Pølsevann Skrevet 14. desember 2017 #661 Del Skrevet 14. desember 2017 Jeg fikk pakken i dag faktisk. De la den på dørmatta. Blir gøy når samboer kan kjenne også. Hvis ikke han bare blir skremt da Han er litt redd for å ødelegge barnet tror jeg jeg tror jeg skal kjøpe noen mammaklær i dag. Hvertfall strømpebukser og kanskje en bukse. Har ikke fått mye mage enda, men buksene mine er litt ubehagelige nå. Går mest i kjole for tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 14. desember 2017 #662 Del Skrevet 14. desember 2017 (endret) Lykke til med mammaklærhandling @Omo! Det er fint å plutselig være nødt til å shoppe klær Jeg fikk nettopp melding om at jeg har pakke på posten med en kjole, den kan hentes på nærmeste butikk denne gangen. Jeg blir litt sur hver gang jeg tar på meg bukse, alle strammer så irriterende, så jeg må nok også på mer shopping. Endret 14. desember 2017 av Illy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 14. desember 2017 #663 Del Skrevet 14. desember 2017 1 time siden, Illy skrev: Lykke til med mammaklærhandling @Omo! Det er fint å plutselig være nødt til å shoppe klær Jeg fikk nettopp melding om at jeg har pakke på posten med en kjole, den kan hentes på nærmeste butikk denne gangen. Jeg blir litt sur hver gang jeg tar på meg bukse, alle strammer så irriterende, så jeg må nok også på mer shopping. Har jo hatt shoppestopp siden sept når vi fant ut at jeg bar gravid, har liksom ikke vært noe vits å se på klær en gang når man vet de bare passer noen uker. Så nå håper jeg at jeg finner noe fint. Og passe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lottelh Skrevet 14. desember 2017 #664 Del Skrevet 14. desember 2017 Nå har jeg forresten lest dagboka di, @Illy, og ble bare enda mer glad på dine vegne! Har også lest @Tonio sin. Er det noen andre i denne tråden som også har dagbok? Jeg har brukt gravidbukser i noen uker, og har kjøpt strømpebukser nå så jeg kan bruke kjoler og skjørt også. Orker ikke vanlige bukser! Alt jeg har lest sier at man begynner å kjenne bevegelser nå så jeg trodde jeg var right on time 😄 Men da skjønner jeg at det er individuelt (som alt annet)! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 14. desember 2017 #665 Del Skrevet 14. desember 2017 (endret) Jeg har kjøpt en gravidjeans, en gravidgenser og strømpebukser. Første gravidklær. Jeg så skikkelig gravid ut i de også De fremhever liksom magen, så den så jo mye større ut enn når jeg går med gensere og kjoler som ikke er ettersittende. Følte meg megagravid Jeg har ikke dagbok.. Jeg bruker denne skravletråden litt til dagbok jeg Håper ikke det plager dere andre. Og nå skal jeg åpne pakken med de to bøkene! Edit: har bladd gjennom spedbarnsboken nå. Ser ut som en veldig bra bok for en amatør og førstegangsmor som meg. Masse bra info. Så den skal jeg prøve å få lest perm til perm. Endret 14. desember 2017 av Omo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lottelh Skrevet 14. desember 2017 #666 Del Skrevet 14. desember 2017 Plager ikke meg @Omo, bare hyggelig å lese! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 14. desember 2017 #667 Del Skrevet 14. desember 2017 Her går det også mest i kjoler og skjørt. Kjøpte noen mammastrømpebukser på h&m, de kjennes greie ut. Bruker egentlig S, men kjøpte M, og er veldig glad for det. Alt som strammer er teit for tiden Har allerede shoppet endel mammaklær, men ikke begynt å bruke det før nå. Allerede før jeg ble gravid så tenkte jeg også veldig over klærne jeg kjøpte og ikke, slik at jeg kjøpte klær jeg visste jeg kunne bruke en stund fremover stort sett. Ja, graviditeten er veldig ønsket.. Jeg føler også at jeg bruker denne tråden her litt som dagbok @Omo så jeg er glad det ikke er bare meg! De siste dagene har jeg vært så UTROOOOLIG trøtt! Trodde ikke det gikk an å bli så trøtt, føler meg helt Tornerose her.. Sovna på sofaen halv 8 til halv 10 i går, og da gikk jeg bare å la meg i sengen, for å unngå å våkne helt. Så sov jeg til halv 8 i dag. Altså 12 timer søvn.. Så ble det nettopp 2,5 timer på sofaen nå nettopp også. Føler jeg gir alt jeg har av krefter når jeg er på jobb, og så har jeg ikke noe overskudd igjen etterpå Jobber heldigvis turnus, så nå har jeg fri noen dager. Håper trøttheten gir seg litt da, for neste uke har jeg fire dager på rad. Denne uken var det jo bare to dager, og likevel er jeg helt slått ut. Mulig jeg bærer på noe virus eller noe, for jeg har også vært bittelitt hoven i lymfeknutene og hatt litt hodepine, så det kan være at kroppen prøver å bekjempe det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 14. desember 2017 #668 Del Skrevet 14. desember 2017 Kjøpte S i strømpebukser jeg, siden jeg bruker det fra før, men har ikke prøvd de enda da. Håper det passer greit foreløpig. Var de tykke fra HM jeg kjøpte også. Jeg er skikkelig trøtt jeg og. Men har vel egentlig vært det siden uke 7 eller noe. Det ga seg liksom ikke. Og denne uken har jeg jobbet litt overtid også, det er så mye som må gjøres før jul. Og siden jeg har ekstra lang juleferie, så er det enda viktigere å være skikkelig ajour. Har laget meg en liste for hva jeg skal gjøre i helga. Håper jeg har energi da. Det er siste helga før jul, så jeg må få unna en del. Forrige helg hadde jeg og tenkt å gjøre mye, men hele søndagen var jeg så trøtt at det kjentes ut som jeg hadde døgnet hele dagen. Sved i øynene. Selv om jeg sov 10 timer den natta. Så da lå jeg bare på sofaen og så på Netflix og TV. Skittentøyskurven må prioriteres, for nå er det tynt med rene klær Godt jeg kjøpte en bukse og en genser i dag da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 15. desember 2017 #669 Del Skrevet 15. desember 2017 Nå på morgenen mens jeg ligger i senga skjedde noe rart. Magen under navelen ble plutselig dobbelt så stor og veldig hard. Ikke vondt, men synes det er veldig ekkelt. Og blir bekymret. Den er fortsatt større, men ikke like stor. Og ikke så hard. Hva kan det være? Jeg kjenner bevegelser der nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 15. desember 2017 #670 Del Skrevet 15. desember 2017 Sikkert bare kynnere? Da blir magen hard og livmoren ser mye større ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 15. desember 2017 #671 Del Skrevet 15. desember 2017 31 minutter siden, miore skrev: Sikkert bare kynnere? Da blir magen hard og livmoren ser mye større ut. Åh... så tidlig? Hva betyr det egentlig? Jeg har hørt om kynnere mange ganger, men tenkt at det får jeg sette meg inn i om lenge når jeg er høygravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 15. desember 2017 #672 Del Skrevet 15. desember 2017 11 minutter siden, Omo skrev: Åh... så tidlig? Hva betyr det egentlig? Jeg har hørt om kynnere mange ganger, men tenkt at det får jeg sette meg inn i om lenge når jeg er høygravid. Heh, jeg har kjent dem fra ca uke 7 denne gangen Sist gang kjente jeg dem fra uke 14. De kan definitivt komme tidlig! Det er livmoren som "øver seg" på å trekke seg sammen. Ikke farlig så lenge de ikke er vonde, det er helt normalt, selv om det kjennes skikkelig merkelig ut. Ofte kommer det i forbindelse med aktivitet, men ikke alltid. Hos meg kommer de av og til når lillebror sparker ekstra hardt Det er også veldig, veldig normalt å få det rett etter orgasme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 15. desember 2017 #673 Del Skrevet 15. desember 2017 2 minutter siden, miore skrev: Heh, jeg har kjent dem fra ca uke 7 denne gangen Sist gang kjente jeg dem fra uke 14. De kan definitivt komme tidlig! Det er livmoren som "øver seg" på å trekke seg sammen. Ikke farlig så lenge de ikke er vonde, det er helt normalt, selv om det kjennes skikkelig merkelig ut. Ofte kommer det i forbindelse med aktivitet, men ikke alltid. Hos meg kommer de av og til når lillebror sparker ekstra hardt Det er også veldig, veldig normalt å få det rett etter orgasme. Litt tidlig å øve seg nå Trodde det var en sånn høygravid greie jaja, får håpe livmora blir ekspert nå da, så fødselen går greit. Jeg fikk det rett etter jeg våknet, så den eneste aktiviteten hos meg var at jeg bråvåknet av at samboeren dæljet hælen sin i leggen min og jeg ropte au! Kanskje det holdt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 15. desember 2017 Forfatter #674 Del Skrevet 15. desember 2017 Jeg bruker også tråden som dagbok, i tillegg til min egen.. I dag kom det pakker, en av dem var amme-BHen jeg ble anbefalt fra H&M. Jeg føler at puppene mine startet å synge av glede sekundet jeg tok den på, så tror det var greit. I tillegg handlet vi litt barneklær, jeg ville egentlig kun se på de som var på tilbud men mannen ble så begeistret, og ville se på alt. Innen jeg rakk å få på BHen hadde han sortert alle klærne etter størrelse. Uff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 15. desember 2017 #675 Del Skrevet 15. desember 2017 Haha, godt med god BH! Jeg kjøpte to plagg i dag jeg og. Så egentlig etter julegave, men så hadde de ikke det jeg skulle ha, så da endte jeg med å kjøpe en ullbody i gammelrosa mønster, og en ulljakke i blå med mønster. Kjøpte de i den str jeg trooor babyen blir mot høsten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 15. desember 2017 #676 Del Skrevet 15. desember 2017 Jeg har forresten fått en skikkelig craving. Tomater, rødløk og fetaost med olivenolje og balsamico. Spiser nesten hver dag nå. Og slikker bollen ren Det er SÅÅÅÅ godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 16. desember 2017 #677 Del Skrevet 16. desember 2017 Så koselig at du leste dagboka @lottelh Det var virkelig ikke planen at den skulle bli så lang, men desto større glede når det endelig gikk! Det er veldig koselig å lese det dere andre skriver i tråden her, så den bør gjerne brukes som dagbok av alle Jeg har også fått kynnere noen ganger nå @Omo, og ble meget skeptisk først Knallhard, bulende mage stemmmer med det jeg har lest, men det var så voldsomt. Hos meg har det kommet i forbindelse med kraftig romstering og sparking fra magen, så min første innskytelse var "hjelp! Babyen prøver å bryte seg ut!!?". Jeg er ikke en gang sikker på hvordan kynnere uttales, altså hvor i ordet man legger trykket? BH må jeg snart lete etter, det er vel første gang i livet jeg trenger det for annet enn å gi en illusjon av at jeg har pupper. Da skal jeg sjekke ut H&M sine jeg også. Så koselig at mannen er engasjert i babyklærne @Tonio Jeg får ta meg av den biten alene, men det er veldig gøy med de bittesmå klærne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeonoraI Skrevet 16. desember 2017 #678 Del Skrevet 16. desember 2017 Hei, så hyggelig! Jeg er da 29 år gammel, venter barn nr 2 med foreløpig termin 25. mai. Har ikke OUL før i januar, synes det er litt sent men... Er veldig spent på om det er jente eller gutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 16. desember 2017 #679 Del Skrevet 16. desember 2017 Leonoral Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 16. desember 2017 #680 Del Skrevet 16. desember 2017 Hvordan er dere energimessig? Har jo hørt og lest at man som regel får så mye energi og føler seg så bra i 2.trimester, men jeg er jo like trøtt og sliten som i første. Hvis ikke mer. Jeg er jo i grunn i fin form og ikke noe problem der, men når klokka blir 18 så har jeg ikke noe energi igjen. Jeg sovner hvis jeg sitter/ligger, orker ikke lage mat, orker ikke ta en dusj omtrent. Jeg har tenkt at det sikkert er fordi jeg jobber og er sliten etter jobb. Men jeg er jo sånn i helgen også. I dag kræsja jeg totalt kl 18 igjen. Og jeg har ikke gjort veldig store krumspring i dag. Forrige søndag sov jeg jo hele dagen. Først 11 timer om natta, så duppet av og på hele søndag. Lurer på om jeg burde få sjekket jernlagrene eller noe slikt, om det er det som kan gjøre det, og ikke svangerskapet i seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå