Gjest lottelh Skrevet 24. november 2017 #541 Del Skrevet 24. november 2017 @Miss moneypenny: Hva innebærer den utredninga? Har tatt spirometri (?) og den var visst helt fin. Men jeg begynner å bli litt fortvila. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 24. november 2017 #542 Del Skrevet 24. november 2017 (endret) 58 minutter siden, lottelh skrev: @Miss moneypenny: Hva innebærer den utredninga? Har tatt spirometri (?) og den var visst helt fin. Men jeg begynner å bli litt fortvila. Hva er spirometri? Foreløpig har jeg bare tatt pusteprøve, venter på time hos lungelege. Hva sier legen din? Edit: ser nå at spirometri er det samme Endret 24. november 2017 av Miss moneypenny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 24. november 2017 #543 Del Skrevet 24. november 2017 Jeg har hatt astma før. Heldigvis vokst det av meg. Den pusteprøven/spirometri er den beste indikatoren på om man har astma. Det er veldig tydelig på kurven når man puster så hard man kan ut og så trekker pusten igjen om man har astma eller om det kan utelukkes. Man får en sånn spesiell fasong/hengekøye på kurven sin hvis man har astma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lottelh Skrevet 24. november 2017 #544 Del Skrevet 24. november 2017 Da er det vel ikke astma. 10 uker har jeg holdt på nå. Svigermor (lege) mener jeg skal be legen om å teste på nytt for kikhoste og mykoplasma og at jeg bør få antibiotika for det. Men ifølge legen ble jeg testet for det for to uker siden uten at de fant noe. Frustrerende når jeg ikke blir bedre og det liksom ikke er noe galt. Håper nesten du har astma @Miss moneypenny, så vet du i alle fall hva det er 😄 Selv om astma selvfølgelig er kjipt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 24. november 2017 #545 Del Skrevet 24. november 2017 Nå har vi hatt første navnediskusjon Dette kommer til å bli vanskelig! Jeg listet opp navnene på min liste. De fleste ble bare ledd av, funnet på mobbenavn til (altså de funker ikke), lar seg ikke oversette eller han bare ikke likte. Han har kommet med 2 navn. Jeg liker det ene. Så får vi se da, om vi kommer til enighet til slutt. Første runde er hvertfall tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 24. november 2017 #546 Del Skrevet 24. november 2017 Jeg har fått en skikkelig låsning i dag. Kom meg aldri på jobb. Kom meg heller ikke opp av sofaen. Satt bare å gråt av smertene og det faktum at jeg måtte på do, men ikke klarte reise meg ikke hadde fysioterapeuten eller osteopaten ledig time i dag... og jeg som hadde gleda meg til bondens marked, nissetog og julegrantenning i morgen! Syns litt synd på meg selv nå... ikke sant det er deilig å kjenne bevegelsen @Omo? Den vissheten om at det faktisk er noe sprell levende inni oss vi får nyte det før de blir så store Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 24. november 2017 #547 Del Skrevet 24. november 2017 7 minutter siden, Fanteria skrev: Jeg har fått en skikkelig låsning i dag. Kom meg aldri på jobb. Kom meg heller ikke opp av sofaen. Satt bare å gråt av smertene og det faktum at jeg måtte på do, men ikke klarte reise meg ikke hadde fysioterapeuten eller osteopaten ledig time i dag... og jeg som hadde gleda meg til bondens marked, nissetog og julegrantenning i morgen! Syns litt synd på meg selv nå... ikke sant det er deilig å kjenne bevegelsen @Omo? Den vissheten om at det faktisk er noe sprell levende inni oss vi får nyte det før de blir så store Ånei.. typisk at det er helg også da, så du ikke får noen time før tidligst på mandag. Får håpe det løsner litt av seg selv. Det var så rart å kjenne bevegelse. Som om noen strøk meg på innsiden av mage. Tipper jeg ikke føler noe mer på en stund egentlig, siden det ikke er så vanlig å kjenne noe så tidlig når man er førstegangs. Hvis ikke jeg ligger på magen å skviser frøkna igjen da... Men får vel prøve å la være med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 24. november 2017 #548 Del Skrevet 24. november 2017 5 minutter siden, Omo skrev: Det var så rart å kjenne bevegelse. Som om noen strøk meg på innsiden av mage. Tipper jeg ikke føler noe mer på en stund egentlig, siden det ikke er så vanlig å kjenne noe så tidlig når man er førstegangs. Hvis ikke jeg ligger på magen å skviser frøkna igjen da... Men får vel prøve å la være med det. Hu har det godt inni magen din selv om du ligger å «skviser» henne jeg har kjent bevegelse noen ganger nå. Ikke hver dag men kanskje 4-5 ganger totalt siden forrige. Kjenner jeg blir helt varm i hjerterota Det er lettest å kjenne bevegelse når man ligger på magen og når man sitter sammenkrøket. Vanlig å kjenne bevegelse når man sitter på do Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 24. november 2017 #549 Del Skrevet 24. november 2017 Kult!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 24. november 2017 Forfatter #550 Del Skrevet 24. november 2017 Åh så herlig med bevegelse. Snart ligger vel halve gruppa på magen i håp om å kjenne det samme som deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 24. november 2017 #551 Del Skrevet 24. november 2017 43 minutter siden, Tonio skrev: Åh så herlig med bevegelse. Snart ligger vel halve gruppa på magen i håp om å kjenne det samme som deg. Hahaha Da er mitt stalltips, ligg på en sånn hard legekontorbenk og ligg der nesten en time, så kanskje det kommer noe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 24. november 2017 Forfatter #552 Del Skrevet 24. november 2017 2 minutter siden, Omo skrev: Hahaha Da er mitt stalltips, ligg på en sånn hard legekontorbenk og ligg der nesten en time, så kanskje det kommer noe! Det hørtes fryktelig vondt ut. Husker ikke om jeg skrevet det her, men jeg har jo alt fått råmelk. Så hvis jeg ligger for mye på puppen blir det vått. Tror ikke det hadde blitt så veldig gøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 24. november 2017 #553 Del Skrevet 24. november 2017 1 minutt siden, Tonio skrev: Det hørtes fryktelig vondt ut. Husker ikke om jeg skrevet det her, men jeg har jo alt fått råmelk. Så hvis jeg ligger for mye på puppen blir det vått. Tror ikke det hadde blitt så veldig gøy. Åh, det har ikke jeg fått enda. Er puppene ømme? Trodde ikke man fikk det før man fødte jeg! Det mest behagelige er nok da å vente noen uker til Så kommer det nok noen bevegelser for oss alle. Jeg regner ikke med at jeg merker noe mer før jul jeg egentlig. Fikk bare en forsmak tror jeg. Samboern så sjokkert ut når jeg sa det. Tror ikke han tenker over hva som faktisk skjer inni kroppen når man er gravid før noe faktisk skjer også synes han det høres så sykt ut. Han trodde jo ikke på at det var babyen vår som tok salto på ultralyden heller. Det var liksom så fjernt at det var en baby inni meg tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 24. november 2017 Forfatter #554 Del Skrevet 24. november 2017 6 minutter siden, Omo skrev: Åh, det har ikke jeg fått enda. Er puppene ømme? Trodde ikke man fikk det før man fødte jeg! Det mest behagelige er nok da å vente noen uker til Så kommer det nok noen bevegelser for oss alle. Jeg regner ikke med at jeg merker noe mer før jul jeg egentlig. Fikk bare en forsmak tror jeg. Samboern så sjokkert ut når jeg sa det. Tror ikke han tenker over hva som faktisk skjer inni kroppen når man er gravid før noe faktisk skjer også synes han det høres så sykt ut. Han trodde jo ikke på at det var babyen vår som tok salto på ultralyden heller. Det var liksom så fjernt at det var en baby inni meg tror jeg. Det er jo helt fjernt.. Noe som vokser inni oss, hvordan er det mulig. Jeg tenker det hver eneste dag. Angående råmelk trodde jeg at førstegangsfødende fikk det først rundt uke 36 tidligst, mens de som hadde gjort dette før hadde dreisen på det fikk det rundt uke 26 tidligst. Sjokket var derfor stort da jeg skjønte at det var det som kom ut av knottene i uke 17! Her satt jeg, ingen babybump, men pumper som væsker.. Det hadde jeg. De er sykt ømme, eller, nippla er det. Puppene er ikke så ille. Men det er ikke bare bare det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 26. november 2017 #555 Del Skrevet 26. november 2017 Jeg har ofte vondt i hodet for tiden jeg.. De siste 2-3 ukene. Er det en graviditetsgreie? Eller er det tilfeldig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 26. november 2017 Forfatter #556 Del Skrevet 26. november 2017 Jeg leste ett eller annet sted at i andre trimester er det kjempevanlig med tett nese og hodepine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 26. november 2017 #557 Del Skrevet 26. november 2017 Akkurat nå, Tonio skrev: Jeg leste ett eller annet sted at i andre trimester er det kjempevanlig med tett nese og hodepine! Jeg har begge deler! Nesa er som om jeg er forkjøla, men halsen er fin. Og hodet dunker i tide og utide! Jaja, jeg slapp unna spying i 1.trimester, så da kan jeg kanskje ikke klage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 26. november 2017 #558 Del Skrevet 26. november 2017 Det er dessverre ikke uvanlig @Omo :/ Jeg sitter å ser etter vinterjakke. Har en tynn boblejakke fra sist svangerskap, men må innrømme at jeg sikler litt på en parkas eller aller helst en kåpe nå som det nærmer seg litt høytider. Har dere gjort dere noen tanker der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 26. november 2017 Forfatter #559 Del Skrevet 26. november 2017 Jeg kjøpte en vinterjakke i en størrelse eller to større enn det jeg ville gått for om jeg ikke hadde vært gravid. Så har jeg bare strammet den til. Nå er jeg ganske overvektig fra før av da, og har aldri vært spesielt opptatt av at vinterjakker sitter fint/ikke får meg til å se ut som en vandrende hval. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 26. november 2017 #560 Del Skrevet 26. november 2017 Jeg kjøpte her under sist svangerskap. Det koster litt, men jeg hadde ikke lyst til å være kald og/eller stygg en hel, lang vinter De har jakker som kan forvandles til bærejakker etter fødsel også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå