HMK Skrevet onsdag kl. 22:31 #21681 Skrevet onsdag kl. 22:31 AnonymBruker 31 skrev (På 22.9.2026 den 16.16): Jeg lurer på hva hun tenker om kunstig søtning og om hun faktisk vet hva hun stapper i seg og hvordan det påvirker kroppen. Nå er alle kropper forskjellig og alt individuelt. Jeg er litt overvektig, men med metabolske tilstander som f eks PMOS og insulinresistens. Jeg fikk beskjed om at kunstig søtning var det værste jeg kunne stappe i meg fordi det gir kraftig blodsukker topp, som går fort ned igjen. Gir deg ingenting. Helst drikke vann og ikke spise dukker, men hvis jeg måtte.. så er det med tilsatt sukker mye bedre enn uten tilsatt sukker. Husker jeg fikk meg en vekker Jeg nekter å tro at dette ikke.gjelder veldig mange " friske" personer på papiret. Mange leger sier jo at man skal heller gå over til uten tilsatt sukker pga kaloriene. Men kunstig søtning leker med blodsukkeret likevel. Hadde Stina fått et kurs i ernæring og noen fortalte hva hun virkelig fikk i seg, tror jeg hun hadde fått sjokk Dette er feil. Kunstig søtning gir IKKE blodsukkerøkning. Det det derimot gjør er å fore søtsuget ditt. Ingenting annet. 7
Littelulla Skrevet i går, 06:38 #21682 Skrevet i går, 06:38 Palmemor skrev (15 timer siden): Hvorfor sier hun at de fleste syns falske vipper er fint? Hvem er de fleste? Jeg kjenner ingen som har det annet enn dattera mi som hadde en periode fra 18-20 år Nå vet jeg ikke hvordan det ligger an der du bor, men i distriktene her går vippesalonger så det suser..
Palmemor Skrevet i går, 07:29 #21683 Skrevet i går, 07:29 Littelulla skrev (50 minutter siden): Nå vet jeg ikke hvordan det ligger an der du bor, men i distriktene her går vippesalonger så det suser.. Joa, men jeg syns likevel det er rart å si «de fleste». Det bor tross ganske mange millioner mennesker her. 2 6
Littelulla Skrevet i går, 08:34 #21684 Skrevet i går, 08:34 Palmemor skrev (1 time siden): Joa, men jeg syns likevel det er rart å si «de fleste». Det bor tross ganske mange millioner mennesker her. Jeg er til dels enig med deg - i hvertfall når man ikke tydeliggjør omfanget man snakker om. Blandt mine nærmeste har de fleste naturlige vipper. For "gjengen" til ei av venninnene mine og kretsen deres, er det utenkelig ikke å fikse vippene. Det vil nok påvirke hvordan man ser "de fleste". Et tryggere valg av ord ville kanskje vært å si "mange"?
Palmemor Skrevet i går, 09:30 #21685 Skrevet i går, 09:30 Littelulla skrev (55 minutter siden): Jeg er til dels enig med deg - i hvertfall når man ikke tydeliggjør omfanget man snakker om. Blandt mine nærmeste har de fleste naturlige vipper. For "gjengen" til ei av venninnene mine og kretsen deres, er det utenkelig ikke å fikse vippene. Det vil nok påvirke hvordan man ser "de fleste". Et tryggere valg av ord ville kanskje vært å si "mange"? Nettopp det jeg mener. Jeg kan jo si «de fleste av de jeg kjenner» uten at det betyr «de fleste». 3
Isola2 Skrevet i går, 09:59 #21686 Skrevet i går, 09:59 Littelulla skrev (3 timer siden): Nå vet jeg ikke hvordan det ligger an der du bor, men i distriktene her går vippesalonger så det suser.. Det er forskjell på kostene til Stina og vipper som ser litt mer naturlig ut også. De færreste går for jumbo-varianten som Stina gjør. 9 3
Palmemor Skrevet i går, 11:01 #21687 Skrevet i går, 11:01 Isola2 skrev (1 time siden): Det er forskjell på kostene til Stina og vipper som ser litt mer naturlig ut også. De færreste går for jumbo-varianten som Stina gjør. Det er og valid poeng. Godt hun ikke trenger briller 1 3
Littelulla Skrevet i går, 11:25 #21688 Skrevet i går, 11:25 Isola2 skrev (1 time siden): Det er forskjell på kostene til Stina og vipper som ser litt mer naturlig ut også. De færreste går for jumbo-varianten som Stina gjør. Nå var ikke det poenget. Det handlet om bruken av "de fleste".
Nussepus Skrevet i går, 12:11 #21689 Skrevet i går, 12:11 HMK skrev (13 timer siden): Dette er feil. Kunstig søtning gir IKKE blodsukkerøkning. Det det derimot gjør er å fore søtsuget ditt. Ingenting annet. Dette.
SaraEmil Skrevet i går, 14:12 #21690 Skrevet i går, 14:12 Littelulla skrev (7 timer siden): Nå vet jeg ikke hvordan det ligger an der du bor, men i distriktene her går vippesalonger så det suser.. https://www.nrk.no/ostfold/laerer-kildekritikk-pa-skolen-_-men-klarer-ikke-a-stoppe-kroppspresset-pa-mobilen-1.18028395 1
HMK Skrevet i går, 15:18 #21691 Skrevet i går, 15:18 Littelulla skrev (8 timer siden): Nå vet jeg ikke hvordan det ligger an der du bor, men i distriktene her går vippesalonger så det suser.. Ja, og man ser jo også hvem det er som benytter seg av dem.... Ikke akkurat de vakre jentene/kvinnene. 1 4
Littelulla Skrevet i går, 15:45 #21692 Skrevet i går, 15:45 SaraEmil skrev (1 time siden): https://www.nrk.no/ostfold/laerer-kildekritikk-pa-skolen-_-men-klarer-ikke-a-stoppe-kroppspresset-pa-mobilen-1.18028395 Vil du utdype hva du tenker med linken opp mot min kommentar? HMK skrev (24 minutter siden): Ja, og man ser jo også hvem det er som benytter seg av dem.... Ikke akkurat de vakre jentene/kvinnene. Jeg er litt usikker på hva du mener her... Mener du at mennesker som oftere blir sett som mindre attraktive er de som benytter seg av salonger, eller at ved å benytte salongene blir de mindre vakre? Uansett hvilket alternativ du mente er ikke det realiteten i egnen her i hvertfall. 1
SaraEmil Skrevet i går, 16:07 #21693 Skrevet i går, 16:07 Littelulla skrev (21 minutter siden): Vil du utdype hva du tenker med linken opp mot min kommentar? Jeg er litt usikker på hva du mener her... Mener du at mennesker som oftere blir sett som mindre attraktive er de som benytter seg av salonger, eller at ved å benytte salongene blir de mindre vakre? Uansett hvilket alternativ du mente er ikke det realiteten i egnen her i hvertfall. Ser den kom litt uten kontekst! Poenget mitt var bare å vise til at salongenes popularitet henger tett sammen med det enorme eksponerings og kroppspresset unge står i på mobilene sine i dag. 1
Littelulla Skrevet i går, 20:42 #21694 Skrevet i går, 20:42 SaraEmil skrev (4 timer siden): Ser den kom litt uten kontekst! Poenget mitt var bare å vise til at salongenes popularitet henger tett sammen med det enorme eksponerings og kroppspresset unge står i på mobilene sine i dag. Sånn å forstå. Ja, det er jo fortsatt utfordringer vi står overfor, og har stått overfor lenge.
Himmelen_91 Skrevet 11 timer siden #21695 Skrevet 11 timer siden Skulle hun ikke vente med å bli gravid? Nå har jeg ikke klikket meg inn på snapen, men driver å tar tester ? 😂
Palmemor Skrevet 10 timer siden #21696 Skrevet 10 timer siden Himmelen_91 skrev (21 minutter siden): Skulle hun ikke vente med å bli gravid? Nå har jeg ikke klikket meg inn på snapen, men driver å tar tester ? 😂 Ja hu glemte når hu hadde eggløsning… står å vrir på graviditetstesten og lurer på hvilken vei som er hva. Helt vekk 3
Tippsi Skrevet 7 timer siden #21697 Skrevet 7 timer siden Palmemor skrev (3 timer siden): Ja hu glemte når hu hadde eggløsning… står å vrir på graviditetstesten og lurer på hvilken vei som er hva. Helt vekk Hun er jo kvalm og greier🤣, hun er gravid lenge før hun er gravid...ler meg ihjæl🤣🤣 klart for verdens leeeengste graviditet igjen 2
Kålrota Skrevet 7 timer siden #21698 Skrevet 7 timer siden Palmemor skrev (På 30.9.2026 den 16.59): Hvorfor sier hun at de fleste syns falske vipper er fint? Hvem er de fleste? Jeg kjenner ingen som har det annet enn dattera mi som hadde en periode fra 18-20 år Jeg tror ikke jeg vet om noen som synes det er fint … (men så er jeg eldre også, da) 1
Palmemor Skrevet 6 timer siden #21699 Skrevet 6 timer siden Tippsi skrev (1 time siden): Hun er jo kvalm og greier🤣, hun er gravid lenge før hun er gravid...ler meg ihjæl🤣🤣 klart for verdens leeeengste graviditet igjen Det er jo fordi hu spiser «lavkarbo» og ikke skjønner konseptet med å få i seg nok og riktig mat… igjen. Hu slutta jo sist fordi hu ble dårlig og kvalm 3
FruRosa Skrevet 5 timer siden #21700 Skrevet 5 timer siden Hadde hun spist normalt hadde nok formen vært bedre, både kvalme og trøtthet. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå