Pølsevann Skrevet 10. desember 2017 #641 Del Skrevet 10. desember 2017 (endret) Forresten - skal vi oppdatere med kjønn på baby i HI i tillegg til termin? Edit: ser nå at det er jo allerede gjort @Tonio Legger du inn jente på meg? Endret 10. desember 2017 av Omo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 10. desember 2017 #642 Del Skrevet 10. desember 2017 32 minutter siden, Omo skrev: Ja, det synes jeg også var skikkelig dårlig gjort å bli ekskludert på den måten. Tror jeg hadde blitt lei meg da. Jeg har allerede nå fått spørsmål om jeg blir med på julebordet i 2018 fra kollegaer, så vi får se om de husker på meg om et år eller om de har glemt meg da Jeg har begynt å tenke på om jeg skulle ha kjøpt meg en babybok. Jeg vet jo null og nada om babyer, så jeg føler jeg må ha litt kunnskap. Selv om det blir mye learning by doing er det jo greit å vite sånn omtrentlig hvor ofte man burde bade babyen osv, hva som er normal ditt og datt og sånne ting. Jeg er ikke så impulsiv av meg, og liker å være litt forberedt. Men det er jo et hav av bøker som har med graviditet eller babyer å gjøre. Så bra at de tenker på det nå i hvert fall Jeg har et håp om at jeg bare skal forstå hvordan jeg skal ta vare på den lille krabaten, på instinkt. Jeg har veldig lite erfaring med spedbarn. Da jeg passet en baby-slektning for ikke så lenge siden, gikk det heller dårlig med bleiene, jeg hadde åpenbart ikke festet dem rett for hele senga ble full av tiss Men han sovnet da! Men man kan i hvertfall få Spebarnsbarnsboken, Svangerskapsboken og Fødselsboken gratis. Den om Spedbarn får man på føden også, men da regner jeg med at det er dårlig med konsentrasjon, ork og tid til å lese noe, så jeg bestilte alle nå. https://www.babyverden.no/babyverden/gratis-boker-til-deg/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 10. desember 2017 #643 Del Skrevet 10. desember 2017 2 minutter siden, Illy skrev: Så bra at de tenker på det nå i hvert fall Jeg har et håp om at jeg bare skal forstå hvordan jeg skal ta vare på den lille krabaten, på instinkt. Jeg har veldig lite erfaring med spedbarn. Da jeg passet en baby-slektning for ikke så lenge siden, gikk det heller dårlig med bleiene, jeg hadde åpenbart ikke festet dem rett for hele senga ble full av tiss Men han sovnet da! Men man kan i hvertfall få Spebarnsbarnsboken, Svangerskapsboken og Fødselsboken gratis. Den om Spedbarn får man på føden også, men da regner jeg med at det er dårlig med konsentrasjon, ork og tid til å lese noe, så jeg bestilte alle nå. https://www.babyverden.no/babyverden/gratis-boker-til-deg/ Åh, de tror jeg at jeg skal bestille og. For jeg er redd for at instinktet mitt feiler Barn er liksom greit, de kan man snakke med og de svarer og sånt, men spedbarn er jo bare helt nytt og ukjent. Også så avhengige de er av oss også. Men det bleie-greine tror jeg vi lærer oss fort da. Det er jo noe vi kommer til å gjøre mange ganger om dagen i lang tid fremover. Tror ikke jeg skal satse på at jeg får lest noe som helst etter jeg har født Da er nok hodet en helt annen plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 10. desember 2017 #644 Del Skrevet 10. desember 2017 Bestilt svangerskapsboken og spedbarnsboken Hvis jeg rekker å få de før jul skal jeg ta de med på ferie, så kan jeg lese på stranda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lottelh Skrevet 10. desember 2017 #645 Del Skrevet 10. desember 2017 Jeg ble nettopp medlem av to sånne termin-grupper på FB, og i den ene er det en tråd om hva man har kjøpt inn. Noen er jo nesten ferdige 😳 Vi har nå kjøpt tøfler til poden. That’s all, og det er mest fordi det er samisk håndtverk. Jeg er typen som er ferdig med julegaver i oktober (ikke i år, fordi HG), og nå begynner jeg å få panikk. Aner ikke hva jeg skal begynne med heller. Tenk om jeg blir dårlig og ikke får kjøpt noe? Mannen er veldig laidback og synes vi har gooood tid. Men vi har jo ikke det! Har vi? Kanskje jeg også trenger sånne bøker? Jeg vet jo egentlig ingenting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 10. desember 2017 #646 Del Skrevet 10. desember 2017 8 minutter siden, lottelh skrev: Jeg ble nettopp medlem av to sånne termin-grupper på FB, og i den ene er det en tråd om hva man har kjøpt inn. Noen er jo nesten ferdige 😳 Vi har nå kjøpt tøfler til poden. That’s all, og det er mest fordi det er samisk håndtverk. Jeg er typen som er ferdig med julegaver i oktober (ikke i år, fordi HG), og nå begynner jeg å få panikk. Aner ikke hva jeg skal begynne med heller. Tenk om jeg blir dårlig og ikke får kjøpt noe? Mannen er veldig laidback og synes vi har gooood tid. Men vi har jo ikke det! Har vi? Kanskje jeg også trenger sånne bøker? Jeg vet jo egentlig ingenting! Ikke få panikk!!! Vi har GOD tid! Det er rundt et halvt år igjen til vi trenger noe av dette. Jeg har kjøpt 2 bodyer og en strømpebukse. Thats it. Så vi er i samme båt! Jeg tenker at det er mye viktigere å heller tenke gjennom hva man virkelig trenger og ikke trenger, bestemme seg og så se etter dette på tilbud eller brukt på Finn el.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 10. desember 2017 #647 Del Skrevet 10. desember 2017 Jeg tenker forresten å vente med innkjøp til mars uansett, for vi skal flytte. Så da er det best å ha minst mulig å pakke ned og opp og flytte med seg. Så hvis ikke det dukker opp noen kjempetilbud som vi MÅ slå til på, så skal jeg unngå for mye innkjøp nå. Får heller legge av litt penger så jeg får spredd kostnaden. I dag har jeg hatt null energi. Det har vært meg, mac, netflix og sofa Og kake Men i dag har jeg kjent bevegelse nesten hele dagen. Masse små leamus-aktige bevegelser ca 5 cm nedenfor navelen. Så jeg har hverfall en aktiv liten en inni der. Det tror jeg hun må ha etter sin far Men det er litt gøy å kjenne på, selv om det fortsatt ikke kjennes ut som spark eller noe, for det er jo så svakt. Men jeg kjenner at det er noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 13. desember 2017 Forfatter #648 Del Skrevet 13. desember 2017 I dag våknet jeg til at mannen hadde hentet barnevognen - og satt den sammen. Er gøy at det ikke bare er jeg som er ivrig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 13. desember 2017 #649 Del Skrevet 13. desember 2017 Hjemme hos oss ble barnevognen skrudd sammen den dagen jeg fødte, mens jeg fremdeles var i fornektelsesfasen ("det er sikkert bare maserier, går over snart") og mannen hadde panikk og behov for å gjøre noe da han ikke fikk overtalt meg til å dra inn til føden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 13. desember 2017 #650 Del Skrevet 13. desember 2017 (endret) 4 timer siden, Tonio skrev: I dag våknet jeg til at mannen hadde hentet barnevognen - og satt den sammen. Er gøy at det ikke bare er jeg som er ivrig. Åååhh nå fikk jeg også lyst å sette opp vognen! Men barnerommet er foreløpig roterom, så bør nok få rydda litt der først 😂 tenker vi setter den opp etter OUL 😍 Og så gøy at mannen også er ivrig!! 👍😍 Endret 13. desember 2017 av strawberry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 13. desember 2017 #651 Del Skrevet 13. desember 2017 Nå har vi også vært på OUL, og her var det ei lita, sprellete jente Helt fantastisk! Jeg har plutselig blitt super-emosjonell, og får tårer i øynene hver gang jeg ser på ul-bildene eller så mye som tenker på ordet "datter". Her har vi ikke gjort noe innkjøp før i dag, og det var en bitteliten kjole, i bitteliten størrelse, som garantert bare er upraktisk (men veldig søt!) Vi har mulighet til å arve mye, både av klær og utstyr, så vi vet ikke helt hva vi trenger enda. Og så er vi av typen som gjerne utsetter ting til i siste liten begge to. Men det høres jo fryktelig koselig ut å sette opp vogn, så det spørs om jeg ikke hadde gjort det hadde vi hatt en her! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 13. desember 2017 Forfatter #652 Del Skrevet 13. desember 2017 3 timer siden, strawberry skrev: Åååhh nå fikk jeg også lyst å sette opp vognen! Men barnerommet er foreløpig roterom, så bør nok få rydda litt der først 😂 tenker vi setter den opp etter OUL 😍 Og så gøy at mannen også er ivrig!! 👍😍 Vi setter det hos svigermor for oppbevaring. Men vi ville være sikre på at den var hel og fin først, spesielt siden stellebordet vi kjøpte var gått i stykker. Gratulerer med å ha ei lita jente i magen, Illy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 13. desember 2017 #653 Del Skrevet 13. desember 2017 7 timer siden, Tonio skrev: I dag våknet jeg til at mannen hadde hentet barnevognen - og satt den sammen. Er gøy at det ikke bare er jeg som er ivrig. Åhhh, så stas!! Har dere prøvetrillet litt rundt i huset? 7 timer siden, miore skrev: Hjemme hos oss ble barnevognen skrudd sammen den dagen jeg fødte, mens jeg fremdeles var i fornektelsesfasen ("det er sikkert bare maserier, går over snart") og mannen hadde panikk og behov for å gjøre noe da han ikke fikk overtalt meg til å dra inn til føden Kan skjønne at han måtte ha noe å gjøre som føltes nyttig i en sånn stund egentlig. 1 time siden, Illy skrev: Nå har vi også vært på OUL, og her var det ei lita, sprellete jente Helt fantastisk! Jeg har plutselig blitt super-emosjonell, og får tårer i øynene hver gang jeg ser på ul-bildene eller så mye som tenker på ordet "datter". Her har vi ikke gjort noe innkjøp før i dag, og det var en bitteliten kjole, i bitteliten størrelse, som garantert bare er upraktisk (men veldig søt!) Vi har mulighet til å arve mye, både av klær og utstyr, så vi vet ikke helt hva vi trenger enda. Og så er vi av typen som gjerne utsetter ting til i siste liten begge to. Men det høres jo fryktelig koselig ut å sette opp vogn, så det spørs om jeg ikke hadde gjort det hadde vi hatt en her! Gratulerer med liten jente!! jeg begynte nesten å grine da jeg kjøpte den første bodyen Måtte gå en ekstra runde rundt i butikken så jeg ikke skulle vise det til de ansatte, og hadde litt sånn klump i halsen når jeg stod i kassa. Jeg skal få sånn voksipose-greie av en venninne. Vinterpose. Hun skal bare bruke den denne sesongen først, så skal jeg få den. Det er veldig greit, for det er en mindre ting å kjøpe. Og vi skal jo flytte. To ganger på et års tid. Først til leid leilighet i samme område som ny leilighet som blir ferdig i 2019. Og i dag møtte jeg noen av de vi får som naboer, og det ene paret hadde en sønn i den barnehagen jeg håper vi får plass i som er rett ved der vi skal bo, og de var veldig fornøyde med den. Så det var godt å høre. De var barnehagelærere begge to, så de sa at de var kresne på BHG. Det er jo langt frem enda, men det er jo greit å vite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 13. desember 2017 #654 Del Skrevet 13. desember 2017 Jeg fikk melding av postnord eller hvem det var i morges om at de hadde prøvd å levere de svangerskaps bøkene til meg I NATT, men ikke funnet døra vår. Leverer de seriøst pakker på døra på natta? Jeg tror ikke jeg hadde vært så veldig hyggelig kunde om jeg hadde hatt en postmann som hadde ringt på døra her kl 4 på natta altså. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 13. desember 2017 #655 Del Skrevet 13. desember 2017 (endret) 9 minutter siden, Omo skrev: Jeg fikk melding av postnord eller hvem det var i morges om at de hadde prøvd å levere de svangerskaps bøkene til meg I NATT, men ikke funnet døra vår. Leverer de seriøst pakker på døra på natta? Jeg tror ikke jeg hadde vært så veldig hyggelig kunde om jeg hadde hatt en postmann som hadde ringt på døra her kl 4 på natta altså. Siste pakken jeg skulle få via postnord valgte de å levere på et tilfeldig utleveringssted på andre siden av byen istedenfor dit jeg hadde bestilt den Jeg snakket med to nivåer av kundeservice, men det var visst HELT umulig å få pakken dit jeg hadde bestilt den - jeg kunne betale et gebyr (!) for å få endret leveringssted til det jeg hadde valgt i utgangspunktet (!!), men de kunne ikke garantere at de faktisk gadd å levere til det stedet denne gangen (!!!) da det var så "fullt og mye og gjøre" på de ulike utleveringsstedene deres Jeg freser bare av å tenke på det. Jeg tipper de løy, de har garantert ikke prøvd Endret 13. desember 2017 av miore Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 13. desember 2017 #656 Del Skrevet 13. desember 2017 Akkurat nå, miore skrev: Siste pakken jeg skulle få via postnord valgte de å levere på et tilfeldig utleveringssted på andre siden av byen istedenfor dit jeg hadde bestilt den Jeg snakket med to nivåer av kundeservice, men det var visst HELT umulig å få pakken dit jeg hadde bestilt den - jeg kunne betale et gebyr (!) for å få endret leveringssted til det jeg hadde valgt i utgangspunktet (!!), men de kunne ikke garantere at de faktisk gadd å levere til det stedet denne gangen (!!!) da det var så "fullt og mye og gjøre" på de ulike utleveringsstedene deres Jeg freser bare av å tenke på det. Jeg tipper de løy, de har garantert ikke prøvd For en service! jeg måtte oppdatere adressen vår på en link. Vi har nr på ringeklokka, ikke navn, så det er greit de ikke skjønte, men de burde jo ha ringt da... De har jo nr mitt, ellers hadde de ikke kunnet sende sms om at de ikke fant det. Men jeg skrev på den adressen at de ikke kunne levere på natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lottelh Skrevet 14. desember 2017 #657 Del Skrevet 14. desember 2017 Gratulerer med datter, @Illy! i går morges trodde jeg at jeg kunne kjenne spark på utsiden av magen. På kvelden var gutten skikkelig aktiv så jeg ba mannen min om å kjenne etter, og jaggu sparket den lille krabaten så pappaen fikk kjenne også - flere ganger 😍 Og nå klarer jeg ikke å stå opp for jeg ligger bare og kjenner at han sparker mot handa mi.. Han må jo ligge godt til når det allerede er så merkbart? Er forresten tilbake til 60% sykemelding på grunn av denne hosten. Mulig ribbeinsbrist eller noe sånt også - får ikke sjekket med røntgen siden jeg er gravid, men det hadde ikke spilt noen rolle uansett, det må jo bare leges av seg selv. Vanskelig når jeg hoster sånn, så nå har jeg fått «snakkeforbud» for å se om det hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 14. desember 2017 #658 Del Skrevet 14. desember 2017 Så koselig lottehl hvor langt er du igjen? Jeg kjenner masse på innsiden. Men ikke noe utenpå enda. Får håpe ikke guttungen sparker deg i ribbeina da!! God bedring!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lottelh Skrevet 14. desember 2017 #659 Del Skrevet 14. desember 2017 20+2, sier Preglife-appen. Så halvveis 😊 Har ikke kjent spark over navlen enda, så det er vel litt tid til han treffer ribbeina, håper jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 14. desember 2017 #660 Del Skrevet 14. desember 2017 Tusen takk for gratulasjoner! Jeg skjønner godt at du ikke kan stå opp @lottelh. Det er så utrolig koselig å ligge sånn med hånda på magen! Og nå skal det bare bli mer og mer av disse bevegelsene framover Det er tydelig veldig individuelt når man kjenner det, jeg har kjent det utenpå siden uke 16, og mannen siden uke 17. Jeg tror det må være fordi jeg er veldig lav (godt under 1.60), har kort overkropp og ingen polstring på magen etter all spyingen. Og så ligger morkaka bak. Ångående Postnord, mine pakker havner på forskjellinge utleveringssted hver gang. Jeg har prøvd alle i kommunen her nå, tror jeg. Det gjør ikke så mye, ingen av dem er innen gåavstand likevel, men jeg ser for meg at det må være ganske plagsomt hvis man bor i en stor by. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå