Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

esk skrev (23 timer siden):

Hvem er det som ikke vet dette?

Flere enn vi tror,mange som får en aha opplevelse hvor mye det ligger i foreldre rollen

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sunfl0wer
Labbus skrev (13 minutter siden):

Er ikke så sikker på at de skjønner det forstår du.... 😃 Men de har jo biler da,så intet problem

Og det kan du si 9 uker inn i en graviditet at de ikke skjønner det? 😛 Hva med å vente å se? Gi folk en sjanse? INGEN førstegangs foreldre vet hva som virkelig venter når man får barn,men de fleste klarer å rette seg etter hvordan situasjonen blir. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jolanda skrev (1 time siden):

Jeg har møtt mange. 

Helt enig,greit at man er i bobla men når hverdagen innhenter de med alt hva et barn krever av tid får nok flere kjenne på litt av hvert

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labbus skrev (1 minutt siden):

Helt enig,greit at man er i bobla men når hverdagen innhenter de med alt hva et barn krever av tid får nok flere kjenne på litt av hvert

Dette gjelder jo de aller fleste, så...?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (20 minutter siden):

Og det kan du si 9 uker inn i en graviditet at de ikke skjønner det? 😛 Hva med å vente å se? Gi folk en sjanse? INGEN førstegangs foreldre vet hva som virkelig venter når man får barn,men de fleste klarer å rette seg etter hvordan situasjonen blir. 

Skal få alle de sjansene de trenger for min sin del , VÆRSEGOD 🙃

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

esk skrev (12 minutter siden):

Dette gjelder jo de aller fleste, så...?

Må bare være ærlig,SB sin stil blir bare for stakkarslig...

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Labbus skrev (2 minutter siden):

Hva slags stil da egentlig? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunfl0wer
Labbus skrev (2 minutter siden):

På hvilken måte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (5 minutter siden):

Hva slags stil da egentlig? 

Du skjønner om du vil,som følger så må du jo være totalt blind om ikke....Da blir det "natt" med stil i fra Dønna 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste blir overrasket over hvor intenst og altoppslukende det å bli forelder er. (Jada, finnes sikkert mange unntak) Så Stina og Per Fredrik skiller seg ikke ut på den måten. Men jeg tror poenget til mange her inne er at siden Stina er vant til et bedagelig liv så kommer kanskje overgangen til å bli ekstra stor. Hun har tross alt aldri hatt en 8 til 16 jobb. Med barn kan man ikke sove til 10/11 hver dag og bruke flere timer på egenpleie og sminke. Og det blir ikke lenger instavennlig rot som ryddes, men ti ganger verre. Og det er det kanskje mange her inne som stusser litt på om Stina er forberedt på. Mitt inntrykk er at influensere tror de skal få sitt vanlige liv etterpå (se på Sophie Elise). Men da kreves en neglisjering av barnet.

Endret av Pidla
  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labbus skrev (9 timer siden):

Alle ......Ferdig snakket herifra

Dette er ikke et særlig saklig bidrag.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunfl0wer
Pidla skrev (1 time siden):

De fleste blir overrasket over hvor intenst og altoppslukende det å bli forelder er. (Jada, finnes sikkert mange unntak) Så Stina og Per Fredrik skiller seg ikke ut på den måten. Men jeg tror poenget til mange her inne er at siden Stina er vant til et bedagelig liv så kommer kanskje overgangen til å bli ekstra stor. Hun har tross alt aldri hatt en 8 til 16 jobb. Med barn kan man ikke sove til 10/11 hver dag og bruke flere timer på egenpleie og sminke. Og det blir ikke lenger instavennlig rot som ryddes, men ti ganger verre. Og det er det kanskje mange her inne som stusser litt på om Stina er forberedt på. Mitt inntrykk er at influensere tror de skal få sitt vanlige liv etterpå (se på Sophie Elise). Men da kreves en neglisjering av barnet.

Men gjelder ikke dette alle på ett eller annet vis? Alle må gi opp noe eller endre sine rutiner pga babyen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sunfl0wer skrev (47 minutter siden):

Men gjelder ikke dette alle på ett eller annet vis? Alle må gi opp noe eller endre sine rutiner pga babyen. 

Som jeg skriver: ja, selvfølgelig. Men Stina og andre influensere har et utrolig meningsløst yrke med en enorm frihet. Så overgangen blir enda større. Og ja, jeg kommer til å godte meg litt når hun må gjennom det samme som oss dødelige.

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (19 timer siden):

De fleste førstegangsforeldre ligger ikke i senga til 11-12 for deretter å bruke 3 timer på å dusje, føne håret og sminke seg. Det sier seg selv at sjokket antagelig blir litt større når man bruker så mye tid på seg selv og ingen forventer noe av deg.

Edit: Ligger IKKE

Endret av Jolanda
  • Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jolanda skrev (44 minutter siden):

De fleste førstegangsforeldre ligger i senga til 11-12 for deretter å bruke 3 timer på å dusje, føne håret og sminke seg. Det sier seg selv at sjokket antagelig blir litt større når man bruker så mye tid på seg selv og ingen forventer noe av deg.

Dette kan jeg signere på for jeg fikk første barn i veldig ung alder og jordmor hadde mange samtaler med meg om dette og at nå kom det en ny "sjef" i hus. Alle mine behov ble satt i siste rekke. Barnet var klistremerke og pga amming så var det liten "frihet" og dusj og hårvask ble en sjelden vare. Sminke, ja dette fikk jeg gjort når pappaen var hjemme fra jobben, hvis jeg i det hele tatt orket å gjøre det.

Så ja Stina kommer til å få en skikkelig realitysjekk når babyen kommer. Bare å dra på Vippetime i flere timer kommer til å bli en utfordring. 

Ikke for å beskylde noen, men jeg får en magefølelse på at influensere velger flaske men vil ikke innrømme det og sier så klart at de vil prøve å amme selvom de har silikon, men med flaskebarn så får de mere "frihet" og dermed kan gjøre de tingene de gjorde før fordi "alle" kan gi barnet mat.

• Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
sprettballen skrev (9 minutter siden):

Dette kan jeg signere på for jeg fikk første barn i veldig ung alder og jordmor hadde mange samtaler med meg om dette og at nå kom det en ny "sjef" i hus. Alle mine behov ble satt i siste rekke. Barnet var klistremerke og pga amming så var det liten "frihet" og dusj og hårvask ble en sjelden vare. Sminke, ja dette fikk jeg gjort når pappaen var hjemme fra jobben, hvis jeg i det hele tatt orket å gjøre det.

Så ja Stina kommer til å få en skikkelig realitysjekk når babyen kommer. Bare å dra på Vippetime i flere timer kommer til å bli en utfordring. 

Ikke for å beskylde noen, men jeg får en magefølelse på at influensere velger flaske men vil ikke innrømme det og sier så klart at de vil prøve å amme selvom de har silikon, men med flaskebarn så får de mere "frihet" og dermed kan gjøre de tingene de gjorde før fordi "alle" kan gi barnet mat.

Eksempel på influensere som har valgt flaske av disse grunnene?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villemy skrev (3 minutter siden):

Greit nok at hun ikke spiser sukker, men det virker som det spises myye sukkerfri godis? 😅 

Ikke mye kvalm da🙈.. hun er merkelig...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippsi skrev (3 minutter siden):

Ikke mye kvalm da🙈.. hun er merkelig...

Gjaldt forøvrig før hun ble gravid og. Kjøper gjerne en del poser i slengen 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...