Tonio Skrevet 22. oktober 2017 Forfatter #301 Del Skrevet 22. oktober 2017 2 timer siden, tutta23 skrev: Da kan jeg også melde meg ut igjen herfra. Jeg har hatt småblødninger siden forrige torsdag. Var på legevakten igår kveld. Legevaktslegen så ingen tegn til liv, så jeg ble sendt videre på sykehus...viser seg at fosteret har sluttet å utvikle seg rundt uke 9. Jeg skulle vært i uke 12 nå. Kjip dag idag. Er innlagt på sykehus for medisinsk abort. Er selvfølgelig veldig lei meg, og føler meg tom og tung til sinns... Jeg greier ikke tenke meg en gang hvordan du har det nå. Håper på alt godt videre for deg og dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 22. oktober 2017 Forfatter #302 Del Skrevet 22. oktober 2017 Vi starter å bli få igjen nå.. Er vel sikkert mange som vil vente til uke 12 før de blir med her. Men at 9 har meldt seg på og hele 4 stykker har gått vekk.. Og en har vi ikke hørt fra på tre uker. Plutselig føler jeg at de 11 kilo jeg har mistet hittil i svangerskapet, og den kvalmen jeg har hatt.. Ikke er så ille, for jeg har fått høre fosterlyd. Har man fått høre det er jo sjansen visstnok veldig god for den lille i magen. Nei, nå får vi som er igjen passe på at fosteret klamrer seg fast, og det i mange, mange, mange uker til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 23. oktober 2017 #303 Del Skrevet 23. oktober 2017 Helt utrolig så mange som har mistet og flere ganske sent også. Jeg blir litt urolig av det. Og jeg skal ikke på ul før om 3 uker. Mine plager har jo i stor grad gitt seg også. Men jeg tenker at det er fordi det nærmer seg uke 12. Er jo 11+0 nå. Huff... får så dårlig følelse av dette. Håper vi som er igjen får bli igjen. Og at flere melder seg på/inn etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lottelh Skrevet 23. oktober 2017 #304 Del Skrevet 23. oktober 2017 Jeg kan ikke garantere at jeg vil skrive så mye, men jeg er i hvert fall innom og leser stadig vekk og da er det vel greit å presentere seg: 31 år, gravid for første gang, med menstermin 10.mai (hvilket betyr at jeg er 12+0 i dag). Har vært sykemeldt i snart 6 uker på grunn av (mulig) HG. Jeg skriver mulig, fordi det sto på min kopi av sykemeldinga og fordi jeg har ligget rett ut med spybøtta fram til før helga, men har ikke hatt behov for innleggelse eller liknende, og noen steder virker det som et kriterie for å si at det er HG. Vi har vært åpne om graviditeten til de nærmeste helt fra begynnelsen (testet positivt en dag etter forventet mens) og da jeg ble dårlig valgte vi også å fortelle om det på jobben min. Jeg er ikke sånn som klarer å holde gode nyheter for meg selv, dessuten visste de fleste at vi har prøvd i snart ett år og da var det hyggelig å kunne bekrefte at vi hadde fått det til I morgen skal vi på tidlig ultralyd, rett og slett for å bekrefte at det er noe der.. Innimellom klarer jeg nemlig ikke å tro på det selv om syv graviditetstester var positive og det jaggu er nok av symptomer til å bekrefte det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 23. oktober 2017 Forfatter #305 Del Skrevet 23. oktober 2017 1 time siden, lottelh skrev: Jeg kan ikke garantere at jeg vil skrive så mye, men jeg er i hvert fall innom og leser stadig vekk og da er det vel greit å presentere seg: 31 år, gravid for første gang, med menstermin 10.mai (hvilket betyr at jeg er 12+0 i dag). Har vært sykemeldt i snart 6 uker på grunn av (mulig) HG. Jeg skriver mulig, fordi det sto på min kopi av sykemeldinga og fordi jeg har ligget rett ut med spybøtta fram til før helga, men har ikke hatt behov for innleggelse eller liknende, og noen steder virker det som et kriterie for å si at det er HG. Vi har vært åpne om graviditeten til de nærmeste helt fra begynnelsen (testet positivt en dag etter forventet mens) og da jeg ble dårlig valgte vi også å fortelle om det på jobben min. Jeg er ikke sånn som klarer å holde gode nyheter for meg selv, dessuten visste de fleste at vi har prøvd i snart ett år og da var det hyggelig å kunne bekrefte at vi hadde fått det til I morgen skal vi på tidlig ultralyd, rett og slett for å bekrefte at det er noe der.. Innimellom klarer jeg nemlig ikke å tro på det selv om syv graviditetstester var positive og det jaggu er nok av symptomer til å bekrefte det. Koselig at du melder deg selv om du kanskje ikke vil være den som poster mest! Har kvalmen startet å gi seg eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 23. oktober 2017 #306 Del Skrevet 23. oktober 2017 Velkommen hit lottelh Kan jeg spørre hva HG står for? Håper det letter seg litt for deg, for det hørtes ikke noe ålreit ut :/ ønsker deg lykke til i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lottelh Skrevet 23. oktober 2017 #307 Del Skrevet 23. oktober 2017 Tusen takk begge to Jeg tør nesten ikke å håpe, fordi jeg har følt meg litt bedre tidligere for så å bli dårligere igjen, men jeg har ikke kastet opp siden torsdag og har klart å bevege meg litt rundt i huset denne helga. Satser på det er fordi jeg har nådd uke 12 og at det bare går en vei heretter! HG = Hyperemesis Gravidarum, ekstrem/sykelig svangerskapskvalme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 23. oktober 2017 #308 Del Skrevet 23. oktober 2017 Velkommen!! Hyggelig mer mer selskap her inne Er så glad for at jeg ikke har den ekstreme kvalmen altså. Det høres helt forferdelig ut! Lykke til på UL i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 23. oktober 2017 #309 Del Skrevet 23. oktober 2017 Så utrolig trist at så mange har mistet! Har rett og slett ikke ord. Håper bare at dere har venner å støtte dere på og snakke om det som er vondt, og at det blir deres tur igjen raskt! Her har symptomene virkelig toppet seg nå de siste dagene, jeg holdt på å kaste opp flere ganger på jobb i dag. Skal til lege onsdag for å få noe kvalmestillende, slik at jeg har liggende til de dagene jeg MÅ fungere. Heldigvis vet noen av kollegaene mine om at jeg er gravid, så de dekker litt over for meg. Jeg kjenner fremdeles litt strekking i venstre side etter lørdagen, håper det gir seg snart :/ Har også svak stikking i høyre side, men på en annen måte. Er nok ligamentsmerter, men skal nevne det for legen på onsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemy100 Skrevet 23. oktober 2017 #310 Del Skrevet 23. oktober 2017 Hei dere 😄 vet ikke om jeg har skrevet her før, men vil gjerne melde meg inn. Jeg er 24 år, og har ingen barn fra før av. Har mistet tidlig flere ganger, men er nå 11+1 så satser på at vi kommer i mål denne gangen. Har vært på TUL i dag, og fått sett en sprellende krabat med et bankende hjerte ❤️ Formen har vært så som så, kastet opp i dag for andre gang i graviditeten. Gleder meg til å bli bedre kjent med dere gjennom svangerskapet, og håper at ingen flere faller fra! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 23. oktober 2017 #311 Del Skrevet 23. oktober 2017 Velkommen lottelh og lillemy100! 😄👏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 23. oktober 2017 #312 Del Skrevet 23. oktober 2017 Enda en ny! Så koselig Du har termin 16.mai du da @lillemy100? Jeg er nemlig 11+0 i dag Jeg har fortalt nyheten til mine 2 beste venninner i helgen. Hun ene har 3 barn fra før, så hun ble jo kjempeglad. Hun skulle strikke vognpledd, lage liste med ting jeg må huske som jeg skal få når det nærmer seg (typ hemoridesalve etc ) og hun er sikker på at jeg får jente. Samme som samboer tror. Hun andre ble også veldig glad. Begge ble ganske overrasket da. Akkurat som foreldrene mine. Og vi Hun ene venninnen min fortalte at en kollega av henne var rundt 7 uker nå, og ville jo ikke fortelle noen helt enda, så når de hadde vært på jobbarrangement hadde hun tatt servitøren til side å spurt om Munkholm i glass. Da hadde servitøren kommet med glasset og sagt surt "vi serverer alltid Munkholm i glass da" Så da visste hele jobben det liksom. For en idiotisk servitør! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 23. oktober 2017 #313 Del Skrevet 23. oktober 2017 Velkommen i gjengen lillemy100 :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 23. oktober 2017 #314 Del Skrevet 23. oktober 2017 3 minutter siden, Omo skrev: Enda en ny! Så koselig Du har termin 16.mai du da @lillemy100? Jeg er nemlig 11+0 i dag Jeg har fortalt nyheten til mine 2 beste venninner i helgen. Hun ene har 3 barn fra før, så hun ble jo kjempeglad. Hun skulle strikke vognpledd, lage liste med ting jeg må huske som jeg skal få når det nærmer seg (typ hemoridesalve etc ) og hun er sikker på at jeg får jente. Samme som samboer tror. Hun andre ble også veldig glad. Begge ble ganske overrasket da. Akkurat som foreldrene mine. Og vi Hun ene venninnen min fortalte at en kollega av henne var rundt 7 uker nå, og ville jo ikke fortelle noen helt enda, så når de hadde vært på jobbarrangement hadde hun tatt servitøren til side å spurt om Munkholm i glass. Da hadde servitøren kommet med glasset og sagt surt "vi serverer alltid Munkholm i glass da" Så da visste hele jobben det liksom. For en idiotisk servitør! Wow... for en korttenkt tufs av en servitør! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemy100 Skrevet 23. oktober 2017 #315 Del Skrevet 23. oktober 2017 Takk for det 😀 menstermin er 17 mai, men ultralydtermin blir vel 16 mai koselig å dele nyheten, spesielt når andre blir så glade på dine vegne! Haha for en idiotisk servitør!! Skal på jobbtur til uken, og er ikke klar for å dele nyheten med dem enda. Så blir munkholm i glass her og 😅 8 minutter siden, Fanteria skrev: Velkommen i gjengen lillemy100 :D 11 minutter siden, Omo skrev: Enda en ny! Så koselig Du har termin 16.mai du da @lillemy100? Jeg er nemlig 11+0 i dag Jeg har fortalt nyheten til mine 2 beste venninner i helgen. Hun ene har 3 barn fra før, så hun ble jo kjempeglad. Hun skulle strikke vognpledd, lage liste med ting jeg må huske som jeg skal få når det nærmer seg (typ hemoridesalve etc ) og hun er sikker på at jeg får jente. Samme som samboer tror. Hun andre ble også veldig glad. Begge ble ganske overrasket da. Akkurat som foreldrene mine. Og vi Hun ene venninnen min fortalte at en kollega av henne var rundt 7 uker nå, og ville jo ikke fortelle noen helt enda, så når de hadde vært på jobbarrangement hadde hun tatt servitøren til side å spurt om Munkholm i glass. Da hadde servitøren kommet med glasset og sagt surt "vi serverer alltid Munkholm i glass da" Så da visste hele jobben det liksom. For en idiotisk servitør! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 23. oktober 2017 #316 Del Skrevet 23. oktober 2017 Jeg tror jeg blir nødt til å kjøpe ny vinterjakke snart.. Jeg tenkte at jeg kaaaanskje klarte meg gjennom sesongen hvis magen kommer i uke 20 f.eks.. Men puppene min sprenger jo snart jakka. Men lurer på hva slags jakke jeg skal kjøpe da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 24. oktober 2017 #317 Del Skrevet 24. oktober 2017 11 timer siden, Omo skrev: Jeg tror jeg blir nødt til å kjøpe ny vinterjakke snart.. Jeg tenkte at jeg kaaaanskje klarte meg gjennom sesongen hvis magen kommer i uke 20 f.eks.. Men puppene min sprenger jo snart jakka. Men lurer på hva slags jakke jeg skal kjøpe da... Huff, er ikke bare magen som vokser nei Er så "heldig" at jeg var helt flatbrystet før nesten, så nå har jeg "vanlig størrelse" på puppene, så tror nok ikke puppene blir problemet her. Men hva med å f.eks ikke ta jakken helt opp, men heller ha et stort skjerf øverst? Jeg har en parkas fra lindex, tror og håper at den kommer til å ha god plass til magen, også utover våren. Ser de selger egne "gravidjakker", men føler det er litt bortkastet bare for en vinter :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 24. oktober 2017 #318 Del Skrevet 24. oktober 2017 Jeg har en gravidjakke et eller annet sted. Kjenner at parkasen min allerede er trang, så regner med at jeg må bytte til den andre om ca 1 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 24. oktober 2017 #319 Del Skrevet 24. oktober 2017 Min parkas har liksom god plass til magen enda trodde ikke puppene skulle bli noe problem egentlig. Trodde de vokste på slutten jeg. Men jeg har et digert acne skjerf som er skikkelig varmt. Det må jeg få rotet frem tror jeg. God ide. Jeg har sett på sånne gravidjakker som også kan brukes som bære jakker etter baby er født. Vurderer det. Siden jeg håper baby vil bæres i bæresele. Kan jo se om det finnes noe brukt på Finn også. Tror forresten dunjakken min har mye bedre plass. Men den er litt varm enda. Får håpe det blir veldig kaldt snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 24. oktober 2017 #320 Del Skrevet 24. oktober 2017 I morgen har jeg planer om å fortelle det til jobben. Eller, til sjefene da. Gruer meg litt. Men gleder meg også til å få katta ut av sekken. Tenker at jeg forteller til resten av kollegaene om 1,5 uke når vi reiser på kurs-tur og resten av kontorfelleskapet når jeg har hatt ultralyd like etter vi kommer hjem fra turen. Jeg er veldig spent på om jeg får dekket full lønn m/feriepenger av jobben, eller om jeg må forholde meg til utbetalingene fra NAV. Håper på det første. Jeg er første som er gravid på jobben (15 år gammel bedrift), så vet ikke hvordan policyen er. Men de har alltid vært veldig reale, så jeg tror det skal gå bra. Men jeg spør ikke om det i morgen allerede da.. Det får synke litt inn for dem først. Jeg planlegger å dra ekstra tidlig på jobb i morgen, så jeg kan si det til de før alle kommer og før vi blir opptatte i møter og telefoner hele dagen. Yikes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå