Cata Skrevet 18. august 2017 #101 Skrevet 18. august 2017 Selvsagt kan du si fra om at det er bedre at din eksstedatter bor hos sin mor nå når det er slutt mellom deg og faren. Hvis ikke ungen har det bedre hos sin mor enn i et "hjem" der det er slutt mellom faren og samboeren og de bor på nåde, så lurer jeg alvorlig på hvordan den moren er? Dessuten kan det umulig være greit for dine barn å ha en ufordragelig eksstesøster å forholde seg til i tilegg til bruddsituasjonen. De har sannsynligvis irritert seg nok over henne i løpet av det siste året, så de bør få slippe nå. Hvis din eks har et snev av antenner så kontakter han NAV i morgen den dag og går i gang med å finne et midlertidig husvære til seg og jenta, hvis det er slik at ungens mor virkelig ikke kan stille opp for sitt eget barn i en overgangsperiode. 4
Atea Skrevet 18. august 2017 #102 Skrevet 18. august 2017 Når man drar inn egne og andres barn inn i et romantisk samboerforhold, har man ansvar for at bruddet også blir mest mulig skånsomt for barna. Hvor er mor med i bildet? Merkelig at ts ikke skriver mer om det, men tar seg tid til å skrive at hun fremdeles har følelser for mannen som, stakkars, skal få lov til å fortsette å bo der - på ubestemt tid? Til han ordner opp? Han er "bra" nok, men datteren må ut av bildet? "Mine barn liker ikke henne." Neivel, men ts er den voksne her. Eller burde være det. 1
Rotemor Skrevet 18. august 2017 #103 Skrevet 18. august 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil nå tro at Ts kjente både mann og barn før de flytta inn, og bare lærte seg og leve med at barnet var ufyselig - fordi hun var kjæreste med far og måtte godta at datteren var i livet hans. hvorfor antar du at han ikke kjente noen av dem? Anonymkode: 52f0c...663 Hun skriver tydelig at datteren var uoppdragen og ufyselig - hvorfor flytte sammen da? Videre: "Nå har det seg slik at denne kjæresten ikke viser seg å være den jeg trodde...." Tro kan du gjøre i kirken. Når du skal dra folk hjem til barna dine må du vite bedre. 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #104 Skrevet 18. august 2017 1 minutt siden, Rotemor skrev: Hun skriver tydelig at datteren var uoppdragen og ufyselig - hvorfor flytte sammen da? Videre: "Nå har det seg slik at denne kjæresten ikke viser seg å være den jeg trodde...." Tro kan du gjøre i kirken. Når du skal dra folk hjem til barna dine må du vite bedre. nå er det faktisk sånn at far og barn kommer som en pakke, og jeg vil heller kalle det å være generøs og åpne hjemmet sitt for noen som ikke oppfører seg fordi hun er glad i pappaen hennes og håper de kan ha det bra som en familie likevel. Hadde Ts sagt at hun ikke ville bo med barnet fordi de ikke kom overens hadde folk slakta henne for det også - fordi hun er voksen - og når man er voksen klarer man å svelge noen kameler, spesielt når det er barn under utvikling det er snakk om. Syns forresten det er sinnsykt morsomt at du prøver deg på å si at man må vite bedre før man tar hjem folk til barna sine, tror du dette er den eneste familien hvor den ene viser seg å være noe annet en man trodde? Dessuten er mennesker stadig under utvikling, og du kan ha kjent noen hele livet og likevel få se en overraskelse etter 40 år. Med all utroskap og andre hemmeligheter folk har idag, så sitter du der og prøver å dra det kortet mot Ts; det er ganske tydelig at du bare leter etter ting å ta henne på. Anonymkode: 52f0c...663 4
Rotemor Skrevet 18. august 2017 #105 Skrevet 18. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: nå er det faktisk sånn at far og barn kommer som en pakke, og jeg vil heller kalle det å være generøs og åpne hjemmet sitt for noen som ikke oppfører seg fordi hun er glad i pappaen hennes og håper de kan ha det bra som en familie likevel. Hadde Ts sagt at hun ikke ville bo med barnet fordi de ikke kom overens hadde folk slakta henne for det også - fordi hun er voksen - og når man er voksen klarer man å svelge noen kameler, spesielt når det er barn under utvikling det er snakk om. Syns forresten det er sinnsykt morsomt at du prøver deg på å si at man må vite bedre før man tar hjem folk til barna sine, tror du dette er den eneste familien hvor den ene viser seg å være noe annet en man trodde? Dessuten er mennesker stadig under utvikling, og du kan ha kjent noen hele livet og likevel få se en overraskelse etter 40 år. Med all utroskap og andre hemmeligheter folk har idag, så sitter du der og prøver å dra det kortet mot Ts; det er ganske tydelig at du bare leter etter ting å ta henne på. Anonymkode: 52f0c...663 Nei, det gjør jeg ikke. Man har et ansvar for å at barnas liv er så bra som mulig. Man kan ikke ta barn man ikke liker under sin paraply ettersom de vil merke det og preges av dette. Hvordan man "er" økonomisk og som forelder er ganske viktige faktorer. TS skriver at barnet har fått dårlig oppfølging av foreldrenes sine.... Det er svært lite som vitner om at dette er gjennomtenkt. Men, for all del, forelskelse og følelser kan styre mye av livet vårt. Nettopp derfor må vi ta medansvar i slike situasjoner. Hun kan ikke kaste ut stedatteren. 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #106 Skrevet 18. august 2017 Jeg ville tatt kontakt med barnets mor og forklart at du nå har gjort det slutt med far til hennes barn, MEN han har ingen sted å bo og at stemningen hjemme hos deg er svært dårlig. Dette ønsker du ikke at noen barn skal være oppi. At stemningen er ekstremt trykket og at det er veldig vanskelig. Deretter ville jeg sagt til eksen at han har 1uke på seg på å forsvinne ut fra mitt hjem. DET er den objektive siden. Men igjen, denne 10år gamle datteren, selv om du og dine barn ikke utstår henne, så blir jeg alikevel trist. Barn blir som oftes slik som foreldre lærer dem opp til å bli. Hun er et ungt lite menneske i utvikling og det er ikke hennes feil at hennes foreldre ikke har vært "gode" nok rollemodeller. Jeg synes synd på henne og nettopp derfor, ring hennes mor og fortell henne at det er over og ut med deg og far til hennes barn, og at denne fyren vil få beskjed iløpet av dagen at han skal være ute innen ei uke. Anonymkode: db16f...2ea 1
Violetta Skrevet 18. august 2017 #107 Skrevet 18. august 2017 Ts har ikke skrevet at barnet er ufyselig. 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #108 Skrevet 18. august 2017 Jeg hadde kastet ut begge to. Datteren har tross alt en mor hun kan bo hos mens far får orden på økonomien sin. Anonymkode: 6afe6...589 4
Meadow Skrevet 18. august 2017 #109 Skrevet 18. august 2017 Jeg kjenner jeg blir oppgitt av denne mannen, han burde absolutt ringe sin eks SELV og la datteren være der. Klarer han ikke tenke selv? Er han redd for å betale bidrag? Veldig lettvint for han å bo gratis hos TS, regner med at han ikke har råd til mat heller da, så TS forsørger både han OG datteren? Ikke la deg utnytte TS. Be han ordne det sånn at datteren kan bo hos moren en periode og gi han en relativt kort frist til å flytte ut. Ikke la han slippe unna med husleiepengene han skylder deg. Først og fremst: Gi han et spark i ræva. 5
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #110 Skrevet 18. august 2017 58 minutter siden, Rotemor skrev: Nei, det gjør jeg ikke. Man har et ansvar for å at barnas liv er så bra som mulig. Man kan ikke ta barn man ikke liker under sin paraply ettersom de vil merke det og preges av dette. Ja... og ved å "kaste" henne ut slik at hun ka bo hos sin mor er jo akkurat det... Hvordan man "er" økonomisk og som forelder er ganske viktige faktorer. TS skriver at barnet har fått dårlig oppfølging av foreldrenes sine.... Det er svært lite som vitner om at dette er gjennomtenkt. Men, for all del, forelskelse og følelser kan styre mye av livet vårt. Nettopp derfor må vi ta medansvar i slike situasjoner. Hun kan ikke kaste ut stedatteren. Anonymkode: a5e4b...6f4
Indigo88 Skrevet 18. august 2017 #111 Skrevet 18. august 2017 For min del, så er det måten du ordla deg på. "Friske" barn er som de er for en grunn - det er miljøet rundt som gjør alt de oppfører seg slik som de gjør. Det er litt sånn om en elev kaster en stol i klasserommet - så er det ikke hensiktsmessig å bare si "Ikke gjør det!". Da må man spørre barnet om hvorfor. Så hvorfor oppfører denne jenta seg slik som hun gjør? Og hva har du som voksen gjort for å forandre det? Dersom du hadde beskrevet situasjonen som at det var slutt mellom deg og denne mannen, og at du følte det beste for dette barnet var å bo hos mor - slik at denne jenta slapp frustrasjon og forvirring (uten å nevne "kaste" ut fordi hun er ufordragelig), så hadde jeg tenkt anderledes.
lillesky Skrevet 18. august 2017 #112 Skrevet 18. august 2017 Tråden er ryddet for spekulasjoner. /lillesky (mod)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå