strawberry Skrevet 9. februar 2018 #981 Del Skrevet 9. februar 2018 Haha, da skjønner jeg hva du mener ja, ikke gøy å føle seg utenfor @Tonio Har ikke merket så mye kynnere her. Eller det vil si, en gang hadde jeg skikkelig smertefulle kynnere, etter en av de siste dagene jeg jobbet før jeg ble sykemeldt. Satt i bilen på parkeringsplassen utenfor jobb og ropte "AU!", både bra og litt dumt at det ikke var noen i nærheten akkurat da. Tenk om det hadde blitt verre, da måtte jeg ringt inn til kollegaene mine. Har heldigvis ikke hatt smertefulle kynnere etter det, bare merket av og til at magen blir kjempehard/stram. Har ikke skjønt før de siste dagene at det er visst det som kalles kynnere.. Ja, godtesuget som hadde forsvunnet kom tilbake her også, en liten stund før gukosebelastningen Klarer heldigvis å begrense meg etter resultatet på den. Til og med under glusekosebelastningen satt jeg og tenkte på at jeg hadde lyst på sjokoladeis.. Ble altså ikke plaget med kvalme av den i det hele tatt Og jeg har så sinnsykt lyst på fersk gjærbakst, gjerne ferske hveteboller etter min egen oppskrift.. Mmmmmm. Men som legen sa "Ikke spis napoleonskake hver dag, kan vi vel si" (om at jeg bør passe litt på fremover pga den litt forhøyede verdien). Hadde verdien vært lavere så hadde jeg nok spist både sjokoladeis, boller og smash i dag. Det blir nok en farlig tur på butikken i morgen når jeg endelig kan unne meg lørdagsgodt.. Hva skal jeg velge?!!!?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 9. februar 2018 #982 Del Skrevet 9. februar 2018 Og spamalarm er helt greit @Omo. Jeg kjeeeeeder meg nemlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 9. februar 2018 #983 Del Skrevet 9. februar 2018 @Omo Det varierer litt når de mener at 3. trimester begynner. Noen mener det begynner 27+0, 28+0, og andre fra 29+0 har jeg hørt. Shit, 8 cm over navelen?! Det var sinnsykt mye! Men ungen ligger jo veldig forskjellig fra person til person, noen har kort rygg, noen lang rygg, noen bærer langt frem, noen bærer langt nede osv. Så lenge du kjenner liv og symfysemål viser vekst så er det nok ikke noe å bekymre seg for! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 9. februar 2018 #984 Del Skrevet 9. februar 2018 Og kanskje det er jeg som burde skrive spamalarm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 9. februar 2018 #985 Del Skrevet 9. februar 2018 Godt det ikke bare er jeg som kjeder meg selv om jeg er stup trøtt, så burde vel bare legge meg. Når jeg tenker meg om, så har jeg litt lang overkropp, så da kan det jo bære derfor. Men tenk at 3.trimester er rett rundt hjørnet! 2.trimester har gått fort. Jeg har forresten fått hentet alle babypakkene, og har totalt ganske mye våtservietter og 4 pakker bleier nå. Så skal klare oss de første dagene med bleier hvertfall jeg ble skremt av at magen strammet seg og ble hard første gang jeg og. Rett inn her å skrive jeg innbiller meg at jeg kjenner hodet til baby innimellom nå. Kan være rumpa og forsåvidt. Eller ren innbilning det hender hun buler ut på siden av magen. Sikkert når hun snur seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 9. februar 2018 #986 Del Skrevet 9. februar 2018 Burde også legge meg, men gidder ikke gå ned og finne sengen. Sitter sååå godt i sofaen med laptop på fanget. Ja, 2. trimester har gått veldig fort!! Til tross for at jeg føler at hver dag går ganske sakte, så har egentlig ukene gått ganske raskt ser jeg nå. På mandag er jeg 26+0 allerede! Kjjenner noe som buler ut av og til jeg også! Kjennes ut som ryggen eller rumpa tror jeg. For de "krøker" seg jo veldig sammen. Men ganske komisk når jeg kjenner spark på begge sider av magen, da vet jeg at hun prøver å strekke seg ut Og hver kveld rundt kl. 23-24 kjennes det ut som hun danser hiphop.. Ei