Pølsevann Skrevet 29. april 2018 #1541 Del Skrevet 29. april 2018 23 minutter siden, Illy skrev: Takk for påminnelse om skattemeldingen Det haster vel nå enten det blir baby straks eller ikke. Og lykke til hvis det plutselig skjer noe mer! Ja, frist i morgen, så er vel på tide men jeg fikk ikke logget inn i altinn takk for det. Kjenner at korsryggen er vondere, men mer konstant. Så kan hende det bare er lureri. Men for sikkerhets skyld ligger jeg på sofaen og leser amme-boka jeg fikk av jordmor for evigheter siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 29. april 2018 #1542 Del Skrevet 29. april 2018 6 minutter siden, Omo skrev: Ja, frist i morgen, så er vel på tide men jeg fikk ikke logget inn i altinn takk for det. Kjenner at korsryggen er vondere, men mer konstant. Så kan hende det bare er lureri. Men for sikkerhets skyld ligger jeg på sofaen og leser amme-boka jeg fikk av jordmor for evigheter siden Jeg fikk lagt til et fradrag i siste liten Jeg husket ikke at april var over riktig enda Får håpe du kommer inn snart! Ammebok var også lurt. Her er det ikke nok action til at jeg får somlet meg til å lese den enda, men jeg tror jeg skal legge den i fødebag'en i hvert fall. Kan hende det er greit med noe å slå opp i når man er helt forvirret og omtåket etter fødsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 29. april 2018 #1543 Del Skrevet 29. april 2018 Uh oh!! Tror nok det er noe på gang her. Det sa plutselig pang i magen som om noe sprakk og samtidig skikkelig vondt i ryggen. Og nå kommer det skikkelig vonde tak med jevne mellomrom. Mage og rygg gjør vondt. Og lurer om jg tisset eller om det var vannet som begynte å gå når jeg var på do. Usikker. Hjelp!! Vet det fortsatt kan ta lang tid, men dette kan da ikke være maserier? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 29. april 2018 #1544 Del Skrevet 29. april 2018 (endret) Maserier kan føles som vanlige rier, men de pleier å gi seg. Om takene tar seg opp og er regelmessige ville jeg tatt en telefon Inn. Spesielt siden du tror vannet kan ha gått. Kan være de vil ha deg inn på en sjekk etterhvert @Omo Endret 29. april 2018 av Fanteria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 29. april 2018 #1545 Del Skrevet 29. april 2018 Veldig spennende @Omo! Jeg kan ingenting om maserier og rier enda, men det høres jo absolutt ut som noe skjer Jeg har lurt på om vannet lekket ved en anledning (det gjorde det ikke), og fikk beskjed om å ta på bind og følge med på om det kom mer. Hvis det var vannet, ville det lekke mer. Masse lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 30. april 2018 #1546 Del Skrevet 30. april 2018 Da ble det april baby på oss også! Kl 04.02 kom hun til verden. Bitteliten 17 dager før termin. Fødselen gikk raskt og overraskende bra. Mer detaljer senere. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 30. april 2018 #1547 Del Skrevet 30. april 2018 Gratulerer @Omo! Ting kan tyde på at jeg følger deg hakk i hæl, det blir spennende å se om småttingene våre får bursdag på samme dag Føler jeg har gått «lenge» denne gangen, 38+6 i dag - det er kanskje ulempen med å føde tidlg første gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 30. april 2018 #1548 Del Skrevet 30. april 2018 28 minutter siden, miore skrev: Gratulerer @Omo! Ting kan tyde på at jeg følger deg hakk i hæl, det blir spennende å se om småttingene våre får bursdag på samme dag Føler jeg har gått «lenge» denne gangen, 38+6 i dag - det er kanskje ulempen med å føde tidlg første gang Oi, er du i gang også!! Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 30. april 2018 #1549 Del Skrevet 30. april 2018 Gratulerer så mye @Omo! når ballen først begynte å rulle ... blir soennende å se @miore snart blir jeg vel alene på skravletråden for mai/juni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 30. april 2018 #1550 Del Skrevet 30. april 2018 Gratulerer med den lille april-jenta @Omo! Og lykke til @miore! Så mye action det plutselig ble! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissygloss Skrevet 30. april 2018 #1551 Del Skrevet 30. april 2018 Så spennende! Ja takk til fødselsopplevelser! Jeg, derimot, går og vagger enda. Får mensensmerter og ligamentsmerter flere ganger om dagen men det tar seg ikke opp. Så her er det bare å smøre seg med tålmod! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 30. april 2018 #1552 Del Skrevet 30. april 2018 Her kom junior i en vanvittig fart, men alle er i god behold etter styrtfødselen 😊 Jeg var på Ullevål 11, og han var ute 12 blank. Så det ble ikke mange timene mellom våre to, @Omo 🤗 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 30. april 2018 #1553 Del Skrevet 30. april 2018 Gratulerer så mye @Omo og @miore! Du blir ikke alene @Fanteria, jeg er her fremdeles og det ser ikke ut til å bli noen aprilbaby på meg heller Har lest litt om at noen påstår at fullmåne kan påvirke fødsel, og utifra denne tråden her så virker det iallefall sånn, uten tvil! Jeg satser heller på fullmåne neste gang (29. Mai), siden termin er 24. Mai. Men blir litt utålmodig da, når jeg ser alle som får! Typisk at alle andre får før tiden, mens jeg må gå max overtid og settes i gang.. Ellers er det vel mange som snakker om at man kan få litt ekstra energi tiden før fødsel. Bekkenet har ENDELIG blitt mye bedre! Men har blitt byttet ut med stikkinger og nedpress, vet ikke hva som er verst. Av og til kjennes det som om noen stikker en kniv inn i rumpa mi liksom Har spesielt vært plaget med det de siste 2-3 dagene, så tror nok at mini er på vei lenger ned i bekkenet, men det er nok en god stund til hun kommer ut allikevel. Blir spennende å se om hun blir mai- eller junibaby! Var til jordmor i dag (37+0). Tidligere har sf-målet vokst perfekt og ligget litt over den midterste linja, men nå hadde hun ikke vokst like mye, og ligger rett på/under den linja. Kjenner bevegelse som før, så jordmor sa jeg ikke skulle bekymre meg så lenge jeg føler at magen vokser og jeg kjenner bevegelse, men blir litt bekymra allikevel jeg da. Men som hun sier så blir det sannsynligvis ikke en veldig stor baby, for magen min er ganske liten. Tror kanskje at det at bekkenløsningen har bedret seg gjør at jeg har magen mer "innover" slik at korsryggen ikke svaier like mye, og det vil vel påvirke sf-målet vil jeg tro? Om jeg bekymrer meg i flere dager så tror jeg at jeg ringer inn til jodmor og ber om å få sjekke sf-målet igjen, så jeg slipper å vente til neste time om 2 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 30. april 2018 #1554 Del Skrevet 30. april 2018 (endret) 29 minutter siden, miore skrev: Her kom junior i en vanvittig fart, men alle er i god behold etter styrtfødselen 😊 Jeg var på Ullevål 11, og han var ute 12 blank. Så det ble ikke mange timene mellom våre to, @Omo 🤗 Oi! Da sees vi sikkert på barselhotellet da gratuleter så mye til deg og! Bare 8 timer yngre enn min lille! Vi var raske vi og, men ikke like rask som deg. 1 time på 1-4cm, og 1,5 time på 4-10 cm. De ville sende oss hjem, men glad vi slapp det. Har litt problemer med amming. Hun er kvalm og kaster opp litt innimellom. Så har bare spist en gang for evigheter siden. Tror de har glemt oss også for vi ba om hjelp. Men hun sover masse da. Og det gjør vi og. Endret 30. april 2018 av Omo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 30. april 2018 #1555 Del Skrevet 30. april 2018 Det er godt å høre at vi er fler @strawberry. En mager trøst i disse «au-au» tider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 30. april 2018 #1556 Del Skrevet 30. april 2018 Gratulerer med april-baby i siste liten @miore Enda godt dere slapp å dra hjem @Omo. Trodde de at det ikke ville gå så raskt? Fullmånen har ingen effekt her heller. Det er ingenting som tyder på at mageboeren min har tenkt seg ut i løpet av de neste 2-3 timene, eller med det første. Kan sf-målet ha krympet litt fordi babyen har krøpet lenger ned i bekkenet @strawberry? Høres lurt ut å ringe jordmor hvis du fortsetter å tenke på det, det er ikke godt å gå rundt å være bekymret. Mitt sf-mål har krøpet opp over midtstreken etter å ha ligget under og midt på tidligere. Første forsøk på måling sist ble det mye høyere, men da var det babyen som lå og lente seg utover mot toppen av livmoren. Da hun flyttet på seg, ble målet lavere. Jeg har fått bekkensmerter først nå helt på slutten, og ryggen min er veldig svai, skal ikke se bort i fra at det kan være en sammenheng der også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 30. april 2018 #1557 Del Skrevet 30. april 2018 (endret) 9 minutter siden, Illy skrev: Fullmånen har ingen effekt her heller. Det er ingenting som tyder på at mageboeren min har tenkt seg ut i løpet av de neste 2-3 timene, eller med det første. Kan sf-målet ha krympet litt fordi babyen har krøpet lenger ned i bekkenet @strawberry? Høres lurt ut å ringe jordmor hvis du fortsetter å tenke på det, det er ikke godt å gå rundt å være bekymret. Mitt sf-mål har krøpet opp over midtstreken etter å ha ligget under og midt på tidligere. Første forsøk på måling sist ble det mye høyere, men da var det babyen som lå og lente seg utover mot toppen av livmoren. Da hun flyttet på seg, ble målet lavere. Jeg har fått bekkensmerter først nå helt på slutten, og ryggen min er veldig svai, skal ikke se bort i fra at det kan være en sammenheng der også. Ja, mulig hun er lengre nede i bekkenet også. Tror også at baby lå litt annerledes sist hun målte og nå, og sist hadde jeg kynnere når jeg lå på benken, men det hadde jeg ikke i dag, iallefall ikke like sterkt. Nå når jeg sitter og skriver så har jeg også kynnere, og kjenner og ser at magen er mye større da. Tror nok at bekkensmerter og svai rygg har mye og si, det forklarer jo hvorfor babyen min nå ble mindre og din større på sf-målene. Er uansett ikke lange veien å dra dit en tur neste uke tenker jeg. Og jeg som har stresset med å ordne ny bil nå før babyen kommer, skal forresten hente ny bil på onsdag! Veldig deilig at det ordner seg nå før/til babyen kommer. Kommer nok ikke til å være hjemme i permisjonstiden, blir vel bare ute på biltur hele tiden og nyter å ha en ny og fin bil istedenfor den gamle skranglekassa med fm-radio (altså bare lokalradio med mye skurring) og girkassestøy.. Kjenner jeg gleder meg til permisjonstid med baby nå! Endret 30. april 2018 av strawberry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 30. april 2018 #1558 Del Skrevet 30. april 2018 1 time siden, strawberry skrev: Ja, mulig hun er lengre nede i bekkenet også. Tror også at baby lå litt annerledes sist hun målte og nå, og sist hadde jeg kynnere når jeg lå på benken, men det hadde jeg ikke i dag, iallefall ikke like sterkt. Nå når jeg sitter og skriver så har jeg også kynnere, og kjenner og ser at magen er mye større da. Tror nok at bekkensmerter og svai rygg har mye og si, det forklarer jo hvorfor babyen min nå ble mindre og din større på sf-målene. Er uansett ikke lange veien å dra dit en tur neste uke tenker jeg. Og jeg som har stresset med å ordne ny bil nå før babyen kommer, skal forresten hente ny bil på onsdag! Veldig deilig at det ordner seg nå før/til babyen kommer. Kommer nok ikke til å være hjemme i permisjonstiden, blir vel bare ute på biltur hele tiden og nyter å ha en ny og fin bil istedenfor den gamle skranglekassa med fm-radio (altså bare lokalradio med mye skurring) og girkassestøy.. Kjenner jeg gleder meg til permisjonstid med baby nå! Ser at magen blir større ved kynnere også, ja. Min blir stor og firkantet. Og dette med bekken og svai rygg virker jo logisk. Grattis med ny bil! Det har vi også anskaffet, så det blir nok en del kjøring i permisjonen her og. Vår nye har bare fm-radio den også da, det er irriterende. Og så begynner mageboeren alltid å sprelle i bilen. Bilturer er like effektivt som å drikke/spise noe søtt for å kjenne liv. Jeg lurer litt på om hun hater bilkjøring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 30. april 2018 Forfatter #1559 Del Skrevet 30. april 2018 Gratulerer så mye, tenk, da ble det fire april-babier her likevel! Jeg har nylig kommet hjem, merker at det var rart. I ett års tid har vi gjort klart for fremtidig baby, og nå er hun her. Hva gjør vi nå liksom? Gratulerer med ny bil også. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 1. mai 2018 #1560 Del Skrevet 1. mai 2018 Skal prøve å skrive litt hva som skjedde her. Jeg våknet jo med veldig milde menssmerter. Men ikke noe store greier. Kl 17.30 kjente jeg det sa pang i magen og samtidig fikk jeg en rie. Så gikk jeg på do og det rant vann. Riene kom med 3-6 mintuuers mellomrom og varte mellom 40 sek og 70 sek. Lå på sofaen sånn en drøy time eller noe og ringte føden. De ba meg vente, det var for uregelmessig. Men det ble vondere og vondere og nærmere og nærmere hverandre i tid. 3 min mellom og varte rundt ett minutt. Ringte igjen og ba om å få komme inn. Ble lagt på rom med ctg. Hadde ikke åpnong egentlig. Hun fikk ikke inn noen finger men det ble vondere og vondere. Hun trodde ikke vannet hadde gått. Var innom en lege og mente hun så vann inni der. Men første jordmor mente fortsatt ikke det. Ble sendt ut på venterommet for å vente en time for å se om jeg skulle bli sendt hjem da. Det ble bare vondere og vondere og samboern kunne ikke skjønne hvorfor jeg ikke fikk ligge i en seng, men satt der sammen med masse andre folk. Så han fikk mast meg inn på en seng. Vaktskifte og ny jordmor var mye hyggeligere. Hun fant 4 cm åpning en time etter ingenting, så da la de meg inn heldigvis. Jordmoren vi fikk oppe på føde var så hyggelig. Hadde ikke noe i mot å snakke engelsk og var skikkelig beroligende. Hun satt med meg nesten hele tiden. Jeg sa jeg ville ha epidural så hun ringte på legen. Det tok lang tid før han kom og han sleit med å plassere den. Og den virket bare på høyre side. Så vi brukte lang tid på å få noe virkning. Ikke før jeg var 9 cm. Men det gikk jo fra 4-9 på 1,5 time ca. Legen kom å sjekket epiduralen rundt da, og sa at da kunne vi slå den av, siden jeg skulle presse straks. Og jeg sa til jordmora «må vi det?» og da sa hun at neida, jeg jobba så bra og hadde så kontroll at det trengte vi ikke. Phu! Det som tok lengst tid var å få hun langt nok ned i bekkenet. Hun stod ganske høyt og ville ikke ned. Pressingen tok dermed lang tid. Men det var mye mindre vondt enn jeg hadde trodd. Det var mest tungt. Kanskje pga epiduralen? Vet ikke riktig hva jeg hadde. Men hun tok på en del bedøvende krem og, for jeg var fryktelig hoven. Et lite klipp ble det og. Og vips var hun ute. Kl 04.02. Vi fikk ikke gå over på barselhotellet før kl 9-10, for jeg klarte ikke å tisse. Og hun sov mye i går. Og kastet opp hele tiden hvis hun var våken eller prøvde å gi mat. Vi sov en del på dagen vi og. Mannen sov 3 timer på gulvet på fødestua mens vi ventet der og har nå en sinnsykt kink i nakken så han nesten gråter av smerte. Han føler seg teit, med tanke på det jeg har vært gjennom. Men i natt har det vært mye skriking. Spist hver time, bæsjebleie 4 ganger og roer seg bare ned hvis hun ligger på meg. Så jeg har så vondt i ryggen nå. Barnepleiern hjalp meg håndmelke i går, og hun var innom i stad å sa jeg skulle håndmelke igjen, men jeg skjønner ikke hvorfor. Hun suger jo selv nå. Og ofte. vi gikk glipp av frokost i dag, for nå har hun endelig sovet 3 timer i strekk og da sover vi og. Så nå må vi passe på å rekke lunsj om en time. Fikk beskjed om å ikke la hun sove så mye i dag. Møtte forresten en bekjent til middag i går. De fikk en gutt natta før oss. Og vår lille frøken er 47cm og 2915 gram. Så str 50 svømmer hun i. Jeg som trodde det skulle bli for lite. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå