke forståelse og tenker naturlig nok at jeg bare skal trekke meg tilbake. Samtidig greier jeg ikke helt å gi slipp på denne jenta og tenker at det kan være verdt å vente på (ikke at jeg skal sitte i stua og telle dagene, men at jeg har døra på gløtt i tilfelle hun blir klar igjen).

Noen som har vært i samme situasjon? Er det best å bare slutte å ta kontakt? Eller fortsette å ha litt kontakt uten å presse noe? Er det noe håp?

Anonymkode: 9a899...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil si "ja", det er håp all den stund hun sier hun vil bli bedre kjent med deg. Hadde hun bare slått fast at "jeg trenger tid for meg selv" så kunne du nok regnet henne som tapt. En annen sak er at det kan gå lang tid før hun eventuelt er villig til å satse. Er det noen du tar sjansen på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å si at du liker henne, men har forståelse for det, og at hun kan ta kontakt igjen senere om hun føler for det.

Deretter kutte kontakten. 

Anonymkode: cad6c...1ff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig, aner ikke hva som foregår oppi hodet hennes. Det kan være en enkel løgn for å komme unna, hun kan ha andre dates hun har lyst til å prøve mer med først, å ha deg varm, eller det kan være den genuine sannheten. 

Uansett er det ikke nødvendig å slå hånda av hun om du føler sterkt for å bli bedre kjent med henne (selv om jeg ikke tror det ønsket er like sterkt fra hennes side, da hadde hun bare gjort det), men jeg ville, i mitt hode, ansett slaget som tapt, og gått videre med livet. Date andre, IKKE ha sex med henne før du vet hun satser på deg (og ikke dater andre, og har deg som sikkerhetsnett), og prøv å glem henne. Så får du heller se om hun tar kontakt igjen, men ikke sitt å vent, eller håp på det. Jeg tror sjansen er liten, desverre. Som sagt, var hun helt over xen, og virkelig ville hatt deg, hadde hun ikke tatt sjansen på å latt deg gå..

Anonymkode: b2f64...742

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Cata skrev:

Jeg vil si "ja", det er håp all den stund hun sier hun vil bli bedre kjent med deg. Hadde hun bare slått fast at "jeg trenger tid for meg selv" så kunne du nok regnet henne som tapt. En annen sak er at det kan gå lang tid før hun eventuelt er villig til å satse. Er det noen du tar sjansen på?

Jeg vet ikke. Nå bruker jeg jo endel tid på å tenke på henne, vente og håpe, og det føles vanskeligere enn å bare starte å gå videre og se etter en annen.

Og som en annen her skriver, så virker det jo som jeg liker henne bedre enn hun liker meg - for ellers hadde hun vel bare tatt sjansen? Jeg har aldri vært i den situasjonen hun er i nå, så har litt problemer med å forstå hva hun tenker. Og hadde en kompis spurt meg om råd i tilsvarende situasjon, så hadde jeg nok sagt at jeg fryktet sjansen var stor for at han ville bli såret. ☹️

Anonymkode: 9a899...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring tilsier at det da ikke er så mye håp. Det er kanskje ikke helt utelukket, men når noen trekker seg tilbake så bør man selv trekke seg litt tilbake for å beskytte seg selv. Det er godt mulig hun faktisk forteller deg sannheten, men folk som både er klar til å date igjen etter tidligere kjærlighetssorg/samlivsbrudd og er genuint interessert i en person ber erfaringsmessig ikke om en pause. 

For det andre bør du passe på at du ikke bare blir en brikke for å døyve hennes kjærlighetssorg, frem til hun finner noen hun anser som bedre. Kvinner er ofte veldig kyniske i dag når det gjelder å holde noen på gress, samtidig som man stadig ønsker seg noe bedre. Selvfølgelig ikke sikkert at det gjelder henne, men man må ta høyde for det for å beskytte egne følelser. Aldri la deg bruke!

Anonymkode: 55396...ae8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...jeg trengte det selv. For meg ble det for mye og for intenst i starten. Når daten min slappet mer av og trakk seg litt mer tilbake, fikk jeg den roen jeg trengte for å kjenne på hva jeg følte for han. For oss var det veldig bra og vi er i dag et par. Men det kunne jo også vippet andre veien - at jeg fant ut at det ikke var noe jeg ville.