lita danseløve inni meg kanskje? Må også få hentet de babypakkene. Var med bestevenninna mi og hentet alle når hun var gravid. Rett etterpå ble jeg også gravid, og nå er det hun skal bli med meg når jeg skal hente! Mest fordi jeg trenger privatsjåfør og assistanse pga bekkenet Men det blir nok koslig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 9. februar 2018 Forfatter #987 Del Skrevet 9. februar 2018 Jeg digger at dere to kjeder dere, om det har noe å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 9. februar 2018 #988 Del Skrevet 9. februar 2018 4 minutter siden, Tonio skrev: Jeg digger at dere to kjeder dere, om det har noe å si. Haha så gøy!! Merker jeg er sååå selskapssyk for tiden, får ikke dekket behovet på jobb nå, så da går det hardt utover samboer, venninner og dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 10. februar 2018 #989 Del Skrevet 10. februar 2018 Jeg la meg til slutt Men jeg kjenner at jeg ikke tåler å ligge lenge i senga. Får så vondt i korsryggen av å ligge lenge. Har egentlig lyst å prøve meg på gravidyoga, men jeg er jo så utrolig trøtt og sliten når jeg kommer hjem fra jobb, at jeg orker jo ikke å skulle gjøre noe da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 11. februar 2018 #990 Del Skrevet 11. februar 2018 Så merkelig. I dag er jeg 27+0 og i morges så kjente jeg plutselig at livmora kjentes flere cm høyere opp enn den gjorde på fredag da jeg skrev om at den skulle være 8 cm over navelen i uke 27 som om kroppen min følger den ukes oppskriften eller noe. Men jeg tror det må ha vært liggestillingen eller hvordan baby lå eller noe sånt, for nå er den tilbake der den var igjen. Jeg tenkte kanskje jeg skulle bake boller i dag jeg. Siden det er fastalvn. Men jeg vil ha kanelboller i stedenfor vanlige da. Eller kanskje det blir begge deler. Merker at jeg har mye mer energi når jeg ikke jobber altså. Deilig med helg. Tror kanskje jeg skal spørre legen om å få en liten sykemeldingsprosent. 20% eller noe sånt. Da kan jeg jobbe 6 timers dager. Og kanskje bruke den ekstra 1,5 timen på å sove lenger i stedenfor en dag fri. Da kanskje jeg føler meg mer normal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 11. februar 2018 Forfatter #991 Del Skrevet 11. februar 2018 Du har veldig fin mage i det minste. Hos min mor i dag har min søster laget boller, kanelknuter, skolebrød og kanelsnurrer. Så nå ligger jeg utslått på sofaen etter all spisingen. Magen spreller! Anbefaler å prøve ut sykmelding, det er hardt arbeid å heve bollen vi har i magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 11. februar 2018 #992 Del Skrevet 11. februar 2018 Takk Jeg glemte av bolledeigen min så den har stått å hevet i maaaange timer. Den hevet seg voldsomt mye og! Jeg baker gjærbakst sånn hvert 2.år eller noe, så jeg er litt lite dreven. Og tørrgjeren min gikk ut i 2016, men jeg satsa på at det gikk bra. Nå er det etterheving av kanelboller. Samboern min er fortsatt litt skeptisk til å kjenne på magen når det beveger seg. Han synes det skummelt og trekker til seg hånda og grøsser. Men i natt hadde han (han kom hjem lenge etter jeg hadde lagt meg) kjent mens jeg sov for å se om det var noe å kjenne da. Og da hadde det vært bare litt sånn rolig bevegelser og det hadde vært fint sa han. Men så kom det et hardt spark igjen og da måtte han snu seg sa han Pysa! Han har egentlig hatt hele graviditeten litt på armlengdes avstand lenge, men jeg merker at han begynner å endre seg nå. Siden vi var på ferie omtrent og at magen har begynt å få gravidfasong og ikke bare godterifasong, så har han blitt mer nysgjerrig og kommenterer magen nesten hver dag og tør å kjenne litt. Også har han blitt mye mer kjærlig. Det er jo så deilig for meg som er en koseklump. Kanskje det er beskytterinstinktet/farsinstintktet hans som kommer siden han holder rundt meg mye mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 12. februar 2018 #993 Del Skrevet 12. februar 2018 I dag er jeg ekstremt varm på hendene. Og de er muligens litt hovne og. Litt stivt å bøye fingerleddene hvertfall. Merkelig. Også er jeg selvfølgelig zombie trøtt. Får bare nyte energi i helgene for den forsvinner fort. Skal ringe legekontor i morgen ang time for sykemelding tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 12. februar 2018 Forfatter #994 Del Skrevet 12. februar 2018 Begynner vel å samle seg litt vann i kroppen, vil jeg tro. Eller som jeg føler er standard: Det er helt normal når man er gravid. Er vel om man får hevelse i leggene og høyere blodtrykk man må være litt obs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 12. februar 2018 #995 Del Skrevet 12. februar 2018 Ja, mye som er helt normalt når man er gravid kroppen er en underlig maskin. Føler jeg kan gå snåsamannen i næringa nå og starte med healing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 13. februar 2018 #996 Del Skrevet 13. februar 2018 Har merket at på morgenen når jeg våkner er livmora mi nesten oppe i ribbeina, så kanskje det ikke var så halvgæærnt det med 8 cm over navelen som jeg leste i helga. Magen ser mye flatere ut også på morgenen. Så det må jo være at den synker sammen pga tyngdekraften når jeg står opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whateverusay Skrevet 13. februar 2018 #997 Del Skrevet 13. februar 2018 Her har gravidhjernen vært i full action. Har fastet siden i går da jeg var sikker på jeg skulle ta glukosebelastningstesten klokken 12 i dag, men neida. Vi skulle søke om den i dag, så da har jeg bare tett en sånn testrunde jeg da liksågodt. Blir så oppgitt av meg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 13. februar 2018 #998 Del Skrevet 13. februar 2018 2 timer siden, Whateverusay skrev: Her har gravidhjernen vært i full action. Har fastet siden i går da jeg var sikker på jeg skulle ta glukosebelastningstesten klokken 12 i dag, men neida. Vi skulle søke om den i dag, så da har jeg bare tett en sånn testrunde jeg da liksågodt. Blir så oppgitt av meg selv Haha godt med en testrunde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 13. februar 2018 #999 Del Skrevet 13. februar 2018 Vet dere om den terminbekreftelsen man må sende med permisjonssøknaden kan skrives av jordmor? Eller må den skrives av lege? Jeg mener jordmor sa at hun kunne skrive den når jeg er der neste gang så jeg kunne søke. Men jeg vet jo at NAV er meget firkantet på reglene sine, så hvis de bare godtar legens bekreftelse så må jeg heller få det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 13. februar 2018 #1000 Del Skrevet 13. februar 2018 11 minutter siden, Omo skrev: Vet dere om den terminbekreftelsen man må sende med permisjonssøknaden kan skrives av jordmor? Eller må den skrives av lege? Jeg mener jordmor sa at hun kunne skrive den når jeg er der neste gang så jeg kunne søke. Men jeg vet jo at NAV er meget firkantet på reglene sine, så hvis de bare godtar legens bekreftelse så må jeg heller få det. "Lege eller jordmor" i følge NAV. Sitat "Du må legge ved bekreftelse på termindatoen din. Bekreftelsen må være skrevet ut og signert av lege eller jordmor når du er i 26. svangerskapsuke eller senere. Det samme gjelder eventuell kopi av helsekort. Når du som far eller medmor søker, skal du ikke legge ved terminbekreftelsen." Jeg ble for øvrig veldig positivt overrasket i dag, jeg fikk beskjed om at søknaden ble innvilget bare en uke etter at jeg sendte den. På nett sto det at det var forventet 12 ukers behandlingstid, men det gikk jo i en fei Deilig å vite at alt er i orden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå