Fanteria Skrevet 21. mai 2018 #1721 Del Skrevet 21. mai 2018 38 minutter siden, Omo skrev: Og vi feirer 3 uker i dag Hipp hurra!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 21. mai 2018 #1722 Del Skrevet 21. mai 2018 Så spennende å lese om erfaringene deres! Kommer nok til å bla tilbake litt her når jeg får nytte for det. Her trives mini ennå godt inni magehuset, men jeg satser på at hun finner veien ut denne uken. Har blitt mer og mer sulten de siste dagene, jeg som egentlig er ganske småspist, så tror kanskje kroppen gjør seg klar til fødsel? Har i tillegg hatt endel luftsmerter/menssmerter i dag, så føler på meg at noe er på gang. Men kan jo bare være at jeg har spist noe som har gitt meg litt luft. Spennende dager er det iallefall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 21. mai 2018 #1723 Del Skrevet 21. mai 2018 1 minutt siden, strawberry skrev: Så spennende å lese om erfaringene deres! Kommer nok til å bla tilbake litt her når jeg får nytte for det. Her trives mini ennå godt inni magehuset, men jeg satser på at hun finner veien ut denne uken. Har blitt mer og mer sulten de siste dagene, jeg som egentlig er ganske småspist, så tror kanskje kroppen gjør seg klar til fødsel? Har i tillegg hatt endel luftsmerter/menssmerter i dag, så føler på meg at noe er på gang. Men kan jo bare være at jeg har spist noe som har gitt meg litt luft. Spennende dager er det iallefall! Når du sier det, jeg spiste mye mer de siste dagene før fødsel også. Jeg tenkte at det var fordi babyen var lenger ned i bekkenet så det var mer plass, men hun var jo ikke nede i bekkenet i det hele tatt viste det seg. Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 21. mai 2018 #1724 Del Skrevet 21. mai 2018 4 minutter siden, Omo skrev: Når du sier det, jeg spiste mye mer de siste dagene før fødsel også. Jeg tenkte at det var fordi babyen var lenger ned i bekkenet så det var mer plass, men hun var jo ikke nede i bekkenet i det hele tatt viste det seg. Lykke til!! Føler jeg spiser som en ulv Nettopp spist ei skål med joghurt og musli, og er egentlig kjempesulten ennå. Får vel bare finne meg litt mer. Veldig uvandt, kan ikke huske å ha vært så sulten siden jeg var i uke 13-14. Tusen takk! :D Håper at det stemmer, for nå blir jeg snart litt utålmodig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissygloss Skrevet 21. mai 2018 #1725 Del Skrevet 21. mai 2018 (endret) Jeg fikk tette åreganger og brystbetennelse da jeg kom hjem. Håndmelket og masserte men det som hjalp mest var den manuelle håndmelkeren fra Avent. Jobbet iherdig i et døgn ca pluss Paracet. Var helt sykt varmt, rødt og vondt 🙈 Her har vi fått en soveprins. Han er så grei, ammer/flaske og så sover han til neste måltid. Må vekke han på natta kl 04 for å gi mat (liker ikke at han ikke spiser fra 23-07). Begynner å få en god rutine nå da, så er våken på morgenen etter måltid kl 09-10 ca. Gråter kun hvis han er sulten eller må skiftes på 😊 Håoer det varer! Jeg derimot, klør over hele kroppen! Masse små røde utslett overalt!! Skjønne ikke hva som skjer, har ikke byttet noe såpe eller vaskemiddel. Skal høre med legen i morgen, men er det noen andre som har dette? 