Indigo88 Skrevet 17. august 2017 #81 Skrevet 17. august 2017 Den jenta der er 10 år og forstår veldig godt hva som skjer. Dersom eksen din får bli boende og hun må tilbake til mor, så vil det føles vondt for henne og. Det høres nok ganske hardt ut og som en pekefinger, men du er tross alt den voksne her. Dersom det hadde vært omvendt, så hadde jeg bedt deg om å kaste ut eksen og la jenta være der. Men nei, ikke kast ut datteren hans på ti og la han bli boende. Det er min mening. 1
SiMa Skrevet 17. august 2017 #82 Skrevet 17. august 2017 Selvfølgelig kan du "kaste ut" stedatteren. Jeg ville ikke brukt argumentet at hun er ufordragelig, det er mer enn nok av andre gode grunner til at hun skal bo hos moren til far finner et annet bosted. Det er ikke bra for stedatteren eller dine egne barn å leve midt oppi et brudd på denne måten. Stedatteren kan umulig føle seg veldig "hjemme" hos deg nå som bruddet er et faktum. Du bør si fra til faren hennes, han bør snakke med datteren og moren hennes. 5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #83 Skrevet 17. august 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: (Eks)Kjæresten min og datteren (50%) flyttet inn hos meg for ca ett år siden.. Han har en datter på ti år.. Jeg og hun fungerer ikke i det hele tatt.. Hun er ufordragelig og uoppdragen.. Barna mine reagerer også på dette.. Nå har det seg slik at denne kjæresten ikke viser seg å være den jeg trodde.. Han er skikkelig klønete økonomisk og har rotet det skikkelig til for seg selv. Det endte opp med at husleien han skulle betale til meg uteble, og jeg ble forsørger for begge to. Vi har gjort det slutt nå. Problemet er at han må vente i noen mnd. før han kan flytte ut pga. økonomien. Han har ikke familie å bo hos så jeg kan nesten ikke kaste han på gata heller. Kan jeg si at datteren hans må være hos mor til han har funnet seg ett sted å bo? Jeg kjenner at jeg ikke orker å bo oppi bruddet, og i tillegg må takle datteren hans?? Jeg har to egne barn å tenke på oppi alt. Anonymkode: a5e4b...6f4 Finnes det virkelig noe mer patetisk en et voksent menneske som ønsker å kaste ut en tiåring?! Sorry TS, men måten du ressonerer og agerer i forhold til dette barnet, får meg til å forstå at du ikke akkurat sto først i køa når både intelligens og selvinsikt ble utdelt. Du høres bare veldig enkel ut... Men jøss, for all del, kast ut en 10 åring du. Så får vi andre som evner å tenke som en voksen stemødre fortsette å forsøke å veie opp for noen få patetiske stemødre som deg... Anonymkode: 6617c...068 7
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #84 Skrevet 17. august 2017 Burde ha tenkt på barna dine FØR du tok inn mannen og hans datter. Har du gitt han en tidsfrist for når han må være ute, så må du faktisk bare godta at han har sin datter. Anonymkode: dc61f...40a 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #85 Skrevet 17. august 2017 Vil tro stedatteren har det best hos moren mtp situasjonen. Og barna dine har det nok best uten hennes ufordragelige oppførsel og at dere ikke fungerer sammen - de reagerer jo på det som du skriver i HI. Han er en voksen mann, han kan passe på seg selv. Nei, vær "egoistisk" og tenk på deg selv og dine egne barn. (Ja, hun er også ett barn men ikke lenger ditt ansvar..) Anonymkode: 290ba...970 5
Rotemor Skrevet 17. august 2017 #86 Skrevet 17. august 2017 Jeg synes TS bærer noe av ansvaret for situasjonen her. Å ta en mann med barn i hus når du ikke kjenner noen av dem med hjem til egne barn er TOTALT UANSVARLIG og har uheldige konsekvenser selvsagt. Hun må bidra til løsningen her. Gi de gjerne en frist på å flytte ut, men ta litt ansvar selv også. Og håper du bryr deg mer om egne barn for fremtiden også. 