Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2018


Tonio

Anbefalte innlegg

Jeg hadde min første kontroll 8+5 og fikk også beskjed om at blodprøve måtte vente. Tok blodprøven i dag 12+4. Hadde ett skjema jeg fikk fra jordmor og bare leverte det til hun som skulle tappe meg. :) syv sånne rør tror jeg hun fylte. :ohmy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, Omo skrev:

Du er vel akkurat i grenseland om du får rett før jul eller om du må vente til romjula du da :sjokkert:  Krysse fingrene.

Hvor lenge måtte du vente fra søknaden var sendt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Fanteria skrev:

Hvor lenge måtte du vente fra søknaden var sendt? 

Den ble sendt 9/10 og lå i postkassa i går. Så 1 uke og 1 dag da. Det var Ullevål sykehus, kan hende det er raskere på mindre sykehus. Vet ikke hvor du holder til. 

Det morsomme i brevet var at det stod om frister for behandling etc. Sånn standard tekst. Overlege NN har vurdert din helsetilstand og vurderer at du skal få hjelp innen 18/6-18 :fnise: så fristen for å gi meg ultralyd er etter at jeg har født :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Omo skrev:

Den ble sendt 9/10 og lå i postkassa i går. Så 1 uke og 1 dag da. Det var Ullevål sykehus, kan hende det er raskere på mindre sykehus. Vet ikke hvor du holder til. 

Det morsomme i brevet var at det stod om frister for behandling etc. Sånn standard tekst. Overlege NN har vurdert din helsetilstand og vurderer at du skal få hjelp innen 18/6-18 :fnise: så fristen for å gi meg ultralyd er etter at jeg har født :fnise: 

Noen som har vært litt raske når de har skrevet :P 

jeg fødte på Ahus sist. Vurderer de, men det var fryktelig kjipt å stå i morgenrushet med rier :O så er litt usikker på om det blir der eller Kalnes denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+5 idag. Fått termin dato av legen 16 mai, og den eg følger er 21 mai 😅

Har bare symptomer som ømme bryst/nipler og trøtt.. 🙄 var litt uvell av og på for noen uker siden. Er en smule bekymret kan en si. Skal til tidlig ultralyd 10 november. Håper virkelig bare jeg er heldig og ikke har kvalme og andre ubehag🙄 Har nettopp startet i ny jobb, så sånn sett veldig greit at jeg ikke har noe annet.. 

 

Noen av dere andre som ikke har mange symptomer?🙈

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lene25 skrev:

9+5 idag. Fått termin dato av legen 16 mai, og den eg følger er 21 mai 😅

Har bare symptomer som ømme bryst/nipler og trøtt.. 🙄 var litt uvell av og på for noen uker siden. Er en smule bekymret kan en si. Skal til tidlig ultralyd 10 november. Håper virkelig bare jeg er heldig og ikke har kvalme og andre ubehag🙄 Har nettopp startet i ny jobb, så sånn sett veldig greit at jeg ikke har noe annet.. 

 

Noen av dere andre som ikke har mange symptomer?🙈

 

Mine symptomer kommer og går. Brystene er ikke ømme lenger, kvalmen har nesten gitt seg, trøttheten er der da, men mye luft i magen for tiden. Ellers føler jeg meg helt vanlig. 

Du har fått legetermin dagen før meg da. Men jeg er 10+2... men du følger kanskje den gamle enda? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Lene25 skrev:

9+5 idag. Fått termin dato av legen 16 mai, og den eg følger er 21 mai 😅

Har bare symptomer som ømme bryst/nipler og trøtt.. 🙄 var litt uvell av og på for noen uker siden. Er en smule bekymret kan en si. Skal til tidlig ultralyd 10 november. Håper virkelig bare jeg er heldig og ikke har kvalme og andre ubehag🙄 Har nettopp startet i ny jobb, så sånn sett veldig greit at jeg ikke har noe annet.. 

 

Noen av dere andre som ikke har mange symptomer?🙈

 

Vi er like langt om du tenker 9+5 og termin 21 :) godt å ikke ha flere symptomer da :) 

jeg er nettopp blitt 100% sykemeldt ut mnd. Sliter med bekkenet og med en voldsom trøtthet. Har ikke fungert på jobb eller privat. :/ men lite andre symptomer. Kan kjenne at det strekker på høyre siden inni magen? Det kan kanskje ikke kalles et symptom :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær glad så lenge du ikke har symptomer, sier jeg.. Her føles det ut som kroppen har lest en liste over alle mulige symptomer og pøser dem på meg. Det er ikke så gøy akkurat. :fnise: Eneste gode med det er jo at man kanskje føler seg litt mer trygg på at det er noe inni der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg kjenner veldig på er at jeg har ikke energi! Jeg har så lyst til å trene. 2-3 ganger i uka for å holde kroppen sterk i svangerskapet, så jeg kanskje får et lettere svangerskap og fødsel, men når jeg kommer hjem fra jobb er jeg liksom ferdig for dagen. Da er det null energi igjen. Enkelte dager orker jeg å lage middag, men andre dager så blir jeg bare i sofaen. Har trent 1 gang på 2 uker nå... Jeg som hadde så god plan om å holde trening vedlike og greier. 

Og det synes her også at jeg ikke har energi, husarbeidet tårner seg opp :haar:  Heldigvis har samboern tatt litt overfladisk da, så det ikke blir alt for ille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Omo skrev:

Mine symptomer kommer og går. Brystene er ikke ømme lenger, kvalmen har nesten gitt seg, trøttheten er der da, men mye luft i magen for tiden. Ellers føler jeg meg helt vanlig. 

Du har fått legetermin dagen før meg da. Men jeg er 10+2... men du følger kanskje den gamle enda? 

Ja jeg følger den gamle enda. Får se når jeg er på ultralyd hva de sier da 😊👍🏻 Er ikke mange dagene i forskjell, så det går nok fint 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Fanteria skrev:

Vi er like langt om du tenker 9+5 og termin 21 :) godt å ikke ha flere symptomer da :) 

jeg er nettopp blitt 100% sykemeldt ut mnd. Sliter med bekkenet og med en voldsom trøtthet. Har ikke fungert på jobb eller privat. :/ men lite andre symptomer. Kan kjenne at det strekker på høyre siden inni magen? Det kan kanskje ikke kalles et symptom :P 

Så gøy 😄Spennende og se når det blir 😊 Ja, føler meg selvsagt veldig heldig. Men jeg er jo førstegangs og tror det hadde føltes mer virkelig om jeg hadde hatt noe symptomer som type kvalme. 

Uff, så kjipt. Håper det gir seg 🙌🏻 Veldig trøtt har jeg og vært i noen uker, helt grusomt å være så trøtt.. jeg har forresten og vært veldig plaget med uren hud. Masse kviser (og jeg som aldri har hatt det før 😱). 

 

Blir så godt å få gjort en ultralyd og sjekke at alt er ok, og glede seg fremover til å kjenne spark og sånn😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lene25 skrev:

Så gøy 😄Spennende og se når det blir 😊 Ja, føler meg selvsagt veldig heldig. Men jeg er jo førstegangs og tror det hadde føltes mer virkelig om jeg hadde hatt noe symptomer som type kvalme. 

Uff, så kjipt. Håper det gir seg 🙌🏻 Veldig trøtt har jeg og vært i noen uker, helt grusomt å være så trøtt.. jeg har forresten og vært veldig plaget med uren hud. Masse kviser (og jeg som aldri har hatt det før 😱). 

 

Blir så godt å få gjort en ultralyd og sjekke at alt er ok, og glede seg fremover til å kjenne spark og sånn😍

Kvisene, de hadde jeg helt glemt! Selv om jeg irriterer meg over de flere ganger om dagen 😳 Langs hele kjeven, haka, ved ørene og noen få i panna. Sånne dype, vonde jævler. 

Også har jeg fått hakk i tommelneglene mine. Om du ser på de fra siden ser de bølgete ut 😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig plagsomt å være kvalm, mett og sulten på samme tid! :dry::fnise: Blir så usikker da, om jeg bør spise eller ikke. Spiste en matrett for noen dager siden og kastet det opp, så nå klarer jeg ikke engang lukten eller synet av den og lignende matretter! Så jeg blir litt redd for å spise også da, når jeg kjenner at jeg er både kvalm og sulten. Merker også at magen går litt tregere nå enn normalt, så det er nok det også som gjør at det stopper opp litt og jeg blir uvel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Fanteria skrev:

Kvisene, de hadde jeg helt glemt! Selv om jeg irriterer meg over de flere ganger om dagen 😳 Langs hele kjeven, haka, ved ørene og noen få i panna. Sånne dype, vonde jævler. 

Også har jeg fått hakk i tommelneglene mine. Om du ser på de fra siden ser de bølgete ut 😮

😂 jaaa! Men, jeg har mest i panna. Også rundt munnen 😤 Skikkelig drit 😂 mesteparten er sånne små "skorper"så lett å pirke vekk 🤣 

Hmm, det var noe nytt😅🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på første kontroll hos jordmor. Søknad om fødeplass på Ahus er sendt og nå venter vi bare spent på dato for OUL. Håper på før jul! Jeg var akkurat på grensa på BMI, men siden jeg er over 25 år så ble vi sammen enige om at jeg skulle ta glukosebelastningstesten. Fysj! Jeg har ingen ting å tape på det.. 

i dag hadde jeg mareritt om zombier. Slet veldig med mareritt i forrige svangerskap. Var mye ondskap og mange tårer i en periode :/ håper virkelig det ikke blir så ille denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HUff, det er nok ikke noe å glede seg til den glukosebelastningstesten.. Men den er jo tydeligvis viktig å ta, så da får vi bare lide oss gjennom det så vi er sikre på å få et friskt svangerskap.. og baby? Har det noe med babyen å gjøre, eller er det for vår egen helse?

 

Jeg fikk beskjed av fastlegen om at jeg skulle bestille time til jordmor i uke 24, så jeg gikk innom i helsestasjonen i dag siden jeg likevel skulle gå forbi i åpningstiden deres. Men jeg var ALT for tidlig ute med å bestille time. Skulle visst ikke bestille før i uke 18 fikk jeg beskjed om. Jeg har jo lest på forumet her at det er så lange ventelister osv hos jordmor og siden legen sa jeg skulle bestille, så tenkte jeg at jeg nesten var sent ute. Hun damen i luka sa at de har 4 jordmødre der, så de hadde god kapasitet, så det er jo lovende da :)  Følte meg litt teit da.. Jeg er jo helt ny på dette, så jeg vet jo ikke noe om prosesser og alt det der. 

Har jo bestilt time til glukosebelastningstest allerede. Det skal jeg ha 22.januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, Fanteria skrev:

Da har jeg vært på første kontroll hos jordmor. Søknad om fødeplass på Ahus er sendt og nå venter vi bare spent på dato for OUL. Håper på før jul! Jeg var akkurat på grensa på BMI, men siden jeg er over 25 år så ble vi sammen enige om at jeg skulle ta glukosebelastningstesten. Fysj! Jeg har ingen ting å tape på det.. 

i dag hadde jeg mareritt om zombier. Slet veldig med mareritt i forrige svangerskap. Var mye ondskap og mange tårer i en periode :/ håper virkelig det ikke blir så ille denne gangen. 

Hvilket sykehus endte det med at du søkte på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Omo skrev:

Hvilket sykehus endte det med at du søkte på?

Gikk for Ahus siden jeg var fornøyd med forrige opphold. Kom også på at vi får elbil om noen uker, så da trenger jeg ikke bekymre meg om kollektivfeltet 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på konferanse i dag, og vi hadde lunsj buffet. Det var skikkelig lang kø ved varm maten, så jeg gikk til kaldmaten. Det var skikkelig dårlig utvalg for gravide. Spekeskinke i 3 varianet, salami, chorizo, brie, blåmuggost, camembert. Ingen vanlig skinke eller gulost til brødskivene. Så det ble masse tomat, paprika og brødskiver på meg :ler:  

Men guuuud så lyst jeg har på spekeskinke, brie, blåmuggost og salami!! Jeg har bestilt det av samboern til den dagen vi kommer hjem fra sykehuset!  Jeg var ikke så begeistra for vanlig salami før, men begynte å få litt dilla rett før jeg ble gravid... eller når jeg tenker meg om.. jeg var sikkert gravid da, men visste det ikke enda. Og jeg har lyst på salami med majones på skiva til lunsj hver eneste dag. 

Har dere noen ulovlige cravings? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Omo skrev:

Jeg har vært på konferanse i dag, og vi hadde lunsj buffet. Det var skikkelig lang kø ved varm maten, så jeg gikk til kaldmaten. Det var skikkelig dårlig utvalg for gravide. Spekeskinke i 3 varianet, salami, chorizo, brie, blåmuggost, camembert. Ingen vanlig skinke eller gulost til brødskivene. Så det ble masse tomat, paprika og brødskiver på meg :ler:  

Men guuuud så lyst jeg har på spekeskinke, brie, blåmuggost og salami!! Jeg har bestilt det av samboern til den dagen vi kommer hjem fra sykehuset!  Jeg var ikke så begeistra for vanlig salami før, men begynte å få litt dilla rett før jeg ble gravid... eller når jeg tenker meg om.. jeg var sikkert gravid da, men visste det ikke enda. Og jeg har lyst på salami med majones på skiva til lunsj hver eneste dag. 

Har dere noen ulovlige cravings? 

Ååh jeg kjenner meg så igjen!!! Haaaar så lyst på salami. Jeg planlegger også allerede å legge salami i fødebaggen, og jeg er bare 9+2.. Kan bli noen lange måneder fremover :fnise:  Det verste er at jeg jobber i eldreomsorg, og serverer salami til andre HVER dag.. Og var på besøk med ei venninne en dag, og hun måtte ha seg ei skive en stund etter at vi hadde spist, fordi hun ammer, og såklart tar hun salami på skiva! Og jeg har ikke fortalt henne at jeg er gravid heller, så jeg kunne ikke fortelle hvor mye hun pinet meg der hun satt og spiste den brødskiva rett foran meg.. :fnise:

En dag var jeg på kjøpesenteret og skulle innom en butikk til slutt, jeg stod i 10 minutter og så på salamihylla!! :P Fikk skikkelig cravings på ferskt brød med majones og salami.. Endte jeg at jeg til slutt fant ut at salami kunne byttes ut med crabsticks, så jeg omtrent løper gjennom butikken for å finne alt, betaler, og går til bilen og lager med 2 skiver med det samme.. Ja, i bilen! :fnise: Hærlighet det var godt! Så nå har jeg byttet til sylte (sånn kjøttpålegg som man bruker i jula altså), på fekst brød med majones. Nam!

Jeg er egentlig veldig "periodespiser" fra før, så trodde egentlig ikke jeg kom til å merke noen forskjell nå som jeg er gravid, men det gjør jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...