😝 Endret 21. mai 2018 av Lissygloss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 21. mai 2018 #1726 Del Skrevet 21. mai 2018 (endret) Gratulerer med 3-ukersdag @Omo! Vi har egentlig ikke helt dreisen på den tilbakelente ammingen vi heller, skal jeg være ærlig. Jeg har sett på videoer hvor babyen søker seg fram selv og tar fint tak, og det har vi fått til én gang. Jeg legger henne litt på skrå i stedet, eller bare i mer vanlig ammestilling og lener meg bakover etter at hun har fått tak @strawberry, jeg var også sulten dagene før Og veldig trøtt, sov godt plutselig. Og luftsmerter/løs mage også, kvelden før. Jeg spiste ute da, og trodde kanskje jeg reagerte på maten. Så det kan hende du har startet på en forberedelse på kraftanstrengelsen som venter. Lykke til, ja! Det hørtes vondt ut @Lissygloss! Så godt det ble bedre igjen. Og så godt med en liten soveprins 😊 Jeg fikk utslett i ansiktet, og litt på brystet og ryggen, et par dager etter fødselen. Men det klødde ikke. Jeg tror det jeg fikk var en reaksjon på alle hormonene som forsvant ut av kroppen. Håper legen har noen gode råd til deg, eller i hvert fall kan si at det går over straks. Endret 21. mai 2018 av Illy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 22. mai 2018 #1727 Del Skrevet 22. mai 2018 Virker som vi har 1 god natt og 2 dårlige. I natt var vi igjen våkne til kl 4. Og sulten igjen kl 5 og 7! Jeg er halvt i koma når jeg mater henne. Sovner samtidig osv. Nå har jeg døser litt på sofaen med henne på meg. Hun har i grunn vært veldig urolig i dag og. Gråter mye hvis jeg ikke holder henne. Til og med i vogna i dag. Hun pleier å sovne tvert i vogna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 23. mai 2018 #1728 Del Skrevet 23. mai 2018 Det er tøft når det står på. Føler meg i villrede selv. Frøkna har gått ned ytterligere 40gr. Så nå skal vi koppmate med Nan etter måltidene for å få opp energien. Også har hun blitt veldig svak i armen. Vi oppdaget det i går og kan ikk huske det har vært sånt før. Har fått legetime i morgen så vi kan sjekke det opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 23. mai 2018 #1729 Del Skrevet 23. mai 2018 Da har vi vært på utflukt til helsestasjon. Lille har heldigvis sovet godt i natt, så vi fikk en god start på dagen. Fikk vekket henne for amming rett før vi skulle dra. Fikk jo dårligvtid og måtte løpe til bussen. Fy søren så dårlig form jeg er. Kjentes ut dom lungene skulle eksplodere etter den korte joggingen. Rakk bussen, 3 holderplasser, gå av og gå 3-400 meter til ny holderplass, løpe til buss og ta den 15 min. Så rotet vi oss bort i leting etter helsestasjon. Varm og svett og stressa. Kom litt for sent da. Mrn lille veier nå 3620! 310gram opp på 8 dager! Helsesøster var veldig fornøyd. Hun tittet på henne og synes hun så frisk og fin ut. Og hun synes jeg og Samboern hadde godt samspill oss i mellom og med Lille etter det skulle vi spise lunsj, og da begynte hun plutselig å sutre, så tenkte hun var sulten. Så fikk prøvd oss på offentlig amming også. Det gikk ikke så bra. Hun var ikke så interessert, jeg hadde dødsvondt i halebeinet, ingen støtte til armen, så vanskelig å holde hun oppe og en fyr som absolutt skulle vaske bord rett ved oss. Så vi pakket inn puppen igjen og kom oss heldigvis akkurat hjem før hun ble ordentlig sulten. Nå er jeg utslitt. 2 timers rundtur i byen. Vi gikk siste biten i stedenfor bussen da. Så jeg kjenner jeg trenger litt søvn! Dårlig form! Men hun sov fra 23.30 til 3.30 i natt! Jeg våkna før henne med spreng! Hun pleier å spise hver andre time, så 4 timer ble litt for lenge for puppene mine au! Men veldig deilig å få sove en lang strekke. Men jeg våkner veldig lett av hennes knirk, men merker ikke samboern en gang jeg ble drit skremt i natt da han lå ved siden av meg hadde ikke merket at han la seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 23. mai 2018 #1730 Del Skrevet 23. mai 2018 33 minutter siden, Fanteria skrev: Det er tøft når det står på. Føler meg i villrede selv. Frøkna har gått ned ytterligere 40gr. Så nå skal vi koppmate med Nan etter måltidene for å få opp energien. Også har hun blitt veldig svak i armen. Vi oppdaget det i går og kan ikk huske det har vært sånt før. Har fått legetime i morgen så vi kan sjekke det opp. Ånei sender over litt fløtepupp til dere!! Hvordan merker dere at hun er svak i armen? Hva skal gjøres? Er det kanskje fordi hun er slapp siden hun går ned? Lykke til hos legen hvertfall!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 23. mai 2018 #1731 Del Skrevet 23. mai 2018 Vi hadde lille på stellebordet ved siden av en gutt på 10 mnd. Fy så liten hun så ut da. Vi som synes hun har blitt så stor men den gutten var visst svær for alderen. Han sprengte alle skalaer sa pappaen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 23. mai 2018 #1732 Del Skrevet 23. mai 2018 1 time siden, Omo skrev: Ånei sender over litt fløtepupp til dere!! Hvordan merker dere at hun er svak i armen? Hva skal gjøres? Er det kanskje fordi hun er slapp siden hun går ned? Lykke til hos legen hvertfall!! Jeg har utrolig nok mye tykk melk, men hun kosebiter i halvsøvne i stede for å suge. Ser ut til å være på bedringens vei siden hun hr gulpa i dag. Når det gjelder armen er jeg mer usikker. Hun løfter den ikke opp, venstre armen er hit og dit. Hun bruker den aktivt. Mens høyre bare henger der. Hun har bevegelighet i den og rører litt på fingrene, men det er det :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 23. mai 2018 #1733 Del Skrevet 23. mai 2018 57 minutter siden, Omo skrev: Vi hadde lille på stellebordet ved siden av en gutt på 10 mnd. Fy så liten hun så ut da. Vi som synes hun har blitt så stor men den gutten var visst svær for alderen. Han sprengte alle skalaer sa pappaen. Det er ganske sprøtt. Guttungen har liksom vært så liten, mens nå er han en kjempestor gutt! Sikker på at han har vokst 10cm på å bli storebror Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 23. mai 2018 #1734 Del Skrevet 23. mai 2018 1 time siden, Fanteria skrev: Jeg har utrolig nok mye tykk melk, men hun kosebiter i halvsøvne i stede for å suge. Ser ut til å være på bedringens vei siden hun hr gulpa i dag. Når det gjelder armen er jeg mer usikker. Hun løfter den ikke opp, venstre armen er hit og dit. Hun bruker den aktivt. Mens høyre bare henger der. Hun har bevegelighet i den og rører litt på fingrene, men det er det :/ Uff, så ekkelt med den armen. Kanskje det er noe nerver eller noe annet som er i klem som gjør at hun har vondt så hun bare lar den ligge i steden? Godt at du har mye melk da, får bare håpehun lærer seg å suge snart også. Det er litt besynderlig at det ikke er noe man bare kan. Instinktene våre burde jo egentlig gjøre sånn at å få i seg næring er noe man bare kan når man blir født. Men sånn er det visst ikke. Ikke i dyreverden heller. Jeg har prøvd å lære dyr å die også. 1 time siden, Fanteria skrev: Det er ganske sprøtt. Guttungen har liksom vært så liten, mens nå er han en kjempestor gutt! Sikker på at han har vokst 10cm på å bli storebror Jeg skal få besøk av en venninne med sin 4 mnd gamle jente i morgen, tipper det kommer til å være stooor forskjell på de og. Blir så rart når man ser de opp mot hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissygloss Skrevet 23. mai 2018 #1735 Del Skrevet 23. mai 2018 Sliter også med vekta til lillegutt. 