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #87 Skrevet 17. august 2017 Dette er jo ikke noe dilemma. Du har jo ikke noe med dem å gjøre i det hele tatt når det er slutt. Herregud jenta har en mamma. Du kommer aldri til å se denne personen igjen uansett. Hva er problemet? Anonymkode: 363e7...3ad 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #88 Skrevet 18. august 2017 Det jeg reagerer på er oppførselen din. Det at du kan kalle din eks stedatter for ufyselig, og setter barna dine i ett bedre lys. Selvom dere har et dårlig forhold er det ikke ok å kalle din eks datter for slike ord som du gjør. Det går fint ann å holde kjeft om hva man mener om eks stedatteren sin, eller generelt hvem som helst faktisk. Trodde du var voksen nok til det. Men noen stemødre mangler jo litt hjerneceller vet jeg jo. Kanskje du er en av de? Hm 🤔 Anonymkode: a2429...9e0 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #89 Skrevet 18. august 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det jeg reagerer på er oppførselen din. Det at du kan kalle din eks stedatter for ufyselig, og setter barna dine i ett bedre lys. Selvom dere har et dårlig forhold er det ikke ok å kalle din eks datter for slike ord som du gjør. Det går fint ann å holde kjeft om hva man mener om eks stedatteren sin, eller generelt hvem som helst faktisk. Trodde du var voksen nok til det. Men noen stemødre mangler jo litt hjerneceller vet jeg jo. Kanskje du er en av de? Hm 🤔 Anonymkode: a2429...9e0 Hva er galt med å kalle stedatteren ufyselig? Jeg er ikke ts men jeg vet om flere barn som jeg synes er ufyselig og ufordragelig. Ikke alle barn er søte og snille. Anonymkode: f952e...2f1 8
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #90 Skrevet 18. august 2017 Jeg forstår ikke hvordan man kan dele liv sammen med mann med små barn, uten å forstå at du også får ansvar for barna. Dette er ikke et ansvar som bare går bort når dere slår opp. Jeg synes ikke du tok din ansvar som mor og som voksen alvorlig nok. Jeg håper du har lært noe av denne situasjonen. Hadde jeg vært deg hadde jeg kontaktet biologisk mor og forklart situasjonen. Jeg hadde snakket med mannen og gitt han skjenn for at stiller sin datter og seg selv i denne situasjonen. Jeg hadde også gått en del runder med meg selv. Hvorfor viste jeg ikke om den økonomiske situasjon før han flyttet inn? Ventet jeg lenge nok med å presentere han for min familie? og hva skal jeg unngå neste gang jeg involvere meg med en ny mann.? Lykke til og ta bedre valg neste gang. Anonymkode: 5c66b...05d 3
Biloba Skrevet 18. august 2017 #91 Skrevet 18. august 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det jeg reagerer på er oppførselen din. Det at du kan kalle din eks stedatter for ufyselig, og setter barna dine i ett bedre lys. Selvom dere har et dårlig forhold er det ikke ok å kalle din eks datter for slike ord som du gjør. Det går fint ann å holde kjeft om hva man mener om eks stedatteren sin, eller generelt hvem som helst faktisk. Trodde du var voksen nok til det. Men noen stemødre mangler jo litt hjerneceller vet jeg jo. Kanskje du er en av de? Hm 🤔 Anonymkode: a2429...9e0 Du skjønner at hun snakker anonymt til internett, og ikke bruker slike beskrivelser til jenta? Når du foreslår at kvinner som blir sammen med menn som har barn fra før ikke har normal hjernekapasitet, fremstår det ganske skinnhellig å late som om du selv (og andre voksne) aldri bruker negative beskrivelser på noens atferd. 6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #92 Skrevet 18. august 2017 9 timer siden, Rotemor skrev: Jeg synes TS bærer noe av ansvaret for situasjonen her. Å ta en mann med barn i hus når du ikke kjenner noen av dem med hjem til egne barn er TOTALT UANSVARLIG og har uheldige konsekvenser selvsagt. Hun må bidra til løsningen her. Gi de gjerne en frist på å flytte ut, men ta litt ansvar selv også. Og håper du bryr deg mer om egne barn for fremtiden også. Jeg vil nå tro at Ts kjente både mann og barn før de flytta inn, og bare lærte seg og leve med at barnet var ufyselig - fordi hun var kjæreste med far og måtte godta at datteren var i livet hans. hvorfor antar du at han ikke kjente noen av dem? Anonymkode: 52f0c...663 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #93 Skrevet 18. august 2017 Krev husleie på etterskudd. Si at hvis han ikke bor et annet sted innen 1 uke, må han betale 7000 kroner til deg i husleie neste måned. Da forsvinenr han. Anonymkode: b9de2...993
Violetta Skrevet 18. august 2017 #94 Skrevet 18. august 2017 Merkelig at så stor del av skylden her blir lagt på ts synes jeg. Er det fordi hun er kvinne? Hun har først og fremst ansvar for sine egne barn. Ja, hun gikk inn i et forhold som viste seg å ikke fungere, men hun tar også tak i det og avslutter forholdet, for seg og sine barns skyld. Disse barna går ikke godt sammen med eksens barn. Er det ikke da bedre at jenta bor hos sin mor enn en plass der hun helt åpenbart ikke trives (mtp hennes oppførsel)? Hadde dette vært min datter hadde jeg ikke sendt henne til far før han hadde ordnede boforhold igjen. Ansvaret ligger hos foreldrene, og siden hun har en far som ikke fungerer får mor stille opp. Det er slikt man gjør når man har barn. 5
Outlander Skrevet 18. august 2017 #95 Skrevet 18. august 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke hvordan man kan dele liv sammen med mann med små barn, uten å forstå at du også får ansvar for barna. Dette er ikke et ansvar som bare går bort når dere slår opp. Jeg synes ikke du tok din ansvar som mor og som voksen alvorlig nok. Jeg håper du har lært noe av denne situasjonen. Hadde jeg vært deg hadde jeg kontaktet biologisk mor og forklart situasjonen. Jeg hadde snakket med mannen og gitt han skjenn for at stiller sin datter og seg selv i denne situasjonen. Jeg hadde også gått en del runder med meg selv. Hvorfor viste jeg ikke om den økonomiske situasjon før han flyttet inn? Ventet jeg lenge nok med å presentere han for min familie? og hva skal jeg unngå neste gang jeg involvere meg med en ny mann.? Lykke til og ta bedre valg neste gang. Anonymkode: 5c66b...05d Spiker på hodet her. Folk klarer ikke å tenke rasjonelt når de går inn i ett nytt forhold med masse hot sex dessverre. Da blir stakkars barna dratt inn på gud vet.
Outlander Skrevet 18. august 2017 #96 Skrevet 18. august 2017 37 minutter siden, Violetta skrev: Merkelig at så stor del av skylden her blir lagt på ts synes jeg. Er det fordi hun er kvinne? Ingen skylder TS på selve problemer med den tafatte man hun valgt å bli sammen med. Jeg skylder ts for å ha glemt sin medmenneskeligheten overfor en uskyldig 10 åring som hun har lyst å kaste ut av huset. Håper moren til denne jente tar dette alvorlig nok og hente henne på dagen slik at hun må ikke være i dette huset lenger.
WubWub Skrevet 18. august 2017 #97 Skrevet 18. august 2017 19 timer siden, Outlander skrev: Jeg utelukker IKKE farens ansvar her. Selvfølgelig er dette hans ansvar. Men det betyr ikke at TS burde ikke vise sin medmenneskeligheten til denne HELT USKYLDIG barn som er midt opp i alt denne driten. Jeg reagerer at stebarn, dessverre i mange av det samme situasjoner, er sett som en byrde. Men hos meg har huset mitt alltid vært åpen for barn som kanskje har ikke det bra hjemme...uansett at jeg er bare en random mor utenfor deres familien. Hun har jo vist medmenneskelighet ved å la han og datteren bo hos henne lengre enn de burde. Ja i ditt hjem så er det kanskje åpent for alle barn - men sånn er det ikke i alle hjem. Du må respektere at alle ikke har samme husregler som deg. 6
Outlander Skrevet 18. august 2017 #98 Skrevet 18. august 2017 3 minutter siden, WubWub skrev: Hun har jo vist medmenneskelighet ved å la han og datteren bo hos henne lengre enn de burde. Ja i ditt hjem så er det kanskje åpent for alle barn - men sånn er det ikke i alle hjem. Du må respektere at alle ikke har samme husregler som deg. Dette har null med husregler å gjøre. Hvor ofte hører vi hvor ufyselig eller uoppdragen stebarn er? Hvorfor er hu jente der ufyselig? Kan ikke være situasjonen hun har havnet opp i? Det er riktig det er ikke ts som skal oppdra barna på den måten. MEN, hun har mistet et helt GULLVERDT mulighet å faktisk hjelpe henne med å vise omsorg og forståelse for hennes oppførsel. Dette her er et veldig godt eksempel om hvorfor folk burde tenke veldig godt før de flytter sammen og ha barn fra før. Lurer egentlig hvor lenge ts var sammen med han før de flyttet inn sammen. Nok om hva jeg mener. Best for alle er at moren henter ungen slik at ts kan ha sitt perfekt liv tilbake og jente kan være sammen med noen som kan prøve å gi henne en stabil oppvekst.
WubWub Skrevet 18. august 2017 #99 Skrevet 18. august 2017 Akkurat nå, Outlander skrev: Dette har null med husregler å gjøre. Hvor ofte hører vi hvor ufyselig eller uoppdragen stebarn er? Hvorfor er hu jente der ufyselig? Kan ikke være situasjonen hun har havnet opp i? Det er riktig det er ikke ts som skal oppdra barna på den måten. MEN, hun har mistet et helt GULLVERDT mulighet å faktisk hjelpe henne med å vise omsorg og forståelse for hennes oppførsel. Dette her er et veldig godt eksempel om hvorfor folk burde tenke veldig godt før de flytter sammen og ha barn fra før. Lurer egentlig hvor lenge ts var sammen med han før de flyttet inn sammen. Nok om hva jeg mener. Best for alle er at moren henter ungen slik at ts kan ha sitt perfekt liv tilbake og jente kan være sammen med noen som kan prøve å gi henne en stabil oppvekst. Ikke alle barn har god oppdragelse. Og TS har sine egne barn å oppdra. Forholdet med jentas far er over og hun har ikke noe ansvar ovenfor denne jenta som hun ikke engang kommer overens med. Det er urimelig å forvente at hun skal oppdra andre sine barn. 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2017 #100 Skrevet 18. august 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Finnes det virkelig noe mer patetisk en et voksent menneske som ønsker å kaste ut en tiåring?! Sorry TS, men måten du ressonerer og agerer i forhold til dette barnet, får meg til å forstå at du ikke akkurat sto først i køa når både intelligens og selvinsikt ble utdelt. Du høres bare veldig enkel ut... Men jøss, for all del, kast ut en 10 åring du. Så får vi andre som evner å tenke som en voksen stemødre fortsette å forsøke å veie opp for noen få patetiske stemødre som deg... Anonymkode: 6617c...068 Jeg gjør jo det som er best for tiåringen i dette tilfellet føler jeg da.. 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Burde ha tenkt på barna dine FØR du tok inn mannen og hans datter. Har du gitt han en tidsfrist for når han må være ute, så må du faktisk bare godta at han har sin datter. Anonymkode: dc61f...40a Mannen var jo ikke i disse økonomiske problemene da vi ble sammen.. det er jo bare det at i tillegg til at vi skal bo oppå hverandre så orker jeg ikke denne frekke datteren i tillegg.. jeg er redd det skal ende verre enn det allerede er, for hennes del, og for mine egne barns del.. 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det jeg reagerer på er oppførselen din. Det at du kan kalle din eks stedatter for ufyselig, og setter barna dine i ett bedre lys. Selvom dere har et dårlig forhold er det ikke ok å kalle din eks datter for slike ord som du gjør. Det går fint ann å holde kjeft om hva man mener om eks stedatteren sin, eller generelt hvem som helst faktisk. Trodde du var voksen nok til det. Men noen stemødre mangler jo litt hjerneceller vet jeg jo. Kanskje du er en av de? Hm 🤔 Anonymkode: a2429...9e0 jeg har aldri kallet henne dette.. jeg har skrevet uoppdragen og ufordragelig... Det er det mange barn som er, og hun er ett av de.. pga. mangelfull tilstedeværelse fra foreldrene, evt. dårlig samvittighet fra foreldrene Anonymkode: a5e4b...6f4 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå