Gå til innhold

Kan jeg "kaste ut" stedatter??

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her må faren ta grep. Å bo med et barn, på nåde hos en eks som "ikke liker" barnet og midt i et brudd, er kun egnet som kriseløsning over kort, kort tid.Max et par dager. 

Faren får sette himmel og jord i bevegelse for å finne nytt bosted. Klarer han det ikke, kan NAV hjelpe. 

Anonymkode: 672c1...3b4

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet
16 minutter siden, Outlander skrev:

TS har ansvar for henne så lenge hun bor der ja.  Moren og faren har hovedansvar, men TS har sin egne ansvar for å oppdra henne til hun flytter ut.  Skjønner det er vanskelig når 10 åringer er vanskelig, MEN, dette jente der har ikke valgt å bo opp i den suppe som er resultatet av en separasjon av mor og far.  

Det er tydelig at hun ikke har det godt for tiden og hun ER BARE 10 ÅR!  Hun trenger mye mer en hun far fra mor, far eller ts for den saks skyld.  

Denne jenta er ikke trådstartet sitt ansvar da hun har en mor og en far. Far i dette tilfellet har sviktet totalt og sitter for tiden i et økonomisk rot! Barnet har en mor som hun kan bo hos mens far ordner opp i den økonomiske situasjonen sin! 

Ts har ingen forpliktelser ovenfor mannen eller barnet. 

• Liker 9
Skrevet
32 minutter siden, Outlander skrev:

Er det bare meg som har det utrolig vondt inn i hjertet for den stakkars 10 åringen?  Husker selv hvordan mine var når de var 10 og de var utrolig vanskelig.  Men med mye omsorg, samtaler, stahet og kjærlighet kom vi gjennom det verste perioden med  super fine, respektfulle barn.  Skjønner at det går utover deg TS, men tenk hvordan hun har det.  Dessverre kommer hun nok å havne opp i en institusjon med psykiske problemer hvis livet fortsette sann som dette.  

Hvorfor er dette ts sitt problem? Hva tenker du at hun bør gjøre? Fø på mannen og dattern hans gratis?

• Liker 9
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her må faren ta grep. Å bo med et barn, på nåde hos en eks som "ikke liker" barnet og midt i et brudd, er kun egnet som kriseløsning over kort, kort tid.Max et par dager. 

Faren får sette himmel og jord i bevegelse for å finne nytt bosted. Klarer han det ikke, kan NAV hjelpe. 

Mannen må jo være totalt uansvarlig som har satt seg selv i denne situasjonen. I tillegg fortsetter han å utnytte trådstater som burde kastet mannen på dør! Det er på tide at han får oppleve konsekvenser av dårlige og umodne valg. 

Barnet har heldigvis en mor som hun kan bo hos. 

• Liker 8
Skrevet

Jeg mener vi som mennesker med kjærlighet i hjerte våres har ansvar for de som er rundt oss, uansett om de kommer fra våre egne vajayjay.  Dere kan godt mene noe annet,  men denne jente fortjene omsorg fra ALLE voksne som er rundt henne i sin daglig hverdagen.  Men jeg ser at her i Norge er stebarn et forbannende ord. 

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, Outlander skrev:

Jeg mener vi som mennesker med kjærlighet i hjerte våres har ansvar for de som er rundt oss, uansett om de kommer fra våre egne vajayjay.  Dere kan godt mene noe annet,  men denne jente fortjene omsorg fra ALLE voksne som er rundt henne i sin daglig hverdagen.  Men jeg ser at her i Norge er stebarn et forbannende ord. 

Hvorfor er det ikke farens mangel på tiltak du heller fokuserer på? Han er far, han har hatt et samlivsbrudd, han har ikke et sted å bo. Da bør han snarest finne et nytt sted, det er ikke passende å bo under samme tak mer. TS sine barn og hans datter, fortjener mer. Jeg jobber i NAV og om vi fikk inn en person i hans situasjon som ikke fikk et sted å bo, så ville han fått hjelp. 

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, Outlander skrev:

Barnet har en mor som kan ta vare på henne da far har feilet. Å legge dette over på ts er latterlig da barnet ikke er hennes ansvar. Forholdet mellom ts og mannen er over og da er det heller ikke naturlig å bo sammen etter et brudd!

• Liker 9
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det ikke farens mangel på tiltak du heller fokuserer på? Han er far, han har hatt et samlivsbrudd, han har ikke et sted å bo. Da bør han snarest finne et nytt sted, det er ikke passende å bo under samme tak mer. TS sine barn og hans datter, fortjener mer. Jeg jobber i NAV og om vi fikk inn en person i hans situasjon som ikke fikk et sted å bo, så ville han fått hjelp. 

Jeg utelukker IKKE farens ansvar her. Selvfølgelig er dette hans ansvar.  Men det betyr ikke at TS burde ikke vise sin medmenneskeligheten til denne HELT USKYLDIG barn som er midt opp i alt denne driten.  Jeg reagerer at stebarn, dessverre i mange av det samme situasjoner, er sett som en byrde.  Men hos meg har huset mitt alltid vært åpen for barn som kanskje har ikke det bra hjemme...uansett at jeg er bare en random mor utenfor deres familien.    

• Liker 3
Skrevet

Faren er en slask, det er det ikke tvil om. Han skulle aldri flyttet sammen med TS om forholdet var så dårlig avklart som det tydeligvis var. Han ble jo sikkert også knyttet til ungene til TS, det skulle han aldri blitt, de kommer sikkert også til å få en sorgprosess. Han burde jo venta minst to år før han flyttet inn med en fremmed dame med barn, sånn at forelskelsen ikke styrte hva han gjorde med sitt barn og TS sine barn. I tillegg hadde han jo fått testet ut at TS faktisk var i stand til å forsørge han slik han ønsket. 

Ringer det ingen bjeller her. TS du har jo havnet sammen med en dust, men hvorfor tok du ikke ansvar fra starten av, avklarte hva slags menneske du involverte i deg og barna sine liv? Har du tenkt å kjøre mange flere tester før du finner akkurat den rette?  

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Bakepulver skrev:

Barnet har en mor som kan ta vare på henne da far har feilet. Å legge dette over på ts er latterlig da barnet ikke er hennes ansvar. Forholdet mellom ts og mannen er over og da er det heller ikke naturlig å bo sammen etter et brudd!

Herregud dere altså.  Denne jente BOR IKKE 100% med mor enda!  Hvis jeg var moren ville jeg ønsket å vite dette slik at jeg kunne ha tatt henne 100% absolutt.  Jeg reagere på at en kvinne kan se på en 10 åring og ser den som den største byrde.  Frem til barnet er fysisk ut av huset har ts og far ansvar for denne jente.  

• Liker 4
Skrevet

Jeg utelukker IKKE farens ansvar her. Selvfølgelig er dette hans ansvar.  Men det betyr ikke at TS burde ikke vise sin medmenneskeligheten til denne HELT USKYLDIG barn som er midt opp i alt denne driten.  Jeg reagerer at stebarn, dessverre i mange av det samme situasjoner, er sett som en byrde.  Men hos meg har huset mitt alltid vært åpen for barn som kanskje har ikke det bra hjemme...uansett at jeg er bare en random mor utenfor deres familien.    

Tenk deg at mannen du skulle skape en fremtid med, viste seg å ha kjørt seg selv i grøfta økonomisk. Et svik, og en løgn. Det dere bygde deres felles grunnmur på, raste sammen. Det ble slutt. Disse forutsetningene, med tanke på at det er barn i bildet, på begge sider vel og merke, det er visst få her som reagerer på at TS sine barn også må bo midt oppe i dette, er ikke målet på om TS er et varmt menneske som åpner hjem og hjerte for utsatte mennesker generelt. 

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, Outlander skrev:

Når eks-stedatter oppfører seg så dårlig at ts ikke orker å ha henne der og ts sine egne barn reagerer, virker det da for deg som at hun trives med og ønsker å bo videre hos ts?