3725 da han ble født, så gikk han ned til 3325.. Så har det gått ned og litt opp, 3340 i går. Kjenner jeg bare er bekymret og stresset, men produserer ikke nok melk. Så må gi Nan etter hver amming. Håper han veier mer i morgen. Han spiser jo relativt ofte, tisser mye og har avføring, men treg til å legge på seg! Bekymret mamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 23. mai 2018 #1736 Del Skrevet 23. mai 2018 Stakars lille jenta mi. Hun begynte plutselig å skrike noe helt vanvittig. Skikkelig hylgrining og var helt rød og fikk nesten ikke puste. Så ut som hun hadde veldig vondt. Men aner ikke hva det kom av. Første gang hun har grått sånn skikkelig vondt hvor hun hikstet etterpå når hun hadde sluttet å gråte også. Nå har hun ligget på brystet mitt hud mot hud i en times tid hvor hun til slutt sovnet, og jeg tør ikke ta hun bort i tilfelle hun begynner igjen. Vanskelig når man ikke vet hva som er galt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 23. mai 2018 #1737 Del Skrevet 23. mai 2018 57 minutter siden, Lissygloss skrev: Sliter også med vekta til lillegutt. 3725 da han ble født, så gikk han ned til 3325.. Så har det gått ned og litt opp, 3340 i går. Kjenner jeg bare er bekymret og stresset, men produserer ikke nok melk. Så må gi Nan etter hver amming. Håper han veier mer i morgen. Han spiser jo relativt ofte, tisser mye og har avføring, men treg til å legge på seg! Bekymret mamma Huff Håper han legger på seg ja. Er det sånn at du må vekke han for amming? Det maste de på meg på barsel, at jeg måtte vekke, men det synes jeg var så vanskelig, for hun ville jo ikke spise når hun var så trøtt. Bare sovnet igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 23. mai 2018 #1738 Del Skrevet 23. mai 2018 Uff så stressende når de små går ned eller ikke legger på seg. Håper det snur for alle! Her har det vært en travel dag, med ei som bare vil ligge oppå meg eller helst bæres, og mye gråting og sprelling. Jeg lurer på om varmen på østlandet plager henne. I tillegg til den lufta i magen da. Er det noen som har noen gode tips for å holde babyen passelig avkjølt når det nesten nærmer seg 30 grader ute? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissygloss Skrevet 24. mai 2018 #1739 Del Skrevet 24. mai 2018 7 timer siden, Omo skrev: Huff Håper han legger på seg ja. Er det sånn at du må vekke han for amming? Det maste de på meg på barsel, at jeg måtte vekke, men det synes jeg var så vanskelig, for hun ville jo ikke spise når hun var så trøtt. Bare sovnet igjen. Ja må vekke han. Sover veldig godt og det skal gå maks 3 timer mellom måltider. Men han sovner jo med en gang han får pupp, så er et evig styr! 😞😢 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 24. mai 2018 Forfatter #1740 Del Skrevet 24. mai 2018 Da min var bare noen dager gammel hadde jeg samme problem. Barnepleierne kunne bruke opp til ett kvarter på å vekke henne, og det var vanskelig å holde henne våken. Bleieskift og det å kun ha på bleie er det som fungerte best for å vekke henne. Og for å holde henne våken tok vi begge å masserte føtter/hender og dytta rundt på henne. På dag tre startet det å bli enklere. Rundt dag syv sovnet hun først etter å ha fått nok mat, selv om jeg ikke gjorde noe for å holde hun våken. Det går seg nok til. Når det kommer til varme har vi samme problem. Lar henne være i kortarmet body, og kun det. Eller, prøver å ha teppe over bena, men det sparker hun vekk. Vi hadde besøk av helsesøster i går. Hun nevnte morgenstell, kveldstell og pyjamas. Er det mannen og jeg som ikke steller og skifter nok på jenta våres? Vi har liksom bare kjørt body 24/7, og byttet ved gulp/behov.. og bading tar vi bare to ganger i uka. Har kjørt samme rute som vi gjorde på barsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå