Tonio Skrevet 25. mai 2018 Forfatter #1761 Del Skrevet 25. mai 2018 600gram siden fødsel. Merker jeg fikk litt angst der, min er halvannen uke eldre enn din, og har omtrent samme vektoppgang! Godt å høre at jeg ikke er den eneste som har en som spytter ut maten. Merker jeg sliter med å henge med i tråden her nå om dagen, jeg er så varm. Greier ikke tenke eller gjøre noe. Får dårlig samvittighet for jenta mi, gjør ikke mer enn minimum. Har til og med koblet henne på puppen og sovnet ett par ganger nå.. Hadde jeg ønsket sydentemperaturer hadde jeg vært i syden, ikke Norge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 25. mai 2018 #1762 Del Skrevet 25. mai 2018 55 minutter siden, Illy skrev: Mini her gjør litt sånn som din @Omo. Særlig om kvelden/første del av natta. Nå vil hun ha mat ofte, og veldig kort tid av gangen. Så jeg tror kanskje hun er tørst i varmen. Men i perioder vil hun altså helst bare ligge med puppen i munnen, og spytter gjerne ut melka. Hun kan bli «sinna» når hun mister taket, og veiver voldsomt med hodet. Hun hadde lagt på seg 600 g. siden fødsel ved veiing i dag, så helsesøster var ikke bekymret for at hun ikke får i seg nok. For en slitsom dag @Fanteria. Høres lurt ut å senke skuldrene helt med matinga 😊 Så bra at det fungerte på ene sida nå, da får det riktig vei! Ja, sikkert tørste i denne varmen. Hun spiste sjelden i natt, men ofte nå på dagen. Skikkelig gulpedag i dag! Og vi hadde nakentid i stad også begynte hun å gråte, så da jeg tok hun opp tisset hun ned hele meg det som er ille med varmen er at det blir så sabla klamt med hud mot hud. Lille har jo bare på bleie og jeg har bare shorts og bh. Men nå har jeg gulpeklut mellom oss. Hjelper litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 25. mai 2018 #1763 Del Skrevet 25. mai 2018 5 timer siden, Omo skrev: Rett etter du nevnte det med armen @Fanteria så merket jeg meg at vår nesten ikke beveger høyre bein lenger. Hun sparker masse med venstre og hun har gjort det med begge tidligere. Men vi skal til fysio til uka for å sjekke låsninger pga favorittside, så da skal jeg høre da om beinet og. Godt dere allerede har time. Det kan være i forbindelse med låsningen, eller at hun har fått noe i klem. Eller det beste, noe helt ufarlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 25. mai 2018 #1764 Del Skrevet 25. mai 2018 Ja, det er veldig deilig @Illy du er ikke den eneste som sliter @Tonio. Om ikke kroppen er nok i ubalanse med hormoner og svettetokter, så hjelper ikke denne varmen særlig. Ser faktisk frem til litt kjøligere dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 26. mai 2018 #1765 Del Skrevet 26. mai 2018 I natt har det gått 4,5 time mellom amming. Altså spist i 1-tiden og så 4.30 før neste var på morgenen. Kan vel trygt si at jeg hadde megapupper med skikkelig spreng når hun i det siste har spist hver 2.time! Også har vi vært på utflukt alene i dag. Bare meg og baby til sentrum! Med buss og alt. Litt skummelt, men følte meg tøff i dag! Og det gikk fint. Var borte 2 timer og hun sov mesteparten. Slapp jo billig unna når hun ikke ville ha mat på utflukten. Da hadde jeg nok blitt superstressa! Var i nærheten av jobben til samboern da, så jeg hadde fluktrute hvis en av oss skulle få en meltdown! Gruer meg til hun skal skrike og spise på utflukt! Det er litt vanskelig å komme av og på busser da. De parkerer ofte langt fra fortauskanten så det blir langt og høyt å få hjula inn i bussen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 26. mai 2018 Forfatter #1766 Del Skrevet 26. mai 2018 Høres ut som drømmenatt etterfulgt av drømmedag! Håper du tar bilder av puppene, sikkert gøy å ha senere. Sjåføren hjelper vel med vogna? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 26. mai 2018 #1767 Del Skrevet 26. mai 2018 Jeg sovna fra matinga i natt jeg... hu skulle få flaska jeg hadde pumpa kl 1, men jeg sovna igjen etter å ha henta den. Så da ble det mat 3. Da gikk jeg for å pumpe igjen og begynte så klart å blø fra ene brystet. Våkna igjen kl 6, brukte over 30 min før hun klarte å få grep..! Har heldigvis hatt to amminger uten særlig styr etter det, men kun høyre puppen. Venstre har måttet få litt hvile igjen. Varmen i dag tar seriøst knekken på meg. Det her er helt jævlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 26. mai 2018 #1768 Del Skrevet 26. mai 2018 35 minutter siden, Tonio skrev: Høres ut som drømmenatt etterfulgt av drømmedag! Håper du tar bilder av puppene, sikkert gøy å ha senere. Sjåføren hjelper vel med vogna? Åh, det burde jeg!! Bilde med minne fra da jeg hadde MELONER! :ler: for de blir vel sine beskjedne B cups igjen når dette er ferdig! Nei, ikke i byen ;) det er bare rullestolbrukere de hjelper her. De lukker jo døra rett i fleisen på folk som er på vei av eller på også stadig vekk men fikk hjelp av en mann en av gangene. Også fikk jeg døra rett i rumpa en gang. Altså rumpa mi var igjen utafor bussen :fnise: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 26. mai 2018 #1769 Del Skrevet 26. mai 2018 (endret) 5 minutter siden, Fanteria skrev: Jeg sovna fra matinga i natt jeg... hu skulle få flaska jeg hadde pumpa kl 1, men jeg sovna igjen etter å ha henta den. Så da ble det mat 3. Da gikk jeg for å pumpe igjen og begynte så klart å blø fra ene brystet. Våkna igjen kl 6, brukte over 30 min før hun klarte å få grep..! Har heldigvis hatt to amminger uten særlig styr etter det, men kun høyre puppen. Venstre har måttet få litt hvile igjen. Varmen i dag tar seriøst knekken på meg. Det her er helt jævlig! Frustrerende når de ikke klarer å få grep. Min har begynt å tulle med det og. Jeg har blitt sår på høyre igjen. Hun gaper ikke skikkelig, og når hun gjør det så slipper hun ut litt igjen. Også har hun begynt å slikke på brystknoppen i stedenfor å putte den i munnen. Kjøpte noen melkekopper i dag, så skal ha noe å håndmelke i. For i natt med 4,5 time spruta det veggimellom. Måtte kvitte meg med en del i gulpekluten, så den var klissvåt. Endret 26. mai 2018 av Omo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 26. mai 2018 #1770 Del Skrevet 26. mai 2018 16 minutter siden, Omo skrev: Frustrerende når de ikke klarer å få grep. Min har begynt å tulle med det og. Jeg har blitt sår på høyre igjen. Hun gaper ikke skikkelig, og når hun gjør det så slipper hun ut litt igjen. Også har hun begynt å slikke på brystknoppen i stedenfor å putte den i munnen. Kjøpte noen melkekopper i dag, så skal ha noe å håndmelke i. For i natt med 4,5 time spruta det veggimellom. Måtte kvitte meg med en del i gulpekluten, så den var klissvåt. Sliter med det samme. Lekker som en sil og det blir vått over alt. Kan ikke sove uten ammebhen heller 😕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 26. mai 2018 #1771 Del Skrevet 26. mai 2018 7 minutter siden, Fanteria skrev: Sliter med det samme. Lekker som en sil og det blir vått over alt. Kan ikke sove uten ammebhen heller 😕 Nei, BH er på 24/7. Med innlegg inni. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 26. mai 2018 #1772 Del Skrevet 26. mai 2018 Jenta mi kom til verden 23.mai, dagen før termin. Vi er så forelsket! 😍 Fødselen gikk overraskende fort men var veldig fin. I dag kom vi hjem etter tre dager/døgn på barsel. Ammingen gjorde meg sår og vi brukte lang tid på å koble henne på puppene, men når vi valgte å bruke ammeskjold ordnet ting seg raskt, så det fortsetter vi med inntil videre. Melkeproduksjonen er så stor at jeg kunne startet egen melkebank 😂 Tiden står stille akkurat nå og vi nyter hvert øyeblikk, så jeg oppdaterer mer etterhvert. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 26. mai 2018 #1773 Del Skrevet 26. mai 2018 På 25.5.2018 den 18.45, Tonio skrev: 600gram siden fødsel. Merker jeg fikk litt angst der, min er halvannen uke eldre enn din, og har omtrent samme vektoppgang! Godt å høre at jeg ikke er den eneste som har en som spytter ut maten. Merker jeg sliter med å henge med i tråden her nå om dagen, jeg er så varm. Greier ikke tenke eller gjøre noe. Får dårlig samvittighet for jenta mi, gjør ikke mer enn minimum. Har til og med koblet henne på puppen og sovnet ett par ganger nå.. Hadde jeg ønsket sydentemperaturer hadde jeg vært i syden, ikke Norge! Jeg tror det er vår som legger på seg uvanlig mye, altså. Dessugen gikk hun lite ned etter fødselen, og tok igjen fødselsvekta i god til før hun fylte en uke. Så lenge ikke helsesøstrene påpeker noe annet, så må jo begge to være innenfor normalen. Det er ikke bare lett å henge med her i varmen. Mini har visst økedøgn også, så jeg har allerede hatt en ammepause mens jeg skrev disse setningene. Og så sovnet hun igjen. I dag spiser hun hvert 10. minutt til tider 😅 Jeg tror nok de små også blir slappe i varmen, og de trenger nok ikke noe annet enn at vi er der. Jeg har hatt noen ambisjoner om å komme meg ut i frisk luft med henne, men det ble med ambisjonene i dag. 5 timer siden, Omo skrev: I natt har det gått 4,5 time mellom amming. Altså spist i 1-tiden og så 4.30 før neste var på morgenen. Kan vel trygt si at jeg hadde megapupper med skikkelig spreng når hun i det siste har spist hver 2.time! Også har vi vært på utflukt alene i dag. Bare meg og baby til sentrum! Med buss og alt. Litt skummelt, men følte meg tøff i dag! Og det gikk fint. Var borte 2 timer og hun sov mesteparten. Slapp jo billig unna når hun ikke ville ha mat på utflukten. Da hadde jeg nok blitt superstressa! Var i nærheten av jobben til samboern da, så jeg hadde fluktrute hvis en av oss skulle få en meltdown! Gruer meg til hun skal skrike og spise på utflukt! Det er litt vanskelig å komme av og på busser da. De parkerer ofte langt fra fortauskanten så det blir langt og høyt å få hjula inn i bussen. Du er tøff! Jeg hadde ambisjoner om å dra til et kjøpesenter i nærheten også. Men med all ammingen i dag, er det ikke snakk om at jeg tør det 😛 Jeg har én kjole som er genial, og som jeg får til å amme skikkelig diskrét i, hvis det blir en god ammerunde uten for mye styr. Men det er det styret da, vet jo aldri når det kommer. Takk for tipset om å ta bilde av puppene forresten @Tonio. De er jo ganske utrolige nå, og jeg har kløft for første gang i livet, så det bør foreviges 😃 4 timer siden, Fanteria skrev: Jeg sovna fra matinga i natt jeg... hu skulle få flaska jeg hadde pumpa kl 1, men jeg sovna igjen etter å ha henta den. Så da ble det mat 3. Da gikk jeg for å pumpe igjen og begynte så klart å blø fra ene brystet. Våkna igjen kl 6, brukte over 30 min før hun klarte å få grep..! Har heldigvis hatt to amminger uten særlig styr etter det, men kun høyre puppen. Venstre har måttet få litt hvile igjen. Varmen i dag tar seriøst knekken på meg. Det her er helt jævlig! Så slitsomt 😟 Det er kanskje vanskeligere om natten også, med trøtt baby og trøtt mor? Vi styrer i hvert fall mer da, særlig første halvdel av natten. Det er for varmt! Vi har tilbrakt deler av dagen i kjelleren med gardinene for. Og folk sa jo at det var så veldig fint å få baby i mai! Men det er ikke en normal mai dette da. Jeg anbefaler sorbét fra Kulinaris, det hjelper litt 😊 Jeg har "tisselaken" i senga pga. melke-lekkasjene. Det var veldig greit i begynnelsen da jeg var skikkelig sår og det var vondt å ha på bh og innlegg. Men man blir jo badet i melk da... Så jeg sover med bh nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 26. mai 2018 #1774 Del Skrevet 26. mai 2018 17 minutter siden, strawberry skrev: Jenta mi kom til verden 23.mai, dagen før termin. Vi er så forelsket! 😍 Fødselen gikk overraskende fort men var veldig fin. I dag kom vi hjem etter tre dager/døgn på barsel. Ammingen gjorde meg sår og vi brukte lang tid på å koble henne på puppene, men når vi valgte å bruke ammeskjold ordnet ting seg raskt, så det fortsetter vi med inntil videre. Melkeproduksjonen er så stor at jeg kunne startet egen melkebank 😂 Tiden står stille akkurat nå og vi nyter hvert øyeblikk, så jeg oppdaterer mer etterhvert. Gratulerer!! ❤️🎈 Så godt at det har gått seg til med ammingen, og at produksjonen er på topp (selv om det siste sikkert er litt plagsomt også). Kos dere masse! Denne tida går så utrolig fort, godt å høre at dere nyter den! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 26. mai 2018 #1775 Del Skrevet 26. mai 2018 Gratulerer igjen @strawberry! Har dere funnet ut noen måte å kjøle ned de små? På ettermiddagen blir det så varmt inne hos oss... 30 grader i leiligheten i tillegg til ute, og jeg tror det er det som plager vesla. For hun er skikkelig sutrete og hyler masse på ettermiddag/kveld. Og MÅ ligge på meg. Noen ganger hjelper ikke det heller. Men vi blir jo enda varmere av det! Kanskje bade i litt kjølig vann?? Eller er det ikke lurt? Jeg har også tisselaken i senga pga melkesøl Jeg gikk forresten innom jobben til samboern i stad og hilste på to av kollegaene/kameratene hans. De var så nysgjerrige på lille! Selv om han sier at mannfolk ikke bryr seg om og snakker om baby-greier. Men han prater åpenbart om babyen, for han gjenforteller historier som «gutta» har kommet med fra deres babyer/fødselsopplevelse. Han skal liksom være så tøff og mannemann og «ikke bry seg om sånt», men det er bare utenpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 26. mai 2018 Forfatter #1776 Del Skrevet 26. mai 2018 Jeg bruker håndkle i stedet for tisselaken nå. 😄 Men vi har sånn tynn madrass over overmadrassen i tillegg, så skal en del til før melka da når noe som er vanskelig å vaske. Vi kjøler ikke lille ned annet enn å la henne ligge i bare body, noen ganger kun bleie. Hun virker ikke såå varm så lenge hun ligger i fred, og hun er som regel fornøyd så sant hun får sutte på pupp. Hadde de vært litt eldre hadde jeg nok badet i kjølig vann, men tørr ikke det når hun er såå liten. Puppene mine er klumpete når de blir fullere, ikke større. Så annet enn at jeg tar bilder av baby inntil meg, så gidder jeg ikke ta bilder av puppene mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 27. mai 2018 #1777 Del Skrevet 27. mai 2018 9 timer siden, Omo skrev: Gratulerer igjen @strawberry! Har dere funnet ut noen måte å kjøle ned de små? På ettermiddagen blir det så varmt inne hos oss... 30 grader i leiligheten i tillegg til ute, og jeg tror det er det som plager vesla. For hun er skikkelig sutrete og hyler masse på ettermiddag/kveld. Og MÅ ligge på meg. Noen ganger hjelper ikke det heller. Men vi blir jo enda varmere av det! Kanskje bade i litt kjølig vann?? Eller er det ikke lurt? Jeg har også tisselaken i senga pga melkesøl Jeg gikk forresten innom jobben til samboern i stad og hilste på to av kollegaene/kameratene hans. De var så nysgjerrige på lille! Selv om han sier at mannfolk ikke bryr seg om og snakker om baby-greier. Men han prater åpenbart om babyen, for han gjenforteller historier som «gutta» har kommet med fra deres babyer/fødselsopplevelse. Han skal liksom være så tøff og mannemann og «ikke bry seg om sånt», men det er bare utenpå Vi har en stor vifte på stua (ca 150 cm høy). Kan stille den inn til å vifte rundt eller stå stille. Den gjør at vi slipper å leve i badstu her, for huset vårt er veeeldig varmt og tett om sommeren. Var så godt å ha den i går kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 27. mai 2018 #1778 Del Skrevet 27. mai 2018 Gratulerer så mye @strawberry! håper alt står bra til og at dere kommer dere gjennom den varmen 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 27. mai 2018 #1779 Del Skrevet 27. mai 2018 I natt har jeg hatt på vekking hver 3. time for å pumpe. Trodde jeg hadde for lite melk. Nå har jeg tette melkeganger på ene puppen og det gjør sabla vondt. Håndmelka 40ml (!) ut av venstrepuppen to ganger i natt. Også klarte jeg å søle ut ene flaska i senga etterpå... nå har jeg sendt gutta ut av senga så vi kan få fred og ro. Har bare hatt maks to timer på øyet av gangen i natt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 27. mai 2018 Forfatter #1780 Del Skrevet 27. mai 2018 Nå skulle jeg svare her, og så først nå at innlegget jeg trodde jeg postet før mitt forrige ikke hadde blitt postet. Jaja. Det viktigste var jo gratulerer til Strawberry. Jenta mi våknet nå 10:20 med full bleie. Ga mat først, siden det da gjerne kommer mer. I det jeg har byttet bæsjer hun. Så hun får enda en ny bleie. Hun vil såklart ha mer mat, så det får hun. Bøyer ben etterpå for å hjelpe med luft, to prompebæsjer. Tenker da får jeg bytte igjen, i det jeg løfter henne kommer en monsterbæsj. Type må ha nye klær. Ny bleie.. gjett hva som skjer. Fem bleier på en halvtime. Hvordan er det i det hele tatt mulig?! Har hun gul konditorfarge i magen og ikke noe annet så det bare renner gjennom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå