Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2018


Tonio

Anbefalte innlegg

Siden helsekortet mitt har termin 17.mai, har jeg justert i appen og er da i dag 10+0! Det føles litt ekstra stort å være tosifret på vei nå. Ikke lenge til 2.trimester nå! 

I dag er jeg skikkelig kvalm og har veldig kramper i magen. Tror det er luft. Fy flate så vondt det gjør. Tar skikkelig tak. 

Har sovet dårlig i natt. Er så slitsomt når jeg er så utrolig trøtt, men ikke får sove! :daane: 

jeg venter utålmodig på brev fra sykehuset. Lurer på når jeg får oul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg og samboer vært til tidlig ultralyd. Fikk se et lite embryo på 8+6, altså er jeg 2 dager lenger på vei enn jeg trodde. Jeg regnet ut fra EL, hun ut fra mens, men det var visst hun som hadde rett når hun tok mål :) Og gynekologen ble litt sjokkert, for hun så faktisk bevegelser allerede! :PAlt så kjempefint ut, og hjertet var veldig sterkt! Vi fikk også se navlesnoren, som har vokst fint. 

Er så lettet. Og tenk, da er jeg 9+0 allerede i morgen! Jeg føler meg på den sikre siden nå om at dette går fint, selv om jeg selvsagt må tenke realistisk også. Det virker som det hele gikk opp litt mer for mannen min nå som han fikk se selv at der er et kjempelite embryo med et bankende hjerte, inni meg! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenk på det! :fnise: Måtte jo på youtube i går kveld for å finne filmer fra ultralyd, av hvordan man ser om hjertet banker, når fosteret er 9 uker ca. Så jeg så det i akkurat samme øyeblikk som gynekologen. "Der er det! Hjertet banker!!" 

Måtte feire med å kjøpe litt mammaklær på nett nå. Har funnet ut at det er ikke så mye mammaklær jeg liker, men på h&m sine nettsider fant jeg heldigvis en topp, en genser og en kjole som ikke er mammakjole men likevel vil bli fin med mage. Måtte slenge med noen strømpebukser i 50/56 også når jeg først var i gang... :tongue: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig! Kanskje jeg må dra på en tidlig UL jeg og, og ta med samboern. Tror det er ganske fjernt for han enda ja. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bestiller man egentlig tidlig ultralyd? På type Volvat? Eller er det hos vilkårlig privat gynekolog? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Omo skrev:

Hvor bestiller man egentlig tidlig ultralyd? På type Volvat? Eller er det hos vilkårlig privat gynekolog? 

Vi skal til volvat. Google 2D ultralyd og byen/stedet du hører til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg 12+4 og vi fikk høre hjerteslag. :rodmer: Fikk også ultralydtime, 6.12. så da vet jeg når jeg blir satt en uke tilbake. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Tonio skrev:

Da er jeg 12+4 og vi fikk høre hjerteslag. :rodmer: Fikk også ultralydtime, 6.12. så da vet jeg når jeg blir satt en uke tilbake. :fnise:

Åååh så koslig!! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tonio skrev:

Da er jeg 12+4 og vi fikk høre hjerteslag. :rodmer: Fikk også ultralydtime, 6.12. så da vet jeg når jeg blir satt en uke tilbake. :fnise:

Så koselig... Og sååå lenge til OUL... Jeg som er 2 uker bak deg får ikke før rundt 20. des jeg da sikkert... Æsj... Da må jeg jo bestille en tidlig. Det er jo evigheter til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Omo skrev:

Så koselig... Og sååå lenge til OUL... Jeg som er 2 uker bak deg får ikke før rundt 20. des jeg da sikkert... Æsj... Da må jeg jo bestille en tidlig. Det er jo evigheter til.

Hun ville vente til jeg er i uke 19, så hvis du får i uke 17 kan det jo fort hende vi har oul samme dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk snakket med min syke bestefar i dag, og han ble veldig glad for å høre nyheten om at han skal få sitt 7. oldebarn. Så da håper jeg han fikk litt fighting spirit for å bekjempe denne sykligheten sin. 

Jeg tror jeg skal fortelle det på jobb i morgen. Jeg regner med at vi skal ta en avgjørelse ang en investering på jobb i morgen, og da må sjefene vite at jeg skal ut i permisjon, så de ikke kan regne med meg i 2018. 

Mamma ringte meg i går også, og hun hadde tenkt litt, og sa at hvis jeg ville jobbe litt i jan-april 2019 når jeg er i permisjon for å hjelpe til litt med den superhektiske perioden på jobb, så kunne hun ta ut avspasseringsdager så hun kunne passe babyen. På den måten kan jeg strekke permisjonen litt lenger ut også, så vi kanskje klarer å dekke opp frem til barnehagestart. Så det er jo noe å ha i bakhodet under planlegging. Men jeg vet jo ikke om jeg i det hele tatt er i stand til å jobbe når baby er 6-7-8 mnd. Kan jo hende vi ikke sove noe om natta... Selv om jeg håper på en snill baby som sover når den skal :ler: Da får jeg sikkert det motsatte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tonio skrev:

Hun ville vente til jeg er i uke 19, så hvis du får i uke 17 kan det jo fort hende vi har oul samme dag. :)

Ja, det kan jo hende :)  Jeg har jo søkt tidlig siden jeg var hos legen 8+6. Venter spent på brev fra sykehuset. Legen sa det skulle ta opptil 2 uker.. Og nå er det en drøy uke siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kom samboern hjem med posten, og jeg har fått OUL 20/12.. :ler: akkurat den datoen jeg spådde oppi her. Det er jo SÅ sent. Og så opptil jul. Da er jeg 19+2... Er det fra uke 16/17 man kan se kjønn? Tror nok jeg kommer til å bestille en time i uke 17 da, så jeg kan se kjønnet så fort som mulig... Så utålmodig. 

Samboern sier det ikke er noe vits da. Han vet at det er jente :P Ingen tvil sier han. Han bare vet det. Så det blir spennende å se om han har rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å få innkalling til OUL! 

Da blir det vel i romjulen på meg da? :fnise: 

Her er jeg helt sikker på at det blir jente, har følt det siden jeg fant ut at jeg var gravid. Litt skummelt å være SÅ sikker på det! Før vi begynte å prøve håpte vi på en gutt. Så er veldig spent på hva det blir! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo 2 hele måneder til! Hjelp! Når samboer er så sikker på jente, så blir jo jeg påvirka av det også... så da begynner jeg å tro det og. 

Fikk også en hel haug av informasjonsbrev. OG et skjema med masse spørsmål jeg må sende inn. Så det tenkte jeg å sette meg ned med nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er lenge å gå og tenke på det ja! :P 

Har dere forresten vært til lege og tatt de blodprøvene osv som man skal ta rundt uke 12? For å sjekke blodtype osv? Jeg har fått time hos jordmor i slutten av uke 11, og vil gjerne begynne med henne allerede da. Skal jeg dra til lege i uke 12 da for å ta blodprøvene etterpå, eller? Jeg har lest om noen som dro til lege for å ta de prøvene før uke 12 og måtte komme tilbake, for de kunne ikke ta prøvene så tidlig (?). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, strawberry skrev:

Det er lenge å gå og tenke på det ja! :P 

Har dere forresten vært til lege og tatt de blodprøvene osv som man skal ta rundt uke 12? For å sjekke blodtype osv? Jeg har fått time hos jordmor i slutten av uke 11, og vil gjerne begynne med henne allerede da. Skal jeg dra til lege i uke 12 da for å ta blodprøvene etterpå, eller? Jeg har lest om noen som dro til lege for å ta de prøvene før uke 12 og måtte komme tilbake, for de kunne ikke ta prøvene så tidlig (?). 

Jeg var hos legen i uke 8, og har fått nye time i uke 12 for å ta blodprøvene. Mener hun sa at det var noen retningslinjer som sa at disse blodprøvene skulle tas i uke 12. I uke 8 tok de bare stikk i fingern for å sjekke HB, og sjekket urinprøven min for ett eller annet. Begge var fine fikk jeg beskjed om, også skrev de det opp på helsekortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper også på OUL før julaften! Skal til jordmor på torsdag, så søknaden blir sendt inn da. Hadde vært tidenes julegave! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Fanteria skrev:

Jeg håper også på OUL før julaften! Skal til jordmor på torsdag, så søknaden blir sendt inn da. Hadde vært tidenes julegave! 

Du er vel akkurat i grenseland om du får rett før jul eller om du må vente til romjula du da :sjokkert:  Krysse fingrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...