Ts sine barn har også blitt kastet inn i dette, og ønsker nok å normalisere hjemmet sitt igjen fremfor å bo med en ekskjæreste som tapper familieøkonomien og dårlig stemning mellom et ekspar og mellom mor og eksstedatter og evt mellom eksstesøsken.

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, Outlander skrev:

Herregud dere altså.  Denne jente BOR IKKE 100% med mor enda!  Hvis jeg var moren ville jeg ønsket å vite dette slik at jeg kunne ha tatt henne 100% absolutt.  Jeg reagere på at en kvinne kan se på en 10 åring og ser den som den største byrde.  Frem til barnet er fysisk ut av huset har ts og far ansvar for denne jente.  

Herregud dere?? Hva med deg selv som undergraver barnets foreldre sitt ansvar ovenfor egen datter?? Dette barnet er IKKE ts sitt ansvar!

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, Biloba skrev:

Når eks-stedatter oppfører seg så dårlig at ts ikke orker å ha henne der og ts sine egne barn reagerer, virker det da for deg som at hun trives med og ønsker å bo videre hos ts?

Ts sine barn har også blitt kastet inn i dette, og ønsker nok å normalisere hjemmet sitt igjen fremfor å bo med en ekskjæreste som tapper familieøkonomien og dårlig stemning mellom et ekspar og mellom mor og eksstedatter og evt mellom eksstesøsken.

Ja ja... fortsatt ikke den 10 åringens skyld at hun har blitt kastet inn med en helt fremmed familie.  Kanskje hun oppfører seg dårlig på grunn av den tafatte pappaen sin og en ex-stemor som har sin egen skyld opp i dette? Siden du ikke bor der, og ikke kjenner de, kan ingen av oss vite hvordan noen i dette huset har det.  

• Liker 4
Skrevet

Ja ja... fortsatt ikke den 10 åringens skyld at hun har blitt kastet inn med en helt fremmed familie.  Kanskje hun oppfører seg dårlig på grunn av den tafatte pappaen sin og en ex-stemor som har sin egen skyld opp i dette? Siden du ikke bor der, og ikke kjenner de, kan ingen av oss vite hvordan noen i dette huset har det.  

Hun får det sikkert bra hos sin mor. Mye bedre enn hos fars eks i hvert fall.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Bakepulver skrev:

Herregud dere?? Hva med deg selv som undergraver barnets foreldre sitt ansvar ovenfor egen datter?? Dette barnet er IKKE ts sitt ansvar!

Jepp, du har skrevet dette flere ganger.  Da tenker du på ditt og jeg på mitt.  

Og folk lurer hvorfor verden går under.  

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Mrs.Under skrev:

Han og datteren er en pakke, fyker han ut, så går hun i samme slengen. Hun er selvsagt uskyldig i dette, men en far må ta de grep som er nødvendig for at datteren skal ha det bra, og da er det han som må snakke med mor om dette.

Det er faktisk ikke ditt ansvar.

Lykke til.

Jeg tror far bør ta seg en tur på krisesenteret. Dette er jo en typisk situasjon de har vært borti veldig mange  ganger, selv om det oftest har vært mor og barn som har dratt ditt.

Det er far (og mor) som har ansvar for seg og ungen.

Skrevet
6 minutter siden, Outlander skrev:

Ja, med tanke på at faren er en slask så er det veldig rart. TS har helt feil prioriteringer.

Skrevet
7 minutter siden, Biloba skrev:

Nå er det ikke sikkert at hun oppfører seg dårlig dersom far blir kastet ut. Da må hun jo forholde seg til den familien som er igjen.

Skrevet

Jepp, du har skrevet dette flere ganger.  Da tenker du på ditt og jeg på mitt.  

Og folk lurer hvorfor verden går under.  

Ts tenker på sine barn beskytter sin familie og du lurer på hvorfor verden går under? Når du lar en mann snylte på deg og ødelegger familiedynamikken går verden under. 

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...