Men det dummeste man gjør i en slik situasjon er å presse på. Som man fort kan gjøre - fordi man blir usikker og desperat...Gjør du det - kan jeg garantere deg, at du ikke kommer noe vei.

Anonymkode: 71b6a...434

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best å gi hun pusterom som hun ber om. Det vil si la det gå minst 3-4 uker før du sender en beskjeden melding om hvordan det går, uten noe videre press. Hun vil kontakte deg når hun er klar for å møtes igjen.

Hun liker deg, så det er ikke noe vits å glemme hun helt og gå videre om du syntes hun er verdt å vente på. Er ikke noe vits å bli sur og tenke at du pokker ikke venter på en dame osv, for du har gode muligheter her, men hun trenger å fordøye følelser. Det blir mye på en gang om man sitter å både må fordøye en fortid, og samtidig omstille seg til en fremtid og har møtt en man liker tidligere enn man egentlig var klar for. .

Jeg har vært på begge sider av en sånn situasjon , og syntes ikke det var vanskelig å vente tolmodig i månedsvis (4 mnd til vi møttes igjen, og ytterligere 8 til før vi datet på jevnlig basis igjen) siden jeg er en person som ikke jakter kjærligheten og finner alle jeg får god kjemi med som aktuelle, men blir takknemmelig når jeg har funnet en som gir en følelse ingen av de andre gir. Det kostet meg ingenting å vente eller være i sølibat den perioden, jeg dro ikke ut å oppsøkte andre menn, men om jeg tilfeldigvis hadde kommet i kontakt med en jeg hadde like gode følelser for så hadde jeg nok ikke avist den personen for å "kanskje" ha noe med den første, en eller annen gang i fremtiden.

Når jeg selv var jenta som trengte pusterom, som har vært to ganger i perioder i livet mitt, så har de som har mast på meg når jeg har bedt om space ødelagt alt mellom oss ved å presse seg på. Ja det ER press om man får melding hver uke når man er i en situasjon hvor man har nok med seg selv.

Anonymkode: 1c47b...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Best å gi hun pusterom som hun ber om. Det vil si la det gå minst 3-4 uker før du sender en beskjeden melding om hvordan det går, uten noe videre press. Hun vil kontakte deg når hun er klar for å møtes igjen.

Hun liker deg, så det er ikke noe vits å glemme hun helt og gå videre om du syntes hun er verdt å vente på. Er ikke noe vits å bli sur og tenke at du pokker ikke venter på en dame osv, for du har gode muligheter her, men hun trenger å fordøye følelser. Det blir mye på en gang om man sitter å både må fordøye en fortid, og samtidig omstille seg til en fremtid og har møtt en man liker tidligere enn man egentlig var klar for. .

Jeg har vært på begge sider av en sånn situasjon , og syntes ikke det var vanskelig å vente tolmodig i månedsvis (4 mnd til vi møttes igjen, og ytterligere 8 til før vi datet på jevnlig basis igjen) siden jeg er en person som ikke jakter kjærligheten og finner alle jeg får god kjemi med som aktuelle, men blir takknemmelig når jeg har funnet en som gir en følelse ingen av de andre gir. Det kostet meg ingenting å vente eller være i sølibat den perioden, jeg dro ikke ut å oppsøkte andre menn, men om jeg tilfeldigvis hadde kommet i kontakt med en jeg hadde like gode følelser for så hadde jeg nok ikke avist den personen for å "kanskje" ha noe med den første, en eller annen gang i fremtiden.

Når jeg selv var jenta som trengte pusterom, som har vært to ganger i perioder i livet mitt, så har de som har mast på meg når jeg har bedt om space ødelagt alt mellom oss ved å presse seg på. Ja det ER press om man får melding hver uke når man er i en situasjon hvor man har nok med seg selv.

Anonymkode: 1c47b...09a

Det er jo nettopp det uthevede som kan skje om man venter på lenge. Det er fint det fungerte for deg, men jeg tror aldri jeg hadde "ventet" på en kvinne 4-8 måneder, gitt at det var noen jeg ikke hadde hatt noen forhistorie med. Problemet med å være på "vent" er at man - det være seg bevisst eller ubevisst - unnlater å åpne seg for andre som kunne blitt gode partnere. 

Anonymkode: 55396...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det nok noen nye som har dukket opp. Hvis du ikke har fått henne på rygg innen 5 dater, så er det som regel kjørt.

Anonymkode: fe6a3...cde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Un nouveau départ

Se etter noen andre du, ser ikke mye håp for deg når hun sier dette.

Endret av Un nouveau départ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda det er håp. Er i samme situasjon selv. Møtte en mann rett etter han ble singel. Ble fort altfor seriøst selvom vi egentlig skulle gå veldig sakte frem. Etter mye greier fant han ut at han ikke ville ha noe forhold i det hele tatt og bare fokusere på seg selv. Var stille et par uker og nå har vi funnet på noe to ganger igjen. Dog litt roligere enn før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo nettopp det uthevede som kan skje om man venter på lenge. Det er fint det fungerte for deg, men jeg tror aldri jeg hadde "ventet" på en kvinne 4-8 måneder, gitt at det var noen jeg ikke hadde hatt noen forhistorie med. Problemet med å være på "vent" er at man - det være seg bevisst eller ubevisst - unnlater å åpne seg for andre som kunne blitt gode partnere. 

Anonymkode: 55396...ae8

Ja det kan skje, men det er jo bare ekte om det er noe som skjer tilfeldig,  og ikke når det er noe man går å jakter på og leter etter og presser fram. Da venter jeg heller i fred og ro med hendene i fanget med den tanken om at "det som skjer det skjer, kanskje det blir oss en gang, eller så sender gud meg en annen mann", jeg går ikke ut å leter å tenker "nei fuck det, nå har jeg ventet så lenge så nå skal jeg pokker meg finne en annen!" og velge noen bare fordi man syntes de er kjekke.   Det er veldig mange som kunne blitt gode partnere, men jeg mener at kjærlighet er noe kjemisk, som i et laboratorium, og at man med en gang kjenner om det bobler eller ikke. Er den kjemiske reaksjonen nøytral, så er det ikke noe for meg, selvom personen har egenskaper som ville gjort han vil en bra partner,  men andre er jo i forhold bare for å være i forhold og da spiller det vel ikke så mye rolle med akuratt hvem så lenge de går overens...

Anonymkode: 1c47b...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det beste er å si at du liker henne, men har forståelse for det, og at hun kan ta kontakt igjen senere om hun føler for det.

Deretter kutte kontakten. 

Anonymkode: cad6c...1ff

Dette. Men ja, det kan være håp. Jeg måtte gjøre det samme som henne. Dessverre tok det såpass lang tid å få "det gamle" helt ut av verden, så når jeg tok kontakt så hadde han i mellomtida funnet drømmedama. Og det er helt greit altså, jeg sa at han ikke måtte vente på meg, for jeg kunne ikke garantere noe. (dog hadde vi datet i en noe lengre periode enn dere)

Anonymkode: bf851...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Un nouveau départ
18 timer siden, Sunstone skrev:

Joda det er håp. Er i samme situasjon selv. Møtte en mann rett etter han ble singel. Ble fort altfor seriøst selvom vi egentlig skulle gå veldig sakte frem. Etter mye greier fant han ut at han ikke ville ha noe forhold i det hele tatt og bare fokusere på seg selv. Var stille et par uker og nå har vi funnet på noe to ganger igjen. Dog litt roligere enn før. 

Det mye greiene er nok at det gikk trått med andre damer, særlig interessert er han nok ikke i deg. Har selv kommet rekende tilbake til damer uker eller måneder etterpå, da er det alltid fordi det har skjedd lite på damefronten med andre og man tenker st man får trøste seg med muligheten som man hadde.

Han er er ikke så interessert i deg, alle tegnene viser det og det at han ville dere skulle gå sakte frem (klassiker når vi hannkjønn ikke er så interessert). Bare sier det til deg, han du roter med nå er absolutt ikke særlig interessert i deg og ser deg bare som en midlertidig flørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor begynner folk å date før de tydeligvis er klar for det?

Anonymkode: f74f1...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.9.2017 den 11.06, AnonymBruker skrev:

Vi har truffet hverandre fem ganger. God stemning og bra kjemi hver gang. Hun har vært åpen om at hun er nysingel og at hun sliter med eksens tillitsbrudd (har ikke spurt så mye, men tror det er utroskap).

Da er det ikke rart at hun vil roe ned, det tar tid å komme seg videre etter noe slikt. Så jeg ville bare roet ned, truffet henne når hun ville, og sett det hele an litt. Er det en kvinne du liker er det verdt hvert minutt å vente på. Selvfølgelig er det håp, om du er tålmodig, er du ikke det, kan du bare glemme det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...