Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2018


Tonio

Anbefalte innlegg

I dag gikk jeg innom HM å tittet i babyavdelingen. Herregud så små de bodyene er. Og luene. Litt tidlig å kjøpe noe enda, men det var mye søte klær der altså. :rodmer: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen Bøttekottet! :)

Og Omo, for tidlig? Ja, joo.. Altså jeg har allerede kjøpt tre nøytrale bodyer jeg, og har mye strikket babytøy liggende... :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, strawberry skrev:

Velkommen Bøttekottet! :)

Og Omo, for tidlig? Ja, joo.. Altså jeg har allerede kjøpt tre nøytrale bodyer jeg, og har mye strikket babytøy liggende... :fnise: 

:fnise: Jeg holdt på å kjøpe en veldig søt hvit body med brune bamser på.. Men tenkte at samboern sikkert tror det har rabla for meg hvis jeg kjøper det allerede. 

Men jeg har kjøpt meg heklebok, så jeg skal hekle bamser! Har aldri heklet før da... Men det skal jeg vel få til satser jeg på. Hvis ikke får jeg selge boka og garnet :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, dere :hjerte:

Klarer ikke helt å skjønne at jeg er gravid enda. Hadde i utgangspunktet tenkt - at det å få barn, var et avsluttet kapittel i livet. Men livet går ikke alltid i den retningen man peker seg ut og jeg er veldig fornøyd med den retning livet mitt har tatt....

Skal bli gøy å følge dere fremover...kjenner ingen som er gravide nå... :)

...til nå har jeg vært småkvalm og har hatt en del stikk- og strekkfølelse i livmor... Men får si det som noen andre her - at det er litt godt å kjenne på symptomer....da blir det litt mer virkelig!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte nettopp å grine av en dansevideo på YouTube. På toget! Blir gøy når hormonene blir enda mer :fnise: 

jeg har hatt litt stikke smerter siden i går. Synes det er litt ekkelt. Føles ikke som et godt tegn egentlig. 

Hvor gamle er de andre barna dine bøttekottet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener du stikkesmerter som på magen eller som i skjeden, Omo? 
Jeg hadde stikkesmerter i skjeden (litt sånn plutselig stikking) i en dag eller to når jeg var ca 4+3, men det gav seg. Hadde også litt stikking i ene siden av magen for 2 dager siden men har ikke kjent det siden, tror nok det var muskulært. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2017 den 18.08, Omo skrev:

Jeg kom på i stad at det er bare 1,5 uke til jeg skal på første kontroll :mynona:  Neste mandag skal vi ta blodprøver å fylle ut helsekort osv. Det er vel første milepæl! 

Noen som vet hvor lang tid en sånn kontroll tar? Halvtime?

Legen min er alltid forsinka, så jeg må regne litt mer tid. Men jeg tror jeg skal si på jobb at jeg skal ut å spise med venninne i lunsjen, siden det ikke er så lenge siden jeg var hos legen sist. 

Når jeg var hos jordmor på første kontroll tok det en time. :) Bare skjemaet og alle spørsmålene hun stilte tok godt over en halvtime. Vet ikke om det tar like lang tid hos lege..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, strawberry skrev:

Mener du stikkesmerter som på magen eller som i skjeden, Omo? 
Jeg hadde stikkesmerter i skjeden (litt sånn plutselig stikking) i en dag eller to når jeg var ca 4+3, men det gav seg. Hadde også litt stikking i ene siden av magen for 2 dager siden men har ikke kjent det siden, tror nok det var muskulært. 

Nederst i magen liksom. Litt vanskelig å beskrive. men jeg var skikkelgi dårlig i magen i går (eller var det forrigårs) også, så det kan jo ha vært i forbindelse med det også. Eller at man kjenner ekstra godt etter når man vet at det er noen inni der. 

1 time siden, Tonio skrev:

Når jeg var hos jordmor på første kontroll tok det en time. :) Bare skjemaet og alle spørsmålene hun stilte tok godt over en halvtime. Vet ikke om det tar like lang tid hos lege..

Oi, så lenge :sjokkert:  Jaja, da vet jeg hvertfall det da, at jeg må beregne en del tid. SIkkert derfor hun hadde problemer med å få dytta meg inn i sin veldig fulle timeplan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O'hellige søndag 😛 Har liggi rett ut på sofaen i hele dag. Sovet litt og spist litt. Hatt feberfølelse i hele kroppen. Kroppen syns vel det ble for hektiske dager, så da fikk jeg pent beskjed om en pause. Den vet å si ifra 😊  I dag strekker det godt i magen. Gleder meg til gravidkulen kommer ❤️

 

Hvordan har helgen deres vært? 😊

Endret av Fanteria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en sosial helg med en haug med venninner. Kjempekoselig, men da jeg kom hjem kl 12 i formiddag var jeg helt skutt. Har ligget pal på sofaen å byttet mellom sove og netflix. Blir fortere sliten ja. Jeg er litt dårlig i magen, og har jo vært det noen dager. Blir litt bekymra for om jeg har fått i meg listeria eller noe sånt.. Selv om det sikkert bare er tilfelding. Men jeg skal nevne det for legen neste uke. 

For nå er det 1 uke til jeg skal på første kontroll! Det blir spennende. Jeg skal prøve å overtale samboern til at vi kan si det til foreldrene mine etter den kontrollen. Nevnte det for 1,5 uke siden og da synes han det var for tidlig. Men kanskje han er mer enig nå. Han er bekymret for hvordan sine foreldre skal ta det, for de er veldig konservative, så det kommer nok til å bli en sak at vi ikke er gift. Jeg er sikker på at mine kommer til å bli kjempeglade. 

I morgen, hvis jeg får tid, skal jeg ta meg en tur i garnbutikk å handle garn og heklenål for å lage en liten heklekubamse. Sånn her i midten. Og hvis det går fint skal jeg lage en flodhest også. Jeg må bare lære meg å hekle på veien :fnise: 
image1.jpeg?w=474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutes ago, Omo said:

Jeg har hatt en sosial helg med en haug med venninner. Kjempekoselig, men da jeg kom hjem kl 12 i formiddag var jeg helt skutt. Har ligget pal på sofaen å byttet mellom sove og netflix. Blir fortere sliten ja. Jeg er litt dårlig i magen, og har jo vært det noen dager. Blir litt bekymra for om jeg har fått i meg listeria eller noe sånt.. Selv om det sikkert bare er tilfelding. Men jeg skal nevne det for legen neste uke. 

For nå er det 1 uke til jeg skal på første kontroll! Det blir spennende. Jeg skal prøve å overtale samboern til at vi kan si det til foreldrene mine etter den kontrollen. Nevnte det for 1,5 uke siden og da synes han det var for tidlig. Men kanskje han er mer enig nå. Han er bekymret for hvordan sine foreldre skal ta det, for de er veldig konservative, så det kommer nok til å bli en sak at vi ikke er gift. Jeg er sikker på at mine kommer til å bli kjempeglade. 

I morgen, hvis jeg får tid, skal jeg ta meg en tur i garnbutikk å handle garn og heklenål for å lage en liten heklekubamse. Sånn her i midten. Og hvis det går fint skal jeg lage en flodhest også. Jeg må bare lære meg å hekle på veien :fnise: 
image1.jpeg?w=474

Åh, de var søte! Tror jeg må få heklevenninne til å lage til meg! Om hundre evigheter når jeg skal fortelle folk om graviditeten :P

Hvor mange uker er du på vei når du skal på kontroll? Fastlegen sa uke 12, det er så lenge til! 

Vi har booket ultralydtime på tirsdag da, det blir spennende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forøvrig også helt utslitt. Var ute og var aktiv to timer i går og tre timer i morges, ellers vært helt død resten av dagen! At jeg orka å dra på jobb hele forrige uke er et mirakel (produktiviteten var ikke topp!). Nå er det heldigvis en uke med høstferie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Trotwood skrev:

Åh, de var søte! Tror jeg må få heklevenninne til å lage til meg! Om hundre evigheter når jeg skal fortelle folk om graviditeten :P

Hvor mange uker er du på vei når du skal på kontroll? Fastlegen sa uke 12, det er så lenge til! 

Vi har booket ultralydtime på tirsdag da, det blir spennende! 

Da er jeg 8+6. Jeg var hos legen for noe annet når jeg var ca 5 uker, så sa jeg jo at jeg var gravid også, så da fant hun et passende tidspunkt. Hun sa mellom uke 8 og 10 til meg. Da skulle vi fylle ut helsekort, ta blodprøver og sende søknad til fødeplass og OUL sa hun. Også måtte jeg ha med urinprøve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Omo said:

Da er jeg 8+6. Jeg var hos legen for noe annet når jeg var ca 5 uker, så sa jeg jo at jeg var gravid også, så da fant hun et passende tidspunkt. Hun sa mellom uke 8 og 10 til meg. Da skulle vi fylle ut helsekort, ta blodprøver og sende søknad til fødeplass og OUL sa hun. Også måtte jeg ha med urinprøve. 

Jeg var også hos legen i uke 5, men da sa hun altså at jeg skulle vente til uke 12. Kjedeliig. Hva med dere andre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen angående bekkenet. Der ble det aldri satt opp time. Tenker jeg ringer helsestasjonen og ber om time der. Håper på samme jordmor som jeg har hatt før. 🤞🏻

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal til første kontroll neste mandag, 8+3. Blir spennende 😍 

Føler meg ikke helt gravid da jeg føler jeg ikke har sterke symptomer 🙄 har kjent på en kvalme som varer noen minutter et par ganger. 

Var veldig trøtt for 2 uker ca siden. Er forsatt trøtt, men ikke så gale. 

Mye luft i magen. Håper bare jeg er heldig å ha lite plager. Kjenner jeg blir så utålmodig. Dagene går såååååå seeeeent... Trenger å få en bekreftelse på at det banker et hjerte inni magen ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lene25 skrev:

Jeg skal til første kontroll neste mandag, 8+3. Blir spennende 😍 

Føler meg ikke helt gravid da jeg føler jeg ikke har sterke symptomer 🙄 har kjent på en kvalme som varer noen minutter et par ganger. 

Var veldig trøtt for 2 uker ca siden. Er forsatt trøtt, men ikke så gale. 

Mye luft i magen. Håper bare jeg er heldig å ha lite plager. Kjenner jeg blir så utålmodig. Dagene går såååååå seeeeent... Trenger å få en bekreftelse på at det banker et hjerte inni magen ❤

Da har vi kontroll samme dag :)

Og jeg er også litt som deg. Lite symptomer egentlig. Untatt puppene som er ekstremt ømme. Jeg våkner om natta når jeg ligger på siden, for det gjør så vondt. 

Trøttheten som jeg har hørt så mye om har jeg heller ikke merket noe særlig til. Kanskje fordi jeg alltid er litt trøtt uansett :P 

Men nå i stad når jeg hostet fikk jeg skikkelig sånn strekkesmerte i magen. Det er vel ligamentsmerter. Første gang. 

59 minutter siden, Fanteria skrev:

Kjempesøte kosedyr! 😍 

Ikke sant :jepp: Hvis jeg får det til og er rask skal jeg lage mange. Har kjøpt boken og den har blant annet disse også. 

image3.jpeg?w=474

20066595_107185859941798_908385206005871

16122616_1255739274505209_84744455671104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at vi har samme dag 👏🏻 Spennende tid i møte 😄

Godt å høre at det er flere som er litt lik, det roer litt ned 😅 Ja, det glømte jeg å skrive. Har også ømme pupper (spesielt nipper 🙄) men ikke så ømme at jeg sliter med det. Merker det innimellom om nettene jeg også 😅 

Hvor langt er du på veg når det er tid for kontroll? 

Heheh, er ganske trøtt til vanlig jeg og😂 Idag stod jeg opp rundt 10 og spiste frokost. Kl 11.30 så la jeg meg nedpå å sov igjen til ca 13 🙄😂

 

ligament smerter har jeg ikke hørt noe særlig om. Er det sånn som du forklarte? Strekk smerter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...